Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Vituttaa kun on lenssun takia joutunut vaan levätä pari viikkoa ja huomaa miten vaatteet ahistaa kun ei oo päässyt yhtään liikkumaan. Vituttaa itsekurin puute, en ymmärrä miks pitää vetää kaikkea paskaa naamaan kun tulee vaan ähky ja huono olo eikä pysty tehdä enää mitään koko päivänä. Vituttaa kun ei oo ketään kuka ottais kainaloon yöks. Mainitsinko jo että vituttaa.

Heipähei herrasväki!

Nyt vituttaa suuresti ja mieltä askarruttaa eräs asia.
Lauantaina menin normaalisti salille ja veivasin alkulämmöt ja valmistauduin reeniin. Ehdin ottaa kaksi kovaa sarjaa leukoja
kun pumppu rupesi takomaan aivan älyttömästi ja huone alkoi pyörimään silmissä. Ikinä ei ole niin nopeasti sydän hakannut ja
oli pakko jättää reeni kesken heti alkuunsa ja lähteä kotiin. 10 min kesti tämä "kohtaus" ja alkoi melkein paniikki iskeä että eikö
tämä nopea takominen nyt millään lopu. Vituttaa moinen ankarasti ja ihmettelen mistä voisi moinen johtua?
Suuret kiitokset viisaille jos kerrotte mistä on kyse :)

Voi olla kyse rytmihäiriöstä, huimausta myöskin. Mene lääkärille ja tsekkaa onko kaikki kohdallaan.
Vaaraton rytmihäiriö ilmenee monilla tunteena että sydän jättäisi yhden lyönnin väliin. Huimausta jos ilmenee samaan aikaan kun sydän tuntuu takovan, niin kannattaa jutella lääkärille.

Mulla oli samantyylistä huimausta, mutta ei kuitenkaan pumppu takonut mitenkään. Joskus on näitä muljahduksia ollut mutta ne on vaarattomia.

Heipähei herrasväki!

Lauantaina menin normaalisti salille ja veivasin alkulämmöt ja valmistauduin reeniin. Ehdin ottaa kaksi kovaa sarjaa leukoja
kun pumppu rupesi takomaan aivan älyttömästi ja huone alkoi pyörimään silmissä. Ikinä ei ole niin nopeasti sydän hakannut ja
oli pakko jättää reeni kesken heti alkuunsa ja lähteä kotiin. 10 min kesti tämä "kohtaus" ja alkoi melkein paniikki iskeä että eikö
tämä nopea takominen nyt millään lopu. Vituttaa moinen ankarasti ja ihmettelen mistä voisi moinen johtua?

Rytmihäiriö? Sinuna menisin lääkäriin.

Kai te tiedätte, ettei unirytmiä voi korjata kuin yhdsetä päästä? Eli se on vain pakotettava itsensä nousemaan siihen aikaan kun on arkena tarvis herätä. Ei todellakaan mitään päiväunia tai pitkälle päivään nukkumisia. Sitten vasta illalla (tai yöllä) nukkumaan vasta kun oikeasti nukuttaa (väsymys ei ole merkki, että nukuttaisi).
Aamulla taas aikaisin ylös vaikka ei olisi ehtinyt nukkuakaan kuin pari tuntia. Eikä mitään järkeä mennä sinne sänkyyn pyörimään jos on herännyt "yöunilta" kuusi tuntia sitten.

Tiedän kyllä, miten unirytmin saa korjattua ja yleensä se korjaantuu automaattisesti kun saa taas arjesta kiinni. Ei se rytmi koko ajan vituillaan ole, nyt on vaan sattunut menemään näin erinäisistä syistä.

Itse herään aina klo 7 aamulla alkoi mulla luennot sitten klo 8.15 tai 12.15. Käytän aamupäivän omatoimiseen opiskeluun samalla tavalla kuin nämä päiväunisankarit käyttävät alkuyön tunnit opiskeluun.

Mua ei kyllä saisi mitenkään vapaaehtoisesti heräämään noin aikaisin ellei ole pakko. Olen tehokkaimmillani iltapäivällä ja illalla, toisinaan jopa yöllä. Viime aikoina opiskelut ovat sijoittuneet niin, että iltapäivästä saattaa olla luento tai pari ja kuuden maissa suuntaan kirjastoon, missä saatan olla sit keskiyöhön asti. Tämä toimii yleensä ja mun mielestä on tarpeeksi, jos saan herättyä 9-10 maissa. Nyt on kuitenkin osittain reading weekin takia venynyt sekä nukkumaanmenoaika että herääminen vähän turhan paljon.

Samaa ihmettelen itekkin! Miten vitussa joka toisella nykyajan pennulla on mukamas jotain helvetin univaikeuksia? Tää tuntuu olevan tänä päivänä oikeen trendikäskin ongelma, "mul on unirytmi perseellään". Miten ihmiset on ennen saanu nukuttua?

Just :lol2: Tuskin monikaan sanoo sitä siinä mielessä että se olisi joku ihan oikea, vakava ongelma. Tai ainakaan itselläni ei näin ole. Sanon kyllä unirytmini olevan perseellään, mikäli se on, mutta tämä ei tarkoita, että erityisemmin kärsisin siitä tai pitäisin sitä kovanakin ongelmana. Tai etten tietäisi, miten se korjataan ja pystyisi korjaamaan sitä. Korjauksessa kestää kuitenkin se pari päivää ja sekös vituttaa kun on väsynyt.

En väitä, etteikö se jollain olis ihan oikeekin ongelma. Mutta ensin vois ihan oikeesti ottaa sen järjen käteen ja vähän miettiä, että ihan yksinkertaisillakin toimenpiteillä vois saada unen päästä paremmin kiinni! Jumalauta, ensinnäkin, herätkää aamulla ihan ihmisten aikaan, vaikka kuinka ois kiva nukkua iltapäivään asti. Tehkää jotain oikeita töitä, urheilkaa tai jotain päivisin. Lopettakaa se vitun netin selailu yöhön asti ja koittakaa mennä nukkumaan vähän aikasemmin. Vetäkää vähemmän energiajuomia ja viinaa. Ja käykää edes joskus ulkona haukkaamassa raitista ilmaa muutenkin kun filtterin läpi.

Ihan hyviä pointteja, mutta entä jos kaikki nuo asiat ovat jo kunnossa? Omat ongelmani johtuvat lähinnä kai stressistä, niin paljon tekemistä ja ajattelemista ettei vaan pysty rentoutumaan tarpeeksi että nukahtaa.

Unirytmit nyt saattaa olla vähän erilaisia eri ihmisillä. Mä oon aina ollu tosi huonouninen kouluajoista lähtien. Tunsin itseni enemmän yöihmiseksi, aina nukkumaan mennessä ehti vasta miettiä päivän tai tulevan tapahtumia.
Nyt unirytmit oli sekaisin viimeks kesällä, kun aloin tehdä töitä klo. 18-06 ja aamupäivällä nukkuessa aurinko alkaa paistaa ja kerrostalossa väki liikkua.
Sekin sekoitti, kun parina arkivapaana koitti päästä "tavallisen ihmisen rytmiin" ja sit taas vaihtaa loppuviikoks yörytmiin.

Nyt on pakko pitää sama yörytmi koko ajan ja valvoo arkenakin yöt ja nukkua päivät. Ei jaksa sumplia ja vaihdella, muuten väsyttää koko ajan. Sosiaalinen elämä sitten taas kivasti putoaa lähelle nollaa ja kun työaikanakaan ei nää ihmisiä, niin alkaa olla harvassa, että pääsee livenä sosiaalistumaan. Paitsi jos/kun käy baareissa vetämässä mukia arkiyöt.

Onneks on Pakkis, sen takia ei oikeestaan vituta mikään. Poistun takavasemmalle...

Heipähei herrasväki!

Ylikunto? Muutama päivä nyt lepoa sitten kokeilet uudestaan. Aika rankka kohtaus tuo tuntuu olleen, joten en tiedä. Ylikunnossa kyllä pulssi saattaa laukata.

Viikko lomaa jossa joka päivä menee 1-2 tuntia harrastuksiin ja loppuaika vapaata. Odottelin tätä viime viikon ja nyt ku loma on alkamassa ni huomaa ettei oo minkäänlaista tekemistä... Voi kunpa lihasta saisi treenimäärän takia, olisin 8-10 tuntia päivässä salilla. :D

Plus-Tv ja Nelonen Pro2 joku viaton asiakaspalvelija saa huomenna kuulla kuninkaallisen avautumisen ja suoraa huutoa... :curs:

Katsoppa pakkikseltakin kaksi threadia kanavapaketeista sekä huippu-urheilu ja televisiointi. Sekä jatkoajan keskustelu nelonen pro kanavista. Ne tekee miten lystää ja asiakkaita ei siinä hommassa ajatella muuten kuin rahastamisella. Täyttä paskaa nelosen ja dna/welhon toiminta sanon minä.

Piti tulla paketin viime perjantaina, ei tullu. Sit tänään en voinu olla himassa koko päivää niin postilta tuli lappu että olkaahyvä, paketin voitte noutaa postista. HUOMENNA. ARGH...

Tyhmyys yhdistettynä siihen, että ei suostuta kuuntelemaan viisaampia. Hommat vaan pitää tehdä päin helvettiä vaikka väkisin. Periksi ei anneta!

Eli tästä päätellen käytät myös vyötä kun olet penkannut valmiiksi? Tsemppiä sulle :)
IMO näytti hassulta, koska en ole ikinä nähnyt ketään joka penkkaa vyöllä.

Missä vitun luolassa olet reenannut jos et ole ikinä kenenkään nähny käyttävän vyötä penkatessa? Reenaat varmaankin go go:lla...

Vittu mua ärsyttää yks mun miespuolinen tuttava. Argh. Miten kukaan ihminen voi oikeasti olla niin idiootti?!

Ja nyt mä en saa mun raivoa laantumaan ja tää vasta vituttavaa onkin:-D

Ei vittu että vituttaa tämä puolueiden uusi artikulointi "tasaverosta". Nyt jo ovat lehteenkin painaneet että puolueiden suhtautuminen tasaveroon vaihtelee...

Anteeks vittu saatana mitä. Suomessa ei ole mitään vitun tasaveroa eikä edes kokoomuksen märimmilläkään unelmillä oltaisi lähelläkään tasaveroa. Jumalauta kun veroaste on jostain 18 % aina 55-60 % niin miten veroaste voisi enempää epätasaveroaste olla. Vituttaa tuollaiset poliitikot ja poliittinen retoriikka jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Haistakaa vittu vasurit ja SDP.

Huhhuh helpotti :)

Back
Ylös Bottom