Voiko/kannattaako näin syödä?

Joo eli olen aika alottelija tän ruokavalio homman suhteen. Salilla oon käyny muutaman vuoden vähän on-off tyylisesti tossa "aktiivi"-uran aikana, mutta nyt opiskelun perässä muuton myötä joudun luopumaan lajistani ja ajattelin ottaa salireenamisen tilalle. Ohjelmia kyllä löyty omasta takaa, mutta tää ravintopuoli on vähän vierasta aluetta joten ajattelin kysellä täältä missä ihmiset osaavat neuvoa. Asiaan. Tälläistä olen alustavasti ajatellut:

1) Aamupalaksi maitorahkaa johon sekotan kaurahiutaleita.
2) Muutaman tunnin päästä tästä proteiinidrinkki.
3) Seuraavaksi luonas joka koostuu raejuustosta,tonnikalasta/kanasta/kalasta ja kanamunankin tässä vois vetästä + boosterit jos sellaisia aion hankkia.
4) Sitten taas proteiinidrinkki noin puolituntia ennen salille menoo.
...salille...
5) Reenin jälkeen palautusjuoma + vitamiinit.
6) Iltapalaksi maitorahkaa anaksen tai muun hedelmän kera.
7) Ja illalla viimeiseksi yöproteiini.

Aamupalan syön noin klo6 ja siitä sitten tasasesti 2-4h välein ravintoo niin, että yöproteiinin vedän juuri ennen nukkumaan menoa klo22-23

Jos tässä nyt on puutteita tai jollain on tarjota omasta takaa joku hyvä valmis ohjelma ni otan avosylin vastaan ohjelmat/neuvot!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Runko hyva ja ruokaa tulee tarpeeksi usein. Missa hiilihydraatiti vai oletko dietilla? Muista myos hyvat rasvat!

Varsinkin treenin jalkeen olisi hyva syoda hiilareita.

Proteiinia tuossa näyttäisi olevan hyvin. Hiilareita ja rasvaa kannattaa myös ottaa sopivasti hyvistä lähteistä.

edit. hituri :)

Eiks kaurahiutaleissa on ainakin jonkun verran kuituja? Sit noiden ruokien kylkiäisenä vois vetää ruisleipää ni siitä ainakin tulis kuituja, vai?

jumalauti, sun pitää imee sinne naamarin selkeesti enemmän sitä karbsii ja öljyy.

Dineikin sanoi:
Eiks kaurahiutaleissa on ainakin jonkun verran kuituja? Sit noiden ruokien kylkiäisenä vois vetää ruisleipää ni siitä ainakin tulis kuituja, vai?
No onhan niissä kuitua, mutta eipä tossa oikeen muusta tuu, kuin hedelmästä(?). Itte oon karsinu aika paljon hiilareista nykyisellään, kun oon pudottanu painoa ja tuli heti kiinnitettyä huomio kuituihin tuossa sun ruokavaliossa.

Aika matalahiilariselta toikin näyttää, eli olettaisin, että oot pudottamassa painoa? Ite otan kuituja hapankorpuista ja rehuista. Eli normaalit lisukkeet (perunat, riisit, pastat yms.) oon korvannu salaateilla, raasteilla yms. Leseet on kans hyviä kuidunlähteitä, kun kattelee mihin niitä sotkee...rahkaan uppoo mukavasti..

Joo tarkotus tosiaan olis pudottaa painoo muutama kilo,ja mieluusti tietty rasvasta, maksimissaan 5kg. Sit olis tarkotus myös kasvaa kokoo. Jos jolalin on tälläseen yhdistelmään on neuvoja niin kelpaa!:)

Kuituja lisään nyt sitten tonne iltapalaan ananasten ja maitorahkan mukaan ja rypsiöljyä lounaan sekaan. Kiitos vinkeistä!:thumbs:

Dineikin sanoi:
Joo tarkotus tosiaan olis pudottaa painoo muutama kilo, ja mieluusti tietty rasvasta, maksimissaan 5kg. Sit olis tarkotus myös kasvaa kokoo.

Mä lisäisin sun ruokavalioon enemmän hiilareita, ja ne saa helposti mm. kaurahiutaleista ja tummasta riisistä.

Onko sinulla joku tietty kalorimäärä, jonka haluat syödä vuorokaudessa? Jos tarviit lisää kaloreita, niin lorauta raasteisiin ja salaatteihin ruokalusikallinen oliiviöljyä. Tämä yhdessä hiilareitten kanssa antaa vääntöä koneeseen. :)

Ei o mitään tiettyä kalori määrää. Tarkotus olis välttää rasvan kerääntymistä tohon vyötärön ympärille :) ja vastaavasti lisätä lihasta. Oon antanut itse itselleni ymmärtää, että se onnistuu tälläsellä proteiini painotteisella ruokavaliolla?

Tuli sellanenkin kysymys tässä mieleen, ei varsinaisesti tälle osastolle kuulu, että jos saman päivän aikana käy esim. salilla ja sit vielä juoksemassa, pelaan futista tai muuta vastaavaa niin kannattaako/pitääkö molempien suoritusten jälkeen juoda palautusjuoma vai vain sen jälkimmäisen suorituksen jälkeen?

Tee sellanen drinkki, että laitat yhden raaan kananmunan+rkl kalaöljyä\tai kapselit erikseen+reilu rkl kylmäpuristettua rypsäriä sekasin lasiin ja vetäset illalla alas! :thumbs:

ei sun hiilareita tarvii lisätä, jos dietillä oot. mutta lihasta ei oikein tule dietillä, ja usein vain häviää jonkin verran ( aloittelijat on eri asia ). mutta kalorit ratkaisee, tuleeko massaa, vai häviääkö rasvaa...

Suositut

Back
Ylös Bottom