Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Oliski. Ihan Uudelmaal. Ellet mee kyttään tyyliin pää ovilta ulos tjs. ni ei oo voinu mitenkään hahmottaa monesti missä ollaan. Tai tiiät tarkalleen monta pysäkkiä välissä aina on, ja pidät lukua. Pelkkää pimeyttä ikkunasta 🤷. Mul on helvetin huono suuntavaisto, mut ei se liity tähän musta kyl.
Okei :D No mut joo, jos ei juurikaan liiku junilla ikinä niin voihan sitä kyllä hämmentyä et missä mennään varsinkin jos kuulutuksia ei tuu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oliski. Ihan Uudelmaal. Ellet mee kyttään tyyliin pää ovilta ulos tjs. ni ei oo voinu mitenkään hahmottaa monesti missä ollaan. Tai tiiät tarkalleen monta pysäkkiä välissä aina on, ja pidät lukua. Pelkkää pimeyttä ikkunasta 🤷. Mul on helvetin huono suuntavaisto, mut ei se liity tähän musta kyl.
Päivystä vaan Google mapsia niin tiedät missä meet. :LOL:

Kohta 2vkoa polvi ollu siihen malliin taas kipeenä että ainoa asia mitä voi salilla tehdä jaloille on sjmv kässäreillä. Sekin ihan minimaalisilla painoilla. Kuntopyörän polkeminenkin tuntuu tosi kusiselta. Ja tää taas vetää selän ihan juntturaan kun linkuttaa koko ajan. Argh.

Joo, itte tein viimeks noin kun tulin junalla Tampereelta. Ja kännissä Helsingin keskustasta kotiin tullessa tuijotan reittioppaasta koska muuten havahdun saleen jostain Itiksestä et mites sitä tänne jouduttiin.
Kyl. Koitin mä viimeks paniikissa jtn VR:n matkalla appia, mikä julisti että ''seuraa junasi kulkua'' tjs. Ei tehny mitään. Mut mun mielestä aika paska systeemi kyllä, ettei noit kuulutuksia tuu. Mitä jos joku lähtee myöhäsellä johki useemman tunnin, ja lukuisten pysäkkien matkalle? Ja eletään vielä vaikka aikaa ennen Google mapsia sun muita. Eihän pilkkopimeellä voi mitenkään tietää missä on :D.

Syöttölöiden pippuri/suolamyllyt ja tymät ihmiset.

Ottavat myllyn ja eivät palauta sitä heti käytön jälkeen. Minä jaksa lähteä kiertelemään saleja missä ne luuraa -> mauton ruoka.

Miten toi oireilee? Itelle jotenkin ihan ulkopuolinen tauti, eno tosta kärsi en kehdannut kysyä.
Tulee siis toispuoleisesti kehoa pientä rakkulaista ihottumaa isolle alueelle, iho on niin kipee että pelkkä t-paidan kevyt hipasu kirvelee vitusti, hermosärkyä ja sit koska tekee niin kipeetä niin mä ainaki voin pahoin... :D ja muistutukseksi että vyöruusu on siis eri tauti kun ruusu. Ja ei, ei tartu. Ellet oo jättäny vesirokkoa sairastamatta lapsena tai sulla oo joku immuunipuolustusta laskeva tauti, ni sillon kannattaa olla varovaisempi. Pitänee harkita kyl tota vyöruusurokotetta ku oon tämmöne stressi-erkki mikä laukasee tän meikällä näköjään melko herkästi. Not cool.

Tulee siis toispuoleisesti kehoa pientä rakkulaista ihottumaa isolle alueelle, iho on niin kipee että pelkkä t-paidan kevyt hipasu kirvelee vitusti, hermosärkyä ja sit koska tekee niin kipeetä niin mä ainaki voin pahoin... :D ja muistutukseksi että vyöruusu on siis eri tauti kun ruusu. Ja ei, ei tartu. Ellet oo jättäny vesirokkoa sairastamatta lapsena tai sulla oo joku immuunipuolustusta laskeva tauti, ni sillon kannattaa olla varovaisempi. Pitänee harkita kyl tota vyöruusurokotetta ku oon tämmöne stressi-erkki mikä laukasee tän meikällä näköjään melko herkästi. Not cool.

Mulla oli tuo kans muutama vuosi sitten. Alkoi sillä että turpos imusolmukkeet vyötärön kohdalta, jonka takia lääkäriin meninkin kun niin vittumaiselta tuntu.

Lääkäri meinas jo jatkotutkimuksiin laittaa ja kun käski housut laittaa takas jalkaan, niin huomasi etureidessä ihottuman. Itsehän luulin että oli iho ärtynyt kun sähkötupakka oli vuotanut taskuun ja kun ei kipeä ollut vielä.😅 Käski sit nostaa paitaa ja oli sit kyljessä ja selässä ihottumaa kans. Loppuviimein aika helpolla selvisin, mitä nyt ymmärtänyt että voi olla todella kipeä. Sohvalla kun makasi niin pärjäs hyvin, mutta kävely teki vähä kipeää tuon reidessä olevan ihottuman takia.

Hauska lääkäri oli kyseessä kyllä.
"sulla on herppes"
"mitä helv.."
"joo, siis vyöruusu.. Onko kipee? Elä hätäile, kohta on. Laitan sulle kunnon napit, nää menee sit päähä. En mää niitä siis siks kuitenkaa sulle anna"

Joo toi herpes-sana on semmonen et moni kavahtaa tätä heti. Onneks selvisit noin helpolla. Itse olen törkeen kipeenä :D Vois vähän verrata kun ois palanu auringossa saatanan pahasti. Olen siis tällä hetkellä hyvin herkkänahkainen, hehheh... heh.. eh...

Ensi viikolla piti olla talvilomaviikko, suunnitelmissa mm. metsäilyä ja juoksemisen aloittamista talven jäljiltä.

Eilen kuume- ym. oireiden takia päivystykseen, crp ainakin 230 eli terkkarin mittari tappiin ja diagnoosina munuaisaltaan tulehdus + varmaan kaikki muut minne tuollainen tulehdus voi levitä. Että ei varmaan tarvitse juosta ensi viikolla. Eikä tehdä mitään muutakaan.

Itellä ollut tuo yhden kerran. Ei muistaakseni ollut mitään stressiä. Ellei sitten jotain alipalautumista kun työ+sali ja liian vähän unta. Itellä tuo vaan kutitti, ei muuta.

Itellä ollut tuo yhden kerran. Ei muistaakseni ollut mitään stressiä. Ellei sitten jotain alipalautumista kun työ+sali ja liian vähän unta. Itellä tuo vaan kutitti, ei muuta.
Yksilöllistähän tää on miten puhkeaa ja miten oireilee. Pahimmillaan kipuoireet voi kestää jopa vuoden ja jouduttu käyttämään kirurgiaa ja todella vahvoja opiaatteja sen helpottamiseksi. Itellä noi rakkulat alkaa pikkuhiljaa olemaan parantumaan päin mutta on kyllä iho ihan helvetin kipeä edelleen ja tulee tosi viiltäviä ja pistäviä kipu..kohtauksia(?) ajoittain. Tänään jos kokeilis pystyykö tekemään edes aerobista ja huomenna jos kokeilis ihan salillemenoa.

Alkoi vituttamaan tuo lakkoperseiden ilmoitus niin paljon, että mahakin alkoi sekoilemaan. Ei tässä taida uskaltaa mennä mavettamaan.

Näki uuden työtilan piirrustukset. Iso halli täynnä työpisteitä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom