Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tuttu tunne kun työ vituttaa niin paljon että aamuisin tekee mieli puhkaista silmät hammasharjan varrella kunhan ei vaan tarvis lähteä. 8 tuntia -15 pakkasessa 20m korkealla, vitun heiluvalla telineellä on kyllä poikaa. Tätä mä oon vittu aina halunnut!!

Mikä vittu tota vitun Nordean verkkopankkia aina vaivaa. Joka ikinen kerta kun koitan kirjautua, niin se joko ei avaudu tai sitten siinä kestää ihan helvetin kauan.... Muut sivut latautuukin sitten nopeasti, eli ei ainakaan netissä ole vikaa.

Tuskalla nousin taas hieman elohellistä ja menin heti tippumaan takaisin piti pistää ignite tryndaan turretin alla mutta painoinkin Flash:iä, laine gankittiin vihollis junglen toimesta ja hävisin varman nakin.. Toisena VHH kun ei paska meinaa tulla. Terveisin pellava rouhetta niin vitusti.

Tuskimpa enää missään on erityisen lunkeja duuneja, mutta kyllä työn pitäisi tarjota jotain mielekästä itselle. On se sen verran iso osa elämää. IT alkaa olla nähty kymmenessä vuodessa ja nyt pitäisi keksiä jotain ihan muuta. Paska homma vaan, että käytännössä en taida osata mitään muuta kuin tätä sysipaskaa näyttöpäätetyötä.

Samoissa fiiliksissä mennään täälläkin. Ironista kyllä mua ei vaivaa kiire vaan totaalinen pitkästyminen. Mulla on uskomaton onni pudota aina projektiin, joka ei etene mihinkään tai tapetaan heti ku hommat alkaa sujua. Sitten istutaan sormi perseessä ja ihmetellään. Uuden opiskelustakin on into mennyt aikaa sitten. Joka vuosi tulee jotain uusia ja mahtavia akronyymeja. Loppuviimeksi kaikki on aina samaa skeidaa eri paketissa. Ja sitten meillä on kvartaalitalous, laskutettavat tunnit ja asiakastyytyväisyys. Kylläpä vituttaakin. Musta tuntuu ihan jenkkifutarilta. Aina ku oon päässy vauhtiin ja saanu pallon joku mörkö taklaa mut kenttään. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän huvittaa enää nousta peliin mukaan. Suunnittelen vakavasti alanvaihtoa.

Tänään reenanasin pitkästä aikaa pelkät etureidet. Kyykkyä tein ihan normaalisti pari sarjaa ja ehdin yhen toiston tehdä kolmatta ja sarjaa ja lähdin laskeutumaan alaspäin. Alhaalla kuuluu ikävän oloinen narahdus jostain takareiden kieppeiltä. Kyykkäsin raudat ylös ja pienestä tuulenvireestä perseesssä tajusin että salihousut oli revennyt koko perseen matkalta kahtia. Naurua pidätellen naama irvessä perse vilkkuen pari toistoa sain vielä väännettyä mutta siihen jäi kyykyt.

Käyn työpaikan punttisalilla (käytännössä aina tyhjä) eli siis saa treenata täysiä ja ähkiä ja puhista rauhassa.
No eilen sitten vetelin siinä jotain crossfit-treeniä ja tein juuri rinnallevetoa (varmaan 30:nes toisto menossa) kun salin ovi aukeaa ja sivusilmällä katoin että oma esimieshän se siinä. Olin kun en olisi huomannutkaan ja jatkoin tekemistä. Räkä lensi ja ääntä lähti voin luvata. Yhtäkkiä sisään ryntää firman TJ, jonka perässä varmaan 5 pukumiestä ihmettelemään ja kattelemaan punttista. No pukumiehet kerkes päästä ovesta sisään varmaan sen askeleen tai kaksi ku rymäytin tangon lattiaan (huomasin tässä vaiheessa että on muitakin kuin pelkkä esimies paikalla). Räkä poskella yritin siinä sitten moikata kavereita mutta eihän siitä tullu mitään muuta kuin jotain epämääräistä ähkimistä, jonka jälkeen pukumiehet sanoivat yhteen ääneen että "Eiköhän tämä ollut tässä, ihan hyvin näyttää toimivan" ja mitään muuta sanomatta lähtivät hyvin nopeasti ovesta ulos.
Tänään sitten ihan ohimennen TJ päätti kysyä "No miten on, paljos siitä penkistä nousee"

Aamu alkoi parkkisakoilla, voi vitun vittu. Sinä 5min aikana, kun vein muksun tarhaan, ehti jo joku virkaintoinen runkkari laputtaa kaikkien autot, jotka olivat tuomassa lastaan päiväkotiin. Sinänsä väärin pysäköityjä autoja kaikki, mutta mitään muuta mahdollisuutta ei ko tiellä ole. Kyseessä tie, jossa mahtuu menemään juuri ja juuri yksi auto kerrallaan, joten kaikki parkkeeraavat puolittain jalkakäytävälle siksi aikaa kun piipahtavat tarhassa.

Kiitos vaan pelisilmästä, toivottavasti arvoisa viranomainen kiihottui oikein kovasti.

Samoissa fiiliksissä mennään täälläkin. Ironista kyllä mua ei vaivaa kiire vaan totaalinen pitkästyminen. Mulla on uskomaton onni pudota aina projektiin, joka ei etene mihinkään tai tapetaan heti ku hommat alkaa sujua. Sitten istutaan sormi perseessä ja ihmetellään. Uuden opiskelustakin on into mennyt aikaa sitten. Joka vuosi tulee jotain uusia ja mahtavia akronyymeja. Loppuviimeksi kaikki on aina samaa skeidaa eri paketissa. Ja sitten meillä on kvartaalitalous, laskutettavat tunnit ja asiakastyytyväisyys. Kylläpä vituttaakin. Musta tuntuu ihan jenkkifutarilta. Aina ku oon päässy vauhtiin ja saanu pallon joku mörkö taklaa mut kenttään. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän huvittaa enää nousta peliin mukaan. Suunnittelen vakavasti alanvaihtoa.

Minullakin on ongelmana tuo tylsistyminen, tällä hetkellä oon sellaisessa hommassa/ryhmässä jossa porukalla on selkäranka katkennut jo aikaa sitten. Uusia ei haluta kouluttaa eikä töitä tehdä, odotellaan vaan paska lahkeessa, että millon hommat siirtyy intiaan. Hienon kuvan kyllä saanut tästä alasta tän puolen vuoden aikana mitä oon hommia tehnyt.

Ja tosiaan lisäksi vielä tuo, että kaikki opiskelu/kouluttautuminen tarkoittaa sitä, että luet jonkun 500 sivuisen pdf tiedoston läpi jostain maailman tylsimmästä asiasta. Työkaverilta jos kysyy apua niin vastauksena lähettää filun ja sanoo että lue toi läpi, muutenkin kaikki kommunikointi tapahtuu sähköpostilla, vaikka istuttais vierekkäin.

JN ja Carcayu voin samaistua teihin... ja hauskaa että on muitakin +30v ihmisiä joille jo alkaa duunit riittää, en ole yksin. Itse olen kanssa vakavasti harkinnut paikan vaihtoa/alan vaihtoa tai jopa opiskelua. Ja kävipä jopa mielessä että rupeisin vaan loisimaan, onhan tässä jo maksettu monia vuosia kaikenmaailman veroja/sosseja/tellejä jne. Olis jo aika saada noistakin osa takaisin.

Joku aika sitten alkoi nuo ajatukset päässä pyöriä ja sitten etsin viellä pakkikselta jotain omaa postausta kun tuli vastaan monta keskustelua töistä ja kaikissa oli sama piirre. Noin parikymppiset uskoivat saavansa ihanne työnsä ja ihmettelivät ja pätivät kuinka joku valittaja on väärällä alalla jne. No kun itsekin ovat olleet samassa +10vuotta niin eipä enää ruusuilla tanssimista tapahdu.

Lähtekää IT-miehet vaikka varastohommiin jos kaipaa perusduunarin hommaa. Sitä osaa kaikki ja sinne on mahollisuus päästä ilman uusia kouluja. Siis jos ei raha kiinnosta yhtään, mut eipähän hommat seuraa kotiin. Varastomiehellä ei oo kun yks kirosana, INVENTAARIO!

Lähtekää IT-miehet vaikka varastohommiin jos kaipaa perusduunarin hommaa. Sitä osaa kaikki ja sinne on mahollisuus päästä ilman uusia kouluja. Siis jos ei raha kiinnosta yhtään, mut eipähän hommat seuraa kotiin. Varastomiehellä ei oo kun yks kirosana, INVENTAARIO!

En ole it-alalla, enkä kyllä varastossakaan. Mutta eilen just tein muutaman työntekijän kanssa firman inventaarion. Onneksi se on nyky tekniikalla helppoa eikä niinkuin joskus oli että kaikki piti laskea manuaalisesti. Nyt vaan käpälällä käydään läpi ja homma hoituu 8-12h sisällää.

En ole it-alalla, enkä kyllä varastossakaan. Mutta eilen just tein muutaman työntekijän kanssa firman inventaarion. Onneksi se on nyky tekniikalla helppoa eikä niinkuin joskus oli että kaikki piti laskea manuaalisesti. Nyt vaan käpälällä käydään läpi ja homma hoituu 8-12h sisällää.

Juu se vähän riippuu paikasta miten inventaario hoidetaan. Mun edellisessä työpaikassa laskettiin ihan kaikki ja tarkasti hyvinkin manuaalisesti..

Kävin perjantaina työhaastattelussa paikkaan, johon oli tullut 188 työhakemusta, 9 kutsuttiin haastatteluun. Eilen kävin vielä jatkohaastattelussa, johon meitä kutsuttiin enää 2 parasta hakijaa. Äsken tuli puhelu, että työ meni sille toiselle hakijalle. :wall:
Kuulema tiukka valinta ja molemmat hakijat hyviä, eipä se juuri lohduta kun kakkoseksi jäin kuitenkin.

Kertokaa mulle, missä hitossa se työvoimapula on.

Back
Ylös Bottom