Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Kun täytin 38, iski mulle vitun paha ikäkriisi. Luulin että ikäkriisit on vaan jotain höpöhöpö-juttuja, mutta ei näköjään. Otin sen tosi raskaasti. Havahduin, säikähdin ja ahdistuin oikein huolella. Toisilla ei tunnu missään ja toisilla taas tuntuu.I

Mulla taas ikäkriisi iski kolmessakympissä tosi pahana, mutta nyt tämä neljänkympin lähestyminen ei tunnu missään eikä mitenkään. Siinä vaiheessa varmaan alkaa stressaamaan kun iän alkaa kunnolla huomaamaan terveydessä tai suorituskyvyssä, mutta täytyy vain tehdä parhaansa, että siihen menisi vielä mahdollisimman pitkä aika.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon ajatellu ainaki, et alkais pelaileen jostain sopivista summista esim. hold emia kaveriporukalla. Toi vois olla järkevempi tapa tyydyttää pelihimot. Olis seurallisempaa, ja jos vaikka useamman tunnin aikana häviitki jonkun 50e, ni ei olis mikään tähtitieteellinen tappio. Kuitenki kerkeis viihtyäki samalla.
Tuo on kyllä mukavaa touhua mutta harvoin nykyään löytyy porukkaa pelaamaan. Pidettiin useampi turnaus missä buy in 5e ja pelaajia 6-10. Kerran voitin jonkun 40e, useimmiten kuitenkin häviää :D

Nuo peliongelmat kuulostaa jännälle kun itse ei osaa samaistua vaikka on impulsiivinen monessa asiassa, ihan hyvä vaan. Vajaa satku on tullut muutaman vuoden aikana hävittyä erinäisten ~10e betsien kautta mutta pari kertaa voittanut 50e. Ei tuolla rikastumaan pääse mutta on helppo ymmärtää miksi betsailu saa eri kilpailuiden seuraamisesta paljon mielenkiintoisempaa.

Voissaatana. Kyllä mua ainakin vituttais aika huolella jos ois mennyt 50 000 e raylle.

10 vuotta ja 5000 e/ vuosi sijoittanut passiivisiin indeksirahastoihin. Eli yht 50 000 e.

Sulla ois nyt 72 400 e.

10 vuotta ja 10 000 e / vuosi sijoittanut samaan tapaan, eli passiivisiin indeksirahastoihin. Eli yhteensä 100 000 e.

Sulla ois nyt 144 000 e.

Ja kun ajatellaan, että jättäisit massit sinne vaikka tästä eteenpäin vielä 20 vuodeks lisäämättä sinne sentin senttiä. Ois korkoa korolle tuottanut sulle 20 vuoden kuluttua:

72 400 e ---> 330 000 e

144 000 e ---> 600 100 e

Mutta, positiivista on se, että voit edelleen aloittaa säästämisen ja lopettaa tuon rahan laittamisen huoran perseeseen. Ota tuosta perspektiiviä ja mieti pikkasen pidempään onko sulla joku ongelma. Minusta on. Suosittelen opetteleen rahankäyttöä ja lukemaan vaikka kirjan, Paras sijoitus, Marko Erola.

@Vaginaattori

Tässä maassa duunarikin voi vaurastua, mutta se vaatii vähän opiskelua. Sitä kun tässä maassa ei kukaan opeta edes koulussa. Jos jollain on pörssisalkku ja siellä rahaa, niin joka jamppa on kateellinen ja koko raha on muutenkin tabu.

Noh, onpahan ainakin tullut tuettua sotaveteraaneja ja kaikenlaisia muita vastaavia, mitä RAY rahoittaa. Kai niitä paskempiakin paikkoja syytää kaikki rahansa olisi.

Miksi joku valopää on mennyt keksimään noihin peliautomaatteihin että voi pistää rahaa myös korteilla? Vähän sama kuin aa-klinikalta sais ostaa keppanaa?

Ja eikös Ray ole nykyään veikkauksen hallussa? Toisekseen paljonko menee minnekin taholle, en tiedä. Mutta mikäli alla olevaan artikkeliin on uskominen niin pari vuotta sitten kohteita olivat maahanmuutto ja monikulttuurisuus.

https://www.suomenuutiset.fi/nain-r...vustukset-maahanmuutolle-ja-monikulttuurille/

En tiedä, missä näkyy kokonaisuus, mutta sata miljoonaa sotaveteraaneille tulee esiin useammassa yhteydessä. Veikkauksen nimellä on kai nykyään ja jossain luki että nuo Veikkauksen alle yhdistyneet tahot tuottavat vuodessa miljardin, jonka nykyisin joku ministeriö tms. jakaa sitten eri tahoille. Todennäköisesti siellä on hyvin monelaista rahoituksen saajaa.

Miksi joku valopää on mennyt keksimään noihin peliautomaatteihin että voi pistää rahaa myös korteilla? Vähän sama kuin aa-klinikalta sais ostaa keppanaa?

Ja eikös Ray ole nykyään veikkauksen hallussa? Toisekseen paljonko menee minnekin taholle, en tiedä. Mutta mikäli alla olevaan artikkeliin on uskominen niin pari vuotta sitten kohteita olivat maahanmuutto ja monikulttuurisuus.

https://www.suomenuutiset.fi/nain-r...vustukset-maahanmuutolle-ja-monikulttuurille/

Totta kai. Monikulttuurisuuteen laitettu raha ei ole mistään pois. Tämähän se hokema on. Tulee moninkertaisena takaisin. Tuohon uskovat myös ne köyhien alueiden asukkaat, jotka eniten kuulemma RAYn pelejä pelaavat. Raha tulee moninkertaisena takaisin. Ei ole mistään pois. Ei ainakaan siltä köyhältä pelajaalta. Ainoastaan rasisti näkee, että rahapeliin laitettu 2 euron kolikko menee peliin. Ei, se vain näytää sille. Todellisuudessa heti kun kaksieuroinen on otettu taskusta pois, tilalle tulee 2x2 euroa ja suvaitsevaisuus. Ilo. Autuus. Auvo oikeen, saatana!

Ajattelin pitkästä aikaa lämmittää päiväsaunan ja ihmettelinkin kun vähän hitaasti tuli keittiön hanasta vettä. Saunaan mennessä sitten ei tullutkaan suihkusta vettä enää ollenkaan ja ei kun taas syytä etsimään. Olin sitten vissiin talon seinustalle lunta lykkiessäni tönäissyt epähuomiossa tuuletusraon tulpan pois paikoiltaan ja kellari kivasti pakkaselle. No, tulipahan samalla todettua että näköjään pakkasvahti on mennyt epäkuntoon ja ei lämpeä. Onneksi olin kotona. Ja onneksi on muoviset putket. Mutta tulipahan todistettua että vanha pölynimuri toimii lämmittimenä kivasti :D Ja vesi virtaa kolmen tunnin kikkailun jälkeen

No Alkon tuotteet - lisävero elämää pelkääville, todellisuuspakoisille, ja itseään laiminlyöville ;).
Oiskohan se kohtuus kaikessa kuitenki? Sieltä ne viinaksetki tulee perseest ulos aamupaskalla.

Ja autoilu ja tupakka.

Mua häiritsee vaan toi veikkauksen "pelaa maltilla" ym. shitti. Aloin kaupan kassalla laskemaan kuinka monta veikkausmainosta siinä on, kimppalottoa, arpoja, eurolottoa megamiljoonia tarjolla juupa-juu. Siinä ostosten väliin laitettavassa kapulassa on jotain mainosta... Varmaan 10-15 eri mainosta kaupan kassalla, wtf? Menee jo aivopesun puolelle. Ja sit muka ollaan huolissaan liiasta pelaamisesta, niin eivät ole.

Viinaan ja tupakkaan erona se että oikeasti hieman yitetään rajoittaa, mutta veikkauksen ja vedonlyönnin suhteen valtio tekee kaikkensa että ihmiset hassaisivat siihen rahansa. Aivan häikäilemätöntä mainontaa joka tunkeutuu joka puolelle. Siitä tietää, että katetta on ja takkiin tulee jos koittaa. :-)

Vitun inkkarit saatana. Laita homma Intiaan ja tee itse perässä. Jos Kiinalaiset olisi yhtä surkeita kopioimaan asioita, ne olisi vielä kivikaudella. Ja nyt puhutaan sentään työkuvien ihan laillisesta kopioinnista. Sekin meni vituiksi.

En tiä mitä enää sanois... 8 jalkatreenii sai tehtyy pitkän tauon jälkeen. Lääkäri epäili nilkassa repeämää joko ristisiteessä tai akillesjänteessä, vasemmassa polvessa bakerin kysta ja oikeassa venähdys. Katotaa mitä ortopedi tuumaa

Väsyttää koko ajan. 3yötä töissä, 2yötä kotona, 2yötä töissä, 2kotona. Vmp. ( Poikkeustilanne, tein extravuoroja rahapulassa) Menin silti puntille. Ei siitä mitään tullut. Penkkipunnerrus oli ihan järkyttävän raskasta, kyllä vitutti! En nyt viittinyt kotiakaan lähteä, niin pumppailin sitten tuntumalla vähän joka laitteella. Menköön nyt vaikka kevyenä viikkona sitten.

^^ Mul on ny ollu joka viikko kaksi yövuoroja. Itsellä vaikuttaa palautumiseen. Väsyttää melkein koko ajan ja oon ärtyisä. Eipä niistä yö-lisistäkään jää paljoa verojen jälkeen.

^^ Mul on ny ollu joka viikko kaksi yövuoroja. Itsellä vaikuttaa palautumiseen. Väsyttää melkein koko ajan ja oon ärtyisä. Eipä niistä yö-lisistäkään jää paljoa verojen jälkeen.
Mä taas teen pelkkää yötä. Oma valinta. Yleensä vuorot menee kohtuu ok, mut nyt sattui vaan tämmönen suma. Kroppa ja pää a-i-v-a-n sekaisin. Ei tiedä onko yö vai päivä, pitäisikö nukkua vai ei. Nuorempana sitä jaksoi paremmin. Tässä ikääntymisen huomaa selvimmin. Just heräsin ja kohta taas mummoja paimentamaan yöksi.

Mä oon ollut parivuotta ihan hukassa kun pallo, tehnyt töitä mitä on ollut tarjolla ja tälläkin hetkellä töissä joka on taloudellisesti hyvä ettei tarvitse kynsiä syödä ja maata kotona räkien kattoon, että on ihan rytmi. Silti tuntuu että on ihan kujalla ja väärässä paikassa mihin ei kuulu, mulla on ollut haaveena lähteä opiskelemaan viime vuonna yritin amkiin mutta ei tärpännyt nyt ajattelin että koitetaas alemman asteen koulutuksia nyt ei vielä oo tullut vastaan sitä koulutusta mihin pyrin, mutta jos tässä keväämmällä tärppää ja pääsen niille raiteille joihin olen yrittänyt itseäni ohjata jo tovin haaveilemalla.

Ehkä eniten vituttaa kun on tullut hapuiltua ja koitettua yhtä jos toista ja oltua aivan pihalla ja pallo hukassa monta vuotta, miksen aikaisemmin ole yrittänyt jne... mutta parempi kuunella itseään ja edes yrittää etsiä sitä omaa juttuaan ku märehtiä siellä missä ei koe itseään hyväksi? Ja parempi myöhään kuin ei milloinkaan?

Meni ehkä enemmän avautumiseks ku vitutukseks mutta kuitenkin. Kyllä tässä on muutenkin tullut odotettua kevättä/kesää talven pimeys vie pikkuhiljaa viimeisiä mehuja, jotenkin aina päivän päätteeks heittäytyy mielellään vaan sohvalle ja huomaakin miten onkin jo aika mennä maate.

Jaha Raid on hoitoalalla kans? Sama vika täällä. Psyykkisesti kuormittavaa ja surkea palkka...
Jep. Terveyssisarta leikitään. Kolmisenkymmentä enemmän tai vähemmän muistisairasta olisi valvonnan alla. Miksi yötyö? Jokainen joka on näitä hommia tehnyt, tietää että aamu- ja iltavuoroissa saisi väsytettyä itsensä loppuun hyvin nopeasti. En ymmärrä miten ne jaksaa?! Yöt on pääasiassa aika leppoisia, tai miten sen kukakin kokee. Terveydelle ei tee hyvää pidemmän päälle mutta, ei ole ihan hirveesti vaihtoehtoja. Niin joo, tää oli vitutusketju. No. Tilillä 1,90€, tulin töihin mamman autolla, kun sillä oli liru bensaa tankissa :kakka:Torstaina tulee vuorolisät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom