opiskelen lähihoitajaksi, mutta jatkan sairaanhoitajaksi. vituttaa vain kun joutuu pyörimään kuin puolukka perseessä ympäri osastoa, eikä ole sellaista kunnon ohjaajaa. sit saa liimautua johonkin hoitajaan kiinni kun ei kukaan sanoa mitä vois tehdä jne. kukaan ei neuvo ja kerro asukkaista mitään, et sit on vähän arpapeliä lähteä esim. viemään vessaan asukasta, kun ei tiedä pystyykö kävelemään esim. yhden tukemana jne. yksi perushoitaja on tosi jees, mut muut on vähän sellaisia nyrpeitä. yksi ei edes vastaa kunnolla kun kysyy että miten joku vanhus ottaa lääkkeet, saa vastauksen että "en mä tiedä.. ehkä jotenki.. joo, ottaa se ne.." aha okei, selvä..Tove sanoi:Opiskeletko sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi? Laihana lohtuna voin kertoa, että mulla oli kanssa perushoidon harjoittelussa ekana vuotena (opiskelen sairaanhoitajaksi) erittäin surkeat ohjaavat hoitajat. Palautetta tekemisistään ei saanut päin naamaa, vaan lähinnä palautelomakkeisiin kirjoittivat arvosteluja, jotka eivät olleet kylläkään mitään rakentavaa kritiikkiä vaan enemmänkin suoraa vittuilua. Kun neuvoja tai apua pyysi, sai katsoa niiden nyrpeitä naamoja ja "ei ehdi" kitinää. Tietenkään potilaita ei voi hoitaa kun pitää istua kahvilla nurisemassa miten vittumaista työ on ja miten kusipäitä potilaat ovat. Mulle tuli ensiksi paha mieli ja sitten sairas vitutus kun näin miten ne kohteli potilaita. Mut pelasti uran vaihdolta osaston ainoa nuorehko lähihoitaja, joka osasi hoitaa ja jaksoi neuvoa ja opettaa.
Eli ei muuta kuin tsemppiä, pyydä vaan rohkeasti aina apua ja ohjausta kun sitä tarttet, ja jos et sitä siitä huolimatta saa, niin sanot siitä rohkeasti palautekeskustelussa opettajan ja ohjaavien hoitajien kanssa. Koska sä olet ilmainen työntekijä, niin sulla on oikeus saada palkakses ohjausta ja opetusta niin paljon kuin vain haluat.
ja sit tosiaankin toi vanhusten kohtelu tai lähinnä miten niille puhutaan, saa kyllä veren kiehumaan kiitettävästi :curs: yksikin hoitaja kertoi jotain kohdunpoistoansa, ja sit yksi mummo sattui tulemaan just huoneestaan siihen aulaan. noh, tää hoitaja sit keskeytti tarinansa kun huomasi että mummo jäi seisomaan paikoilleen eikä lähtenyt minnekään. hoitaja vain totesi tosi rumasti: "jatkapas kuule nyt matkaasi" ja äänensävy oli tosi ilkeä. mä vähän katoin aha, se siitä kunnioituksesta kun mummo varmasti lepäsi ennen kuin jatkoi matkaansa. teki kyllä mieli sanoa, että prkl tule kuule mulle sanomaan noin, mutta vanhemmalle ihmiselle ei noin rumasti puhuta. teki mieli vedellä sitä hoitajaa turpaan 6-0. mut noh, enää neljä viikkoa. kyllä se tästä. :jahas:
Itselläni on pyörinyt mielessä jos raivaajasukeltajiin hakisi joskus.
:wall: