Voiko lihakset kasvaa ja laihtua samaanaikaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä ku rupesin reajuustoa sun muuta syömään ja vähensin pikaruokia oon laihtunu jo vähän noin viikossa ainakin vatsan koon perusteella ja tuntuu siltä. Paino ei ole huomattavasti muuttunut.

Joten mietin et voiko lihakset kasvaa ja läskiä hävitä samaanaikaan syöden riittävästi proteiinia ja 5 kertaa päivässä mut kuitenkaan ei ainakaan paljoa yli kulutuksen?
Esim et muutaman viikon päästä ois enemmän lihaksia mut vähemmän läskiä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se on mahdollista jos sinulla ei ole aikaisemmin hirveän paljon lihasmassaa etkä ole treenannut kauaa. tämä "laihtuminen" voi johtua myös siitä että jos söit aiemmin runsaammin hiilihydraatteja sisältäävää ruokaa (pikaruokaa tai vastaavaa), se ruoan aiheuttama turvotus (kudoksiin kerääntynyt neste) on poistunut kropasta.

Eiköhän tuo massankasvatus dieetillä ole aika yksilöllistä. Monet sanoo, ettei se ole mahdollista, ellei ole aivan aloittelija. Toisaalta esim. Jerry Ossi on joskus kasvattanut aika reilusti lihasmassaa dieetin aikana.

Kyllä se on mahdollista, enkä ymmärrä miten aina jaksetaan väittää ettei olisi.
Viikossa tosin ei ehdi kuin vasta nestettä vähän lähteä pois ja voi näyttää hieman vähärasvaisemmalta, vaikkei olisikaan. Mutta jatkapa pari kuukautta:thumbs:

Miten siinä voi kasvaa jos kuluttaa enemmän kuin saa ravintoa?
Pitäis mitata se lihasmassan määrä, että vois ton kasvun todistaa. Itse en siihen usko. Ja kuten jo aiemmin sanottiin: lääkeaineet ovat asia erikseen.

No siis.. Omalla järjellä pääteltynä lihashan voisi kasvaa hieman "samalla" kun rasvaa palaa. Jos esimerkiksi tekee aamuaerobista tyhjällä mahalla, jolloin rasvaa palaa ja loppupäivän on hienoisella plussalla jolloin lihas kasvaa. Kyllähän näitä viikko miinusta pari plussaa syklejä käytetään, niin miksei teoriassa voisi sama toimia kutistettuna päivän sisään? Toki pitää muistaa että tässä pitäisi tietää aika tarkasti oma kulutuksensa yms. Helppoahan se tämä ei ole mutta mielestäni mahdollista kuitenkin.

No enpä tuota tiedä, mutta itse olen kyllä elänyt miinuskaloreilla, mutta runsaalla proteiinilla ja hyvillä rasvoilla ja laihtunut - ja kasvattanut samalla lihasta ja sen näkee jo ihan selvästi.

Luulen, että kunhan saa tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja se on kyllä mahdollista. Kalorit saa pysymään kyllä tarpeeksi alhaalla vaikka vetäisikin paljon protskua ja kohtuudella rasvoja. (+ lisäravinteet;omegat sun muut)

Voisiko lihaskasvu miinuksilla olla mahdollista tyyliin rasvaa palaa 3 kiloa ja lihasta tulee kilo. Eli kokonaispaino laskee eikä nouse. Tämän luulisi olevan mahdollista miinuksilla. Vai toimiiko elimistö niin, että rasvaa polttaessaan se ei anna lihasten kasvaa, jotta kulutus saataisiin pysymään annetuissa kaloreissa?

Tuskin samaa aikaan, tai riippuu kuinka pitkä aikajana lasketaan "samaksi ajaksi" tunti, vuorokausi, viikko vai peräti kuukausi.

Mikä lääkeaineissa sitten aiheuttaa sen, että lihas kasvaa miinuskaloreilla? Eihän mömmöt varmaan extra-kaloreiksi muutu. :confused:

Edit. Ja mikä sen lihaskasvun aloittelijoilla aiheuttaa, siis dieetillä.

Ite oon miettiny mahollisuutta että treenipäivinä oltas plussalla ja sitte välipäivinä sen verra miinuksella et kokonaisuudessaan jäätäs miinukselle viikkotasolla. En tosiaan tiedä onko mahollista tommone ja miten toimis mut aprikoin vaan...

Ite oon miettiny mahollisuutta että treenipäivinä oltas plussalla ja sitte välipäivinä sen verra miinuksella et kokonaisuudessaan jäätäs miinukselle viikkotasolla. En tosiaan tiedä onko mahollista tommone ja miten toimis mut aprikoin vaan...
Lisäkysymys:
Kasvaako lihakset enemmän lepopäivänä, vai treenipäivänä(kuinka paljon eroa ilta- ja aamutreenillä?). Vai tapahtuuko suurin kasvu esim. treenin jälkeisenä yönä?

Mikä lääkeaineissa sitten aiheuttaa sen, että lihas kasvaa miinuskaloreilla? Eihän mömmöt varmaan extra-kaloreiksi muutu. :confused:

Edit. Ja mikä sen lihaskasvun aloittelijoilla aiheuttaa, siis dieetillä.

En osaa antaa tarkkoja mekanismeja mutta olen ymmärtänyt asia näin:

Kropalla on tietty balanssi ja kokonaismäärä rasva- ja lihasmassan suhteen johon se hakeutuu. Tähän vaikuttaa mm. se mitä yksilö tekee. Raskaalla työllä patti kasvaa ja juoksemalla vähenee, eli kroppa sopeutuu siihen mitä siltä vaaditaan.

Aloittelija on niin kaukana tästä sanotaan nyt vaikkapa luonnollisesta lihasmassan määrästä raskasta työtä suorittavalle kropalle että kasvu on mahdollista miinuksellakin.

Lääkeaineiden avulla tuota rajaa sitten voi tavallaan nostaa, varmasti johonkin rajaan asti. Ja taas onnistuu miinuksella lihaksen kasvatus. Anaboliset dopingaineethan saavat nimensä siitä että ne "pakottavat" kehon anaboliaan vaikka muut tekijät toisin sanoisivat.

Omien kokemusten perusteella sitä lihasta ei hirvittävästi tarvi olla että tuo miinuksella/erittäin vähäisellä rasvankertymisellä lihasmassan kasvatus ei enää onnistu.

Tuota vastaan sotii se että proteiinisynteesi eli mikrovaurioita korjaava prosessi pysyy yllä muutaman vuorokauden harjoituksen jälkeen. Syklittämällä noin tiheästi veikkaan että tulos on plusmiinus nolla koska et anna kropalle rakennusaineita palautumisen aikana.

Siis jos ajatellaan että ravinnon määrä on vakio ja sitten aloitetaan treenaamaan niin kulutus kasvaa ja juuri tuo puuttuva osa energiaa tulee kehon rasvoista. Varsinkin runsasproteiinisella ruokavaliolla voidaan tukea lihasten kasvua. Siis tuo miinus on tavallaan suhteellista, tulot eivät pienene vaan kulutus kasvaa.

Tosin huomattava osa tuosta varsinkin alkuvaiheen visuaalisesta muutoksesta tosiaan johtuu nesteen poistumisesta sekä erilaisten ruokailutottumusten aiheuttaman turvotuksen häviämisestä. Kasvun huomaa parhaiten mittaamalla hauiksen ympärystä varsinkin sillä kehotyypillä jolla rasva kertyy lähinnä keskivartaloon sekä lantion alueelle. Näin varsinkin käsissä ei tapahdu ns.laihtumista vaan kasvaminen on hyvinkin selkeää.

Tosin tuo kasvu miinuksella on huomattavaa vain aloittelijoilla joilla on ns.nukkuvaa potentiaalia, harvemmin jos on jo treeniä pidempään alla. Kasvuahan tapahtuu tällä tavoin vain silloin kun keholla on rasvaa tarjolla eikä kulutusvaje vielä ole sitä luokkaa että keho alkaisi lihasta polttamaan.
Eikä mielestäni ole perusteltua sanoa että vaikutus olisi mahdollinen vain lääkkeillä, sillä tuo kommentti ei muuta sitä tosiasiaa että miinuksellahan siinä tapahtuu kasvua.

Vähä sama kysymys kuin tuossa aikaisemmin, mut oon ajatellu väsätä jonku 500-700kcal miinuksella/päivä -dieetin, jonka aikana tulisi se 200g protskuu päivässä (87kg elopaino).
Arkipäivät menis edellä mainituilla miinuksilla mut sit lauantai aamuisin kävisin vetämässä käsitreenin ja olisin plussalla viikonlopun (+500 max).
Tuossahan ehkä kerkis jo synteesit ym. käymään loppuun jne. mut kasvaako tuossa sit lihas oikeastaan kuinka hyvin vai kasvaako ollenkaan? Ja käsiä olis tarkoitus reenailla ennen kesää koska kropassani on kaks ongelmaa: liikaa rasvaa ja liian ohuet kädet; elikkä lissää massaa käsiin ja rasvat+vähä lihasta dieetin mukana pois muualta kropasta. Onnistuuko? :david:

edit: treenattu on 3 vuotta.

Itse olen ainakin saanut pientä lihaskasvua aikaiseksi dietillä. Sillä kehon rasva sitoutuu hiilareihin ja pidin dietillä hiilarit matalalla, mutta proteiinin ja rasvan saannin normaalina.
En kylläkään voi sanoa, että oisin yltänyt valtavaan lihaskasvuun, mutta esim. käsiin ja jalkoihin tuli vähäsen lisää, vaikka rasva prosentti laski.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom