ace-oo- sanoi:
Jos jonkun kanssa asuisin, niin kyllä minä voisin työssäkäyvänä koko vuokran maksella, jos toisella on tiukkaa.
Kylläpä se mies jelppailee kiitettävästi, itse en vain aine helpolla myöntyisi sitä apua vastaanottamaan. Esimerkiksi silloin kun olin vielä lukiossa ja asuimme yhdessä, ystävämme Kela yllättäen ilmoitti lopettavansa opinto- yms. tuet multa. Mies todellakin maksoi liki kaiken, rahallinen panos minkä talouteen pystyin tuomaan, oli minimaalisen pieni. Mut hyvin selvittiin, kun pian pääsinkin jo aloittamaan kokopäivätyöt - sain melko hyvää palkkaa, joten halusin puolestani hoitaa suurimman osan yhteisistä menoista.
Jotenkin se tuntuu, että pitäisi oma osuutensa yhteisistä asioista pystyä hoitamaan. Mutta kyllä se tästä, nyt on vielä sen verta rahaa jemmassa että seuraavaan tiliin selviytyy vain pienellä avustuksella... Sitten kun taas on itselläni rahaa reilusti, mielelläni makselen myös jotain sellaista mikä ei "minulle kuuluisi", mutta makseleehan mieskin minun vaateostoslaskujani jos pakko on...

Mut semmosta se on, ylä- ja alamäkeä, yhdessä kun ollaan niin toista autetaan tarpeen mukaan.
Selvennykseksi vielä sen verran, että yhteinenhän toi asunto on, kirjoilla ollaan molemmat siellä, mutta tehtiin kieltämättä virhearviointi muuton suhteen, olis eka pitänyt järjestellä käytännön asiat kuntoon. Oma moka, mulla oli nin kiire vaihtaa maisemaa ja äkkiä. Miehellä on yritys jonka asiakkaat on ympäri maata ja tottakai melko suuri asiakaskunta myös siellä, missä sitä pyöritti jo aiemmin. Eikä reilun sadan kilometrin työmatkaa noin vain ajella aamua iltaa. Mut kyllä tässä jotain keksitään! Offtopicia valitettavasti mutta täytyi selventää asioita ihmettelijöille.