Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
--vituttaa kyllä noi pallit vaahdossa armeijajutuistaan koohkaavat jätkät ^. Ei saatana.

Ja ei, en oo käyny, eikä ole mitään aikomustakaan.

Tällanen pistää silloin tällöin vihaksi, kun ihmiset raivoaa jonkun inttijutuista. Etenkin ihmiset, ketkä eivät ole sitä itse kokeneet.
Varsinki omana palvelusaikana otti päähän, kun omat puheenaiheet tietenki liitty aina armeijaan, ja tuntu ettei kellään kiinnostanu vitun vertaa. Ihmiset ei tajua, että varusmiespalvelus on jätkien elämää periaatteessa 24/7 jopa sen vuoden ajan. Voiko odottaa, että olis tarjottavana muita puheenaiheita tai juttuja. Puhuuhan ihmiset siviilissäki töistä tai koulusta tms. asioista, jotka on niiden elämässä ajankohtaisia.
Ja jälkikäteen muistellaan kaiken maailman lomareissuja ja kissanristiäisiä, mutta mainitsepa intti, niin johan tulee kieroja katseita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vituttaa kun puolustusvoimien henkilöitä on niin saatanan vaikee saada kiinni puhelimella. Tuosta mun karsimisesta yritin eilen soitella lisätietoja, kaveri käski soittaa tunnin päästä uudelleen ja kun soitin, sanoi hän että soita huomenna (tänään) 8:30-10:00, no, soitin ysiltä, vartin yli ysi, puol 10, varttia vaille 10, 10 ja varttia yli 10, menee kokoajan suoraan vastaajaan. Jo sillon hakuvaiheessa kun yritin soittaa lisötietoja jostain niin soittelin muutamaan eri numeroon josta mulle annettiin aina seuraava numero eikä ketään saanu kiinni, kunnes vihdoin mulle annettiin jonkun sihteerin numero joka kuulemma osaa vastata. Se sihteeri oli rauhanturvaajarekrytoinnin sihteeri, ja mä olin hakemassa valmiusjoukkoihin.. Eli sen lisäks että niitä ei saa kiinni, ne ei myöskään ymmärrä suomen kieltä tai tunne omia joukko-osastojaan. Toi valmiusjoukkojen karsintakin on pistetty yhden ihmisen varaan, vaikka niitä karsittuja henkilöitä on satoja, jotka sinne yrittää mun lisäks soittaa saadakseen tietoja karsinnan syystä.
Lisäks vituttaa eilen kipeytynyt kurkku, tänään aamulla tuntui kuin ois liekinheitin kurkussa ja koittais samalla niellä partateriä.

Mä oon yleensä (seurasta riippuen) tosi hiljanen enkä tykkää avata suutani ellei oo mitään järkevää sanottavaa. Nykyään tuntuu että sama missä porukassa oon, niin aina jonku on aivan pakko tehdä niin jumalattoman suuri numero siitä etten sano paljo mitään.

Mä oon yleensä (seurasta riippuen) tosi hiljanen enkä tykkää avata suutani ellei oo mitään järkevää sanottavaa. Nykyään tuntuu että sama missä porukassa oon, niin aina jonku on aivan pakko tehdä niin jumalattoman suuri numero siitä etten sano paljo mitään.

Niinpä.

Vituttaa kun puolustusvoimien henkilöitä on niin saatanan vaikee saada kiinni puhelimella. Tuosta mun karsimisesta yritin eilen soitella lisätietoja, kaveri käski soittaa tunnin päästä uudelleen ja kun soitin, sanoi hän että soita huomenna (tänään) 8:30-10:00, no, soitin ysiltä, vartin yli ysi, puol 10, varttia vaille 10, 10 ja varttia yli 10, menee kokoajan suoraan vastaajaan. Jo sillon hakuvaiheessa kun yritin soittaa lisötietoja jostain niin soittelin muutamaan eri numeroon josta mulle annettiin aina seuraava numero eikä ketään saanu kiinni, kunnes vihdoin mulle annettiin jonkun sihteerin numero joka kuulemma osaa vastata. Se sihteeri oli rauhanturvaajarekrytoinnin sihteeri, ja mä olin hakemassa valmiusjoukkoihin.. Eli sen lisäks että niitä ei saa kiinni, ne ei myöskään ymmärrä suomen kieltä tai tunne omia joukko-osastojaan. Toi valmiusjoukkojen karsintakin on pistetty yhden ihmisen varaan, vaikka niitä karsittuja henkilöitä on satoja, jotka sinne yrittää mun lisäks soittaa saadakseen tietoja karsinnan syystä.
Lisäks vituttaa eilen kipeytynyt kurkku, tänään aamulla tuntui kuin ois liekinheitin kurkussa ja koittais samalla niellä partateriä.

Kouluttajien on työ on sellaista, että ei paljon puhelimeen puhuta. Varsinkaan muodon edessä. Sinänsä vittumainen tilanne sulla, mutta varmasti mitään eksaktia vastausta et tule saamaan. Etkä varmasti ole ainut, kuka samaan asiaan haluaisi vastausta. Minun suositukseni on, että haet ensi vuonna uudestaan. Näin minäkin tekisin, jos saisin uuden mahdollisuuden, enkä lähtisi "normaalia" aselajia suorittamaan. Syitä ei varmaan tarvi alkaa erittelemään.

Tarkoituksena onkin hakea uusiks ja siksi juuri yritin tavoittaa tuota henkilöä, jotta saisin tietää ettei mun karsimisen syynä ollut mikään sellainen joka estäis ens vuonnakin hakemisen. Sain lopulta kiinni ja juuri terveyslomakkeesta oli jäänyt kiinni eli siellä oli maininta keuhkojen ongelmista, joiden osalta saan puhtaat paperit jo eli voin ens vuonna hakea uusiks ja jopa päästä testeihin.

Tarkoituksena onkin hakea uusiks ja siksi juuri yritin tavoittaa tuota henkilöä, jotta saisin tietää ettei mun karsimisen syynä ollut mikään sellainen joka estäis ens vuonnakin hakemisen. Sain lopulta kiinni ja juuri terveyslomakkeesta oli jäänyt kiinni eli siellä oli maininta keuhkojen ongelmista, joiden osalta saan puhtaat paperit jo eli voin ens vuonna hakea uusiks ja jopa päästä testeihin.

Sanoitko sille lekurille mihin haet? Multa jäi puuttumaan samaiset keuhkohommat ja allergiat kokonaan paperista, kun kerroin mihin haen. Tämä evp kapteeni sanoi että ei estetä nuoren miehen unelmia pikkuseikoilla :D noh, oma keho sitten esti.

Kyllä muistaakseni sanoin lekurille, ja asia oli ok koska mulla oli yksityisen keuhkolääkärin lausunto siitä, että homma on hoidossa eikä vaikuta palvelukseen, lekuri antoi A:n paperit ja käski toimittamaan saman lausunnon kutsuntoihin, niinkuin teinkin, ja joku komentajakapteenimajuri joka otti kopissa vastaan ja määräs paikan, sanoi että näillä ennakkotiedoilla ei pitäis olla ongelmia päästä sisään, toisin kuitenkin kävi. Mulla on jotenkin sellanen fiilis että se tieto lääkärinlausunnosta ei välittynyt perille asti valmiusjoukkoihin tai jotain. Mut mä käväsen tässä keväällä tuon vuotta nuoremman ikäluokan kanssa uusiks kutsuntatarkastuksessa enkä mainitse mistään mitään :) Noiden keuhkojen lisäks kun mulla ei oo muuta kun lievä pujoallergia (ei vaikuta) ja ibuprofeiiniallergia (ei vaikuta) ja nyt keuhkojen hoidot on loppu eikä oo vuoteen ollut ongelmia.

Joo tee vaan niin. Eikö siinä hakulomakkeessa kuitenkin kysytä, että oletko hakenut aiemmin? Jos kysytään niin parempi kumminkin myöntää se, ja liittää kirjekuoreen KAIKKI lääkörintodistukset. Ei niitä kukaan sinne kumminkaan lähetä, jos et itse.

Niin siis kyllä mä sen hakulomakkeen täytän ihan totuudenmukaisesti, mutta siellä uudessa lääkärintarkastuksessa mun ei tarvii noista keuhkoista enää mainita mitään, kun ne on kunnossa, eli papereihin tulee enää merkintä noista allergioista joista kumpikaan ei oo este erikoisjoukkoihin pääsylle. Ja siis se yksityisen lääkärin lausunto keuhkoista oli kyllä mukana hakukirjekuoressa, mutta liekö siellä päässä hävinnyt tms. kun tuntuu siltä ettei sitä huomioitu. Nyt käyn siis uuden lääkärintarkastuksen --> puhtaat paperit, jotka lähetän ens vuoden haussa uusiks.

Tein tangolla hauista ja viimeset toistot oli tiukkoja, ihan puskista tuli joku 30-vuotias mies ja tarras kiinni tankoon ja autto viimesen toiston ylös (?!?) ja sano että "nuuuuin, hyvä".. Mitä vittua :D

Kaveri soittaa ja pyytää kahviseuraks iltaan. Olin suunnitellut muita menoja, mut hyvää hyvyyttäni ajattelin suoda kaverille tämän hetken. Sovitaan aika kuudeksi. Saavuin kuudeksi ja ihmettelin kun ei hemmoa näy ja soitan. "Joo oon viel tässä toisella kaverilla, mut lähden just tulee". Pelaan puhelimella pelejä ja selaa nettiä ja aika vierähtää reilu puoli tuntia ja päätän soittaa ja kysyä onko kenties ruuhkaan juuttunu. "Joo oon ihan just lähössä tulee. Jäätii suusta kii". Länttään luurin korville ja painuin kotia ~ 10km. Ei muuten mitään, mutta tätä tapahtuu jatkuvasti ja nyt se vitutuskäyrä viimein ylittyi... Vituttaa niin ankarasti tuollainen välinpitämättömyys.

Kun kaikkien näiden vuosien jälkeen on YHÄ VIELÄKIN treeniohjelman suunnittelu ihan täyttä hepreaa.
Eikä mistään löydy hyvää esimerkkiohjelmaa 3-jakoisesta vastakkaisten lihasryhmien ohjelmasta.

Tällanen pistää silloin tällöin vihaksi, kun ihmiset raivoaa jonkun inttijutuista. Etenkin ihmiset, ketkä eivät ole sitä itse kokeneet.

Niin no, en kyllä näkisi että kyse on mistään raivoamisesta, mutta kyllähän se tietenkin pistää aina miettimään, kun nämä armeijapojat luulee olevansa maailmanvaltiaita joka suhteessa. Ketään yksityiskohtaisesti syyllistämättä tai varsinkaan sinua kohtaan hyökkäämättä, omasta kokemuksesta näitä on niin paljon.

Sankarit, jotka eivät 20 vuoden ikään ole tehneet päiväkään töitä, jättävät ammattikoulun kesken koska "Ei kiinnosta", ryyppäävät joka viikonloppu ja käyttävät vapaa-aikansa tietokoneen ja konsoleiden edessä, tulevat päin naamaa sanomaan allekirjoittaneelle että tämä on pohjasakkaa, selkärangaton luuseri, kun ei terveydellisten syiden takia lähde armeijaan. Kyllä se kieltämättä muokkaa omia käsityksiä tiettyyn suuntaan. Vielä kun kirjoon lukeutuu väkeä laidasta laitaan. Kutsunnoista vasta päässeistä ihan eläkeukkoihin asti.

Eikä muuten riitä ihan kahden käden sormet listaamaan näitä yksilöitä, jotka ovat em. viisauksia ladelleet.

Tottakai minä ymmärrän armeijankävijöitä, että ne jutut on vähän rajalliset, ihan ymmärrettävistä syistä. Ja ymmärrän kyllä sen, että se rajoittaa, kun se on velvollisuus. Mutta sitä en ymmärrä, että siitä pitää tehdä niin helvetin iso numero, että ollaan armeijassa.

Armeijan tarkoitus lienee tehdä pojista miehiä, mutta ykskään "miehenä" pitämäni henkilö ei ole vielä yhtä rajua paskaa suustaan päästänyt. 18-65 vuotiaat räkänokat sensijaan joka viikonloppu.

Tossa meidän pienellöä salilla käy yksi nuori ja muodollisesti eritäinkin pätevä tyttö, tekee ja on tekevinään kovaa, mutta huutaa samalla kuin hinaaja lähes koko sarjan läpi
- tänään itsellä oli hieman huonompi päivä niin olin taluttaa neidin korvasta kiinnipitäen ulos huutamaa...

Vituttaahan tää ku iha hyvi rullaili uuden tytyn kans ja sit yht äkkii ei mikään toimikaan. Nooh, lisää punttia ni kyllä vitutukset lähtee ja sydänsurut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom