Voiko lihakset kasvaa ja laihtua samaanaikaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Terpan
  • Aloitettu Aloitettu
Ensinnäkin, minkähänlaisessa kunnossa olet tällä hetkellä? Ja olet ollut kuukauden 1000 kalorin miinuksilla? Kuukausi on kyllä tosi lyhyt aika tehdä kehoon näkyvää muutosta lihaksen muodossa. Jos haluat lihakset "esille", niin kyllä se diettaaminen ainoa tie siihen on, varsinkin tuolla aikavälillä. Eli ajatus siitä, että voisi lisätä ainoastaan tiukkaa lihasta nykykuntoon, on aika tuhoon tuomittu..Mutta laita nyt jotain taustatietoja, esim. mitat,lähtökunto dieetille,paljonko paino on pudonnut ymym.

Siis kuntoni on hyvä ellei jopa todella hyvä. Suunilleen kuukauden verran olin tuon verta miinuksilla kaloreita katsomalla. Painoa putosi tuona aikana noin 1,5 kiloa.
"Dietille" lähtiessäni olin hyvässä kunnossa. En ole voinut juosta nyt syksyn jälkeen ollenkaan selkaongelmien takia, mutta uimassa olen käynyt. Olen siis käynyt salilla syksystä lähtien ja sitä ennen lenkkeilin 7-8 kk.

Mittani ovat 182/68. Joku voisi sanoa jopa sairaallloiseksi, mutta sitä se ei todellakaan ole.

Ajattelin siis pitää vieläkin kalorit jonkun verran miinuksella, mutta kuitenkin lisäten niitä. Ajattelin myös ottaa ruokavalioon mukaan rahkat, tonnikalat ja herajauheen myös välipäivinä ja lisätä tätä kautta proteiinin saatia. Näin ajattelin saada myös reenistä enemmän irti ja sitten uinnilla poltella ylimääräisiä rasvoja.

Heittääkääs jotain vinkkejä ja neuvoja ruokavalioon, ja kuinka pitäisi toimia tässä tilassa. Pitää katsoa tuota salihommaa uudestaan sitten kun tämä sali, missä käyn, menee kiinni. Jos löytyy edullinen ja hyvä sali jostain läheltä niin varmaan jatkankin salilla käymistä.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuukauden ajan -1000 kaloreilla? Tuolla tahdilla viikossa pitäisi pudota jo kilo, eli joko olet laskenut väärin tai sitten aineenvaihduntasi on täysin jumissa.
Ja miksi yleensäkkin olet dietillä noilla mitoilla?

Kuukauden ajan -1000 kaloreilla? Tuolla tahdilla viikossa pitäisi pudota jo kilo, eli joko olet laskenut väärin tai sitten aineenvaihduntasi on täysin jumissa.
Ja miksi yleensäkkin olet dietillä noilla mitoilla?

Siis en oikeestaan koskaan ollut tarkoituksen mukaisesti dieetillä. Yhdessä vaiheessa alkoi kuitenkin kiinnostaa päivän kalorit ja laskin ne. Suunilleen kuukauden ajan oli ruokavalio samalainen. Ei ehkä välttämättä ihan 1000, mutta aika lähelle.

Mietin tuota, että paljonko pitäisi pudota oikeasti. Perustelin itselleni sitten tuon, että vain noin vähän kuukauden aikana tippui sillä, että lihakset ovat kasvaneet ja ne tuoneet taas vastapainoa, mutta tästä en ole varma onko näin todellisuudessa.

Edit. Laskin nuo kalorit siis niin, että päivittäinen normaalikulutus ilman minkäänäköistä liikuntaa on n.2013 ja siihen päälle sitten 1h15min-1h45min punttireeni niin se on vähän alle 2500. Sitten söin kalorilaskurin mukaan suurinpiirtein 1500 kalorin eestä tai jopa vähemmän.

Siis en oikeestaan koskaan ollut tarkoituksen mukaisesti dieetillä. Yhdessä vaiheessa alkoi kuitenkin kiinnostaa päivän kalorit ja laskin ne. Suunilleen kuukauden ajan oli ruokavalio samalainen. Ei ehkä välttämättä ihan 1000, mutta aika lähelle.

Mietin tuota, että paljonko pitäisi pudota oikeasti. Perustelin itselleni sitten tuon, että vain noin vähän kuukauden aikana tippui sillä, että lihakset ovat kasvaneet ja ne tuoneet taas vastapainoa, mutta tästä en ole varma onko näin todellisuudessa.

Edit. Laskin nuo kalorit siis niin, että päivittäinen normaalikulutus ilman minkäänäköistä liikuntaa on n.2013 ja siihen päälle sitten 1h15min-1h45min punttireeni niin se on vähän alle 2500. Sitten söin kalorilaskurin mukaan suurinpiirtein 1500 kalorin eestä tai jopa vähemmän.

Lihakset eivät 1000kcal miinuksilla kasva, se on vissi juttu. Mulle jäi muutenkin vähän epäselväksi, että mitä nyt sitten oikein tavoittelet? Kunnolla tarkoitin muuten rasvaprosenttia ym, en aerobista kuntoa. Mutta 182/68 ovat sellaiset mitat, että vedän sanani takaisin dieetistä..Mun treenipäiväkirjasta voi esim.katsoa, miltä näyttää 178/74 ja kuvitella, miltä sitä näyttäisi jos tuosta vielä kauheasti tiputtelisi. Eli suosittelen sulle maltillista bulkkia, vaikka lihaserottuvuus siinä vähän kärsisikin. Joten lisää vain pikkuhiljaa proteiinia ja hiilaria ruokavalioon, ja katso miten homma lähtee kehittymään.

Lihakset eivät 1000kcal miinuksilla kasva, se on vissi juttu. Mulle jäi muutenkin vähän epäselväksi, että mitä nyt sitten oikein tavoittelet? Kunnolla tarkoitin muuten rasvaprosenttia ym, en aerobista kuntoa. Mutta 182/68 ovat sellaiset mitat, että vedän sanani takaisin dieetistä..Mun treenipäiväkirjasta voi esim.katsoa, miltä näyttää 178/74 ja kuvitella, miltä sitä näyttäisi jos tuosta vielä kauheasti tiputtelisi. Eli suosittelen sulle maltillista bulkkia, vaikka lihaserottuvuus siinä vähän kärsisikin. Joten lisää vain pikkuhiljaa proteiinia ja hiilaria ruokavalioon, ja katso miten homma lähtee kehittymään.

Tuosta rasvaprosentista ei niinkään tiedä. Selvästi on kyllä huomannut, että fläsää on lähtenyt pois, kun kukin vuorollaan tulee huomauttelemaan, että olisin hoikistunut. Tämä siis syksy-talvi -akselilla.

Tavoitteenani on ikään kuin saada lihakset, varsinkin vatsalihakset paremmin näkyviin. Ymmärrätte toki :) Tämä tarkoittaa sitä, että fläsää pitäisi poistaa, mutta en halua sen tapahtuvan niin, että se haittaisi reeniä olennaisesti. Siispä aion lisätä proteiinin määrää ruokavaliossa paljon.

Ihme kyllä, tulokset ovat silti nousseet, vaikka hitaammin kuin alkuun syksyllä. Totta kai näin, aluksi on potentiaalia vaikka kuinka. Toki sitä on vieläkin jäljellä. Siis painot ovat nousseet nytkin jonkin verran vaikka oli päällä tuo 1000 kalorin vaje.:)

Luulen siis, että kun lisään tuon proteiinin tuohon päälle niin saan jo päivän kalorit siihen 1800 ja sillä tuloksetkin nousevat. Ei varmasti maksimisti, mutta tuskin sekään nyt ole tavoite. Näin vaje olisi n. 700kcal. Sitten kerran, kaksi uimassa viikossa, jolla ylim. fläsät pois.

Näillä mennään? Vaiko-kö?

Nimim. Atleettinen kroppa kuntoon kesäksi!

Luulen siis, että kun lisään tuon proteiinin tuohon päälle niin saan jo päivän kalorit siihen 1800 ja sillä tuloksetkin nousevat. Ei varmasti maksimisti, mutta tuskin sekään nyt ole tavoite. Näin vaje olisi n. 700kcal. Sitten kerran, kaksi uimassa viikossa, jolla ylim. fläsät pois.

Näillä mennään? Vaiko-kö?

Nimim. Atleettinen kroppa kuntoon kesäksi!

Paljonko se sun peruskulutus sitten on noin suunnilleen?
Itellä lähti 1,5kg viikossa -1000kcal. Sitten himmasin sen -500 ja nytkin viikkotahti on 0,5kg.

Luulisin että tässä on nyt kyseessä se, että oot laskenu päivän kulutuksesi aika kovasti yläkanttiin.

Paljonko se sun peruskulutus sitten on noin suunnilleen?
Itellä lähti 1,5kg viikossa -1000kcal. Sitten himmasin sen -500 ja nytkin viikkotahti on 0,5kg.

Luulisin että tässä on nyt kyseessä se, että oot laskenu päivän kulutuksesi aika kovasti yläkanttiin.

Hmm... en tiedä miten olisin voinut laskea nämä kalorit väärin. Esim. tänään uin 1h15min ja kävelyä nyt tuli n.30 edestakas.

Päivän ruokailu oli seuvaavanlainen:
Aamulla: neljänviljanpuuro; 1 lautanen, banaani, ruispala feat. 2 juustosiivua
Välipala: banaani, ruispala feat. 2 juustosiivua
Lounas: Naudan sisäfilettä, 4 ahvenfilettä, 3 puikulaperunaa
Iltapala: Ehrmann-rahka ja n. 0,3 desiä heraa maidon kanssa
Lisäksi tuli juotua noin litra rasvatonta maitoa yhteensä.

Kaloreita ainakin kuluin päivän aikana vähän alle 3000 kalorilaskurin mukaan.

Paljonko itse laskisitte tuosta kulutus-saantiarvoiksi?

Hmm... en tiedä miten olisin voinut laskea nämä kalorit väärin. Esim. tänään uin 1h15min ja kävelyä nyt tuli n.30 edestakas.

Päivän ruokailu oli seuvaavanlainen:
Aamulla: neljänviljanpuuro; 1 lautanen, banaani, ruispala feat. 2 juustosiivua
Välipala: banaani, ruispala feat. 2 juustosiivua
Lounas: Naudan sisäfilettä, 4 ahvenfilettä, 3 puikulaperunaa
Iltapala: Ehrmann-rahka ja n. 0,3 desiä heraa maidon kanssa
Lisäksi tuli juotua noin litra rasvatonta maitoa yhteensä.

Kaloreita ainakin kuluin päivän aikana vähän alle 3000 kalorilaskurin mukaan.

Paljonko itse laskisitte tuosta kulutus-saantiarvoiksi?

No tuo ruokailu on n. 2000kcal ja tuolla liikunnalla melko varmasti liikut kulutukselta aika lähelle samalla viivalla. Veikkaisin, että enintään olet miinuksilla parisataa kilokaloria, jos sitäkään.

No tuo ruokailu on n. 2000kcal ja tuolla liikunnalla melko varmasti liikut kulutukselta aika lähelle samalla viivalla. Veikkaisin, että enintään olet miinuksilla parisataa kilokaloria, jos sitäkään.

Kuinka ihmeessä sait noin paljon tuohon ruokailuun? Jos näin on niin sitten on laskenut vääri nuo kalorimäärät. Ja miten tuo kulutus tuolla määrällä voisi olla lähelle 200kcal, kun kerta jo peruskulutus ilman mitään syömistä on 2013kcal? ja sitten siihen päälle uinti niin sain ainakin itse n.3000 kcal.

Mikä mennyt pieleen?

Kuinka ihmeessä sait noin paljon tuohon ruokailuun? Jos näin on niin sitten on laskenut vääri nuo kalorimäärät. Ja miten tuo kulutus tuolla määrällä voisi olla lähelle 200kcal, kun kerta jo peruskulutus ilman mitään syömistä on 2013kcal? ja sitten siihen päälle uinti niin sain ainakin itse n.3000 kcal.

Mikä mennyt pieleen?

Laskin nuo ruoat kalorilaskurilla nopeesti. Toki siinä voi pientä heittoo olla, sillä en tiiä minkä kokosen sisäfileen oot vetäny jne. Pistin vaan normin...

30min kävelyt ei taida rasvankulutukseen hirveästi vaikuttaa, sikäli ku ne kuuluu jo päivittäiseen normaaliin liikkumiseen. Ja koska et nyt hirveesti oo laihtunu, niin myöskin tein sen johtopäätöksen että tuo uintikaan ei läheskään noin paljoa ole kuluttanut, mitä oot laskeskellu. Koska mikäli se ois, niin olis kyllä pudonnut jo painoa kivasti. Suosittelen, että vaihdat sen vaikka kävelyyn/hölkkään tai salilla kuntopyöräilyyn, josta näät teoriassa poltetut kalorit.

Onko mahdollista kasvattaa samaan aikaan lihasmassaa & laihtua? Ottaen huomioon että minulla ei juurikaan ole aikaa aerobicille (aamu hölkkä jne..) koska koulu vie suurimman ajan. Ellen sitten jätä sitten puntti kertoja väliin (käyn nyt noin 5-6 kertaa viikossa), mikä olisi ristiriidassa lihasmassan nostamiseen (?).

Että voiko sitten pienentää aterioiden määriä ja vetää sitten sitä rypsäriä ja "korvata" ateria vajeet protskulla & mass blastilla & glutamiinilla jne jne... ??

Jos olet aivan vasta-aloittaja, niin voit saada vähän lihasta vaikka olisitkin miinuskaloreilla (laihtuisit) samaan aikaan.

Mitä sä ees oikein haet takaa?

Ellen sitten jätä sitten puntti kertoja väliin (käyn nyt noin 5-6 kertaa viikossa), mikä olisi ristiriidassa lihasmassan nostamiseen (?).

Millainenkohan treeniohjelmasi on, kun käyt noin monta kertaa salilla. Jos ei ole kunnollista, niin hanki, jos haluat noista kerroista jotain hyötyä tai vähennä kertoja, koska taukopäiviä on järkevä pitää. Siinä on aluksi.

Lueppas FAQeja vielä lihasmassan hankkimisesta.

Jos olet aivan vasta-aloittaja, niin voit saada vähän lihasta vaikka olisitkin miinuskaloreilla (laihtuisit) samaan aikaan.

Mitä sä ees oikein haet takaa?

Painan 83kg ja olen käynyt tommosen vuoden. Nostan vaivaset 90 kg. Sitä haen takaa ku maha pullottaa kivasti, niin ois hyvä jos sais sitä pienennettyä, mutta samalla kasvattaa lihasmassaa oikeisiin paikkoihin.

Edit: vai pitäisi ensin laihduttaa ja sen jälkeen vasta alkaa kasvattamaan?

Millainenkohan treeniohjelmasi on, kun käyt noin monta kertaa salilla. Jos ei ole kunnollista, niin hanki, jos haluat noista kerroista jotain hyötyä tai vähennä kertoja, koska taukopäiviä on järkevä pitää. Siinä on aluksi.

Lueppas FAQeja vielä lihasmassan hankkimisesta.

Ei ole varsinaista ohjelmaa. Heitätte sivuja mistä sais? Siis teen melkeimpä joka kerta niin että keskityn tiettyyn lihas alueeseen esim. ojentajat & haukat , rinnat , yläselkä , jalat , ja viimesenä vatsat & alaselkä .... jotenkin tolleen...

Lue mistä?:D

Olen pudonnut puusta vasta nyt...

on mahdollista,että laihdut jos ei ole lihasmassaa melkein yhtään tai jos ravinto on aikaisemmin ollut huono:hyper:

on mahdollista,että laihdut jos ei ole lihasmassaa melkein yhtään tai jos ravinto on aikaisemmin ollut huono:hyper:

En nyt ihan pelkkää läskiä ole... Mahan ympärys vaan pullottaa... Ja ei ravinnossa mielestäni kauheasti ole vikaa... Hyvin harvoin tulee syötyä roska ruokaa... Terveellistä koti ruokaa + lisäravinteet

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom