Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EDIT: Jaa tuosta löyty:
Asevelvollinen, joka havaitaan sopivaksi aliupseerin tehtäviin ja jolla harkitaan olevan tarpeelliset tiedot, voidaan määrätä koulutettavaksi aliupseeriksi reserviin. Tämän koulutuksen antamisesta säädetään asetuksella ja määrätään sotilaskäskyasiana. (11.12.1992/1260)
Jos sinne aukkiin määrätään, niin sinne sinä menet, ja läpi käyt sen jos pääset. Kaveri keskeytti auk1:n jälkeen kun vitutti(se pakotettiin), ja palas takas keväällä ja jatko aukista siitä mihin jäi. Joten aukkiin mennään eikä auta. Sano sille jätkälle että menee sinne aukkiin ja lopettaa vinkumisen. Varautukaa siihen, että intissä voi joutua olemaan vuoden vaikkei haluaisikaan.Elikkä ilmeisesti on pakko mennä.
Onkos kuitenkin jotain "kiertokeinoja" ? Käskettiin kysyä, että onnistuuko Aukin välttämään "jos vaikka lopettaa b-kauden jälkeen ja alottaa uudestaan joskus, missä ei tartte mennä AUK:iin"
Elikkä ilmeisesti on pakko mennä.
Onkos kuitenkin jotain "kiertokeinoja" ? Käskettiin kysyä, että onnistuuko Aukin välttämään "jos vaikka lopettaa b-kauden jälkeen ja alottaa uudestaan joskus, missä ei tartte mennä AUK:iin"
Eiköhän ne PV:lläkin ole ihmisiä ja tajua, jos vetoat esim. huonoon elämäntilanteeseen. Vois kuvitella, että päästävät 6kk:lla jos sanot hakevasi yliopistoon ja olet menossa pääsykokeeseen kesällä ja tarvitset aikaa lukemiseen.
Tai koita päästä semmoseen aselajiin, missä on kova kilpailu auk paikoista.
Eikö koko palvelusta voisi lyhentää? Veikkaan et siellä on aika paljon kaikkee turhaa jöndeemistä, jonka karsimalla palvelus lyhenis monia viikkoja. Siis tää on ihan mutuilua, mutta mun mielestä tollaset vitun sulkeiset ja sängyn petaukset ruudulleen linjaan on ihan perseestä, vittu oikeeessa sota tilanteessa sängyn peittoja katella. Voi kuria pitää muutenkin, ilman että katellaan kaappeja ja sänkyjä. Ihan IMOa. On se hienoo kun osaa ampua ja kasata rynkyn ilman armeijan käymistä, joten mitä vittua mä siellä tekisin?
Itse huutelin tuota jo kutsunnoissa. Meillä porukkaa pakotettiin aukkiin. Yks jätkä hajosi tilanteeseen vähän muita pahemmin. Se oli muutenkin b-mies ja koko yksikön vähiten motivoitunut (heti mun jälkeen) ja silti joutu. Tää kaveri oli oikeesti ihan fiksu jätkä ja onnistu hoitamaan jonkun sotilaskuraattorin tms. kautta lyhennystä palvelukseen. Vetosi ilmeisesti vitutukseen, alakuloisuuteen (EI KUITENKAAN MASENNUKSEEN) ja siihen opiskelujuttuihin (tuotantotalous yliopistolla). Jos joku yrittää vastaavaa jekkua, pitäkää helvetin hyvä huoli siitä ettei tule kutsua antenniosastolle!Heti kun pääset portista sisään alat huutelemaan aseiden perään...
KOSKA SAADAAN ASEET?!?!
Muista toistaa kysymys 15min välein.. Ei tarvii pelkää AUK:ia.
Elikkä ilmeisesti on pakko mennä.
Itse huutelin tuota jo kutsunnoissa. Meillä porukkaa pakotettiin aukkiin. Yks jätkä hajosi tilanteeseen vähän muita pahemmin. Se oli muutenkin b-mies ja koko yksikön vähiten motivoitunut (heti mun jälkeen) ja silti joutu. Tää kaveri oli oikeesti ihan fiksu jätkä ja onnistu hoitamaan jonkun sotilaskuraattorin tms. kautta lyhennystä palvelukseen. Vetosi ilmeisesti vitutukseen, alakuloisuuteen (EI KUITENKAAN MASENNUKSEEN) ja siihen opiskelujuttuihin (tuotantotalous yliopistolla). Jos joku yrittää vastaavaa jekkua, pitäkää helvetin hyvä huoli siitä ettei tule kutsua antenniosastolle!