Originally posted by SLÄM
Kyllähän se näin on, että maksimivoimataso alkaa tippua jo viikon parin perästä. Toisaalta voima on helppo saada nopeasti takaisin ihan tavallisella voimatreenillä.
Massa sen sijaan lähtee hitaasti ja sitä on vaikea saada takaisin.
Siis lihasta ei läskiä
Tarkennusta vielä "saunatontulta"....voi löyly
.... eli painon- ja voimanostajien lihakset tosiaan lähtee hyvin hitaasti ja hitaasti ne saa takaisinkin, mutta bodareitten lihat häviää paljon nopeammin; mutta nopeammin ne tulee takaisinkin. Riippuu sitten tietenkin siitäkin millaista ohjelmaa bodari on suorittanut, jos jotain pumppausmetodia tai ääripää; jotain hyvin antitraumaattista 3-6 kertaa viikossa koko kroppatreeniä, häviää massaa melkosen nopeasti tauolla. Mutta nopeiten sitä sellasilla ohjelmilla saa takaisinkin.
Ite, riippumatta ohjelmasta mikä on ollut käytössä ennen sairastumista, oon tehny viime vuosina aina tervehtymisen jälkeen anti/minimi/medium/puolilöyly-traumaattisia
tiheän frekvenssin koko kropan ohjelmia 3-6 viikkoa alkuun, jolla kadotettu massa tulee hujauksessa takaisin. Tämä siis itse havaittua, mutta tällasta oon myös lukenut ja kuullut muilta miten kannattaisi tehdä. Usein siis tällanen toimii, mutta ei välttämättä ihan kaikilla..
Itse topikin kysyjälle en kyllä osaa sanoa oikein mitään ohjeita varmasti tiiät ite miten alat treenaamaan, yleisurheilijoiden treenistä ei minulla ole oikein mitään hajua mutta sellainen käsitys on että ne tekee pääliikkeillä lähinnä räjähtävää voimaa (tietenkin perustreeniäkin) melko usein, 2-4 kertaa viikossa eikä vedä tosiaankaan loppuun asti, joten siitä vaan tahkoamaan tehoja hieman kasvattaen treeni treeniltä, ei siinä monta viikkoa mene kun noin lyhyen tauon viemät voimat on taas saatu takaisin.