Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

Vähän offtopicia:

Krice: Tuo on kyllä aika perus juttu. :D Itellä meni kans hyvin reenit, mutta sitten piti tulla saatana kipeeks, onneks ei kestänyt kun yhen päivän, kun oon jo ihan kunnossa suurinpirteen, huomen tai ylihuomen salille. :) Joo, no anyway, parantumisia sinne. :)

Polvi niin kipeä ettei tohdi kyykkyyn mennä, saati sitten tanko niskan takana... Ja nyt kun olen päässyt 2 viikon kipeänä olon jälkeen lähes samoihin painoihin yms. rutiineihin kiinni mitä urheiluun/kuntoiluun liittyykään, onnistuin hankkimaan itelleni vittu taas kuumetta...

Olin tänään koirani kanssa kävelylenkillä. Koiran säkäkorkeus on noin 80 cm eli melko iso rotkale siis. No kävelimpä sitten yhden puiston ohi. Yht'äkkiä puistosta sotkee noin 7 vuotias poika polkupyörällään suoraan koiraani kohti. Kun poika oli noin puolen metrin päässä koirastani, koirani teki väistöliikkeen sivulle ja haukahti kolme kertaa säikähtyneenä. Niin kuin arvata saattaa, poika tietysti säikähti vielä enemmän ja keräili pyöränsä kera hiekkatielle. No minä tottakai menin nostelemaan itkevää poikaa ylös maasta, kunnes pojan vanhemmat juoksevat puistosta todella raivoissaan ja hyökkäävät sanallisesti kimppuuni. Pojan äidillä oli sylissään noin 3 vuotias tyttö. Alkoivat sitten muka väittää, että koirani olisi lähtenyt ajamaan heidän poikaansa takaa, ja poika olisi sen takia kaatunut! Kysyinkin asiallisesti, olivatko pojan vanhemmat edes nähneet tapausta. Vastaukseksi sain jonkin asteista muminaa. Sitten he aloittivat taas väittää, että koirani olisi hyökännyt pojan kimppuun. Uhkasivat siinä myös soittaa poliisille että koirani saisi piikin. On kuulemma vaaraksi ihmisille! Tätä jankkausta sitten kesti noin viisi minuuttia, kunnes lähdin koirani kanssa jatkamaan lenkkiä. Sain perääni vielä muutamia kiro- ja haukkumasanoja joihin vastasin rehdillä keskisormen näytöllä. Kotona mietin, että olisi oikeasti pitänyt käskeä koira niiden kusipää vanhempien kimppuun! Vituttaa tuonlaiset vanhemmat. Omassa piltissä ei ole koskaan mitään vikaa! :curs:

Olin tänään koirani kanssa kävelylenkillä. Koiran säkäkorkeus on noin 80 cm eli melko iso rotkale siis. No kävelimpä sitten yhden puiston ohi. Yht'äkkiä puistosta sotkee noin 7 vuotias poika polkupyörällään suoraan koiraani kohti. Kun poika oli noin puolen metrin päässä koirastani, koirani teki väistöliikkeen sivulle ja haukahti kolme kertaa säikähtyneenä. Niin kuin arvata saattaa, poika tietysti säikähti vielä enemmän ja keräili pyöränsä kera hiekkatielle. No minä tottakai menin nostelemaan itkevää poikaa ylös maasta, kunnes pojan vanhemmat juoksevat puistosta todella raivoissaan ja hyökkäävät sanallisesti kimppuuni. Pojan äidillä oli sylissään noin 3 vuotias tyttö. Alkoivat sitten muka väittää, että koirani olisi lähtenyt ajamaan heidän poikaansa takaa, ja poika olisi sen takia kaatunut! Kysyinkin asiallisesti, olivatko pojan vanhemmat edes nähneet tapausta. Vastaukseksi sain jonkin asteista muminaa. Sitten he aloittivat taas väittää, että koirani olisi hyökännyt pojan kimppuun. Uhkasivat siinä myös soittaa poliisille että koirani saisi piikin. On kuulemma vaaraksi ihmisille! Tätä jankkausta sitten kesti noin viisi minuuttia, kunnes lähdin koirani kanssa jatkamaan lenkkiä. Sain perääni vielä muutamia kiro- ja haukkumasanoja joihin vastasin rehdillä keskisormen näytöllä. Kotona mietin, että olisi oikeasti pitänyt käskeä koira niiden kusipää vanhempien kimppuun! Vituttaa tuonlaiset vanhemmat. Omassa piltissä ei ole koskaan mitään vikaa! :curs:

Vittu mitä paskaa. Vois mennä sen kakaran vanhemmat itseensä kyllä...

Nordean nettipankin uusi satunnainen puhelimella(!) tapahtuva laskun vahvistaminen. Kukahan sohloaivo sen on keksinyt. Tuohan on pakko ottaa pois käytöstä kun joku aivoilla varustettu tajuaa miten typerä keksintö se on. Nordean nettipankki on muutenkin syvältä. Miten ei vuonna 2010 osata tehdä nettipankkia? Mikä piru siinä maksaa?

Nordean nettipankin uusi satunnainen puhelimella(!) tapahtuva laskun vahvistaminen. Kukahan sohloaivo sen on keksinyt. Tuohan on pakko ottaa pois käytöstä kun joku aivoilla varustettu tajuaa miten typerä keksintö se on. Nordean nettipankki on muutenkin syvältä. Miten ei vuonna 2010 osata tehdä nettipankkia? Mikä piru siinä maksaa?

Itse olen varsin tyytyväinen Nordean verkkopankkiin. Joitakin pikkuvikoja on tietysti, mut näin äkkiseltään en kauheasti paranneltavaa keksi. Mistä moinen ärsyyntyminen (pl. tuo laskun vahvistus)?

Samoin vituttaa tuo Nordean nettipankki. Kirjautuessa kysyy tunnuslukua, mutta itse pitää aina tietää monesko tunnusluku on menossa. Osuuspankin nettipankki on paljon selkeämpi kuin tuo, IMO

Kenkku-enkkuhan on harvinaisen fiksu aloittelija :thumbs: Tosin se että olet nainen, tuo automaattisesti sinulle enemmän järkeä päähän. Miehille se painoilla egoilu kuitenkin on aina se ykkösasia ;)

Höpö höpö. Sekoitat luonteen ja järjen keskenään. En ole tietoinen sukupuolten välisistä järkieroista treenaamisen suhteen, mutta luonne-erot lienevät kaikille tutut. Miehet ovat aggressiivisempia, ottavat enemmän riskejä ja pyrkivät esittelemään kykyjään. Naiset ovat varovaisempia, säntillisempiä ja pyrkivät esittelemään ulkonäköään. Eli kun nainen uskoo, että hänellä on jotain näytettävää ja haluaa näyttää, hän pukeutuu salille niin, että taatusti kaikki huomaavat kurvit. Jos mies uskoo, että hänellä on jotain näytettävää sekä tarvetta, niin sitten hän latoo tankoon mahdollisimman paljon ja pitää melua suorituksistaan. Treenipainoissa nainen etenee varovaisesti eikä ota riskejä. Mies taas herkemmin kokeilee rajojaan ja pyrkii useammin uusiin ennätyksiin. Ääri-ilmiöinä kumpikaan pää ei ole tehokasta treenausta. Egobuustailevat miehet rikkovat paikkojaan ja eivät anna keholle aikaa palautua. Liian varovaiset tätöset tai neidit tekevät pitkiä sarjoja olemattomilla painoilla rasittamatta itseään.

Järkevä treenaus on sitten paljon monimutkaisempaa sisältäen sekä rajojen kokeilua kovilla treeneillä että kevyempiä treenejä ja malttia ja suunnitelmallista nousujohteisuutta sekä myös oman luonteenlaadun huomioimista, jotta treeni tuntuu mukavalta ja motivaatioa riittää pitemmäksikin aikaa.

Laitoin mutkatankoon sitten aluksi säälittävästi 2x 1,25 kiekot ja lämmittelin. Varsinaiseen sarjaan vaihdoin kiekot sitten 2x2,5 kiloisiin.
Tämä pisti silmään. Jos se on normaali mutkatanko, niin se painaa noin 10 kiloa ehkä hieman vähemmän (7.5 kg) joten sä teet lämppärit 12.5/10 kilolla ja varsinaiset sarjat 15/12.5 kilolla. Painoero on aika marginaalinen lämppäriksi. Eli joko sun lämmittelysarja on liian kova tai treenisarja on liian kevyt. Älä turhaan siihen lämppäriin laita mitään painoja vaan tee se pelkällä tangolle. Se todennäköisesti riittää sulle, kun tarkoituksena on vain totutella liikerataan ja lämmittää lihaksia. Sen on tarkoituskin olla kevyttä.

En tiedä millä painoilla teet muita liikkeitä, mutta jos vaikka kyykkyä tekisit 50 kilolla, niin et sä varmaan lämmittelisi silloin 40:llä, vai?

Minä olen salikomediaa, kun treenaan kyykkyä kotona. Olo on sen verran huono sarjan jälkeen, että on pakko ottaa +10min tauko. Ei pysty salilla treenaamaan jalkoja, silleen suurinpiirtein. Prässit on erikseen. Yleensä on jalkatreeni ollut kevyillä painoilla yksi pitkä sarja. Saliennätykset 1x40kg hackissa ja 1x5 40kg kyykyssä.;) Maltoa en ole ottanut yhtään kertaa, sitten viimeisen oksan.

Helvetin flunssa. Olo on aivan paska.

koulun ruuat, jotain niin lisäaineita sisältäviä perselleen maustettuja ruokia. entisellä paikkakunnalla oli hotellitason ruuat verrattuna nykyseen.

Koiranpaskat pyöräteillä. Kouluun polkiessa ei ollu kaukana, että moiseen osuin. Eikä ollut enää mikään lumen alta paljastunut paska, vaan ihan piittaamattoman "minäminä-miehen/naisen" jälkeen jättämä pökäle. Vitun oululaiset paskinta sakkia koko maailmassa. Autoilla ajetaan punasia päin ja koirien annetaan paskantaa keskelle tietä, eikä viittitä putsata jälkiä.

Mä vähän tykkään tällaisista tilanteista. Tämän tyylisissä tapauksissa on kiva pysyä itse viileänä ja asialliseen sävyyn tingata vastausta, että millä perusteilla voivat esittää tällaisia väitteitä jos eivät ole olleet paikalla eivätkä nähneet tapahtumaa. Ja ilmeisesti poikakaan ei tuossa vaiheessa ollut kertonut mitä oli tapahtunut.

Kaikki olikin liian täydellistä... tyttöystävä joutuu lähtemään puoleks vuodeks ulkomaille, ei nyt hirveen kauan olla oltu yhdessä mut...:itku:
Ikinä en oo pyytänyt paljoa, vain yhden ihmisen jonka kanssa olen oikeasti onnellinen ja sit kun kerrankin sen löydän, en voi saada edes sitä. Tuli eilen katseltua ylös taivaalle aika pitkään ja mietittyä että miksi minä...

Hankala keissi mutta jos suhde on terveellä pohjalla niin keksitte kyllä keinot selvitä tuon yli. Ei kait sitä heti luovuttamassa olla?

Käsitättekö te lakkoilijoiden vihaajat, miksi nyt lakkoillaan? Ei tuolla ihan huvikseen ainakaan mm. vartijat lakkoon ole menossa. Eikä ainakaan vartijoilla ole kyseessä mikään uuden edun tavoittelu tai palkkakiista, vaan suurimmaksi osaksi se, että työnantaja haluaa rajuja heikennyksiä TES:iin. mm. työvuorolistoja saisi muuttaa jälkikäteen työnantajan yksipuolisella päätöksellä ja työvuoron minimipituus (tällä hetkellä 5h) lyhennettäisiin, sen lisäksi osa-aikaisten oikeutta lisätunteihin heikennettäisiin. Lisäksi mm. työvuorojen välistä lepoaikaa lyhennettäisiin.

Vai kuka teistä suostuisi tekemään tollasilla ehdoilla duunia? Jos saat saikkua päivän tai kaks, ne muuttuukin yks kaks vapaaksi ja ens viikon vapaat palo siinä. Osa-aikasille mitään tunteja, vuokratyöläisiä vaan niin kaikki pysyy ruodussa. Lisäksi 8h päivän sijasta sulla olis muutama tunti töitä aamulla ja muutama illalla.

Enkä usko, että kaupan työntekijätkään huvikseen on lakkoon menossa.

Perkele. Eilen hain molemmat moottoripyörät talvisäilytyksestä ja tänään piti vaihdattaa toiseen renkaat. Aamulla -1 astetta ja koko ensi viikkokin alle 10 astetta. Se siitä sitten.

Back
Ylös Bottom