Voiko kulmasoudun tehdä käsipainoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kovaa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Voi

Kyllä olen itse ruvennut välillä noin tekemään. Ei se heilumiseksi (välttämättä) mene ollenkaan. Saan käsipainoilla tuon tuntumaankin huomattavasti paremmin oikeassa osoitteessa. Painot saa myös vedettyä ylemmäs, verrattuna tankoon. Samoin käden asennolla on helpompi pelata, ja hakea hyvää tuntumaa.

zztop sanoi:
alkuperäisessä kyssässä kysyttiin:voiko tehdä samalla tavalla kuin tangolla eli molemmat kädet yhtäaikaa..

mielestäni melkoisen vaikea pitää tasapainoa kahdella kässärillä kuin tangolla,
en edes kokeilis itse.
Mutta, jos välttämättä haluaa tehdä kässäreillä niin tekee sitten linkin osoittamalla tavalla tai siis tuon liikkeen, koska samaan kohtaanhan nuo ottaa.
Itse kysymykseen: Voi, mutta itse en tekisi.

zztop sanoi:
en edes kokeilis itse.
Just. :rolleyes: Kannattaisiko kokeilla liikettä itse ihan muutamankin kerran, ennen kuin kommentoi?

En käsitä, miten käsipainoilla olisi sen vaikeampaa hallita liikettä (siis molemmilla käsillä samanaikaisesti), kuin tangolla. Olen tehnyt käsipainokulmasoutua molempikätisesti käsipainoilla useinkin, eikä siinä ole mitään sen kummempaa, kuin tangolla tehtäessä, molempi parempi (ehkä jopa käsipainoilla parempi mun makuun). Hyvä on toki pitää käsiä hieman eri lailla, kuin tangolla tehtynä, eli hieman neutraalin otteen tyylisesti (kämmenet vastakkain), reiden ulkosyrjiä myöten, jotta painot menevät mahd. lähellä jalkoja. Mitään järkeä ei ole väkisin yrittää pitää käsiä samoin, kuin tangolla tehdessä, eikä myöskään päästää käsiä/käsipainoja kauaksi reisistä.

Kulmasoutu on tasapainomielessä ihan eri asia, kuin esim. penkkipunnerrus, jossa todella käsipainoilla tasapainoilu on vaikeampaa, kuin tangolla ja vapaasti liikkuvalla tangolla toki vaikeampaa, kuin smithissä.

Zztop, ei tietenkään, mutta kommentoinnilla on vähemmän pohjaa, jos ei ole itse kokeillut, eikä edes meinaa ikinä kokeilla. Testaapa kulmasoutua ensi selkäreenissäsi huvikseen 2 kässäriä kerrallan! Hyvin se menee. :thumbs:

Otetaanpa pari muuta vastaavaa esimerkkiä:

1) "Ei se orgasmi VOI tuntua hyvältä! Ikinä en tosin ole kokeillut, enkä aio, mutta kyl mä kokeilemattakin tiedän!"
2) "Ei pitsa VOI olla hyvää! Ikinä en kyllä ole maistanut, mutta tietäähän sen maistamattakin!"

Olisivatko em. kaksi kommenttia mielestäsi fiksuja?

Nojoo, anteeksi pöljän provosoiva :offtopic: Asiasta sanoinkin jo sanottavani.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
rafael30 sanoi:
Minkähän takia tuo nyt mielestäsi toimii paremmin?
Helpompi kontrolloida liikettä, kun voi tukea toisella kädellä itseään.

Ite tein eilen just noin kulmasoutuu. Kämmenet samanlaisessa asennossa ku hauiskäännössä käsipainoilla, eli ylöspäin ja hieman vinossa toisiinsa päin. Ottaa hyvin tonne latsien alaosaan kun vetelee tohon vyötärölle. Suosittelen.

tomimies sanoi:
Ite tein eilen just noin kulmasoutuu. Kämmenet samanlaisessa asennossa ku hauiskäännössä käsipainoilla, eli ylöspäin ja hieman vinossa toisiinsa päin. Ottaa hyvin tonne latsien alaosaan kun vetelee tohon vyötärölle. Suosittelen.

tuohan on sama kuin yates soutu tangolla,ei sen kummempaa..
itsekin joskus vaihdellut kulamasoudussa just tuota otetta,erilainen tuntuma siitä tulee.

tuohan on sama kuin yates soutu tangolla,ei sen kummempaa..
itsekin joskus vaihdellut kulamasoudussa just tuota otetta,erilainen tuntuma siitä tulee.
Jep jep=) En ollu ikinä nähny kenenkään tekevän noin niin käytin vaan mielikuvitusta. No kuitenki hyvää vaihtelua. Sitähän ne lihakset kaipaa aina toisinaan=)

Voi tehdä niin kuin tuossa edellä linkissä on näytetty mutta on myös kokeiltu sellaista versiota jossa maataan penkillä ja siitä sama liike kuin kulmasuodussa mutta käsipainoilla.

Voi tehdä niin kuin tuossa edellä linkissä on näytetty mutta on myös kokeiltu sellaista versiota jossa maataan penkillä ja siitä sama liike kuin kulmasuodussa mutta käsipainoilla.
Joo, ite oon nähny joidenki judoheebojen tekevän tollee korotetul penkil ja tangolla. Varmaan tuo aika hyvin voimaa kaiken maailman sidontoihin. Kai tollekki liikkeelle on oma nimi mut ehän mä niitä tiiä=)

Itse kokeilin käsipainoilla, toimi tuhat kertaa paremmin kuin tangolla. Tosin voi johtua sitten siitäkin, ettei tekniikka ole kunnossa tangolla tehdessä. Aloittelijoilla muutenkin yleensä ongelmia saada juuri selkään kunnon tuntumaa. Tuntuma oli paljon helpompi saada ja kyllä oli naama vaikka missä irveessä kun veti :)

tomimies sanoi:
Kai tollekki liikkeelle on oma nimi mut ehän mä niitä tiiä=)
Tulee muutaman päivän myöhässä, mutta käytä mielikuvitusta. Itse sanoisin ton olevan rintatuellinen soutu käsipainoilla. Ei sillä kai mitään virallista nimeä olekaan, ja kaikki varmaan tajuaa tosta millainen se on.

Oli pakko tässä koittaa tuota kulmasoutua käsipainoilla kun tätä threadia luin, ja kyllä saan ihan helvetin paljon paremman tuntuman latseihin kuin tangolla tehtynä.

Suositut

Back
Ylös Bottom