Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

amf sanoi:
Raha tilanne enkaa kertaa elämässäni aivan päin persettä ja jouduin tekemään sen mitä toivoin et ei koskaan olis tarvittut tehdä. Menin sossuun ja nöyrästi pyysin apua. No sieltä todettiin, että kanssasi asuva neitokainen ei ole nostanut opintolainaansa niin emme voi nyt auttaa ollenkaan.
Vittu että vituttaa tollanen et toisen tarvii muka ottaa lainaa mun puolesta vaikka eropeli voi tulla vaikka ens viikolla.

Tää sossuhomma on kyllä aika kummallista. Itse olen kaksi kertaa käynyt sossusta pyytämässä apua, ja kynnys sen tekemiseen on minulla aina ollut äärimmäisen korkealla.

Ensimmäisellä kerralla olin juuri päässyt intistä, ja sain ilman suurempia ongelmia pienen kerta-avustuksen. Toinen kerta oli tuossa kolmisen vuotta sitten, kun sekä minä että silloinen avoni opiskeltiin ja mulle tuli sellainen pätkä etten voinut tehdä osa-aikahommia tarpeeksi että rahat olisivat riittäneet. Meillä jäi muistaakseni kuukaudeksi tyyliin 20 € ruokaan tms. No, keräsin itseni ja menin sossuun juttelemaan. Lainat oli nostettu (ja käytetty), joten se ei ollut avustuksen saannin ongelma.

No, ne tekivät siellä jotain laskelmia ja totesivat että rahat riittävät. Kyselin kovasti miten ne ajattelivat että kaksi ihmistä pärjäävät kuukauden kahdellakympillä, mutta ne olivat kuitenkin sitä mieltä että pitää pärjätä. Pyysin vielä jotain lipukkeita kauppaan yms.( ja v***u että miestä hävetti :nolo: ), mutta ei tippunut. Kun kyselin mitä mun nyt pitäisi tehdä, sanoi sossutäti että mun pitää jättää kaikki laskut yms. maksamatta, koska sitten kun mun luottotiedot on mennyt saisin helposti reilusti rahaa kuukausittain sieltä :curs: .

Kerroin tädille suoran mielipiteeni ja lähdin ovet paukkuen ulos. Ei minua niinkään haitannut ettei tippunut kertavippiä tms. vaan enemmän se tapa jolla koko systeemi toimii, siis aivan älytöntä että virkailija ihan suoraan rohkaisee tuollaiseen.....No ei siinä mitään, lainasin sen verran rahaa kavereilta että pärjättiin...

amf sanoi:
Toi ukko ei mulle kyllä varmaan antais enää mitään vaikka olis henki siitä kiinni. Sen verran tuli puhelimessa ilmotettua mitä mieltä oon kyseisen kioskin toiminnasta.

Sen takia kannattaisi aina säilyttää ok välit asiakaspalveluihmisiin (oli ne sitten kelassa, kaupassa, pankissa, verotoimistossa whatever) vaikka kuinka vituttais, koska halutessaan he voivat vaikeuttaa elämääsi kohtuupaljon. Toimii myös toisinpäin, halutessaan voivat olla erittäinkin avuliaita. Tästä ei ole enää apua tällä kerralla, mutta laita mietintää ens kertaa varten, jooko?

Eikös toi tukihomma mene niin, että jos kyseessä ei ole avopari, on tulot erilliset, oli sukupuoli mikä hyvänsä. Opiskeluaikana oli paljonkin tuttuja jotka asuivat kimppakämpässä sekakokoonpanolla, tukiasioissa sai taistella, mutta täytyyhän niiden puhetta uskoa?! Toisaalta, te käsittääkseni olette oikeasti avopari? Olisiko mahdollista ottaa hattu kouraan ja mennä nöyränä uudestaan sinne sossuun ja kertoa tilanteesi uudestaan ja lopettaa puheenvuoro esim. näin: "tilanne on tosiaan tämä, enkä tiedä yhtään että miten selviäisin tästä. Toivoisin, että osaisitte neuvoa ja ohjeistaa, mitä minun pitäisi tehdä." :itku:

Henkinen romahdus -osion jälkeen kuivaat kyyneleet ja huokailet, että kun on muutenkin niin vaikeaa. Että tuntuu, kuin xx euroa (tarvitsemasi summa) ratkaisisi koko kuvion. Muista myös liioitella tilanteesi vakavuutta ja jos esim. tarvitset 1000 euroa, puhu 1700 eurosta. Yritä aistia mikä asia virkailijaan toimii, eli vanhempi naisvirkailija voi lämmetä jos sanot että "tyttöystävä uhkaa jättää jos en saa asioitani järjestykseen ja rakastan häntä todella paljon..."

Elämä on peliä, valehtelusta voi olla hyötyä. Näytä niille! :whip: :thumbs:

dear_a sanoi:
Sen takia kannattaisi aina säilyttää ok välit asiakaspalveluihmisiin (oli ne sitten kelassa, kaupassa, pankissa, verotoimistossa whatever) vaikka kuinka vituttais, koska halutessaan he voivat vaikeuttaa elämääsi kohtuupaljon. Toimii myös toisinpäin, halutessaan voivat olla erittäinkin avuliaita. Tästä ei ole enää apua tällä kerralla, mutta laita mietintää ens kertaa varten, jooko?
Tämä Erittäin totta. Ei vaan pysyny palikat kasassa vaikka yleensä olen itse rauhallisuus :rolleyes:
dear_a sanoi:
Toisaalta, te käsittääkseni olette oikeasti avopari?

Ollaan ollaan. Toi oli vaan taas tollanen asia mitä tuli kirjotettua ennen kun sen enempi jakso asiaa ajatella.... Tajunnanvirtaa....

dear_a sanoi:
Elämä on peliä, valehtelusta voi olla hyötyä. Näytä niille! :whip: :thumbs:

Ei asiat kuitenkaan vielä siinä pisteessä ole et kamoja uloskannetaan... joten kyllä tällanen perusrehellinen mies koittaa hoitaa hommat kuntoon ihan niin kun kuuluukin. Sitäpaitsi oon ihan hullun paska valehtelija... alkaisin kuitenkin nauraan keskenkaiken tai jotain.

No kyl siittä sano Manuki... Luotan siihen kuitenkin viel että asioilla on taipumus järjestyä.

Armadillo sanoi:
Ensimmäisellä kerralla olin juuri päässyt intistä, ja sain ilman suurempia ongelmia pienen kerta-avustuksen.
Mä kävin kanssa sossusta hakemassa tuon kerta-avustuksen kun pääsin intistä. Ostin stereot. :nolo:

Tällä hetkellä itseäni vituttaa kevyesti se, että hakkasin eilen treeneissä käpälät niin kipeiksi, että jos joutuu käyttämään puristusvoimaa, meinaa itku päästä. Ja tänään pitäis mennä salille. Jalkatreeni onnistunee kuitenkin. Ei kai mulla kauheen huonosti mene kun viitsin tällaisesta valittaa.

Hellion sanoi:
Mä kävin kanssa sossusta hakemassa tuon kerta-avustuksen kun pääsin intistä. Ostin stereot. :nolo:

Hyvä et etes joku on joskus saanu sieltä rahaa.... vaikka ei ois sitä tarvinnukkaan. Itelle on kyllä niin suuri kynnys mennä kyseiseen paikkaan, että ei turhaan kyllä tulis mieleenkään mennä. Nytkin tuli venytettyä tota menemistä aivan liian pitkään ja siks asiat onkin enempi kun perseellään(ja juu en kaipaa mitään säälitelyä tai olisit menny ajoissa viestejä)

amf sanoi:
Hyvä et etes joku on joskus saanu sieltä rahaa.... vaikka ei ois sitä tarvinnukkaan.
Mulle astui vissiin tän tapauksen myötä karman laki kuvioihin, jouduin opiskeluaikana oikeasti tarpeessa menemään sossuun, enkä saanut pennin hyrrää kun en ollut opintolainaa nostanut.

Vituttaa kun porukka käy turhaan sossussa. Onneksi kaikilla se "turhaan käynti" ei tue alkoholi-/huumeongelman ylläpitoa.

Nimim. Itse elän kuun loppuun visalla...

Vituttaa. Kävin poistattamassa luomen toisen rinnan alta, lääkäri laittoi 3 tikkiä, on koko ajan kipeän tuntuinen ja liikunta kieltoa tikkien poistoon asti. Prkl. Ens keskiviikon jälkeen sitten (toivottavasti) pääsee salille. huoh. Tulee aika pitkä viikko.

En muista kunka monta kertaa olen ollut kuulemassa väittelyä, kun joku ei suostu uskomaan, että kaksi eri sukupuolta olevaa, yhdessä asujaa muodostavat avoparin, mikäli eivät ole lähisukulaisia tai naimisissa jonkun kolmannen kanssa. Välistä on myötähäpeä noussut kasvoille, kun joku virkailija on joutunut selittämään oikeasti viisi kertaa samalle tyypille, että "on ihan sama vaikka ette seurustelis oikeasti, kun Kelan säännöt on mitä on." Samassa tilanteessa on käsittääkseni, kaikki opiskelevat avoparit. Kelalta tulis rahaa enemmän, jos olis seurustelukumppanin sijasta samaa sukupuolta oleva kämppis.

--------------------------

amf sanoi:
Hait ilmeisesti toimeentulotukea? Kaverin puheista ymmärsin, että tuesta vähennetään opintolainan verran rahaa, riippumatta siitä, onko sitä nostettu vai ei. Ja muistaakseni takaus lainalle täytyi olla.

Armadillo sanoi:
Tää sossuhomma on kyllä aika kummallista. Itse olen kaksi kertaa käynyt sossusta pyytämässä apua, ja kynnys sen tekemiseen on minulla aina ollut äärimmäisen korkealla.

Ensimmäisellä kerralla olin juuri päässyt intistä, ja sain ilman suurempia ongelmia pienen kerta-avustuksen. Toinen kerta oli tuossa kolmisen vuotta sitten, kun sekä minä että silloinen avoni opiskeltiin ja mulle tuli sellainen pätkä etten voinut tehdä osa-aikahommia tarpeeksi että rahat olisivat riittäneet. Meillä jäi muistaakseni kuukaudeksi tyyliin 20 € ruokaan tms. No, keräsin itseni ja menin sossuun juttelemaan. Lainat oli nostettu (ja käytetty), joten se ei ollut avustuksen saannin ongelma.

No, ne tekivät siellä jotain laskelmia ja totesivat että rahat riittävät. Kyselin kovasti miten ne ajattelivat että kaksi ihmistä pärjäävät kuukauden kahdellakympillä, mutta ne olivat kuitenkin sitä mieltä että pitää pärjätä. Pyysin vielä jotain lipukkeita kauppaan yms.( ja v***u että miestä hävetti :nolo: ), mutta ei tippunut. Kun kyselin mitä mun nyt pitäisi tehdä, sanoi sossutäti että mun pitää jättää kaikki laskut yms. maksamatta, koska sitten kun mun luottotiedot on mennyt saisin helposti reilusti rahaa kuukausittain sieltä :curs: .

Kerroin tädille suoran mielipiteeni ja lähdin ovet paukkuen ulos. Ei minua niinkään haitannut ettei tippunut kertavippiä tms. vaan enemmän se tapa jolla koko systeemi toimii, siis aivan älytöntä että virkailija ihan suoraan rohkaisee tuollaiseen.....No ei siinä mitään, lainasin sen verran rahaa kavereilta että pärjättiin...

Hoh hoo! Sossu rules!!! Kaveri sai ex-avokkeineen kesällä yli tonnin ihan tosta noin vaan. Nyt sillä alkaa opintotukikuukaudet loppumaan. (Vaihtoi koulua ja epämielyttävä sairaus on hidastanut opiskeluja ja estänyt töiden tekoa todella paljon.) Meni sitten kysymään Sossusta ja antoivat hieman ylimääräistä rahaa siirtymävaiheeseen tms. Kaveri sitten kysyi, että mites onnistuu maksamaan vuokransa ja ruokansa pelkällä asumistuella. Virkailija oli ehdottanut, että irtisanoutuisi koulusta ja menisi työkkäriin hakemaan työttömyyskorvausta. :rock: Go Sossu Go!!! :rock:

Feikkiedit: Eihän se sossun tehtävä ole huolehtia opiskelijoiden valmistumisesta, mutta ihmetyttää systeemi silti.

hamara sanoi:
Vituttaa. Kävin poistattamassa luomen toisen rinnan alta, lääkäri laittoi 3 tikkiä, on koko ajan kipeän tuntuinen ja liikunta kieltoa tikkien poistoon asti. Prkl. Ens keskiviikon jälkeen sitten (toivottavasti) pääsee salille. huoh. Tulee aika pitkä viikko.

Vinkkinä vain, jos haluat nätin arven, niin arpi on vielä varsin altis leviämään kun tikit poistetaan. Nappaa jotain ihoteippiä, millä tuet haavan/arven tikkien poiston jälkeen salilla/vaikka kokoajan.

TJJ sanoi:
Vinkkinä vain, jos haluat nätin arven, niin arpi on vielä varsin altis leviämään kun tikit poistetaan. Nappaa jotain ihoteippiä, millä tuet haavan/arven tikkien poiston jälkeen salilla/vaikka kokoajan.

Ok, kiitos vinkistä :)

Edit: Kannattaako muuten nyt tikkien aikana pitää tuossa tikkien päällä teippiä? vai mahdollisimman ilmavasti? Ja jos laitan teippiä niin laitanko haavan suuntaisesti vai tikkien suuntaisesti?

Saatana kun 'aikuisopiskelijoita' taas syrjitään. Ei saa seutulippuun opiskelija-alennusta kun sattuu olemaan 'aikuisopiskelija'. Muuten kyllä saisin, 25 h viikossa koulua, olen alle 30 mutta kun nyt vaan olen 'aikuisopiskelija' niin en saa alennusta. Kuka vitun älykkö siellä taas kehittelee noita ehtoja saatana.
Mitä vitun eroa sillä on alennuksen kannalta onko päivälinjalla vai aikuisopiskelija. Kaikki luennot on kuitenkin päivällä.
Matkustan pummilla tästä lähtien niin olen kehittänyt vittuuntuneille 'aikuisopiskelijoille' oman alennuksen ja ongelma ratkaistu.

Kostaja X sanoi:
Virkailija oli ehdottanut, että irtisanoutuisi koulusta ja menisi työkkäriin hakemaan työttömyyskorvausta. :rock: Go Sossu Go!!! :rock:

Feikkiedit: Eihän se sossun tehtävä ole huolehtia opiskelijoiden valmistumisesta, mutta ihmetyttää systeemi silti.

Kävin opiskeluaikoina (90-luvulla) kerran sossussa (Hki, Kallio) ja sain virkailijalta saman vastauksen, eli lopeta koulu ja rupea työttömäksi. Eipä siinä muuta, mutta exäni (en siihen aikaan tuntenut edes koko likkaa) kävi samoihin aikoihin ja SAMALLA virkailijalla ja oli myös opiskelija jne. Noh, exäni sai täydet avarit ja muutaman satasen joululahjarahaa. Vi**u kiitti vaan rouva ******.
Toi ko. virkailija on ihan kuuluisuus noissa Kallion "hamppipiireissä", eli antaa fyrkkaa täysin pärstäkertoimen mukaan. :thumbs:

subotai sanoi:
Toi ko. virkailija on ihan kuuluisuus noissa Kallion "hamppipiireissä", eli antaa fyrkkaa täysin pärstäkertoimen mukaan. :thumbs:

Minkään pärstäkertoimen perusteella ei sossusta pitäisi rahaa jakaa, vaan kyllä kaikki perustuu toimeentulolakiin. Mutta koska sossut ovat kunnallisia instansseja, tommonen saattaa olla hyvinkin mahdollista. Viidakon laki siellä on voimassa. Kuntien sosiaali- ja terveystoimi pitäisi muutenkin lyödä Kelan alaisuuteen. Säästyisi byrokratian vähenemisen kautta ehkä ziljoona ekeä vuodessa. Tosin "muutama" suojatyöpaikka lentäs hevon vittuun.

Ottaa päähän tietyt ihmistyypit. "Olen muita parempi"-asenne ja se, ettei voi myöntää omia virheitään! :curs: Ja ns. siivestelijät. Esimerkiksi seurustellaan jonkun kanssa siksi, että saisi mahdollisimman paljon hyödykkeitä irti hänestä. En voi käsittää tommosta.

Ketuttaa oma saamattomuus! Viime aikoina on taas kaikki alkanut jäädä virumaan, koulutehtävät ja kotityöt. Ennen vastustin ajattelumallia "älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomiselle", nyt se on tainnut kipata ylösalaisin. Samalla kasaan vain stressiä itselleni sillä tiedän, että minulla täytyy olla tehtynä sitä ja tätä siiihen ja siihen mennessä, nyt kun saisi itseään niskasta kiinni ja tekemään! :curs: En ymmärrä mitä mulle on tapahtunut. :eek: Olen huomannut alkaneeni luistaa jopa treeneistä, jotka on kuitenkin aina olleet tärkeimpiä juttuja mun elämässä.

Ja kaikki vaikeet valinnat. Päätöksiä, päätöksiä... :(

Vituttaa pihit "kaverit" jotka tulee joka vitun paikkaan pummilla, ja vaikka rahaa olis, itkee heti jos joutuu omaa kukkaroaan aukaseen." Ei mulla oo rahaa, mennää sun autolla, et viittis vipata".Imekää aanusta:curs:

Jaa että vitutusta.. Sitä löytyy kyllä tämän päivän jälkeen..

1. Liikuntatunnilla jalista palloiluhallissa --> kantapään tärähdys, vanha jalkapallovamma, kävely tuskaista.

2. Porukat kerto että kevaria ei saa ennen kesää ja kesähommia, vaikka puheet on ollut kyllä aivan muuta.

3. Telkkari päätti sitte tiltata (2 vuotta vanha).

4. Kolmesta ekasta kohdasta suivaantuneena pamautin nyrkillä vaatekaapin oveen voimalla --> rystyset verillä ja todella arat.
:curs: :curs: :curs:

-36 asteen pakkanen pitää melko tehokkaasti pois lenkiltä, mutta huomenna mennään polkemaan polkupyörää salille. Toivottavasti ensi viikolla lauhtuisi, mutta jos vanhat merkit pitävät paikkansa, niin silloin tulee myräkät. Hauskaa... NOT

Kuka PERKELE nuo jugurttipurkkien kannet suunnittelee?! Taas jäi sellanen plektran kokoinen lipare kouraan kun yritti avata! Tällä kertaa en (ihme kyllä) saanut haavaa sormeen.. Meniskö valmistaja konkurssiin jos tehtäis ne kannet jostain fiksummasta aineesta kuin nanometrin ohuesta tinapaperista? Jumalauta ihminen on käynyt kuussa yli 30 vuotta sitten ja Marsiin suunnitellaan jotain piknikkiä mutta jugurttipurkkiin ei kunnon kantta saada! Ilmankos olivat tarjouksessa.. Sadistinen kauppias mahtaa takahuoneessaan hihitellä pirullisesti. :curs:

Pyöräillessä...

Tänään taas töihin pyöräillessä...

Viileähkö sää ja armeijan maiharit ajokenkinä :curs:
Keskellä kaistaa kulkevat jalankulkijat :curs: :curs:
2-3 rinnakkain kulkevat jalankulkijat :curs: :curs: :curs:
2-3 rinnakkain kulkevat sauvakävelijät :curs: :curs: :curs: :curs:
Ääliö joka huusi "Hei, pyöräilijät autokaistalle!" :david:

Back
Ylös Bottom