voima loppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vatta
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Penkkipunnerruksesta olis vähä askaa. Kovissa raudoissa mulla jää auttamattomasti tanko rinnalle, eli loppuu rinnasta voima. Kysyisinkin vaan, että kannattaako rintaa treenata esim. pennkipunnerruksena käsipainoilla? Mietin vaan, että käsipainoilla tehty penkkipunnerrus auttaa ainakin raskaiden kuormien käsittelyssä, koska käsipainothan on ihan eri asia kuin tangolla leikkiminen. Raskaita käsipainojahan on vaikeampi hallita, vai onko näin?

Jos pelkkä penkkituloksen parantaminen on tavoitteenasi, niin kässäreillä ei ole kovin paljoa annettavaa sinulle. Massatreeniin ne taas soveltuvat hyvin, koska niillä saa paremman tuntuman ja poltteen rintaan. Periaatteessa penkki käsipainoilla vaikuttaa enemmän liikettä vakauttaviin lihaksiin kuin penkki tangolla.

Jos raudat jäävät rinnalle, ovat ne silloin liian isot. Ota muutama cheerio pois molemmista päistä ja kokeile uudestaan. :D

lähtöön rinnalta ainakin aikoinaan minulle auttoi lattiapenkki niin tangolla kuin käsipainoillakin... pitäs toimia sullakin. jos tarkoituksena on kovat penkki raudat eikä niin rintalihasten koko/muoto. ja tietty painon vähennys kanssa tekis hyvää :D kokeile tehdä pidempää sarjaa kyllä se maksimi silläkin kehittyy...

En tiedä onko tämä nyt yhtään topicin aiheen suuntaankaan, mut en nyt jaksanu uutta thrediä pistää.. Mulla taas on ongelmana, että kun tanko on rinalla niin oikeassa kädessä kämmentä rupee särkee siitä kohtaa mistä peukalo alkaa... Ja se aiheuttaa psykologisia rimoja painon nostossa :itku:

Ota pienemmät painot. Ja tee vaik niit nypytyksiä mistä joku on tainnu jo aiemmin mainitakin. Eli rinta-treenin päätteeks 50-60% painoilla muutama 10-sarja sellasia 15cm osatoistoja. Auttaa hyvin rinnalta lähtöön.

Eikös tuo ole aika selkeää että rasitetaan niitä muskeleita eri tavoilla. Eri tapoihin kuuluu myös käsipainot. Sillä määrällä nostetaan mikä nousee, joillakin enemmän kuin vähemmän, joillakin taas päinvastoin. Vatta on hyvä ja tunnustelee hantteleita sillä silmällä :arvi:

Kannattaa olla pompauttamatta tankoa rinnalta. En tiiä ootko syyllistyny moiseen. ;)

Painoa pois ja rauhalliset ja kontrolloidut alas laskut penkatessa. Lisäksi lattiapenkkiä mukaan, sekin voi auttaa.

P.R.I.E.S.T sanoi:
lähtöön rinnalta ainakin aikoinaan minulle auttoi lattiapenkki niin tangolla kuin käsipainoillakin... pitäs toimia sullakin. jos tarkoituksena on kovat penkki raudat eikä niin rintalihasten koko/muoto. ja tietty painon vähennys kanssa tekis hyvää :D kokeile tehdä pidempää sarjaa kyllä se maksimi silläkin kehittyy...

Lattiapena kiinnostais kyllä. Mulla on penkki max 150 kg. Minkälaista sarjaa+toistot kannattais tehdä lattia penkkiä?

vatta sanoi:
Lattiapena kiinnostais kyllä. Mulla on penkki max 150 kg. Minkälaista sarjaa+toistot kannattais tehdä lattia penkkiä?

Hyvin yksilöllistä millä raudoilla lattiapenkkiä voi tehdä verrattuna penkkimaksimiin. Itselläni on salipenkki (runkku sellainen) 102,5 ja lattiapenkistä paras ykkönen mitä on mennyt on 100kg (ilman rentoutusta alhaalla). Kokeilemalla tuo selvinnee.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
nelkku sanoi:
Hyvin yksilöllistä millä raudoilla lattiapenkkiä voi tehdä verrattuna penkkimaksimiin. Itselläni on salipenkki (runkku sellainen) 102,5 ja lattiapenkistä paras ykkönen mitä on mennyt on 100kg (ilman rentoutusta alhaalla). Kokeilemalla tuo selvinnee.
Eiku ajattelin lähinnä niitä sarjoja ja toistoja. En tarkoittanut millä kilomäärillä sitä pitäis tehdä, tietysti pitää kokeilla millä sitä pystyy vääntään.. ;)

itte teen käsipainoilla 6-12 toiston sarjoja pari kappaletta ja tangolla toistot liikkuvat 1 ja 5 välillä ja sarjat 2-5 välillä riippuen reenistä. lattiapenassa mulla on toiminu hyvin kohtalaisen kapea ote, mutta otan välillä pienemmällä painolla todella leveältä. lattiapena kannattaa tehdä ensimmäisenä liikkeenä jos sen tekee tangolla, eikä hinkata ensin penkkiä ja sitten siirtyä lattian rajaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom