Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mua vituttaa ihan suunnattomasti se, että jotkut hankkivat koiran, mutta ovat täysin kyvyttömiä kasvattamaan sen oikein. Se kauan peräänkuulutetti lemmikkiajokortti olisi aivan helvetin hieno asia.

Tuo lemmikkiajokortti olisi todellakin tarpeen. Saisi sisältää jonkinlaisen psykologisen testin, jolla selvitetään onko henkilöllä mitään aineksia kasvattaa lemmikkiä. Naapurissa asuu viimeisen päälle stereotyyppinen elämänkoulumuija, jolla on iso koira. Kouluttaminen ei ole napannut edes vähää alusta, joten se koira riuhtoo menemään ja haukkuu kaikkea mahdollista.

Tuo lemmikkiajokortti olisi todellakin tarpeen. Saisi sisältää jonkinlaisen psykologisen testin, jolla selvitetään onko henkilöllä mitään aineksia kasvattaa lemmikkiä. Naapurissa asuu viimeisen päälle stereotyyppinen elämänkoulumuija, jolla on iso koira. Kouluttaminen ei ole napannut edes vähää alusta, joten se koira riuhtoo menemään ja haukkuu kaikkea mahdollista.
Itse harrastin vaikka kuinka ja paljon koiran kanssa tottista yms. sekä suojelua jne. ammattilaisten kanssa mutta en saanut koskaan 10 vuoden aikana sitä uuvattia lopettamaan toisille koirille rähjäämistä.
Koiruus tuli tosin minulle 6kk ikäisenä edellisen perheen pitovaikeuksien vuoksi kun olivat ilmeisesti ottaneet liian luupäisen ja ison koiran heille.

Itse harrastin vaikka kuinka ja paljon koiran kanssa tottista yms. sekä suojelua jne. ammattilaisten kanssa mutta en saanut koskaan 10 vuoden aikana sitä uuvattia lopettamaan toisille koirille rähjäämistä.
Koiruus tuli tosin minulle 6kk ikäisenä edellisen perheen pitovaikeuksien vuoksi kun olivat ilmeisesti ottaneet liian luupäisen ja ison koiran heille.

Joo, no tokihan toiset koirat on vaikeampia tapauksia kuin toiset, mutta kun se vähä mitä tuota naapuria tunnen niin tyyppi on henkiseltä kypsyydeltä jämähtänyt "14-v häirikköteini"-tasolle. Siksi uskon, että vika on omistajassa eikä koirassa.

@Raid @su- kai teillä on säännöllisesti kevennysviikot treeneistä? Esim. joka 5. viikko..
Tavallaan. 3yövuoroa, eli 3-4vrk totaalilepoa puntilta / viikossa (keskimäärin) varmaan ajaa asian?

Lisäksi teen puntilla dieetin ajan pelkkiä suoria sarjoja, eikä nekään mitään üüber-rankkoja, mutta kovia toki kuitenkin.

Kyllä itse miellän kevyen viikon niin, että oikeasti kevennetään siitä normaaliviikon rasituksesta (omalla kohdalla treenimäärä puolitettiin, sarjamäärät puolitettiin eikä niitäkään vähiä sarjoja tehty kuin 75% teholla). Korostuu vielä dieetillä ollessa, koska stressinesteet jne. jotka saa painon junnaamaan ja sitten hätäpäissään tiputetaan kaloreita ja mennään perse edellä puuhun.
Itse pudotin -13kg viime vuonna ~25vk dieetillä ja kyllä sen vaan huomasi, että aina kun kevennysviikko alkoi lähestymään niin painon tippuminen hidastui. Kevennysviikolla sitten meni taas normaalia enemmän alaspäin ja homma jatkui tasaisesti aina seuraavaan kevennykseen asti.

^ Voihan se olla noinkin. Väittelemään en ala, sillä ei mulla ole mitään millä osoittaa tuo vääräksikään. Sitä vaan ihmettelen, että eikös asian pitäisi mennä yksinkertaisuudessaan näin: Syö vähemmän kuin kuluttaa = paino putoaa, kävi puntilla tai ei. Tämä ei jostain syystä olekaan näin simppeliä.

^ Voihan se olla noinkin. Väittelemään en ala, sillä ei mulla ole mitään millä osoittaa tuo vääräksikään. Sitä vaan ihmettelen, että eikös asian pitäisi mennä yksinkertaisuudessaan näin: Syö vähemmän kuin kuluttaa = paino putoaa, kävi puntilla tai ei. Tämä ei jostain syystä olekaan näin simppeliä.
Jos ei painoa putoa eikä ruokaa viitsi enempää vähentää niin sitten on vain vaihtoehto vetää lenkkarinnaruja tiukemmalle..

Joo, no tokihan toiset koirat on vaikeampia tapauksia kuin toiset, mutta kun se vähä mitä tuota naapuria tunnen niin tyyppi on henkiseltä kypsyydeltä jämähtänyt "14-v häirikköteini"-tasolle. Siksi uskon, että vika on omistajassa eikä koirassa.
Mä olen samaa mieltä että vika on 99% siellä narun yläpäässä ja myönnän että joku koiraexpertti olisi saanut minunkin koiran kuriin mutta itsellä ei taito enää siihen riittänyt.
Joskus kauhulla katsonut kun joku 40kg animehahmo taluttaa 60kg koiraa ja samaan aikaan zättäilee luurilla, kun tulee tilanne niin ei ole mitään tehtävissä.

PS. Eikös ainakin Saksassa ole koiran ajokortti tietyille roduille?

Stressi osaa kyllä myös lyödä kapuloita rattaisiin hyvinkin tehokkaasti, vaikka miinuksilla oltaisiin. Olipa sitten henkistä tai fyysistä, toisiin näistä vaikutat hyvin helposti säännöllisillä kevennyksillä.

Ainahan se joku vituttaa ja tänään vituttaa oikein huolella. Puolen tunnin päästä teurastajalle, eli rokotettavaksi. Koska olen hoitaja ja 1.3 astuu voimaan uusi tartuntatautilaki, mun on PAKKO ottaa influenssarokotus tai menetän työpaikkani. Vittu mitä paskaa. Ymmärrän täysin, että teho-osastolla ja sydänvalvonnassa pitää hoitsujen ottaa rokote, mutta vanhainkodissa, jossa asukkaat ovat muutenkin jo lähtöä tekemässä. Ja tuo sana Pakko, se on myrkkyä. Jos et ota piikkiä, saat monoa. Reilukerhosta hyvää päivää.

En ole koskaan ottanut rokotetta ja sairastanutkin influn vaan kerran, mutta nyt on pakko! Varasin eilen ajan ja luurin toisessa päässä hoitaja ymmärsi mua ihan täysin ja itekin oli yrittänyt tapella vastaan, mutta minkäs teet. Oon ns piikkikammoinen ja siksikin tämä vituttaa. Mun on aina päästävä pitkälleen rokotuksen / verikokeiden ajaksi. Ei se kipu, vaan......joku.... vaikea selittää. Vain piikkikammoinen ymmärtää. Ite pystyn toisia tuikkimaan ja kanyloimaan, mutta muhun ei kosketa! Tästäkin syystä on varmaan helppo uskoa, etten koskaan pystyisi itteeni nitään kiellettyä ainetta tuikkaamaan. En toki tekisi sitä muutenkaan.

Koska olen hoitaja ja 1.3 astuu voimaan uusi tartuntatautilaki, mun on PAKKO ottaa influenssarokotus tai menetän työpaikkani.
Aivan vitun fiksua. Mä olen yhden kerran ottanut influenssarokotuksen ja voin luvata, että se oli viimeinen kerta. Ne ei todellakaan ole välttämättä täysin harmittomia. Mä olin sen jälkeen koko talven jatkuvassa pienessä flunssassa mikä ei parantunut missään vaiheessa. En voi tietenkään todistaa, että se johtui siitä, mutta ei mulla ole koskaan ennen ollut tuollaisia oireita enkä keksinyt mitään muutakaan muuttujaa elämässä mikä voisi sen takana olla.

^ Olen kans kuullut monta tuollaista tarinaa, mutta niiden todenperäisyyttä, tai siis sitä että se johtuu rokotteesta, on vaikea todistaa. Voi olla ettei niillä ole keskenään mitään tekemistä, tai sitten on.

Avauduinkin aiheesta pikkusen instassa ja lähetin lain laatijoille oikein suloisen lämpimät terveiset.

View: https://www.instagram.com/p/BfadkZjn6Qe/

Vaihdoin vuosi sitten duunia. Vanhassa työssä ura eteni tasaisen varmasti ja oli erilaisia mielenkiintoisia projekteja, mutta oli aika kokeilla jotain muuta. Uusi työ tarjosi pienemmän työtahdin ja selvästi paremman palkan sillä hetkellä. Nykyisessä työssä tunnit matelevat, ei ole oikein mitään tekemistä, projektit joita saan ovat turhan yksinkertaisia. Kuva työstä oli paljon ruusuisempi mitä todellisuus sitten onkaan ollut.

Vanhasta työstä tuli lähdettyä ymmärtääkseni ihan hyvässä hengessä. Työ oli raskaampaa ja vaativampaa, mutta pidin tekemisen meiningistä. Jotenkin kuvittelin ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella. Vähän lapsellinen suhtautuminen asiaan, jokaisessa työssä on omat hyvät ja huonot puolensa joita olen rustaillut nyt ylös. Uskoisin pääseväni vanhaan työhön takaisin, mikäli haluan.

Nykyisessä työssä esimies on sinänsä ajanut mua sisään ihan hyvin ja varmasti olisi tulevaisuudessa tarjolla uran etenemistä. Huomaan vaan kaipaavani sitä vanhaa rutiinia, asiakastyötä ja dynaamisuutta yllättävän paljon.

Vaihdoin vuosi sitten duunia. Vanhassa työssä ura eteni tasaisen varmasti ja oli erilaisia mielenkiintoisia projekteja, mutta oli aika kokeilla jotain muuta. Uusi työ tarjosi pienemmän työtahdin ja selvästi paremman palkan sillä hetkellä. Nykyisessä työssä tunnit matelevat, ei ole oikein mitään tekemistä, projektit joita saan ovat turhan yksinkertaisia. Kuva työstä oli paljon ruusuisempi mitä todellisuus sitten onkaan ollut.

Vanhasta työstä tuli lähdettyä ymmärtääkseni ihan hyvässä hengessä. Työ oli raskaampaa ja vaativampaa, mutta pidin tekemisen meiningistä. Jotenkin kuvittelin ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella. Vähän lapsellinen suhtautuminen asiaan, jokaisessa työssä on omat hyvät ja huonot puolensa joita olen rustaillut nyt ylös. Uskoisin pääseväni vanhaan työhön takaisin, mikäli haluan.

Nykyisessä työssä esimies on sinänsä ajanut mua sisään ihan hyvin ja varmasti olisi tulevaisuudessa tarjolla uran etenemistä. Huomaan vaan kaipaavani sitä vanhaa rutiinia, asiakastyötä ja dynaamisuutta yllättävän paljon.
Eihän sitä ikinä ole tyytyväinen asioiden nykyiseen tilaan. Mä ottaisin ihan mielelläni sen paremman palkan ja vähemmän ja helpompia projekteja. Jatkuva kiire ja haasteet syö loppuun.

Gigantti ja alihankkijana oleva kuljetusliike. Tänään piti jääkaappien tulla klo 12 - 18 välillä. Eipä tullut. Paljastui että kuski oli koittanu soittaa neljän maissa, mutta oma puhelin ei olisi ollut päällä? Mielenkiintoista koska puhelin oli päällä ja yhtään puhelua ei ole tullut. Nyt menee jääkaappien toimitus maanantaille

Ainahan se joku vituttaa ja tänään vituttaa oikein huolella. Puolen tunnin päästä teurastajalle, eli rokotettavaksi. Koska olen hoitaja ja 1.3 astuu voimaan uusi tartuntatautilaki, mun on PAKKO ottaa influenssarokotus tai menetän työpaikkani. Vittu mitä paskaa. Ymmärrän täysin, että teho-osastolla ja sydänvalvonnassa pitää hoitsujen ottaa rokote, mutta vanhainkodissa, jossa asukkaat ovat muutenkin jo lähtöä tekemässä. Ja tuo sana Pakko, se on myrkkyä. Jos et ota piikkiä, saat monoa. Reilukerhosta hyvää päivää.

En ole koskaan ottanut rokotetta ja sairastanutkin influn vaan kerran, mutta nyt on pakko! Varasin eilen ajan ja luurin toisessa päässä hoitaja ymmärsi mua ihan täysin ja itekin oli yrittänyt tapella vastaan, mutta minkäs teet. Oon ns piikkikammoinen ja siksikin tämä vituttaa. Mun on aina päästävä pitkälleen rokotuksen / verikokeiden ajaksi. Ei se kipu, vaan......joku.... vaikea selittää. Vain piikkikammoinen ymmärtää. Ite pystyn toisia tuikkimaan ja kanyloimaan, mutta muhun ei kosketa! Tästäkin syystä on varmaan helppo uskoa, etten koskaan pystyisi itteeni nitään kiellettyä ainetta tuikkaamaan. En toki tekisi sitä muutenkaan.

Ymmärrän. Mullakin henkisesti vänkää vastaan tää pakko, vaikka loogisella ajattelulla ymmärränkin hyvin. Teen töitä vastasyntyneiden kans, joten piti ottaa vielä hinkuyskärokotus lisäksi. Ja nyt pitää vielä hankkia todistus, että muut rokotteet on ajan tasalla, vesirokko sairastettu jne. Tähän vuoteen asti olin influenssarokotusta vältellyt, mutta nyt se oli pakko sitten ottaa. Ja influenssan oon sairastanut viimeksi melkein 20 vuotta sitten.

Mä oon sen ottanut aina kun vaan on saanut. Tällä hetkellä puolet perheestä influenssassa. Ne jotka ei rokotetta saaneet. Kannattaa muistaa että potilaiden lisäksi se suojaa myös itseä ikävän taudin mahdollisuudelta. Helposti tulee 4 viikon tauko treeneihin kun kunnolla influenssa iskee. Pitempään jos vielä jälkitauteja saa. Pakko on tietysti ikävä keino. Sitä ei olisi tarvinnut edes miettiä jos ihmiset vapaaehtoisesti olisivat sen ottaneet

^Joo, varmasti jos sairastelis influenssaa muutaman vuoden välein niin oiskin motivaatiota ottaa rokotus. Mutta kun ei sairasta. Silloin sikaflunssavuonnakin mies ja lapsi makas raatona ja mulle ei vaan tarttunut.

Tiedän kyllä, että tuuripeliä ja voi se mullekin tarttua.

Ymmärrän. Mullakin henkisesti vänkää vastaan tää pakko, vaikka loogisella ajattelulla ymmärränkin hyvin. Teen töitä vastasyntyneiden kans, joten piti ottaa vielä hinkuyskärokotus lisäksi. Ja nyt pitää vielä hankkia todistus, että muut rokotteet on ajan tasalla, vesirokko sairastettu jne. Tähän vuoteen asti olin influenssarokotusta vältellyt, mutta nyt se oli pakko sitten ottaa. Ja influenssan oon sairastanut viimeksi melkein 20 vuotta sitten.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, miten voi olla näin kova vastustus rokotuksia vastaan koulutetuilla ihmisillä. Itse työskentelen kriittisesti sairaiden parissa, eikä tulis mieleenkään jättää ottamatta. Onko tässä taustalla sitten tietämättömyys vai mikä? Ensinnäkin influ rokotteesta ei itsestään voi edes sairastua influenssaan, kun jotkut sitäkin uskomusta tuntuu levittävän.
En vaan yksinkertaisesti nää mitään syytä olla ottamatta rokotetta. Ja vielä vastasyntyneiden parissa työskentelevänä pidät rokotustodistuksen vaatimista jotenkin yliampuvana?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom