Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mua vituttaa ihan suunnattomasti se, että jotkut hankkivat koiran, mutta ovat täysin kyvyttömiä kasvattamaan sen oikein. Se kauan peräänkuulutetti lemmikkiajokortti olisi aivan helvetin hieno asia.
Itse harrastin vaikka kuinka ja paljon koiran kanssa tottista yms. sekä suojelua jne. ammattilaisten kanssa mutta en saanut koskaan 10 vuoden aikana sitä uuvattia lopettamaan toisille koirille rähjäämistä.Tuo lemmikkiajokortti olisi todellakin tarpeen. Saisi sisältää jonkinlaisen psykologisen testin, jolla selvitetään onko henkilöllä mitään aineksia kasvattaa lemmikkiä. Naapurissa asuu viimeisen päälle stereotyyppinen elämänkoulumuija, jolla on iso koira. Kouluttaminen ei ole napannut edes vähää alusta, joten se koira riuhtoo menemään ja haukkuu kaikkea mahdollista.
Itse harrastin vaikka kuinka ja paljon koiran kanssa tottista yms. sekä suojelua jne. ammattilaisten kanssa mutta en saanut koskaan 10 vuoden aikana sitä uuvattia lopettamaan toisille koirille rähjäämistä.
Koiruus tuli tosin minulle 6kk ikäisenä edellisen perheen pitovaikeuksien vuoksi kun olivat ilmeisesti ottaneet liian luupäisen ja ison koiran heille.
Tavallaan. 3yövuoroa, eli 3-4vrk totaalilepoa puntilta / viikossa (keskimäärin) varmaan ajaa asian?
Jos ei painoa putoa eikä ruokaa viitsi enempää vähentää niin sitten on vain vaihtoehto vetää lenkkarinnaruja tiukemmalle..^ Voihan se olla noinkin. Väittelemään en ala, sillä ei mulla ole mitään millä osoittaa tuo vääräksikään. Sitä vaan ihmettelen, että eikös asian pitäisi mennä yksinkertaisuudessaan näin: Syö vähemmän kuin kuluttaa = paino putoaa, kävi puntilla tai ei. Tämä ei jostain syystä olekaan näin simppeliä.
Mä olen samaa mieltä että vika on 99% siellä narun yläpäässä ja myönnän että joku koiraexpertti olisi saanut minunkin koiran kuriin mutta itsellä ei taito enää siihen riittänyt.Joo, no tokihan toiset koirat on vaikeampia tapauksia kuin toiset, mutta kun se vähä mitä tuota naapuria tunnen niin tyyppi on henkiseltä kypsyydeltä jämähtänyt "14-v häirikköteini"-tasolle. Siksi uskon, että vika on omistajassa eikä koirassa.
Stressi osaa kyllä myös lyödä kapuloita rattaisiin hyvinkin tehokkaasti, vaikka miinuksilla oltaisiin. Olipa sitten henkistä tai fyysistä, toisiin näistä vaikutat hyvin helposti säännöllisillä kevennyksillä.^ Voihan se olla noinkin. Väittelemään en ala, sillä ei mulla ole mitään millä osoittaa tuo vääräksikään. Sitä vaan ihmettelen, että eikös asian pitäisi mennä yksinkertaisuudessaan näin: Syö vähemmän kuin kuluttaa = paino putoaa, kävi puntilla tai ei. Tämä ei jostain syystä olekaan näin simppeliä.
Aivan vitun fiksua. Mä olen yhden kerran ottanut influenssarokotuksen ja voin luvata, että se oli viimeinen kerta. Ne ei todellakaan ole välttämättä täysin harmittomia. Mä olin sen jälkeen koko talven jatkuvassa pienessä flunssassa mikä ei parantunut missään vaiheessa. En voi tietenkään todistaa, että se johtui siitä, mutta ei mulla ole koskaan ennen ollut tuollaisia oireita enkä keksinyt mitään muutakaan muuttujaa elämässä mikä voisi sen takana olla.Koska olen hoitaja ja 1.3 astuu voimaan uusi tartuntatautilaki, mun on PAKKO ottaa influenssarokotus tai menetän työpaikkani.
Eihän sitä ikinä ole tyytyväinen asioiden nykyiseen tilaan. Mä ottaisin ihan mielelläni sen paremman palkan ja vähemmän ja helpompia projekteja. Jatkuva kiire ja haasteet syö loppuun.Vaihdoin vuosi sitten duunia. Vanhassa työssä ura eteni tasaisen varmasti ja oli erilaisia mielenkiintoisia projekteja, mutta oli aika kokeilla jotain muuta. Uusi työ tarjosi pienemmän työtahdin ja selvästi paremman palkan sillä hetkellä. Nykyisessä työssä tunnit matelevat, ei ole oikein mitään tekemistä, projektit joita saan ovat turhan yksinkertaisia. Kuva työstä oli paljon ruusuisempi mitä todellisuus sitten onkaan ollut.
Vanhasta työstä tuli lähdettyä ymmärtääkseni ihan hyvässä hengessä. Työ oli raskaampaa ja vaativampaa, mutta pidin tekemisen meiningistä. Jotenkin kuvittelin ruohon olevan vihreämpää aidan toisella puolella. Vähän lapsellinen suhtautuminen asiaan, jokaisessa työssä on omat hyvät ja huonot puolensa joita olen rustaillut nyt ylös. Uskoisin pääseväni vanhaan työhön takaisin, mikäli haluan.
Nykyisessä työssä esimies on sinänsä ajanut mua sisään ihan hyvin ja varmasti olisi tulevaisuudessa tarjolla uran etenemistä. Huomaan vaan kaipaavani sitä vanhaa rutiinia, asiakastyötä ja dynaamisuutta yllättävän paljon.
Ainahan se joku vituttaa ja tänään vituttaa oikein huolella. Puolen tunnin päästä teurastajalle, eli rokotettavaksi. Koska olen hoitaja ja 1.3 astuu voimaan uusi tartuntatautilaki, mun on PAKKO ottaa influenssarokotus tai menetän työpaikkani. Vittu mitä paskaa. Ymmärrän täysin, että teho-osastolla ja sydänvalvonnassa pitää hoitsujen ottaa rokote, mutta vanhainkodissa, jossa asukkaat ovat muutenkin jo lähtöä tekemässä. Ja tuo sana Pakko, se on myrkkyä. Jos et ota piikkiä, saat monoa. Reilukerhosta hyvää päivää.
En ole koskaan ottanut rokotetta ja sairastanutkin influn vaan kerran, mutta nyt on pakko! Varasin eilen ajan ja luurin toisessa päässä hoitaja ymmärsi mua ihan täysin ja itekin oli yrittänyt tapella vastaan, mutta minkäs teet. Oon ns piikkikammoinen ja siksikin tämä vituttaa. Mun on aina päästävä pitkälleen rokotuksen / verikokeiden ajaksi. Ei se kipu, vaan......joku.... vaikea selittää. Vain piikkikammoinen ymmärtää. Ite pystyn toisia tuikkimaan ja kanyloimaan, mutta muhun ei kosketa! Tästäkin syystä on varmaan helppo uskoa, etten koskaan pystyisi itteeni nitään kiellettyä ainetta tuikkaamaan. En toki tekisi sitä muutenkaan.
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, miten voi olla näin kova vastustus rokotuksia vastaan koulutetuilla ihmisillä. Itse työskentelen kriittisesti sairaiden parissa, eikä tulis mieleenkään jättää ottamatta. Onko tässä taustalla sitten tietämättömyys vai mikä? Ensinnäkin influ rokotteesta ei itsestään voi edes sairastua influenssaan, kun jotkut sitäkin uskomusta tuntuu levittävän.Ymmärrän. Mullakin henkisesti vänkää vastaan tää pakko, vaikka loogisella ajattelulla ymmärränkin hyvin. Teen töitä vastasyntyneiden kans, joten piti ottaa vielä hinkuyskärokotus lisäksi. Ja nyt pitää vielä hankkia todistus, että muut rokotteet on ajan tasalla, vesirokko sairastettu jne. Tähän vuoteen asti olin influenssarokotusta vältellyt, mutta nyt se oli pakko sitten ottaa. Ja influenssan oon sairastanut viimeksi melkein 20 vuotta sitten.