amf sanoi:Raha tilanne enkaa kertaa elämässäni aivan päin persettä ja jouduin tekemään sen mitä toivoin et ei koskaan olis tarvittut tehdä. Menin sossuun ja nöyrästi pyysin apua. No sieltä todettiin, että kanssasi asuva neitokainen ei ole nostanut opintolainaansa niin emme voi nyt auttaa ollenkaan.
Vittu että vituttaa tollanen et toisen tarvii muka ottaa lainaa mun puolesta vaikka eropeli voi tulla vaikka ens viikolla.
Tää sossuhomma on kyllä aika kummallista. Itse olen kaksi kertaa käynyt sossusta pyytämässä apua, ja kynnys sen tekemiseen on minulla aina ollut äärimmäisen korkealla.
Ensimmäisellä kerralla olin juuri päässyt intistä, ja sain ilman suurempia ongelmia pienen kerta-avustuksen. Toinen kerta oli tuossa kolmisen vuotta sitten, kun sekä minä että silloinen avoni opiskeltiin ja mulle tuli sellainen pätkä etten voinut tehdä osa-aikahommia tarpeeksi että rahat olisivat riittäneet. Meillä jäi muistaakseni kuukaudeksi tyyliin 20 € ruokaan tms. No, keräsin itseni ja menin sossuun juttelemaan. Lainat oli nostettu (ja käytetty), joten se ei ollut avustuksen saannin ongelma.
No, ne tekivät siellä jotain laskelmia ja totesivat että rahat riittävät. Kyselin kovasti miten ne ajattelivat että kaksi ihmistä pärjäävät kuukauden kahdellakympillä, mutta ne olivat kuitenkin sitä mieltä että pitää pärjätä. Pyysin vielä jotain lipukkeita kauppaan yms.( ja v***u että miestä hävetti
), mutta ei tippunut. Kun kyselin mitä mun nyt pitäisi tehdä, sanoi sossutäti että mun pitää jättää kaikki laskut yms. maksamatta, koska sitten kun mun luottotiedot on mennyt saisin helposti reilusti rahaa kuukausittain sieltä :curs: . Kerroin tädille suoran mielipiteeni ja lähdin ovet paukkuen ulos. Ei minua niinkään haitannut ettei tippunut kertavippiä tms. vaan enemmän se tapa jolla koko systeemi toimii, siis aivan älytöntä että virkailija ihan suoraan rohkaisee tuollaiseen.....No ei siinä mitään, lainasin sen verran rahaa kavereilta että pärjättiin...
Go Sossu Go!!! 
Olen huomannut alkaneeni luistaa jopa treeneistä, jotka on kuitenkin aina olleet tärkeimpiä juttuja mun elämässä.