Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

vision sanoi:
Tunnen pari sinkkua, voitko määritellä "kunnollisen miehen" perusteet?

;)
Tärkeintä on että mieheltä löytyy selkärankaa puhua ja toimia suoraan....eli luotettava ja huumorintajuinen sekä urheilullinen mies on hakusessa kiitos!:D Mä olen NIIIN kyllästyny näihin "pelimiehiin"....

jtt1983 sanoi:
Ja eukko oli varannu matkan kesäks ja sano et menee kaverin kans eikä mua otetamukaan tuli ennen kuin ehin edes sanoa mitään. Meinasin jo varata meille matkan olis ollu yllätys,no onneks en varannu. Tekis mieli käydä ulkomailla,kun ei ole ikinä tullu edes laival käytyy. Mun vähistä ystävistä ei kukaan lähe. Vittu mä haen kohta 2 lippua johkun aurinkoon ja lyön toisen lipun jollekkin mukavalle tytölle joka lähtee mukaan.

Älä lannistu. Eikun aurinkoon ja mukaan mukava mutta tuhma tyttö :thumbs:

MerZi sanoi:
Mä en kyllä usko että olis paniikkihäiriötä tms. Enhän toki tiedä, mutta jotenkin tuntuu että olis jotain muuta. Luulen tuntevani itseni niin hyvin, että uskallan väittää ongelman olevan jotain muuta kuin psyykkistä. Illalla kun kipu alkoi käydä sietämättömäksi, otin taas särkylääkkeen (näin kipu poistuu aina), sain nukahdettua, eikä aamulla enää ollut muuta kuin pientä puutumista. En siis mennyt lääkäriin, enkä muulla kyllä olisi päässytkään kuin pii-paa-autolla. Mut nyt kun tätä on tosiaan jatkunut jo niin kauan, säännöllisesti ja aivan yllättäen tämä vaiva ilmenee, on jo korkea aika tutkituttaa.
Voihan se olla jotain hermostollistakin....mulle itselle vain kävi kerran niin, että vasen puoli kropasta puutui, sydämestä otti niin P*eesti ja hengitys oli vaikeeta....eiku äkkiä päivystykseen (olin ihan varma että se oli sydäri) mutta siellä kokeissa ei näkyny yhtään mitään...tuli vähän:david: -olo, mutta luulen sen olleen jonkin sortin paniikkikohtaus. Sekin alkoi ihan yhtäkkiä ja ennalta-arvaamatta...mutta jonkin verran "alaa" opiskelleena tiedän mitä psyykkisetkin oireet voivat olla.

Tytteli sanoi:
...mulle itselle vain kävi kerran niin, että vasen puoli kropasta puutui, sydämestä otti niin P*eesti ja hengitys oli vaikeeta....... mutta luulen sen olleen jonkin sortin paniikkikohtaus. Sekin alkoi ihan yhtäkkiä ja ennalta-arvaamatta...mutta jonkin verran "alaa" opiskelleena tiedän mitä psyykkisetkin oireet voivat olla.

Mun omat kokemukset poikkeaa tosta kirjasta... Omasta kokemuksesta, syvällä rintaäänellä, totean että ei toi kyllä ainakaan paniikkiHÄIRIÖ (ja sitä kautta kunnon paniikkiKOHTAUS) ole, tai ei kuulosta ainakaan siltä. Paniikki toki se on voinut olla, mutta niitä nyt tulee jokaiselle ja se on normaalia. Mutta paniikkiHÄIRIÖ ja paniikkiKOHTAUKSET ON SAIRAUTTA. Ja tää likka puhuu sitten syvällä kokemuksen rintaäänellä. On meinaan "kohtuu vakava" paniikkihäiriö mulla ja saan tosissani taistella sen kaa.

Ahdistus kuuluu asiaan, mutta niin monessa muussakin. Varsinaista "puutumista" ei paniikkikohtauksessa tule, niin kuin käsitetään lihaksen puutuminen. Ja paniikkiKOHTAUKSET eivät tule ihan yllättäen, kyllä sen tuntee tosissaan kun se tulee päälle ja sitten ollaanki jo ihan kusessa. Been there, done that, got the scars to prove it.

Jos kiinnostaa ni tässä on hyvä saitti PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ ja PANIIKKIKOHTAUKSISTA, joilla ei siis ole mitään tekemistä normaalin paniikin/ahdistuksen kanssa, vaan ovat paljon vakavampia. En halua vähätellä tietouttas, mutta väitän että kantapään kautta kokoneena yhtä ja toista ton vittumaisen sairauden takia tietäväni kuitenkin paremmin kun kirjasta.....

Ööh, toivottavasti en kuulosta liian hyökkäävältä, mutta nää "päänjutut" kuten kaikki syömishäiriöt yms. on semmosia ettei niitä voi tajuta täysin ennenkun on omakohtaista kokemusta (toiv. kukaan ei joudu tätä paskiaista kokemaan ikinä, ni perseestä tää on... no inaf avautumista). Koitan vaan selventää, ettei tuu väärinkäsityksiä. Ni harva tietää paniikkihäiriöstä ja paniikkikohtauksista mitä ne on. En halua että normaalia panikointia/ahdistusta/yms. sekotetaan tohon vakavaan sairauteen...

Tää ei ole mitenkään sulle Tytteli sitten, vaan yleisesti. Joten :piis: and :love:

http://www.introspekt.fi/artikkelit/paniikki.html

ZannaZ sanoi:
Mun omat kokemukset poikkeaa tosta kirjasta... Omasta kokemuksesta, syvällä rintaäänellä, jnejne.

Paniikkikohtauksethan sitten voi vaihdella ihan panikoijan mukaan että ei niitä ole kiveen taottu. Pääpiirteet ja tunnusmerkit toki on mutta yksilöllisiä eroja löytyy.

Tytteli sanoi:
Tärkeintä on että mieheltä löytyy selkärankaa puhua ja toimia suoraan....eli luotettava ja huumorintajuinen sekä urheilullinen mies on hakusessa kiitos!:D Mä olen NIIIN kyllästyny näihin "pelimiehiin"....

Jos löydät sen mestan mistä noita kumppaneita löytyy, niin pistä vaikka privaa? Mulla olis kunnolliselle naiselle, siis vaimokokelaalle paikka avoinna.

Ja naisetkin vois joskus sanoa suoraan mitä ajattelee. Tuli tuossa männäviikolla taas koettua se perinteinen "oli tosi kiva tavata sut ja olis tosi kiva tavata uudestaan" ja tapaamispäivänä "no ei meistä varmaan tulis mitään ikinä".. Jehee.

No mut, elämä on ;)

Eilen tuli kaupunkiin taas bussilastillinen pakolaisia. Ja taas 90% niistä on niitä v***n lusmuja joita ei kiinnosta mikään muu kuin soskussa asiointi.
Mikäs siinä, kaupunki kustantaa asunnot kalustettuna, jääkaappi on valmiiksi täynnä ruokaa. Ja jahka kevät koittaa niin nähdään taas tyytyväisiä nuoria pyöräilemässä uusilla kaupungin kustantamilla maastopyörillä. Vittu ostaisivat itte perkele pyöränsä.

Sumu sanoi:
Ja naisetkin vois joskus sanoa suoraan mitä ajattelee.
Niitä pitää opetella lukemaan. Avain on usein siinä, että ei se, mitä ne sanoo, vaan se, mitä ne tekee. Meikäläinenkin oppi tämän tapauksen aatokset ihan liian myöhään ja jätin paremmat matkasta. Nyt mä olen suhteessa, jossa akka ei juuri vaivaudu peittelemään sitä, että mä olen tärkeysjärjestyslistan häntäpäässä.

Eipä siinä mitään, pääseepä synttärilahjaksi eroon musta. Ei enää pariakaan viikkoa.

edit: Virheidensä kanssa on elettävä - mutta onneksi ei ikuisesti. ;)

Wittu! Just ku ois taas ollu aikaa kaikkien muutto yms. hässäköiden jälkeen panostaa kunnolla treenaamiseen useamman viikon tauon jälkeen niin tulee tää saatanan flunssa. Kuuppa täynnä limaa ja keuhkot tulee pihalle jo pienessäkin rasituksessa. Kele! Saa taas siirtää treenejä viikolla...

Flunssa jatkuu, mutta oli pakko tulla loppuviikoksi töihin. Ärsyyntymiskynnys todella matalalla, eikä tilannetta helpota ollenkaan se että alakerrassa tasan mun työhuoneen alapuolella piikataan seinää. :wall:

ZannaZ sanoi:
Mun omat kokemukset poikkeaa tosta kirjasta... Omasta kokemuksesta, syvällä rintaäänellä, totean että ei toi kyllä ainakaan paniikkiHÄIRIÖ (ja sitä kautta kunnon paniikkiKOHTAUS) ole, tai ei kuulosta ainakaan siltä. Paniikki toki se on voinut olla, mutta niitä nyt tulee jokaiselle ja se on normaalia. Mutta paniikkiHÄIRIÖ ja paniikkiKOHTAUKSET ON SAIRAUTTA. Ja tää likka puhuu sitten syvällä kokemuksen rintaäänellä. On meinaan "kohtuu vakava" paniikkihäiriö mulla ja saan tosissani taistella sen kaa.

Ahdistus kuuluu asiaan, mutta niin monessa muussakin. Varsinaista "puutumista" ei paniikkikohtauksessa tule, niin kuin käsitetään lihaksen puutuminen. Ja paniikkiKOHTAUKSET eivät tule ihan yllättäen, kyllä sen tuntee tosissaan kun se tulee päälle ja sitten ollaanki jo ihan kusessa. Been there, done that, got the scars to prove it.

Jos kiinnostaa ni tässä on hyvä saitti PANIIKKIHÄIRIÖSTÄ ja PANIIKKIKOHTAUKSISTA, joilla ei siis ole mitään tekemistä normaalin paniikin/ahdistuksen kanssa, vaan ovat paljon vakavampia. En halua vähätellä tietouttas, mutta väitän että kantapään kautta kokoneena yhtä ja toista ton vittumaisen sairauden takia tietäväni kuitenkin paremmin kun kirjasta.....

Ööh, toivottavasti en kuulosta liian hyökkäävältä, mutta nää "päänjutut" kuten kaikki syömishäiriöt yms. on semmosia ettei niitä voi tajuta täysin ennenkun on omakohtaista kokemusta (toiv. kukaan ei joudu tätä paskiaista kokemaan ikinä, ni perseestä tää on... no inaf avautumista). Koitan vaan selventää, ettei tuu väärinkäsityksiä. Ni harva tietää paniikkihäiriöstä ja paniikkikohtauksista mitä ne on. En halua että normaalia panikointia/ahdistusta/yms. sekotetaan tohon vakavaan sairauteen...

Tää ei ole mitenkään sulle Tytteli sitten, vaan yleisesti. Joten :piis: and :love:

http://www.introspekt.fi/artikkelit/paniikki.html
ZannaZ: mulla on ollut paniikkihäiriö lukioikäisenä, joten tiedän ne oireet mitä siihen kuuluu. Oireet voi olla hyvin yksilöllisiä, ja monesti ainakin itseni kohdalla joskus muistuttivat ns. sydänkohtauksen oireita...lisänä oli se henkinen ahdistus (mihin liittyi myös kohtausten pelko). Kovalla työllä pääsin eroon ko. sairaudesta, mutta tiedän että on ihmisiä, joita se seuraa loppuelämän.
Tuo aikaisemmin kuvailemani kohtaus oli todennäköisesti stressin aiheuttama paniikkikohtaus, koska testeissä ei löytynyt mitään elimellistä syytä. Mä toivon sulle voimia ko. sairauden kanssa, tiedän miten hirveetä se voi olla, mutta siitä voi myös päästä eroon!:thumbs:

Tytteli sanoi:
ZannaZ: mulla on ollut paniikkihäiriö lukioikäisenä, joten tiedän ne oireet mitä siihen kuuluu. Oireet voi olla hyvin yksilöllisiä, ja monesti ainakin itseni kohdalla joskus muistuttivat ns. sydänkohtauksen oireita...lisänä oli se henkinen ahdistus (mihin liittyi myös kohtausten pelko). Kovalla työllä pääsin eroon ko. sairaudesta, mutta tiedän että on ihmisiä, joita se seuraa loppuelämän.
Tuo aikaisemmin kuvailemani kohtaus oli todennäköisesti stressin aiheuttama paniikkikohtaus, koska testeissä ei löytynyt mitään elimellistä syytä. Mä toivon sulle voimia ko. sairauden kanssa, tiedän miten hirveetä se voi olla, mutta siitä voi myös päästä eroon!:thumbs:
Olen hoitanut paniikkihäiriöistä ja todellakin kohtaus on hyvin pelottava ja konkreettinen. Sydän oikeasti hakkaa ja monella tuntuu että ei saa henkeä. Tämä ylihengittäminen eli hyperventilointi lisää vain huonoa oloa kun veren happiarvot nousevat.(Silloin muuten suositellaan pussiin hengittämistä.)Ja paniikkihäiriökohtaus voi tulla kenelle tahansa. Tilanne vaatii usein lääkärinapua tai vähintään ymmärrystä läheisiltä, jotka sitten osaavat auttaa lääkärille.

Tänään ois penkkarit, ei kiinnosta osallistuu ku en oo kauheesti hengaillu siel koulus niiden samanikästen kanssa, ei oo mitää sellast yhteenkuuluvuutta. Yks tyttö tuli kysyy "Miks et osallistu penkkareihi vaik oot abi?" Sanoin ettei kiinnosta. Sit tää tulee avautuu jotai "No ei sua varmaa kiinnosta muu ku tietokone" vaik ei ees mua tunne. Sanoin sille sitte, että eilen meni 8h koulussa, 2h salilla ja 2h koneella, että painukoon vittuun selittämästä. Vituttaa tollaset jotku puolitutut jotka tulee avautuu.

Jokaisella ihmisellä on oma käsitys "täydellisestä miehestä / naisesta", sen takia niiitä on niin vaikea löytää.

"Mistä mä löydän täydellisen miehen?!"
- Joo ihan sama, ei niitä oo, millaset kriteerit muuten sul on
"No, huumorintajuinen ja ymmärtäväinen, pitää lapsista ja eläimistä, komea, varakas, urheilullinen, pitää pintansa riidoissa mutta antaa mun voittaa lopuksi, tykkää antaa suuseksiä, inhoaa anaalia, rakastaa äitiäni (terveellä tavalla), tulee toimeen isäni alkoholiongelman kanssa, ei suutu vaikka huumeongelmainen veljeni soittaa sille joka toinen päivä ja pyytää rahaa yms yms yms"
- Joo, ei noita kunnon ukkoja löydy...

Tupla-J sanoi:
Niitä pitää opetella lukemaan. Avain on usein siinä, että ei se, mitä ne sanoo, vaan se, mitä ne tekee. Meikäläinenkin oppi tämän tapauksen aatokset ihan liian myöhään ja jätin paremmat matkasta. Nyt mä olen suhteessa, jossa akka ei juuri vaivaudu peittelemään sitä, että mä olen tärkeysjärjestyslistan häntäpäässä.

Niimpä, se on vaan hiukan vaikea lukea ihmistä jonka on tavannut juuri, "yhteistä" historiaa ei ole siis kuin muutamia hassuja tunteja. Siinä vaiheessa se suora rehellisyys lienee kaikista fiksuinta ja kannattanee suoraan sanoa jos ei halua nähdä enää uudestaan. Jos joku ottaa siitä nokkiinsa, niin se on sitten voi voi ja kyynelet päälle.

Pinni sanoi:
veren happiarvot nousevat.(Silloin muuten suositellaan pussiin hengittämistä.)Ja

Ei muuten nykyisin enää hyperventilaatiossa suositella sitä pussia. Mieluummin odotetaan, että taju heilahtaa pois, siitä se tasoittuu. Jotkut olivat inheilanneet sen pussin sisäänsä, kun olivat oikein haukkoneet. Siksi kuulemma nykyisin ei suositella sitä pussia. Näin ensiapukoulutuksessa.

Äh. Naiset on kyllä. Joku epäolennainen juttu voi käännyttää pään kokonaan. Pitäis varmaan valehdella enemmän. Jos joku lortto yrittää iskeä koko kaveriporukkaa, niin minkä mä sille voin? Noh onneks tän tiesi jo nyt, ettei selvinnyt myöhemmin.

inflames sanoi:
Miksi vasta sitten? Onko suunnitelmissa viimeinen kosto? :)
Eip, pitää vaan katella, että onko tää pari viime viikkoa ollu tendenssi pysyvä. Jos ei, niin voi jatkaa.

edit: Siis missään mielessä ei kyse ole kostamisesta, mä vaan järkeilin, että sikäli kun olen yks hailee niin onhan se palvelus ja sikäli omansalainen lahja jättäytyä pelistä omatoimisesti.

Lidlin sementtihylly tyhjä:jahas: . Joutu ostamaan lima-Ehrmannia.

Back
Ylös Bottom