Vitun paska perkele VR, osaako joku neuvoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:D Mutta "aikuisten" luulis tajuavan. Valtioo(päättäjät mm. Häkämies) pitäs syyttää, sieltähän suurin osa rahoista tulee ku kyseessä valtion firma.

Jos minä maksan VR:lle palvelusta ja jos se ei pelaa niin syyllinen on hyvin yksiselitteisesti VR. Minua ei kiinnosta ne kytkökset siellä taustalla vaan se miten mun matka sujuu.

Melkoista vastuunpakoilua ja kuluttajan syyllistämistä.

Mua ei suututa nyt se, että siellä on joku paikka rikki tai juna kaatunut, vaan tiedottamisen puute. Se on VR:n vika se.

Tosin jos olisin vihainen siitä, että junat on rikki tai sähkölaitteissa vikaa niin syyttäisin kuitenkin VR:ää :D

No anyway. Sain skitsota kylliksi enkä ole enää vihainen. Avokki tulee himaan sitten kun tulee. On vaan ikävä sitä, kun ei olla nähty kahteen viikkoon.

Käyttäkää hyvät ihmiset omaa autoa, tämä lienee myös valtion tahto:dance:

Nimim. kerran junalla matkustanut

Voi kunpa Suomessakin olisi kattavampi rataverkko ja VR:stä voitaisiin siirtyä yksityisiin rautatieyhtiöihin. Taatusti tällainen systeemi toimisi paremmin!

Käyttäkää hyvät ihmiset omaa autoa, tämä lienee myös valtion tahto:dance:
Näh. Saan 2010 elokuuhun asti -50% pois kaikista VR/Matkahuollon matkoista. Harkitaan sitä auton ostoa sitten ens kesänä ...

Aika vähän on omalle kohdalle sattunu noita viivästyksiä. Kerran tais Turku-Helsinki välillä tulla joku lumimyrsky niin jouduttiin venaamaan vartti jossain Toijalassa.

Mikään kuljetusmuoto koskaan ei ole idioottivarmaa, Suomessa junat kuitenkin kulkee todella hyvin verrattuna moniin muihin maihin. Tais olla prosentit 90 luokkaa eli paljonko kulkee junia aikataulussa...Itse olen kulkenut junalla töihin kolmisen vuotta, oon tainnu myöhästyä 2 tai 3 kertaa.

Oman kokemuksen mukaan Pieksämäki-Tampere juna on myöhässä n. 30% niistä kerroista kun olen kulkenut. Eli myöhästyn yleensä kerran tai kaksi kuussa. Toisinaan muutamallakin tunnilla. Ja jos katsotaan ns. organisoituneita teollisuusmaita (Saksa, Ranska, Belgia, Sveitsi, Japani, Taiwan) joissa tulee ajeltua paljon junilla, niin kyllä se VR on ihan pohjimmaisena siellä.

VR on ihan toivottoman paska!

Muutin noin vuosi sitten kirkkonummelle ja aloin kulkemaan junalla stadiin töihin. Kerran viikossa myöhästyn töistä Paska firman takia. Olen pakotettu ostamaan moottoripyörän ja auton.

Ei enää ikinä junaan. Kävelen mielummin. Pitäkää tunkkinne.
Miten tuo voi olla mahdollista? Myöhästytkö töistä jos juna on 3min myöhässä? Tuskin se ainakaan 30min myöhässä on joka viikko?

Pari kertaa on omilla reissuilla ollut juna joku 30min myöhässä ja kerran oli tunnin myöhässä ja joutui menemään eri kautta.

Näin keskimäärin junat kulkevat kyllä hyvin kunhan ymmärtää varata aikaa.

Nykyäänhän Kirkkonummi on YTV aluetta joten todellakin kannattaa kulkea julkisilla. Jos ei junalla niin sitten kulkee busilla.

Oman kokemuksen mukaan Pieksämäki-Tampere juna on myöhässä n. 30% niistä kerroista kun olen kulkenut. Eli myöhästyn yleensä kerran tai kaksi kuussa. Toisinaan muutamallakin tunnilla. Ja jos katsotaan ns. organisoituneita teollisuusmaita (Saksa, Ranska, Belgia, Sveitsi, Japani, Taiwan) joissa tulee ajeltua paljon junilla, niin kyllä se VR on ihan pohjimmaisena siellä.
Tuohan on ihan tunnettu ongelma. Miksiköhän ihmeessä VR ajattaa tuota väliä Pendolinolla, koska niissä on niin paljon ongelmia. Pikajunat olis varmaan paremmin ajoissa.

VITUN VEEÄRR YHDYN EDELLISIIN VITTU SAATANA VITTU! kiitos se rittii ja vitut SAATANA. Kyllä menee taa juhannus kivasti kun VR maksaisi kotipaikkakunnalle kuopioon turusta 120e junaan vitustako minä työtön sellaiset rahat pierasen. Työvoimakoulutuksessakin kun olen nii saan ruhtinaalliset 8e päivältä enemmän joten en ole oikeutettu halvempiin matkoihin kyllähä tämä vitun kiristys ottaa päähän joka vitun loma. Omalla autolla ajaisi nii paljon havemmalla. käyttäkää julksia se on halpaa. Jos joskus töihin pääsen nii vittu julkiseen paskaläjään en astu enää jalallakaa eikä astun lapset eikä lapsenlapsetkaan. Onhan se PERSEESTä. ai nii avokki meni tolla bussil turust tampereelle et pääsis sinne kuopioon niin VR virkailia totesi kysymyksen "kerkeenkö tolla busilla tampereelle ja jatkoyhteydellä kuopioon" nii mamma sanos et "kai sillä kerkiää" :DD HAISTAKAA JO VITTU "kai sillä kerkiää" kiva jossai tampereella olla ilman rahaa ja ilman kyytiä yhtään minnekkään. Toi bussi kyyteihinkin pääseminen tääl turus oli kyllä tehty ihan päin helvettiä. yks VR setä siel huuteli jtn et tänne mahtuu eiku ei mahukkaa no pari pientä ihmistä menis kyll WTF. eiköhä tää riitä avautumisesta.

Miten tuo voi olla mahdollista? Myöhästytkö töistä jos juna on 3min myöhässä? Tuskin se ainakaan 30min myöhässä on joka viikko?

Minulla on kaksi vaihtoa. Leppävaarassa ja Pitskussa. Oiskin vain kolme minuuttia myöhässä, kun ensinmäinen juna myöhästyy 10 minuuttia, niin missaan jatkot.

Usein on myös tuon 30 minuuttia myöhässä, mutta noin kerran kuussa.

Kauankohan kestää paikallisjunamatka tällaisenä päivänä Hämeenlinnasta Helsinkiin, kun juna pysähtyy kaikilla asemilla koko matkalta..

Harmi, ettei saada tietää, kun mies saa Hämeenlinnasta autokyydin kotiin.

Kauankohan kestää paikallisjunamatka tällaisenä päivänä Hämeenlinnasta Helsinkiin, kun juna pysähtyy kaikilla asemilla koko matkalta..

Harmi, ettei saada tietää, kun mies saa Hämeenlinnasta autokyydin kotiin.
Jos en väärin muista, niin parin tunnin päälle menee. Riihimäelle on Helsingistä kaikkien asemien kautta 1.40-1.50, eli kyllä siellä aikaa saa kulumaan...

VR:n touhu on kyllä ollut melkomoista sähläämistä niin pitkään kun minä muistan. Junat lähes aina myöhässä, saa jännittää ehtiikö jatkoyhteyteen jos se on bussi tms.

Muutaman kerran on porukka rynnännyt junasta pihalle kun on tullut ennen lähtöä esim. Tampereen junassa kuulutus "Hyvät matkustajat, tämä on InterCity-juna Ouluun" tms. ja sitten on tultu 10 min pällistelyn jälkeen takaisin junaan kun joku on käynyt mainitsemassa että kyllä se nyt onkin se Tampereen juna. Junissa ollut myös näytöissä täysin väärä määränpää, joka luonnollisesti aiheuttanut pientä epätietoisuutta.

Tottakai on ymmärrettävää että tekniikka voi joskus pettää ja ihmiset tekevät virheitä, mutta tuntuu että kyllä tuossa VR:n touhussa on pahemman kerran jotain mokkeria kun koko ajan kohelletaan. Hinnat nousee ja kohellus vaan pahenee, käytän usein suosiolla omaa autoani vaikka opiskelijana puoleen hintaan pääsisinkin junalla, alkaa vaan riittää tuo tötteröinti vähitellen.

P.S. Ettei menisi pelkäksi disautteluksi, niin VR:n konduktöörit ovat omalla kohdallani aina olleet erittäin asiallisia, heille pisteet täältä

Meikä tuli eilen illalla Helsingistä Manseenpäin kun toi haaveri sattu. Hämeenlinnassa stoppi ja siä sit oltiin kun täi paskassa joku 1-1,5h. Sit soiteltiin ympäriinsä jotain busseja viemään jengiä Tampereelle ja siitä eteenpäin Jämsään ja Jyväskylään. Oli aika :eek: koko tilanne. Kukaan ei oikein tiennyt mitä oli tapahtunut että "joku vaunu suistunut raiteilta Toijalassa".

2h reissusta tulikin lähes 5h. Oli hauskaa. Onneks ei itellä ollut kiire minnekään - mut toisilla tuntu olevan kun paloivat hihat ja kyseltiin miten päästään eteenpäin. Ekaks tilatut 3 bussia ei riittänyt alkuunkaan vaan piti tilata viä pari lisää. Heh.

Onneks oli lukemista mukana. Ekaa kertaa tämmöstä tapahtuu. Yllätyin kun tänäänkin viä toi homma kusee, on tainnut mennä sähköpiuhoja vähän enemmänkin poikki tossa. Jos meikäkin ois lähtenyt seuraavalla junalla ni en ois päässyt varmaan lähtemäänkään ... hehe. Tää meikän juna oli kai viimeinen joka lähti Helsingistä pohjoseen.

Ei sitten muuta. Eli en oikeestaan osaa neuvoa Hippaa. Bussikyytejä luulis VR:n järjestävän immeisille jotka ei pääse liikkumaan. Ach, onneks löyty kyyyti

P.S. Onnea vaan juhannusmatkalaisille, kun tuntuu tuo nyt olevan usean päivän urakka. Huominen uutisten mukaan taitaa ainakin mennä "vian korjaamisessa".

Älkääs olko noin vaativia. On täysin ymmärrettävää että uuden tekniikan sisäänajossa on tällaisia pikku pulmia. Ei ole mitenkään kohtuullista olettaa että 500 vuoden aikana olisi jokin keksintö saatu toimimaan. Lisäksi VR herättää ihan kohtuuttomia luuloja matkustajissa antamalla junien oletetut lähtö- ja saapumisajat minuutin tarkkuudella. Junat ja kiskot ovat monimutkaisia laitteita ja niiden toiminta on korkeammassa kädessä. Ehdotan että VR jatkossa ilmoittaa juna-aikataulut seuraavasti. "Aamun sarastaessa lähtee intercity Helsingistä Tampereelle, jossa, jos herra suo, on Kuopioon matkustavilla keskipäivän auringon jo alettua laskemaan junan vaihto. Juna Kuopioon saapuu pimeyden jo vallitessa jo tämän vuoden puolella. Pyydämme matkustajia välttämään matkan aikana matkapuhelinten ja kannettavien tietokoneiden käyttöä sekä aivastamista." Näin ei matkustajille tulisi liiallisia odotuksia kuljetuksen toimivuudesta.

Nimimerkillä tänään jo ostetun junalipun palauttanut ja huomenna kotio bussilla kotiin suuntaava. Bussithan periytyvät suoraan hevosvankkureista ja näin ollen ovat paljon junia vanhempi keksintö. Siksi ne toimivat paljon junia paremmin ja saapuvat yleensä asemalle noin vartin sisällä luvatusta.

On se niin kiva, kun kotimatka oli alun perin 250km ja sen kulkemiseen tämän sotkun takia on mennyt jo 6 tuntia. Jos olisi VR:n armoilla loppuun asti, olisi kotona vasta 1-2 aikaan. Onneksi sai kyydin Hämeenlinnasta niin on puolen yön pintaan himassa. Loimaan kautta piti päästä nopeiten kotiin. Jos olisi mennyt Turun kautta, olisi ollut jo himassa aikaa sitten.

Zannaz, ei siinä mitään, jos saisi rauhassa istua jossain samassa paikassa ja rentoutua, mutta kun pitää hyppiä kulkuneuvosta toiseen ja odotella aina vaihtojen yhteydessä keskellä ei mitään pitkiäkin aikoja niin voi hitto sentään. Tarjosko VR teille mitään eväitä tms?

:D Jäikö "iltapuuhat" miehen kanssa Hipalla sikseen tuon dramaattisen myöhästelyn takia? Vai mistä moinen kiukku? Sattuuhan noita ja ei vielä parikolmekymmentä vuotta sitten kuulemma ollu mitään väliä oliko liikenneyhteydet päivän tai parikin myöhässä. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom