Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Kertokaa mulle, missä hitossa se työvoimapula on.
Työvoimapulaa ei juuri ole mut harjoittelijoista, työvalmennettavista ja muista mahdollisimman halvalla tai ilmaiseksi tekevistä on pula. :)

Vitun työnhaku. Homojen hommaa saatana. Vituttaa täyttää miljoona avointa hakemusta ja kesätyöhakemusta ja kirjoittaa samat paskat joka hakemukseen. Joka kevät sama juttu paitsi että nyt on paineet isommat kun pitäs valmistua tänä vuonna ja löytää mielellään vakituinen duuni mutta hei nythän on lama ja kaikki saa vaan kenkää eikä töitä. Perkele.
Juu eihän noita jaksa, varsinkin ne web-lomakkeet on niin perseestä. Sähköpostiin lyhyt teksti ja CV liitteeksi. Eikä tarvii vastailla ihmeellisiin kysymyksiin... Ite vetelen jo läpällä kaikkee ihan överiä paskaa niihin, tiedä sit vaikuttaako kun ei ennenkään kukaan ole vastannut...

Yhdyn edellisiin :D Eli työnhaku, voi morjes.

Juu eihän noita jaksa, varsinkin ne web-lomakkeet on niin perseestä. Sähköpostiin lyhyt teksti ja CV liitteeksi. Eikä tarvii vastailla ihmeellisiin kysymyksiin... Ite vetelen jo läpällä kaikkee ihan överiä paskaa niihin, tiedä sit vaikuttaako kun ei ennenkään kukaan ole vastannut...

Tuntuu kieltämättä aika turhalle laitella avoimiinkaan paikkoihin hakemuksia, kun mitään ei vastata takaisin. Aloin jo epäilemään että s-posti temppuaa, mutta hyvin tuo näyttää toimivan. Lähettäsivät edes takasin viestiä että "Sori nyt ei käyny lottoarvonnassa tuuri" mutta kun ei mitään.

Tuntuu kieltämättä aika turhalle laitella avoimiinkaan paikkoihin hakemuksia, kun mitään ei vastata takaisin. Aloin jo epäilemään että s-posti temppuaa, mutta hyvin tuo näyttää toimivan. Lähettäsivät edes takasin viestiä että "Sori nyt ei käyny lottoarvonnassa tuuri" mutta kun ei mitään.

Valtiolta on ainakin tullut aina ihan kirjeenä ilmoitus, että ei napannut :D

KYLLÄ... ehdottomasti samaa mieltä monen monen muunkin kanssa... Työnhaku on mennyt ihme spedeilyksi ihan totaalisesti. "Yritä erottua joukosta jotenkin" on se neuvo, mutta millä vitulla sieltä nyt erotut eduksesi kun ne sadat ja tuhannet muut hakijat yrittää sitä samaa. Sitten jos pääsee kerran tuhatta hakemusta kohti haastatteluun niin meno on kuin jotain BigBrother/Idols ym. tosi-tv:stä kopioitua paskaa. Ja kun sen päälle lisätään joku vitun puoskaripsykologi tekemään omia analyysejaan siitä että jonnekin varaston synkimpään varjoon sijoitettavan ihmisenkin pitäisi olla ylisosiaalinen ja pirteä kuin joku bumtsibumi-marko. Mutta yleensä koko homma kaatuu siihen että ei ole suhteita ja sinulla on vääränlaista työkokemusta vaikka olisi ollut jossakin kesäduunissa tai harjoittelussa peräkkäisinä kesinä alle 20 vuotiaasta saakka. Paikan saa kuitenkin joku sellainen joka ei todellakaan täytä kriteerejä joita niin kovaan ääneen vaaditaan.

^^ Tyonhausta tekee vaikeaa ainoastaan se, etta moni on taysin kyvyton tunnistamaan ja hyodyntamaan omia vahvuuksiaan. Yleista on ainakin Suomessa etta niita omia hyvia puolia ei osata tuoda esiin eika omaa kokemusta osata hyodyntaa. Hyvat luonteenpiirteet pitaa tuoda esiin ja niiden tueksi pitaa esittaa todisteita. "Tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa" -> "Saan usein positiivista palautetta asiakaspalvelutaidoistani ja minut valittiin kuukauden tyontekijaksi" tai muuta vastaavaa shaibaa. Vaittaa kun voi mita vaan, mutta tyonantaja pitaa myos vakuuttaa konkreettisilla todisteilla.

Ei silla, etta mulla kamalasti kokemusta olisi ns. oikeiden toiden hausta. Aina olen kuitenkin saanut sen tyon minka olen halunnut eika koskaan ole tarvinnut karvistella rahattomana opiskelujen ohessa. Veikkaan, etta kyse on lahinna siita etta olen pirun pateva kehumaan itseani.

Minun mielestä kaikenlaiset itsensä kehujat vois talloa syvälle suohon ja latoa kiviä vielä päälle ettei varmana nouse ylös. Yleensä mitä enemmän itsensäkehujat itseään kehuvat niin sitä vähemmän siellä on mitään takana. "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" taisi olla osuva sananlasku. Itsensä kehuminen ei sovi minulle eikä se kyllä sovi yhtään kenellekään. Miksei vaatimattomuus enää kaunista???

Kyllä sitä on hyvä välillä kehua itseänsä ääneen tai äänettömästi, mutta tosiaan tälläset ihmiset joilla on tarve kokoajan selostaa omia hyviä puoliaan on tardeja. :D

Minun mielestä kaikenlaiset itsensä kehujat vois talloa syvälle suohon ja latoa kiviä vielä päälle ettei varmana nouse ylös. Yleensä mitä enemmän itsensäkehujat itseään kehuvat niin sitä vähemmän siellä on mitään takana. "Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten" taisi olla osuva sananlasku. Itsensä kehuminen ei sovi minulle eikä se kyllä sovi yhtään kenellekään. Miksei vaatimattomuus enää kaunista???

Hopon hopon. Itseaan pitaa osata kehua. En mina ainakaan palkkaisi ketaan jurottajaa joka vaan mollaa itseaan eika osaa ajatella positiivisesti itsestaan. Tietenkin liika itsevarmuus ja omahyvaisyys on huono asia, mutta sopivan verran itsekehua on pelkastaan tervetta kun halutaan erottua joukosta. Jos haluan kertoa olevani kunnianhimoinen ja kova tekemaan toita, voin ihan hyvin perustella sita tyyliin "kuten voi paatella erinomaisista arvosanoistani/opiskeluhistoriasta" tms. Vahasen itsekehua, kylla, mutta samalla ihan totta jos oikeasti on vahvat paperit.

Koska pyrkyrit pääsevät pidemmälle. Valitettavaa mutta totta: aina ei tartte edes olla hyvä siinä mitä tekee, jos vaan osaa myydä itteään. Noita on nähty.

Kyllä minä ainakin aina oon rehellisesti työhakemuksiin laittanu hyvät puoleni ja vahvuudet. Mistä ne muuten mitään tietää millainen oot? Ei siihen hakemukseen nyt niitä huonoja puolia kannata laittaa. Itsellä onkin huomenna työhaastattelu. Jos sattuis tärppäämään niin laskis kyllä tää vitutus tos asunto asiasta.

ööö... siis työnhaussahan se palkkaava osapuoli ei tiedä sinusta mitään. Ja sitten ei saisi kehua itseä. wtf. Millähän perusteella se työntekijä palkataan... "ei sillä tässä cv:ssä ole mitään eikä se tuossa haastattelussakaan oikein suostunu itteään kehumaan että eiköhän palkata se. Oli niin ihanan vaatimaton"... ei näin :D

Vituttaa kun kukaan ei ymmärrä mitä yritän kertoa tästä vaatimattomuudesta ja itsensä kehumisesta.

Itse pääsin tänään töihin kun olin rehellinen ja sanoin etten osaa oikeen mitään.

Toi on kyllä vittumaista ku kaikenmaailman apinahommiinkin vaaditaan nykyään helvetinmoiset haastattelut ja testit ja täydellisesti kirjotettu muista erottuva hakemus vaikka todellisuudes se työ on jotain todella yksinkertasta paskaa minkä oppii ekan 10 minuutin aikana ja mihin kyllästyy ekan 2 tunnin jälkeen. Seki vituttaa ku kattoo avoimia työpaikkoja esim. it-alalta nii vaaditaan aina yliopistotason tutkinto ja täydellistä osaamista java-koodauksesta jnejne ja työ itsessään on jotain windowsin asentelua asikkaille :D

ööö... siis työnhaussahan se palkkaava osapuoli ei tiedä sinusta mitään. Ja sitten ei saisi kehua itseä. wtf. Millähän perusteella se työntekijä palkataan... "ei sillä tässä cv:ssä ole mitään eikä se tuossa haastattelussakaan oikein suostunu itteään kehumaan että eiköhän palkata se. Oli niin ihanan vaatimaton"... ei näin :D

Tohon lisätään vielä päälle pällitestin ryhmätehtävästä "vittu mitä paskaa, aikuiset ihmiset leikkii. Heittää palikat seinille ja nurkkaan jurottaan". Mahtava tiimipelaaaja :)

Kyl se vaan niin on, että sosiaaliset taidot ja pelisilmä on monessa tavallisessakin duunissa aika pop ominaisuus kun hakijoita seulotaan. Helvetin iso vaikutus sillä, että sopiiko tyyppi tiimiin vai tulisko siitä vaan ongelmia palkkauksen jälkeen, kun alkaa ryhmädynamiikka hajoilemaan ties millaiseen säätämiseen. Huvittavintahan tässä on se, että noi epäsopivat kaverit ei yleensä itse sitä tilannetta tiedosta ja sen vuoksi eivät pysyt persoonaansa ja käyttäytymiseensä vaikuttamaan(vika on aina muissa).

Ensimmäisissä työpaikoissa halua oppia ja motivaatio tehdä töitä ratkaisee enemmän kuin se mitä cv:stä löytyy.
On useammassakin kuin yhdessä työtodistuksessa kehuttu sanallisesti vaikka en ole sitä erikseen pyytänyt, mutta eipä tuo ole uralla vienyt yhtään eteenpäin. Koulutodistuksilla on saanut oikeastaan pyyhkiä perseensä valmistumisen jälkeen ja alkaa tuntua että työtodistuksilla alkaa olla vähän saman arvoinen asema.

Back
Ylös Bottom