Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Niin just, kaikki tahalleen myöhästyy että kaikkia vituttas mahdollisimman paljon.

Suurin ongelma itelle noissa on se et noi ihmiset ei yleensä edes tajua olla pahoillaan asiasta. En tiedä miten muut tän asian näkee mut kyllä mä perkele nään vaivaa sen eteen jos ollaan jotain sovittu. Oon ollut melkeen aina ajoissa ja ilmoittanut omista kulkemisista, jotta muut olis kartalla. Toiset sit taas ei nää tarpeelliseksi ilmoittaa edes siinä vaiheessa kun tajuavat olevansa puol tuntii myöhässä jostain.

Yksittäiset tapaukset asia erikseen. Jatkuva myöhästely on suoraa perseilyä ja toisten ajan hukkaamista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurin ongelma itelle noissa on se et noi ihmiset ei yleensä edes tajua olla pahoillaan asiasta. En tiedä miten muut tän asian näkee mut kyllä mä perkele nään vaivaa sen eteen jos ollaan jotain sovittu. Oon ollut melkeen aina ajoissa ja ilmoittanut omista kulkemisista, jotta muut olis kartalla. Toiset sit taas ei nää tarpeelliseksi ilmoittaa edes siinä vaiheessa kun tajuavat olevansa puol tuntii myöhässä jostain.

Yksittäiset tapaukset asia erikseen. Jatkuva myöhästely on suoraa perseilyä ja toisten ajan hukkaamista.
Olen kyllä aina ajoissa pakollisiin tapaamisiin mutta ärsyttää vaan se miten ajantaju häviää ja huomaa tekevänsä jotain aivan turhaa :D Sitten ne viimehetket on aivan hemmetinmoista säätämistä kiireessä. Ei mun takia kukaan puolta tuntia odota tai varttia. Lähinnä koitan selvittää sitä ajatustyötä mikä voi johtaa lähelle myöhästymistä

Oon tunnin liian ajoissa. Kauheella kiireellä hösäsin ja lähdin ovesta ja lähellä määränpäätä totesin, ettei mun ois tarvinnu vielä lähteä.

Ihmiset jotka eivät ymmärrä että kun sovitaan joku aika niin toinen on oikeasti silloin odottamssa.
Tätä tuntuu olevan enempikin ilmassa...
Kertokaas te mulkut jotka tunnistatte itsenne sellaisiksi ettette ole koskaan/usein sovittuun aikaan sovitussa paikassa että mikä siinä on niin vitun vaikeaa?

Tämä! Jos sanon, että olen jossain klo 16 niin joko olen siellä a) 10 min etuajassa tai b) tasan sovittuun aikaan.

Joka aamu meinaa myöhästyä kun on n. 45min aikaa syödä, käydä vessassa, pukea, pakata eväät ja lähteä. Ajatukset karkailee ja aina kun alkaa tekemään jotain tekee montaa muuta asiaa yhtäaikaa. ADDta epäilty uniongelmienkin takia mutta eivät ala tutkimaan, lääkkeitä kyllä työnnetään. Monesti kaverit ärsyyntyneet että mikä kestää lähtiessä mutta on vaan miljoona asiaa mielessä eikä edes huomaa ajan kulumista. Ei se ole välinpitämättömyyttä vaan sitä että keskittyy turhiin asioihin ja unohtaa mitä piti tehdä. Esim on ulko-ovella laittamassa kenkiä niin huomaa että on postia lattialla, nostaa ne pöydälle, huomaa pöydällä roskan, vie roskikseen, jaa roskiksen vois tyhjentää samalla, oiskohan pulloja vietäväks kauppaan, kato tossa on sukat lattialla, viempä pyykkiin, ainiin roskapussi jäi keittiöön, ton postisen ois voinu kyllä laittaa suoraan roskiin. Sitten huomaa että on 5min myöhässä.

En tiedä onko moinen ajatusketju kaikille normaalia vai onko tämä jotain ylivilkkautta mutta ittee ärsyttää se että säheltää jatkuvasti jotain turhaa kun pitäisi olla lähdössä

Sä oot kun tän kodin lapsi. Vaikka herää aikaisin ja annetaan käskyt, että tee se ja se, sen jälkeen tämä. Niin pitää varmaan 5 kertaa vähintään toistaa se ensimmäisen tehtävä ja senkin aikana pitää lapsen käydä katsomassa jotain playmobil lelua, et mihin asentoon se jäi :hyper:
Aamulla kun kaikilla on kiire muutenkin. Lapsella todettu ADHD

Jumalauta että mua ärsyttää lapset salilla. Siis eikö nykyajan kakaroita voi edes tunniks jättää yksin vaan ne pitää raahata parkumaan salille?
Meidän salilla on siis "lapsiparkki" jossa on jotain leluja, liukumäki jne. mutta suurin osa lapsista (siis siihen aikaan kun itse olen salilla) ei pysy siellä vaan välillä juoksevat sieltä minne sattuu, vaikka nyt juoksumaton viereen huutamaan "Kato äiti minkä pelin latasin mun älypuhelimeen!", ja mamma vaan tokaisee "Oi kulta miten hieno, menepäs takaisin leikkimään".
Siis vittu ei edes pientä karjahdusta tai pikku luunappia?? Voi jeesus..

Ja tänäänkin kun olin lähdössä pois niin käytävällä isompi lapsi pyöritti pienempää lasta käsistä.. keskellä vitun käytävää!
Jokunen viikko takaperin aerobic/venyttely huoneessa kun putkirullasin niin 2 mammaa toi ihan vitun ärsyttävät kakarat sinne.
Ohjeissa lukee että lasten tulee turvallisuuden vuoksi olla heille tarkoitetulla alueella ja tästä kun mainitsin niin vitun paha mulkaisu "Eihän lapsia voi yksin jättää"

Kyllä vituttaa ja en varmasti ole ainoa

Korjasin ton sulle:)
Kyllä mua lapsetkin ärsyttää vaikka näin ei varmastikaan saa ääneen sanoa :)
Vaikka oonkin näin nuori niin olen jo sen päätöksen tehny etten koskaan tuu lapsia hankkimaan. Ja syy ei ole se että ne nyt tietyssä iässä on rasittavia vaan lista on aika pitkä enkä nyt lähde tässä sitä avaamaan

No niin tietenkin.. Firman virkistyspäivät on viikon päästä vklp, johon piti ilmoittautua viikko sitten. Äsken tuli sähköpostia et toimistolta on noudettavissa 5 nopeimmalle VIP liput ruokineen ja kuljetuksineen Cheekin vikalle keikalle :mad:

No niin tietenkin.. Firman virkistyspäivät on viikon päästä vklp, johon piti ilmoittautua viikko sitten. Äsken tuli sähköpostia et toimistolta on noudettavissa 5 nopeimmalle VIP liput ruokineen ja kuljetuksineen Cheekin vikalle keikalle :mad:
Etujen pitää olla kaikkien tai ei kenenkään saatavilla, siivoojasta johtajaan.

Kyllä mua lapsetkin ärsyttää vaikka näin ei varmastikaan saa ääneen sanoa :)
Vaikka oonkin näin nuori niin olen jo sen päätöksen tehny etten koskaan tuu lapsia hankkimaan. Ja syy ei ole se että ne nyt tietyssä iässä on rasittavia vaan lista on aika pitkä enkä nyt lähde tässä sitä avaamaan

Saa sanoa ääneen. Näin mäkin teen. Aiheuttaa ehkä vähän pahennusta välillä, mut kun en pidä lapsista niin en pidä. Ja mäkin jo 16 vuotiaana tiesin etten halua lapsia. Eikä se ole tässä tähän päivään saakka muuttunut. Vahvistunut vaan.

Muakin vituttaa, että noin susipaska artisti on pässyt Suomen musaskenessä noinkin pitkälle.

Tämä kyllä ihmetytti. Nollat perään, niin voisi toimia. Lähinnä herää kysymys, minkä vuoksi tuota pitää rajoittaa esim. 100k saakka?
Jos mietitään pelkkiä tilastoja, niin pelkästään indeksirahastoon sijoittamalla 200€/kk tulee 100k täyteen reilussa 20 vuodessa. Tai 30 v ehkä lähempänä,
ottaen huomioon pitkään jatkuneen noususuhdanteen ja sitä (yleensä) seuranneen räväkän korjausliikkeen.

Mikäli halutaan tukea piensijoittajaa, ei mitään kattoa tulisi edes asettaa. Kolmen sukupolven säästösuunnitelma takaa melko varmat miljoonasijoitukset, eikä
edes tarvitse "luopua" mistään siinä sivussa.

Miten tuo varallisuus sitten jaettaisiin? 100k sijoitustilillä verovapaasti uudelleensijoitettavissa salkun sisällä ja lopuista maksetaan
normaalisti verot?

Kyllähän tuon ylärajan ymmärtää siltä kantilta, että ei ole valtion kannalta edullista, että merkittävä osa pääomatuloverotuotoista siirtyisi johonkin hamaan tulevaisuuteen. Jos jollain on yli 50k sijoitusvarallisuutta, niin yleensä on varmasti yli 200k asunnossakin kiinni ja ei enää voi puhua jostain piensijoittajasta (paitsi jos verrataan Wahlroosiin tms.).

50k nyt saa perus duunarikin kasaan, kun ottaa sen asiakseen.

Se ei oo summa eikä mikään, jos tykkää säästää&sijoittaa. 50 ke katto sijoitustilille on yks vitsi. Ei se palvele niitä, joita sen pitäis. Eli perus pulliaisia.

Eiköhän tässä pääministeri & kaverit nyt hae synninpäästöä vakuutuskuorilleen ja vielä hämärämmille veronkierroilleen. Hankalalla ja minimaalisia etuja tuottavalla kädenojennuksella piensijoittajille.

Paljon parempi ja selkeämpi kädenojennus piensijoittajille: progresiota myyntivoittoveroihin ja osinkoveroihin. Esim. eka tonni osinkotuloa/vuosi verotus puoleen nykyisestä ja sitten progressiolla nykyiseen n.25% sitten kun summa on esim 10 000. Helpottais piensijoittajia ja olis selkeää ja tasapuolista.

Nyt kehitettiin joku leluverokuori taviksille, epäselvä ja hankala systeemi, ei oikein kukaan taida tietää miten kaikissa tapauksissa toimisi käytännössä. Varmaan byrokratiaankin pitää hukata mittava summa rahaa ennen kuin tuo on toiminnassa.

Miten vaikeaa voi olla yhden pienen tuotteen (Garminin älykello) hankkiminen? Tilaan verkkokauppa.comista => ei kuulu viikkokausiin ja saatavuusennuste nettisivulla jojoilee edestakaisin miten sattuu. Sitten bongaan, että saman kapineen hinta Powerilla on tippunut useammalla kympillä ja pitäisi olla tulossa varastoon parissa päivässä => perun verkkokauppa.comin tilauksen ja tilaan Powerilta. Lähetys lähtee odotettuun aikaan ja paketista löytyy... jokin helvetin tablettikotelo. Otin pari valokuvaa, lähetin palautetta ja vuorokauden päästä sain vastauksen tyyliin "sori, selvitellään ja ilmoitellaan ehkä joskus jotakin kuinka edetään". Nettisivun mukaan varastosaldo on taas tipahtanut välissä nollaan ja lisää tulee joskus vittu ties milloin, joten valistuneena arvauksena uskon saavani odotella vielä hyvän tovin lisää.

Miten vaikeaa voi olla yhden pienen tuotteen (Garminin älykello) hankkiminen? Tilaan verkkokauppa.comista => ei kuulu viikkokausiin ja saatavuusennuste nettisivulla jojoilee edestakaisin miten sattuu. Sitten bongaan, että saman kapineen hinta Powerilla on tippunut useammalla kympillä ja pitäisi olla tulossa varastoon parissa päivässä => perun verkkokauppa.comin tilauksen ja tilaan Powerilta. Lähetys lähtee odotettuun aikaan ja paketista löytyy... jokin helvetin tablettikotelo. Otin pari valokuvaa, lähetin palautetta ja vuorokauden päästä sain vastauksen tyyliin "sori, selvitellään ja ilmoitellaan ehkä joskus jotakin kuinka edetään". Nettisivun mukaan varastosaldo on taas tipahtanut välissä nollaan ja lisää tulee joskus vittu ties milloin, joten valistuneena arvauksena uskon saavani odotella vielä hyvän tovin lisää.

Itse tilasin oman Keskisen Kellosta. Ei tosin ollut Garmin, vaan Suunto. Samanlaiset kokemukset oli nimenomaan Verkkokaupasta, pelkkää venaamista. Keskisen paketti tuli puolessatoista vuorokaudessa ja tuotekin oli se mitä piti. Ja hinta oli myös kohdillaan. Suositus vahvana Keskiselle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom