Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Tove sanoi:
Opiskeletko sairaanhoitajaksi tai lähihoitajaksi? Laihana lohtuna voin kertoa, että mulla oli kanssa perushoidon harjoittelussa ekana vuotena (opiskelen sairaanhoitajaksi) erittäin surkeat ohjaavat hoitajat. Palautetta tekemisistään ei saanut päin naamaa, vaan lähinnä palautelomakkeisiin kirjoittivat arvosteluja, jotka eivät olleet kylläkään mitään rakentavaa kritiikkiä vaan enemmänkin suoraa vittuilua. Kun neuvoja tai apua pyysi, sai katsoa niiden nyrpeitä naamoja ja "ei ehdi" kitinää. Tietenkään potilaita ei voi hoitaa kun pitää istua kahvilla nurisemassa miten vittumaista työ on ja miten kusipäitä potilaat ovat. Mulle tuli ensiksi paha mieli ja sitten sairas vitutus kun näin miten ne kohteli potilaita. Mut pelasti uran vaihdolta osaston ainoa nuorehko lähihoitaja, joka osasi hoitaa ja jaksoi neuvoa ja opettaa.
Eli ei muuta kuin tsemppiä, pyydä vaan rohkeasti aina apua ja ohjausta kun sitä tarttet, ja jos et sitä siitä huolimatta saa, niin sanot siitä rohkeasti palautekeskustelussa opettajan ja ohjaavien hoitajien kanssa. Koska sä olet ilmainen työntekijä, niin sulla on oikeus saada palkakses ohjausta ja opetusta niin paljon kuin vain haluat.
opiskelen lähihoitajaksi, mutta jatkan sairaanhoitajaksi. vituttaa vain kun joutuu pyörimään kuin puolukka perseessä ympäri osastoa, eikä ole sellaista kunnon ohjaajaa. sit saa liimautua johonkin hoitajaan kiinni kun ei kukaan sanoa mitä vois tehdä jne. kukaan ei neuvo ja kerro asukkaista mitään, et sit on vähän arpapeliä lähteä esim. viemään vessaan asukasta, kun ei tiedä pystyykö kävelemään esim. yhden tukemana jne. yksi perushoitaja on tosi jees, mut muut on vähän sellaisia nyrpeitä. yksi ei edes vastaa kunnolla kun kysyy että miten joku vanhus ottaa lääkkeet, saa vastauksen että "en mä tiedä.. ehkä jotenki.. joo, ottaa se ne.." aha okei, selvä.. :rolleyes:

ja sit tosiaankin toi vanhusten kohtelu tai lähinnä miten niille puhutaan, saa kyllä veren kiehumaan kiitettävästi :curs: yksikin hoitaja kertoi jotain kohdunpoistoansa, ja sit yksi mummo sattui tulemaan just huoneestaan siihen aulaan. noh, tää hoitaja sit keskeytti tarinansa kun huomasi että mummo jäi seisomaan paikoilleen eikä lähtenyt minnekään. hoitaja vain totesi tosi rumasti: "jatkapas kuule nyt matkaasi" ja äänensävy oli tosi ilkeä. mä vähän katoin aha, se siitä kunnioituksesta kun mummo varmasti lepäsi ennen kuin jatkoi matkaansa. teki kyllä mieli sanoa, että prkl tule kuule mulle sanomaan noin, mutta vanhemmalle ihmiselle ei noin rumasti puhuta. teki mieli vedellä sitä hoitajaa turpaan 6-0. mut noh, enää neljä viikkoa. kyllä se tästä. :jahas:

Vituttaa niin ankarasti ku tuli kolaroitua helvetin tyhmästi peruuttaessa töissä :curs: onneks vahingot jäi pieneks mutta kyllä ottaa päähän ku oli täysin vältettävissä muttakun ei :wall:

Piti lähteä tänään hippaamaan, näin sinkuksi tulon kunniaksi. Kaiken piti olla kohillaan, tarkoituksena naukkailla hieman biseshooffenia, kuunnella kiksua poikamiesboksini poppikoneilla subbarin kertoessa naapureilleni olemassaolostani, sekä tietokoneen näytöllä piti nonstop -mentaliteetilla rullata Jennan parhaita paloja. Safkapuolesta olis huolehtinut paikallinen ähly kebabbeineen. Kaikki tämä tietysti parhaan frendini kanssa.
Lakanatkin tuli vaihdettu mahdollisen naispuoleisen yövieraan toivossa, pullo punkkua odottaa kirjahyllyssä, mitäpä vielä. Palapeli on kasassa.
Mutta...
vittu, puhelin soi, pomo soittaa. Vastaisinko, pitäiskö, pakko, kait? TULOS: osa henkilökunnasta on flunssassa, mitä vittua. Miten voi, kesä tulossa? Fuck. Mitäpä muuta, TÖIHIN illalla. Munhan se piti olla se vittumainen asiakas tänään, eikä suinkaan kaitsemassa niitä vitun känniääliöitä. No mutta, voisinhan mä lähteä huomenna viihteelle, vittu, ai nii, töitä. Sama juttu seuraavat kolme viikonloppua. Hienoa, elämä on sitten ihan vitun ihanaa....

Oon köyhä :wall: Opiskelut lopetin AMK:ssa ku ei vaan vittu kiinnostanu. Siihen loppu sitte opintotuenki saaminen ja yks tuki vielä maksettava fukin' kelalle takas. Sen saan onneks nykyisen kämpän vakuusmaksusta mutta ku seki 400 ois kiva käyttää johonki muuhun saatana. Ja muuttokin siis edessä. Työstä nyt saan suunnilleen sen 300/palkkakausi(eli 600 kuussa) ja nyt venaillaan kelalta vuosi sitä asumistukipäätöstä. Pari opiskelupaikkaa ois kyllä vireillä ja toiseen niistä oon jo ennakkotehtävät lähettäny. Jotain osviittaa sinne pääsemisen vaikeudesta antaa se että hakijoita on tuhat ja 13 valitaan. Elämä on tällä hetkellä perseestä..hyvin perseestä!

unelmien naikkonen pääs käsistäni lopullisesti..Noh otettiii teinimäiset raivarit ja vedettii perseet ja sorruttiin herra kossupullon ja kumppaneihin :(
arghhh vidudus Maximus

Vitun ranteen piti sit mennä eilen matsissa paskaks. Toivottavasti vaan venähtäny... Ei se murtunu voi olla. Pitää katella pari päivää, mut **ttu ku ei pääse puntille.

Jatketaanpas valitusta äsköisestä. Laskin äsken, että (sama kuin ylläoleva) vaikean asiakkaan takia meille tuli tappiota 606€ eli yli 3500mk! Sattana! Jos ei kelpaa, niin ei ole pakko tulla!

Rock^ sanoi:
Eläinlääkiskö tuo on vai mikä?

Mistäköhän eläinlääkis on saanut tuon maineen mielettömän vaikeana päästä sisään? Katsoppa ne tilastot sinne:

http://www.vetmed.helsinki.fi/opiskelu/valinta/tilasto.htm

Mun mielestä 13% on aika paljon. Lisäksi näihin kutsumusammatteihin hakee tosi paljon ihmisiä, jotka tekevät kaikkensa, mutta eivät ole kovinkaan lahjakkaita. Lähes kaikki matemaattisesti lahjakkaat tuntemani ihmiset ovat myös päässee tavalliseen lääkikseen ensimmäisellä yrittämällä ja prosentit siellä on aika samat.

naksu sanoi:
Mistäköhän eläinlääkis on saanut tuon maineen mielettömän vaikeana päästä sisään? Katsoppa ne tilastot sinne:

http://www.vetmed.helsinki.fi/opiskelu/valinta/tilasto.htm

Mun mielestä 13% on aika paljon. Lisäksi näihin kutsumusammatteihin hakee tosi paljon ihmisiä, jotka tekevät kaikkensa, mutta eivät ole kovinkaan lahjakkaita. Lähes kaikki matemaattisesti lahjakkaat tuntemani ihmiset ovat myös päässee tavalliseen lääkikseen ensimmäisellä yrittämällä ja prosentit siellä on aika samat.

Prosenttiluvut eivät suoranaisesti kerro kuinka VAIKEAA eläinlääkikseenkin on päästä sisään. Toki 13% kuulostaa yllättävän korkealta luvulta siihen nähden mitä olen asiasta kuvitellut (n.5-8% luokkaa arvelin sisäänpääsyprosentin olevan).

Haetko itse muuten jossakin elämänvaiheessa sukeltajiin, vaikka sinnekin hakijoista otetaan yli 10 prosenttia, se tuskin tarkoittaa sitä että nollatreenaamisella olisit sisällä :) Itselläni on pyörinyt mielessä jos raivaajasukeltajiin hakisi joskus.

Rock^ sanoi:
Prosenttiluvut eivät suoranaisesti kerro kuinka VAIKEAA eläinlääkikseenkin on päästä sisään. Toki 13% kuulostaa yllättävän korkealta luvulta siihen nähden mitä olen asiasta kuvitellut (n.5-8% luokkaa arvelin sisäänpääsyprosentin olevan).

Haetko itse muuten jossakin elämänvaiheessa sukeltajiin, vaikka sinnekin hakijoista pääsee otetaan yli 10 prosenttia, se tuskin tarkoittaa sitä että nollatreenaamisella olisit sisällä :) Itselläni on pyörinyt mielessä jos raivaajasukeltajiin hakisi joskus.

Jeps, mutta jos olet geneettisesti lahjakas, niin pääset sukeltajiin sisään vähemmällä treenillä. ;) Tarkoitin sitä, että lääkis on monelle kutsumusammatti. Lääkiksen pääsykokeessa fyssa ja kemma on todella ratkaisevassa asemassa ja näistä selviää paljon helpommin, jos on lahjoja matemaattisiin aineisiin.

Se, että on kutsumus lääkärinammattia kohtaan ei välttämättä korreloi tuon lahjakkuuden kanssa ja oikeastaan veikkaisin, ettei se tee sitä. Se on kuitenkin ihmisläheinen ammatti. :D

EDIT: TKK:n tilastot ovat aika mielenkiintoiset:

http://www.tkk.fi/Abi/haku/tilasto04.htm

Monille osastoille on siis enemmän paikkoja, kuin ensisijaisia hakijoita. Kuitenkaan se ei välttämättä tarkoita sitä, että kuka tahansa pääsisi niille sisään, vaikka lukisi tosi paljon. Tosin harvat DI-ammatit ovat kutsumusammatteja, joten TuTalle ei esim. haeta, jos tietää, että on paska matikassa; silloin mennään kauppikseen. :D

EDIT2: Lyhkäisyydessä pointti siis oli, että lahjattomalle kaikki on vaikeeta ja lahjakkaalle taas helppoa. ;)

Oon koko päivän lukenu tenttiin ja tässä illan hämärtyessä tuli kyllä viimeinen niitti lukumotivaatiolle ton kirjan kanssa. Tässä on suora lainaus:

"Urheilijat saavat vuorokautisen proteiinitarpeensa helposti tavallisesta ruoasta. Luustolihaskudoksesta 70 % on vettä ja 22 % proteiinia, jolloin 500 g lihasta sisältää noin 100 grammaa proteiinia. Mikäli tavoitteena on lisätä lihasmassaa 500 g viikossa, tulee proteiinia nauttia noin 100 g enemmän kuin normaalisti. Tämä tarkoittaa päivässä noin 14 g:n proteiinilisää normaaliin ruokavalioon. Yksi lasi maitoa ja kahdeksan grammaa kananlihaa riittää hyvin täyttämään tämän vaatimuksen. "

Lääkkeet ja urheilu, A. Alaranta & J.Ketonen, Farenta Oy 2004

Siis ei oo todellista :itku: :itku: :itku:

Miten joku voi kirjottaa tollasta? Kerrassaan mykistävää. Ei mitää proteiinilisiä tarvita, lasi maitoa vaan päivässä!!! Ja samalla logiikalla 28 g proteiinia lisää niin tulee 1 kg lihasta viikossa ja 70 grammalla saa jo 2,5 kiloa pattia! Eikö?

Francine sanoi:
Oon koko päivän lukenu tenttiin ja tässä illan hämärtyessä tuli kyllä viimeinen niitti lukumotivaatiolle ton kirjan kanssa. Tässä on suora lainaus:

"Urheilijat saavat vuorokautisen proteiinitarpeensa helposti tavallisesta ruoasta. Luustolihaskudoksesta 70 % on vettä ja 22 % proteiinia, jolloin 500 g lihasta sisältää noin 100 grammaa proteiinia. Mikäli tavoitteena on lisätä lihasmassaa 500 g viikossa, tulee proteiinia nauttia noin 100 g enemmän kuin normaalisti. Tämä tarkoittaa päivässä noin 14 g:n proteiinilisää normaaliin ruokavalioon. Yksi lasi maitoa ja kahdeksan grammaa kananlihaa riittää hyvin täyttämään tämän vaatimuksen. "

Siis ei oo todellista :itku: :itku: :itku:

Miten joku voi kirjottaa tollasta? Kerrassaan mykistävää. Ei mitää proteiinilisiä tarvita, lasi maitoa vaan päivässä!!! Ja samalla logiikalla 28 g proteiinia lisää niin tulee 1 kg lihasta viikossa ja 70 grammalla saa jo 2,5 kiloa pattia! Eikö?

Tollaset kirjat joutais kyllä roviolle.
:eek:

Francine sanoi:
...
Vau, tuolla Alarannan ja Ketosen logiikalla kaikki syöty proteiini siirtyy AINA sellaisenaan uudeksi lihakseksi hyötysuhteella 100%. Ketonen & Alaranta ajavat ilmeisesti autollakin kevyesti n. 1 litralla 100 km ja elävät pari päivää parilla näkkileivällä jne.. :thumbs:

Möller sanoi:
Yöunta takana ruhtinaalliset 1h ja kohta pitäs suunnata töihin. :hyper: :wall:
jep, sama täällä. nukuin aivan helvetin huonosti. oikeata kättä särki eilisen treenin jälkeen koko illan ja joku vitun talitintti virestää klo 03 lähtien aivan sairaan kova äänisesti. :curs: :curs: korvatulppia saan käyttää. löytyykö kellään haulikkoa ni ampuisin sen prkl tipun.. :evil:

Aylah sanoi:
jep, sama täällä. nukuin aivan helvetin huonosti. oikeata kättä särki eilisen treenin jälkeen koko illan ja joku vitun talitintti virestää klo 03 lähtien aivan sairaan kova äänisesti. :curs: :curs: korvatulppia saan käyttää. löytyykö kellään haulikkoa ni ampuisin sen prkl tipun.. :evil:

Nooh come on. Ei suakaan ketään tuu ampumaan kun nau'ut baarissa miestä... :(

Back
Ylös Bottom