Vituttaa niin ankarasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Klep
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Vituttaa niin ankarasti – ketju jossa höyryt päästetään ulos ennen kuin pää räjähtää

Meta description: Keskustelua arjen ärsytyksistä, vastoinkäymisistä ja tilanteista jotka nostavat verenpaineen – tänne saa purkaa ilman filtteriä.

[
Ettei ihan OT:ksi menisi, niin viime viikolla näin ehkä ennätyksen siinä miten vajaita kyykkyjä ihminen pystyy tekemään ja vielä opastamaan kaveria samaan aikaan. Varttikyykkyjen tekemiselle mä en ole vielä pystynyt yhtään järkevää syytä keksimään, mutta mitä se toisaalta mulle kuuluu miten muut treenaavat ja kaipa se vajaampikin liikerata tulosta tuo, jos painot vain nousevat ajan myötä.

tuota kyykkysyvyyttä rupesin kertaalleen selvittelemään ja sain vastauksiakin. Osalle kyse on lajinomaisesta treenistä ja pari kappaletta sanoi tekevänsä vajaata kyykkyä vain saadakseen vaikutuksen vain tietyille lihasryhmille. "Syvästä kyykystä tulee sit iso perse" / "teen sitten pakarat tolla laitteella". Muutamat pelkäävät polvien / selän puolesta. Pari taas ei halunnut panostaa liikkuvuuteen ja tekniikkaan. Tai niin ainakin tulkitsen kun sanotaan "ei vaan mee alas". Tai voihan se tuossa viimeisimmässä olla myös biomekaniikassa.

Jottei asiasta lipsuttaisi: huomannut miten vakiosalillani penkissä usein ihmisillä on jokin pakko hylkiä 10kg:n levyjä lämmittelyssä, koska ne ovat halkaisijaltaan pienemmät kuin ensimmäiset "isot" levyt. Eli 15kg-> levyjen halkaisija vakio. Vaikka penkkisarja olisi 60kg:llä on ensimmäinen lämmittely tehtävä 50kg:llä.
Mutta toisella salilla, jossa 10kg levyllä on sama halkaisija isompien kanssa, näin tapahtuu harvemmin.

Se, että pelkää polvien tai selän puolesta taitaa olla aika huono peruste vajaille kyykyille. On aika hurjan näköstä hommaa kun joku, jonka sarjapainot puhtaissa kyykyissä olis luokkaa 100 kiloa, laittaa sen 150 kiloa tankoon ja tekee 15 sentin niiauksia. Vajailla voidaan kasvattaa raudat älyttömiks ja kyllä siinä mun mielestä loukkaantumisriski kasvaa aikalailla verrattuna siihen, että tehtäis sellasilla painoilla, joita pystyy oikeasti hallitsemaan. Sitten ei enää ego anna myöten parantaa tekniikkaa kun joutuis samalla tiputtamaan painoja huomattavasti.

Tai sitten rikotaan ne olkapäät penkkaamalla lahnana ja olkapäät auki, kun pelkkä kaaren tekeminen ja lapojen kunnollinen asettelu on "runkkupenkkaamista". En minäkään mitään perse puoli metriä ilmassa ja pompulla rinnasta-penkkiä harrasta tai kenellekään suosittele, mutta kun katsoo millaisiin suorituksiin vaikka treenivideoketjuissa tulee "runkkupenkki"-kommentteja, niin välillä voi vain pyöritellä hämmästyneenä päätään.

No niin joo. Jengi ei tietysti erota runkkupenkkiä oikeaoppisesta, fiksusta penkkitekniikasta. Taisin siis ymmärtää tekstisi väärin. Kyllähän se lapojen taakselaittaminen ja selän kaarelle pistäminen nimenomaan pienentää loukkaantumisriskiä.

Ettei ihan OT:ksi menisi, niin viime viikolla näin ehkä ennätyksen siinä miten vajaita kyykkyjä ihminen pystyy tekemään ja vielä opastamaan kaveria samaan aikaan. Varttikyykkyjen tekemiselle mä en ole vielä pystynyt yhtään järkevää syytä keksimään, mutta mitä se toisaalta mulle kuuluu miten muut treenaavat ja kaipa se vajaampikin liikerata tulosta tuo, jos painot vain nousevat ajan myötä.

Jos se olikin joku uus muoto osatoistoista :D

Eikö tarkoitus ole saada niitä painoja kunnolla ylös eikä "pitää maltillisena"? .

Ottaen huomioon, että olin eilen elämässäni kahdeksatta kertaa salilla, pari viikkoa sitten siis aloittaneena, niin kyllä mä viel tässä kohtaa panostan siihen oikeen tekniikan oppimiseen :) En näe mitään järkeä aloitta sillä, että väännän mahdollisimman isot painot tankoon nyt ja teen kaiken väärällä tekniikalla -> opittuja tapoja on vaikea lähteä myöhemmin muuttamaan.

Nimim. heikon yläkropan omistava tyttö :D

Kenkku-enkkuhan on harvinaisen fiksu aloittelija :thumbs: Tosin se että olet nainen, tuo automaattisesti sinulle enemmän järkeä päähän. Miehille se painoilla egoilu kuitenkin on aina se ykkösasia ;)

Ottaen huomioon, että olin eilen elämässäni kahdeksatta kertaa salilla, pari viikkoa sitten siis aloittaneena, niin kyllä mä viel tässä kohtaa panostan siihen oikeen tekniikan oppimiseen :) En näe mitään järkeä aloitta sillä, että väännän mahdollisimman isot painot tankoon nyt ja teen kaiken väärällä tekniikalla -> opittuja tapoja on vaikea lähteä myöhemmin muuttamaan.

Tuo on ilman muuta fiksu asenne eikä itseään kannata rikkoa yrittämällä heti alussa mitään tyhmää:thumbs:.

Kaikkea salilla nähtyä ei silti kannata tuomita komediaksi ihan sen perusteella, mitä täällä kirjoitellaan.

Saatanan vihainen itselleni tällä hetkellä. Takana hyvä reeniviikko, siirryin 1-jakoiseen ja painoja sai laittaa jokaisella kerralla lisää. Sitten torstain reenin jälkeen jäähallille katsomaan lätkää, hieman liian vähän päällä -> nenä tukossa perjantaina. Tietysti vielä lähden baariin juhlistamaan kun on koulut ohi ja nyt olen aivan helvetin tukossa. Saa nähdä meneekö tässä sairastellessa seuraava viikko aivan palasiksi.. VTTU!

Saatanan vihainen itselleni tällä hetkellä. Takana hyvä reeniviikko, siirryin 1-jakoiseen ja painoja sai laittaa jokaisella kerralla lisää. Sitten torstain reenin jälkeen jäähallille katsomaan lätkää, hieman liian vähän päällä -> nenä tukossa perjantaina. Tietysti vielä lähden baariin juhlistamaan kun on koulut ohi ja nyt olen aivan helvetin tukossa. Saa nähdä meneekö tässä sairastellessa seuraava viikko aivan palasiksi.. VTTU!
Meikällä alkaa ensi maanantaina toinen viikko ilman treeniä. Polttelis jo niin kovasti mennä salille, mutta itse ei uskalla.

Uusi yläkerran naapuri. Viime viikonloppuna ojennettiin emäntää läpi yön sen verran äänekkäästi, ettei jäänyt kenellekkään tässä rapussa epäselväksi mitä tapahtui. Ennen poliisien tuloa kerkesi nainen häipyä ja käytävässä vannoi että nyt tämä on ohi ja ettei koskaan aio palata ko. herrasmiehen luo. Noh, juuri äsken alkoi ovien pauke ja tutun äänen kiroukset kaikua taas käytävällä. Tällä kertaa soitan kyllä samantien poliisit paikalle jos yöllä satun taas samoissa merkeissä heräämään :curs:

itseä vituttaa kun naapurissa pannaan joka vkl niin saatanan äänekkäästi. myönnän että olen vähän kateellinen sen verran kaunis mimmi kyseessä..

Heh, huomaa että kevättä ilmassa, kun niin monella sama ongelma :) Totta puhuen kyllä itseänikin alkanut vituttamaan yläkerrasta kuuluva järjetön vikinä varsinkin viikonloppuisin. Tuskin siellä niin isolla meisselillä vedetään menemään, että pitää äänien olla kuin suoraan jostain saksalaisesta HC-leffasta. Ennen tässä talossa kuului korkeintaan viereisestä rapusta joskus harvoin bileiden ääniä, mutta sitten yläkertaan muutti joku helvetin jakorasia jolla on ilmeisesti aina eri hoito viikonloppuna kun äänitehosteet aina vähän muuttuvat. Kuuluu nimittäin joskus se huuto keskellä päivääkin telkan melun ylitte eli ei oo mikään hissukka ämmä kyseessä. Lisäksi joku saatanan työtön nuorisoluuserilauma on muuttanut toiseen naapuriin ja viime yönäkin joku aivovammainen karjui rappukäytävässä suoraa huutoa joka kerroksessa. Ei sinne viitti enää mennä turpiinkaan vetämään kun semmoset kaverit ei välttämättä ihan pelkän viinan voimalla riehu ja ei huvita sellaisten kanssa riskejä ottaa. Alkaa olemaan seutu pilalla. Huh saipa avautua :D

Kevättakin ostaminen miehenä.

Ei löydy ei niin mistään kivaa ja hinnaltaan sopivaa takkia. Kaikki tuntuu olevan joko aivan järjettömän kamalia teiniviritelmiä tai sitten pappamalleja a'la Stockmann/Sokos. Pari hassua mallia per merkki jossain myymälän takana. 90% myymälätilasta naisille.

Netistä löytänyt pari kivaa ja juuri kun niitä ajatellut tilata niin eikös ole myyty loppuun. Perkele.

Vituttaa vaatekauppojen spot-valaistukset. Esim. puvun sovittaminen spottien alla on helvetin ikävää hommaa. Kuuma tulee ja hiki alkaa valumaan samalla kun vitutuskäyrä nousee.

itseä vituttaa kun naapurissa pannaan joka vkl niin saatanan äänekkäästi. myönnän että olen vähän kateellinen sen verran kaunis mimmi kyseessä..

Tervetuloa kerhoo, nimimerkki naapurit on kuin kaneja Ja seinät paperin ohuet. :D
Paitsi nämä nussivat joka päivä.

Mua vituttaa ihmiset, joille vanhemmat ostaa kaiken ja jotka leuhkivat sillä, että porukat maksaa. Nää tyypit ei oikeasti tunnu ymmärtävän yhtään mitään rahan arvosta tai elämisen hinnasta, joten mistään raha-asioista on näiden kanssa aivan turha puhua. Ainakin tällä eräällä tapauksella kaikki vaatteet pitää olla aina Lacostea, Hilfigeriä tai mitä vitun Armania, vaikka on amiksessa perusduunarilinjalla ja on aivan perusperheestä, mutta osaa pyörittää porukoitaan aivan pikkurillinsä ympärillä. Porukat sitten tietenkin elää kohtalaisen nuukasti, koska kaikki rahat menee sille pojalle. Vanhemmat ostaa tälle jätkälle ihan kaiken 3kk välein vaihtuvista älypuhelimista vaatteisiin ja baarijuomiin. En vain voi tajuta, miten tällanen tapaus tulee toimeen omillaan joskus, kun huomaa, että palkka meneekin käytännössä kämpän vuokraan ja ruokaan. Ai niin, taisinkin unohtaa sen, että porukat sponssii kaiken.

Kaveri tässä juuri puhui, että on lähdössä kuudeksi viikoksi työharjoitteluun Espanjaan eikä rahaa ole yhtään. Pyyteli kuitenkin mua mukaan baariin ja kysyin siinä ohimennen, että millä rahalla lähdet, kun kuulemma rahaa ei ole ja oot vielä lähdössä Espanjaan, niin kaveri latas, että sai rinnakkaiskortin mutsinsa luottokorttiin, niin voi lähtee ihan hyvin baariin. En tiedä, itkisinkö vai nauraisinko.

En osaa olla edes kateellinen näille jätkille, koska tiedän kyllä sen kortin varjopuolen, joka tulee joskus vastaan, kun porukat ei enää sponssaa, mutta silti mua jotenkin vain vituttaa se leuhkiminen asialla. Ei se ole multa mitenkään pois, jos jollekin vanhemmat ostaa kaikki releet, mutta tarvitseeko sillä joka paikassa leuhkia. Myönnän, että itse en pysty omilla päiväraha-ansioillani ikinä ostamaan mitään tollasia merkkivaatteita, iPhoneja tai jokaviikkoisia baarireissuja, mutta ei se mua haittaa, koska en sellaisia muutenkaan ostaisi. Siinä vaiheessa mua vain rupeaa vituttamaan, kun esimerkiksi kysyn, että mistä ostit tuon uuden takin, niin vastaus on aina jotain tyyliin "Stockmannilta, mutta en mä sitä ostanut".

Tähän voisi varmasti aika moni lukija vetää esiin jonkin kateuskortin, mutta en sano millään lailla olevani kateellinen, mutta enemmän vain vituttaa se henkilön suhtautuminen siihen rahankäyttöön ja piilevä naljailu.

Kaikkea salilla nähtyä ei silti kannata tuomita komediaksi ihan sen perusteella, mitä täällä kirjoitellaan.

Juu, no olettaisin kumminkin, että jos niska/pää on ainoa mikä penkkiin koskettaa, on tekniikassa jotain mätää? :D

Ja juu, mä en ota mitään, edes kirjoitettua sanaa, absoluuttisena totuutena, pureskelen aina ennen ku nielen. ;)

Vituttaa nämä joka kevät ja syksy toistuvat pelleilyt talvi- ja kesäajan kanssa. Eikö tuonkin säätämisen voisi suosiolla lopettaa? Itseäni ei ainakaan hetkauta tippaakaan, jos talvella on kelloa siiretty sinne tai tänne tunnilla, kuitenkin koko ajan on pimeää ja kylmää.

Back
Ylös Bottom