Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä ilmainen vinkki autoilijoille: jättäkää suojatien eteen 5m tai vähän enemmän hajurakoa, niin viereisellä kaistalla ei tarvitse pysähtyä, ja jalankulkijat näkevät/näkyvät paremmin. Näin opetti mua yli 20v sitten autokoulunopettaja kun ajoin kuorma-autokorttia. Sama pätee myös henkilöautolla ajettaessa. Edes ruuhka-aikana ei kenenkään aikataulu kaadu siihen jos ei valoissa seistä edellisen kanssa tappituntumassa.Mua vituttaa autoilijat ja räikeä liikennesääntöjen rikkominen. Varsinkin tämä mikä on tullut jatkuvasti esille että autoilijat vetää suojatieltä yli vaikka siinä olisi joku viereisellä kaistalla pysähtynyt. Tuntuu olevan sen tason ongelma että ihmisiä ei edes tippaakaan kiinnosta kuinka vaarallinen tilanne se oikeasti on. Vaikka suomessa on viime vuosien aikana kuollut ihmisiä tuon takia niin silti se jatkuu ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Ja jos joku muu opettaa tällä tavalla niin en yhtään ihmettele että tätä sääntöä rikotaan. Jos joku ajattelee että suojatiellä on ainoastaan silloin jalankulkija jos viereinen auto on tarpeeks kaukana suojatiestä.Tässä ilmainen vinkki autoilijoille: jättäkää suojatien eteen 5m tai vähän enemmän hajurakoa, niin viereisellä kaistalla ei tarvitse pysähtyä, ja jalankulkijat näkevät/näkyvät paremmin. Näin opetti mua yli 20v sitten autokoulunopettaja kun ajoin kuorma-autokorttia. Sama pätee myös henkilöautolla ajettaessa. Edes ruuhka-aikana ei kenenkään aikataulu kaadu siihen jos ei valoissa seistä edellisen kanssa tappituntumassa.
Ihan tässä lähellä missä asun on tuollainen risteys ja siinä kun olen seurannut tilannetta niin aika hyvin tämä liikennesääntö kyllä osataan. Mä opin sen itse vähän niin kuin kantapään kautta. Mulla oli ollut kortti jo jonkun aikaa, mutta auto vasta ihan hetken ja tein sen virheen, että auto pysähtyi varta vasten keskelle katua päästämään jalankulkijan yli ja mä posotin viereistä kaistaa ohi. Tilanne on siis vielä vaarallisempi kuin jossain risteyksessä. Ei ne jalankulkijat olleet onneksi ehtineet lähteä edes liikkeelle, mutta tajusin heti mitä tapahtui ja hävetti ja vitutti niin paljon että sen jälkeen on osannut katsoa noi tilanteet vähän paremmin.Mua vituttaa autoilijat ja räikeä liikennesääntöjen rikkominen. Varsinkin tämä mikä on tullut jatkuvasti esille että autoilijat vetää suojatieltä yli vaikka siinä olisi joku viereisellä kaistalla pysähtynyt. Tuntuu olevan sen tason ongelma että ihmisiä ei edes tippaakaan kiinnosta kuinka vaarallinen tilanne se oikeasti on. Vaikka suomessa on viime vuosien aikana kuollut ihmisiä tuon takia niin silti se jatkuu ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut.
Mulla oli ollut kortti jo jonkun aikaa, mutta auto vasta ihan hetken ja tein sen virheen, että auto pysähtyi varta vasten keskelle katua päästämään jalankulkijan yli ja mä posotin viereistä kaistaa ohi.
Olihan siinä suojatie mutta se oli siis keskellä katua eikä risteysalueella. Siitähän tässä on ollut kyse.Sähän et varsinaisesti tuossa tehnyt virhettä, vaan ne jalankulkijat (jos siinä ei ollut suojatietä). Eikä sen autoilijatorven toimintakaan kovin älykästä ollut (edelleen, jos ei ollut suojatietä).
Tietysti mällin sattuessa sä olisit kärsinyt henkiset kivut. Ja jos oli suojatie, niin lain mukaisen rangaistuksen.
Olihan siinä suojatie mutta se oli siis keskellä katua eikä risteysalueella. Siitähän tässä on ollut kyse.
Tiedän tunteen. Onneksi nykyisellä työmaalla on neljä muuta mieshoitajaa minun lisäkseni.Työkaverit. Välillä tekisi mieli palata sorvin ääreen äijäduuniin, hoitoalalla osaston ainoana miehenä ei aina ole ihan niin kivaa kuin luulisi...
Työkaverit. Välillä tekisi mieli palata sorvin ääreen äijäduuniin, hoitoalalla osaston ainoana miehenä ei aina ole ihan niin kivaa kuin luulisi...
Työkaverit. Välillä tekisi mieli palata sorvin ääreen äijäduuniin, hoitoalalla osaston ainoana miehenä ei aina ole ihan niin kivaa kuin luulisi...
Tiedän tunteen.
Eipä voi kiistää tuota.
Ei muuta kuin alanvaihtoprojektia puuhaamaan. Se voi vaan jossain vaiheessa tulla kilometrit täyteen, eikä pelkkä palkka ole minusta sen arvoista, että koko ajan vituttaa. Pari kertaa itellä takana, eikä nää kaduttamaan ole jääneet.Ahdistaa jokapäivä mennä töihin eikä mulla oo minkäänlaista intohimoa alaani kohtaan...