Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, miten voi olla näin kova vastustus rokotuksia vastaan koulutetuilla ihmisillä. Itse työskentelen kriittisesti sairaiden parissa, eikä tulis mieleenkään jättää ottamatta. Onko tässä taustalla sitten tietämättömyys vai mikä? Ensinnäkin influ rokotteesta ei itsestään voi edes sairastua influenssaan, kun jotkut sitäkin uskomusta tuntuu levittävän.
En vaan yksinkertaisesti nää mitään syytä olla ottamatta rokotetta. Ja vielä vastasyntyneiden parissa työskentelevänä pidät rokotustodistuksen vaatimista jotenkin yliampuvana?

En pidä yliampuvana enkä vastusta edes tätä lakia, jonka mukaan on pakko ottaa rokotukset. Enkä oo rokotusvastainen. :)

Kunhan purnaan. En ottais influenssarokotuksia jos en tekis tätä työtä.

Mutta niin, se rokotustodistushan toimii niin, että täytän työterveyden lapun, jossa kysytään, oonko saanut kaikki rokotukset tai sairastanut taudit. Sitten työterveys antaa mulle lapun, että olen kelvollinen töihin. Ei niitä mistään tarkisteta. Influenssarokotukset tarkistetaan työterveyden rekisteristä (jos tarkistetaan).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt täytyy kyllä ihmetellä, miten voi olla näin kova vastustus rokotuksia vastaan koulutetuilla ihmisillä. Itse työskentelen kriittisesti sairaiden parissa, eikä tulis mieleenkään jättää ottamatta. Onko tässä taustalla sitten tietämättömyys vai mikä? Ensinnäkin influ rokotteesta ei itsestään voi edes sairastua influenssaan, kun jotkut sitäkin uskomusta tuntuu levittävän.
En vaan yksinkertaisesti nää mitään syytä olla ottamatta rokotetta. Ja vielä vastasyntyneiden parissa työskentelevänä pidät rokotustodistuksen vaatimista jotenkin yliampuvana?
Tässä pari näkemystä asiaan.Video minun, kirjoitus jonkun kätilön. Mietipä omalle kohdallesi.

View: https://youtu.be/Kcf3xA8h7ng

https://www.ilkka.fi/mielipide/ylei...alla-on-asiaa-1.2530960#.WnxAlPL5inZ.facebook

Tässä pari näkemystä asiaan.Video minun, kirjoitus jonkun kätilön. Mietipä omalle kohdallesi.

View: https://youtu.be/Kcf3xA8h7ng

https://www.ilkka.fi/mielipide/ylei...alla-on-asiaa-1.2530960#.WnxAlPL5inZ.facebook

Hyvä että narkolepsiakorttikin on vedetty jo pöytään. Myöskään sitä ei voi saada influenssarokotteesta. Toki muita vähäisempiä haittavaikutuksia voi olla.
Nyt kun mietin omalle kohdalleni kuten kehotit, en edelleenkään nää syytä olla ottamatta rokotetta. Videossasi et tuonut mitään muuta pointtia olla ottamatta rokotetta kuin itsemääräämisoikeuden, jonka takia osa ei halua rokottaa itseään. Huoltomiehet ei ainakaan toistaiseksi osallistu potilaiden hoitamiseen, onneksi. (y)
Olen myös itse hoitanut vanhuksia aiemmin ja vaikka he ovat "toinen jalka haudassa", en silti toivo influenssaa heille. Lähes varmasti influenssa johtaa laitoshoidossa olevalla vanhuksella infektiokierteeseen, joka johtaa kuolemaan. Ei sekään ole inhimillistä.

^ En ole yksin purnaajien joukoissa. Yllättävän kovaa tekstiä tullut kollegoilta. Pakkorokotuksen ymmärtäjät ovat harvassa.

Kaivoin narkolepsia-kortin esiin joo. Tokkopa tästä rokotteesta nyt sitä saa, se oli vain esimerkki. En myöskään ole lääkäri, kunhan pohdin. Antibioottien liikakäytön vuoksi on kehittynyt superbakteereja ja antibiooteille resistantteja bakteereja. Miten käy influenssan kanssa. Voi olla, ettei näillä ole mitään tekemistä keskenään, mutta kukaan ei tiedä miten käy jos influenssarokotetta työnnetään menemään vuosikymmeniä. Tutkimustuloksia pitkäaikaisvaikutuksista kun ei ole.

Jos haluaa työpaikkansa pitää, on joka vitun vuosi marssittava piikille, halusi tai ei. Vähemmästäkin vituttaa.

^ En ole yksin purnaajien joukoissa. Yllättävän kovaa tekstiä tullut kollegoilta. Pakkorokotuksen ymmärtäjät ovat harvassa.

Kaivoin narkolepsia-kortin esiin joo. Tokkopa tästä rokotteesta nyt sitä saa, se oli vain esimerkki. En myöskään ole lääkäri, kunhan pohdin. Antibioottien liikakäytön vuoksi on kehittynyt superbakteereja ja antibiooteille resistantteja bakteereja. Miten käy influenssan kanssa. Voi olla, ettei näillä ole mitään tekemistä keskenään, mutta kukaan ei tiedä miten käy jos influenssarokotetta työnnetään menemään vuosikymmeniä. Tutkimustuloksia pitkäaikaisvaikutuksista kun ei ole.

Jos haluaa työpaikkansa pitää, on joka vitun vuosi marssittava piikille, halusi tai ei. Vähemmästäkin vituttaa.
Niin kauan kuin on ollut rokotteita on hyödyt ollut valtavat suhteessa haittoihin ja virukset muuntuu jokatapauksessa.

Minua taas harmittaa kun en saanut influenssa rokotetta syksyllä kun viellä ei ollut b-lausuntoa astmasta. Lausunnon sain tammikuun alussa ja tammikuun lopusta asti ollut kipeenä. Ilmeisesti normi flunssa ensin joka jo pahensi astmaa ja sitten päälle influenssa. Noiden takia on leikkaukset siirtyneeet jne.
Olen tässä seurannut tuota keskustelua että jos otat sitä tai tätä niin voit saada sitä ja tätä. No minulla kävi niin että tietystä elinikäisestä lääkityksestä todennäköisesti tulee haittavaikutus mutta silti se pienempi paha kuin että olisi elämänlaatu viellä pienempi.
Olen myös kuullut että on saatavilla keuhkokuumeeseen joku piikki jonka aion ottaa heti kun vaan mahdollista sillä noita keuhkokuumeita on astmasena jonkin verran ollut.
Mutta vituttaa ihan kaikki sairaudet ja esim se että poskiontelot tulehtuu yhtenään ja mitä että lääketiede ei ole keksinyt mitään muuta niin mukavaa kuin punkteerauksen sen hoitoon...

Pakko avautua kanssa johonkin, eli tänne. Meitä on minä, vaimo, lapsi 1v.
Tänä vuonna ei ole ollut päivääkään, että kaikki olisi 100% terveitä, mä aloitin vatsataudilla, sitten niin monta kertaa on ollut kuume/flunssa meillä kaikilla, että sekosin laskuissa. Nyt vaimo on sairas, mulla tuntuu pikku kurkkukipua jo.
Hulluinta on se, että vaimo ei ole yleensä kipeä. Sitten alkoi valmennus n. Kuukausi sitten, ruokavalio ym, ja eikö saatana yhtään koko viikkoa voi syödä niinku dieettiruokaa, marjoja, hedelmiä, vitamiineja, terveellistä paskaa? Tähän asti vaimo eli sokerilla, sitten ollaan kokoajan kipeänä kun syödään terveellistä ruokaa! Onko muita hermonsa menettäneitä?:hyper:

Pakko avautua kanssa johonkin, eli tänne. Meitä on minä, vaimo, lapsi 1v.
Tänä vuonna ei ole ollut päivääkään, että kaikki olisi 100% terveitä, mä aloitin vatsataudilla, sitten niin monta kertaa on ollut kuume/flunssa meillä kaikilla, että sekosin laskuissa. Nyt vaimo on sairas, mulla tuntuu pikku kurkkukipua jo.
Hulluinta on se, että vaimo ei ole yleensä kipeä. Sitten alkoi valmennus n. Kuukausi sitten, ruokavalio ym, ja eikö saatana yhtään koko viikkoa voi syödä niinku dieettiruokaa, marjoja, hedelmiä, vitamiineja, terveellistä paskaa? Tähän asti vaimo eli sokerilla, sitten ollaan kokoajan kipeänä kun syödään terveellistä ruokaa! Onko muita hermonsa menettäneitä?:hyper:

No sehän tässä itselläkin on kun on vaikka mitä viher/marja smoothieta juonnut/syönnyt ravannut lenkillä (kävisin salilla jos pystys mutta tuo leikkattava vaiva estää kohtuu hyvin) melkein uhrannut lampaita jotta pysys terveenä niin ei.... ja tähän päälle viellä töistä näyttävät olevan naama rutussa kun yskiin verta ja vedän lääkekuuria toisensa perään + leikkaava/keuhkopolin/anestesia/tk lääkärit kaikki 4 samaa mieltä että saikulla siihen asti kun flunssat loppu/astma tasapainossa ja sitten leikkaus ja siitä toipuminen.

^Joo, varmasti jos sairastelis influenssaa muutaman vuoden välein niin oiskin motivaatiota ottaa rokotus. Mutta kun ei sairasta. Silloin sikaflunssavuonnakin mies ja lapsi makas raatona ja mulle ei vaan tarttunut.

Tiedän kyllä, että tuuripeliä ja voi se mullekin tarttua.
Juu eipä se motivaatiota lisää, jos harvoin vaan sen sairastaa. Olet tietty voinut tartunnan saada monta kertaakin, mutta et vaan ole saanut oireista tautia tai se on mennyt lievänä "flunssana"

Tuon narkolepsian takanakin osoittautui lopulta olleen se possuflunssavirus. Tapauksien määrät lisääntyivät myös seuduilla joissa ei rokotettu. Tietysti yksilötasolla ei tarkoita että samat yksilöt olisivat sitä saaneet virustartunnasta kuin jotka sen sai rokotteen viruskomponentista. Nämä pakko ja itsemääräämisasiat tässä oikeastaan ovat ainoita kunnon vasta-argumentteja. Jännä muuten että julkisuudessa lähinnä hoitajataustaisia kritisoijia. Lääkärit taas eivät koe tarvetta lähteä barrikadeille itsemääräämisoikeutensa puolesta. Olisiko kuitenkin lääkäreillä paremmat pohjat arvioida haitan itselle ja hyödyn yhteisölle suhdetta.

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2636

Tuonne voi käydä vetäisemässä nimmarinsa, jos kokee asian samoin kuin minä. Siellä on myös varmaan paremmin argumentoitu sanoma, kuin minun suoralla junttityylilläni.

Ps. Silloin kun sairastin influenssan, niin oli muuten ihan järkyttävän kamala tauti, sitä en kiistä ollenkaan, mutten siltikään hyväksy tietenkään PAKKOrokotetta, josta kieltäydyttyään menettää työpaikkansa!

Sairaanhoitajakouluun pääsee melkein kuka vain ja koulujen rahoitustavan takia sieltä myös käytännössä valmistuu melkein kaikki niin siksikin näitä rokotevastaisia yms. löytyy hoitajista enemmän kun ei ole ymmärretty kansanterveyden kursseista mitään ja rokoteasiatkin meni yli hilseen mutta läpi pääsee kuhan on paikalla eikä perseile liikaa. Niin ja sekin on pakko sanoa, että edelleenkään ei ole olemassa minkäänlaista rokotePAKKOA! Ei tule kukaan aseella uhaten sua rokottamaan. Työtehtävät voivat toki muuttua tai työt loppua jos ei ymmärrä sitä rokotusta ottaa. Lääketieteellisten syiden takia rokottamattomia tämä ei koske. Lähinnä vituttaa kaiken maailman homeopaatit ja googledosentit..

^ Ai ei ole rokotepakkoa? Jos et ota, niin monoa, ammatin vaihto tai työttömyys. Kyllä tuota voi mun mielestä kutsua pakoksi.

Ja nyt tämä kun on mennyt läpi, niin mitä seuraavaksi? Ei tässä ole kyse pelkästään influenssarokotteesta, vaan paljon enemmästä. Yrittäkää nyt tajuta.

^ Ai ei ole rokotepakkoa? Jos et ota, niin monoa, ammatin vaihto tai työttömyys. Kyllä tuota voi mun mielestä kutsua pakoksi.

Ja nyt tämä kun on mennyt läpi, niin mitä seuraavaksi? Ei tässä ole kyse pelkästään influenssarokotteesta, vaan paljon enemmästä. Yrittäkää nyt tajuta.
Vitutti muakin käydä autokoulu.

Voi vittu. Antaa olla.
Kaikki ymmärtää sinun pointin ettei ketään pitäisi pakottaa rokotukseen vasten tahtoa mutta suurin osa ihmisistä elää tämänhetken tiedon mukaan joka kertoo että rokotukset vähentää sairastumisia ja kun hoitohenkilökunta etenkin on paljon ihmisten ja vielä sairaiden/heikompikuntoisten kanssa tekemisissä niin halutaan vähentää sairauksien leviämistä.
Meiltä vaaditaan enemmän tai vähemmän vasten tahtoamme yhtä sun toista, siksi tuo ajokortti heitto aiemmin.

Viimeksi muokattu:
Ammatinvalintakysymys. Jos se rokotus niin helvetisti hiertää, niin kaikki te rokotekieltäytyjät, menkää varastolle töihin. Ei meinaan kiinnosta ketään, onko rokotteita, työturvallisuuskortteja, oleskelulupaa, henkkareita jne.
Onko pakko tehdä sitä työtä?

Edit: turha postaus, jääköön nyt silti.

Ammatinvalintakysymys.

Edit: turha postaus, jääköön nyt silti.

Tuo ammatinvalintakysymys on vittumaisin vastaus mitä ikinä kukaan voi vastata. Joku on unelma-ammatissaan ja siihen kouluttautunut vaikka 15 vuotta sitten ja yht´äkkiä tuleekin uusia määräyksiä tai muuta muutoksia ja kun niistä purnaat niin joku toteaa että ammatinvalintakymys, voi v**tu, sanon mä siihen. Ei niitä ammatteja noin vaan vaihdeta tai tiedä millainen taloudellinen tilanne kelläkin on että voi jäädä pois töistä tai rueta opiskelemaan 2-5vuotta toiseen ammattiin.
Itse olen ihan vaan ajautunut tiettyyn ammattiin ja kuinka ollakkaan viellä noin 3,5 vuotta sitten luulin pääseväni parempaan jne, mutta koska olen ammattini valinnut niin onko sitten helppoa vaihtaa kun tässä alkaa olla työntakia sairas yhtenään kun en todellakaan voinnut tietää että kyseinen paikka on homeessa ja ilmanvaihto päin vittua siellä, no eipä tässäkään tilanteessa ole kovin helppoa sitä vaan vaihtaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom