Vittumaisin duuni

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Pyranha sanoi:
Leipomossa aamuyöstä 5-6 yönä viikossa. 25 metrisen itäsaksalaisen uunin jatkeena nostelin rasvaa tippuvia uunipeltejä semmoseen leipomovaunuun, jokaisella pellillä 6 setsuurilimppua.
Lämpötila uunin telaketjun päällä jotain 50-60 astetta ja rasva polttavaa plus sitä oli sitten persekin täynnä vuoron jälkeen. Vaatteet kesti viikon per paita.
Viikon hikoilun jälkeen kroppa lopetti hikoilun kokonaan, jouduin kaatamaan vesipullosta vettä päälleni että kesti lämpötilassa.

palkka noin 30mk/tunti

:rock:

Ei kuulosta kaksiselta.

:offtopic:

Yks kaveri olis yläasteella päässyt leipomoon kesätöihin. Kun sitten terveystarkastuksessa kuuli, että pitäisi paskantaa purkkiin, niin ei mennyt. Ollaan nyt aikuisina naureskeltu tuolle episodille. "Paskanna ite, en sitten mene sinne duuniin". :david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari hyvää keikkaa on ollut LVI-asentaja vuosiltani. Molemmat liittyivät välikattoon eli sinne kattotuolien väliin.

Ensimmäinen oli kesällä, kun olin juuri aloittanut kyseisessä firmassa ja pistivät minut eristämään IV-putkia erään rakennuksen välikattoon. Ei siinä mitään, mutta kun tulin paikalle niin huomasin, että PERKELE siellä oli puhallusvilla jo puhallettu ja kaikki putken sen alla!!! Tämän lisäksi yläpohja oli vain laudoitettu n. 50 sentin välein jonka päälle oli vedetty kyprokki, joten jouduin kaivelemaan putket sieltä villan alta ja katsomaan kokoajan mihin astun. Arvatkaapa näkyikö sen puhallus villan alta, että mihin astuin? Lisäksi lämpöä tuolla oli n. 40 astetta. Viikon verran siinä taisi mennä ja jumalauta, että sitä villaa oli, joka puolella arvatkaapa kutisiko. Selkä oli ihan paskana siitä konttaamisesta.

Toinen tapaus oli myöskin kesällä. Lämpöä oli ulkona varjossa n. 25 astetta ja välikatossa n. 50 astetta. Tilaa oli korkeissuunnasa 70 senttiä ja leveys suunnassa n. metri ja villaa perkele, joka puolella! Kyse oli siis saneeraus kohteesta, johon vedettiin uudet vesijohdon yläpohjan kautta huonneistoihin (rivari). Siinä oli polvet ruvella ja nestehukka lähellä, kun niitä syöttöjä sinne vedettiin. Ja taas sitä villan paskaa oli, joka paikassa. Arvatkaapa kutittaako, kun on lämmin kesäpäivä ja tuollainen umpihaalari päällä. Onneksi ei joutunut itse niitä eristämään.

On noita muitakin, mutta noi oli ehkä pahimmat. Muut liittyvät noihin viemäri hommiin :)
 
joo vittumaisin duuni on ollut mainostenjakaminen.........Kerran jaon ja sen jälkeen löin aina suoraa kaikki mainokset roskiin:rock: no. kuukauden meni läpi sitte tuli lopputili:D
 
Mun vittumaisin duunimesta oli Oras Oy:llä, jossa toimin jonkin aikaa vartijana.
Vuorotyötä, joten palkka oli edes jotenkin siedettävää. Mutta itse duuni - se oli aivan perseestä. Istua kökötin valvontahuoneessa ainoona seuralaisena talvisodasta pelastettu radio ja pelikortit. :arvi:

Kierrolla kävin säännöllisin väliajoin tehtaalla sekä toimistoissa ja tsekkasin lähtevät ja tulevat rekat. Sekä ajoluvat kaikilta jotka yrittivät tulla portista henkilöautoilla.
Erilaisia hälytyksiä piti kokeilla muutamia kertoja vuorossa.
 
Champion sanoi:
joo vittumaisin duuni on ollut mainostenjakaminen.........Kerran jaon ja sen jälkeen löin aina suoraa kaikki mainokset roskiin:rock: no. kuukauden meni läpi sitte tuli lopputili:D
Vähän yli puol vuotta jakanu, ei tää mitään hauskaa hommaa ole, mutta torstaina tuli taas 144€ kuudesta tai seitsemästä jakokerrasta.
 
_RAIDER_ sanoi:
Pari hyvää keikkaa on ollut LVI-asentaja vuosiltani. Molemmat liittyivät välikattoon eli sinne kattotuolien väliin.

Ensimmäinen oli kesällä, kun olin juuri aloittanut kyseisessä firmassa ja pistivät minut eristämään IV-putkia erään rakennuksen välikattoon. Ei siinä mitään, mutta kun tulin paikalle niin huomasin, että PERKELE siellä oli puhallusvilla jo puhallettu ja kaikki putken sen alla!!! Tämän lisäksi yläpohja oli vain laudoitettu n. 50 sentin välein jonka päälle oli vedetty kyprokki, joten jouduin kaivelemaan putket sieltä villan alta ja katsomaan kokoajan mihin astun. Arvatkaapa näkyikö sen puhallus villan alta, että mihin astuin? Lisäksi lämpöä tuolla oli n. 40 astetta. Viikon verran siinä taisi mennä ja jumalauta, että sitä villaa oli, joka puolella arvatkaapa kutisiko. Selkä oli ihan paskana siitä konttaamisesta.

Toinen tapaus oli myöskin kesällä. Lämpöä oli ulkona varjossa n. 25 astetta ja välikatossa n. 50 astetta. Tilaa oli korkeissuunnasa 70 senttiä ja leveys suunnassa n. metri ja villaa perkele, joka puolella! Kyse oli siis saneeraus kohteesta, johon vedettiin uudet vesijohdon yläpohjan kautta huonneistoihin (rivari). Siinä oli polvet ruvella ja nestehukka lähellä, kun niitä syöttöjä sinne vedettiin. Ja taas sitä villan paskaa oli, joka paikassa. Arvatkaapa kutittaako, kun on lämmin kesäpäivä ja tuollainen umpihaalari päällä. Onneksi ei joutunut itse niitä eristämään.

On noita muitakin, mutta noi oli ehkä pahimmat. Muut liittyvät noihin viemäri hommiin :)


Toi on kyllä semmosta mitä en tekisi mistään hinnasta :)
 
Ilmastointiputkien eristystä tehny 4kk. Pihalla välillä ol -25 pakkasia tai sitten kattoon lyöty muovit, että joudut kiikkumaan sen 8h kattotuolien päällä... polvet on aika kovilla. Vittu mitä hommaa pyöritellä villaa putken ympärille ja kiriä rautalangan pätkillä kiinni. Tuntipalkka sen 8€ luokkaa. Ei oo kukaan pakottanu, mutta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
 
Ragnarök sanoi:
Ilmastointiputkien eristystä tehny 4kk. Pihalla välillä ol -25 pakkasia tai sitten kattoon lyöty muovit, että joudut kiikkumaan sen 8h kattotuolien päällä... polvet on aika kovilla. Vittu mitä hommaa pyöritellä villaa putken ympärille ja kiriä rautalangan pätkillä kiinni. Tuntipalkka sen 8€ luokkaa. Ei oo kukaan pakottanu, mutta tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Karaistusta. Opi ja omaksu.
Myöhemmin hehkuta ja ole kiitollinen. Työlle.
 
Nyt on ihan uus homma. Isossa teollisuusleipomossa, istuskelen linjan vieressä ja katson 8 tuntia päivässä, kun karjalanpiirakat tai pullat lipuvat ohitse.

Päivän huippuhetkiä on biojätteiden kuskaus, sekä puolentunnin välein tuotteen punnitseminen.

On nimittäin aika tylsää.
 
-Puhelinmyynti, viihdyin tosin vain 6h.


-Myymälävartija. (oikeastaan ainoa virka siellä oli kärryjen ja korien roudaus.) Lisäksi semmoinen vanha kuppainen akka hengitti koko ajan niskaan, aina oli jotain valituksen aihetta. viihdyin kuukauden.


-Kumin paistaja:

vaihe 1 - työnnetään kumipötköjä kiertomännän väliin

vaihe 2 - odotetaan muutama minuutti (haistellaan palaneen kumin käryä)

vaihe 3 - nostetaan valmiit tuotteet(esim. tiivisteitä) puristimen levyjen
välistä. tässä vaiheessa on hyvät mahdollisuudet hommata itselleen
pinnallisia toisen asteen palovammoja, levyt voivat olla vaikka noin
20 sentin päässä toisistaan ja 200 asteisia. Pitkähihaisen
pidosta ei puhettakaan, tehtaassa on yli 30 astetta lämmintä (ah,
kuinka lämpimässä kumi haisee. Vanha Itäsaksalainen myrkynvihreä
masiina pitää lukua paistomäärästä, jottet pääse lusmuamaan.

---------> sykli alkaa alusta

Kahvitauolla (=tasan 10 min) vanhat ämmät leuhkivat toisilleen, montako paistoa ovat tehneet.:worship: Lisäksi he kyttäävät jokaista liikettäsi, ja jos joku ei täsmää he vasikoivat sinut työnjohdolle. Joo ja palkka: 37,5 mk/h koeajalla, tämän jälkeen nousi 4:llä mk:lla :rock:
 
Ehkä vähän :offtopic: mutta kerronpa kuitenkin.

Oon ollut kaupan tätinä tavaratalossa kohta 7 vuotta. Ja oikeesti tykkään siitä hommasta :rock:

mutta...
Joku aikasemmin mainitsi, että kassoille kukaan ei tule avautumaan elämänsä ongelmista :anssi:
Eipä olis eka kerta joku heittää tavarat päin naamaa ja huutaa naama punaisena kuinka P..SKA kyseinen tuote on. Jos edes yrittää saada kaveria vähän rauhoittumaan niin eiköhän sieltä tule perinteisesti seuraavaa: "jos et sä h..ra nyt heti hae jotain esimiestäs paikalle niin mä v..tu hajotan tän paikan". Juu, vartijat on soitettu useasti paikalle poistamaan nämä keski-ikäiset kaupasta (sori toi ikärajaus, mutta se on vain totuus).
Sitten siinä yleensä vielä valitellaan kuinka hiton vaikeeta oli vääntäytyä sinne kauppaan avautumaan. On kipeetä lasta, jalkaa poikki, ulkomaan matkaa ja kaikkea muuta mahdollista. Anna nyt akka ees jotain korvausta ylimääräisestä vaivasta (tulinhan metrolla kulosaaresta asti ja oon töissä 100m päässä...)

mutta...
Empiirisen tutkinnan perusteella tämä "kusipääasiakasilmiö" esiintyy pahimmillaan Helsingin keskustassa. Nyt sieltä kehä 3:n landepuolelle siirtyneenä voin huokaista helpotuksesta ja nauttia työstäni vihdoin!
 
Joo toi kassan homma on yllättävän... vittumaista. Oon joutunut opintojen ohella istumaan kassapuuhissa ja mä en edelleenkään kykene käsittämään miten KUKAAN aikuinen ihminen voi käyttäytyä niin epäkohteliaasti, julkeasti, röyhkeästi, ilkeästi ja epäasiallisesti kuin jotkut käyttäytyy!!! :eek: Ekalla kerralla kun joku stressaantunut (liian) monen lapsen äiti tuli jälkikasvunsa kirkuessa kassalleni purkamaan mulle huonoa oloaan niin tuijotin ihan äimänä ja mietin hiljaa mielessäni että WOTTAFOK?!?! En olisi ikinä uskonut että kukaan haukkuu tuntematonta ihmistä pystyyn jonkun rikkinäisen jugurttipurkin takia... nyt uskon kun olen sen itse nähnyt ja kokenut. :jahas: Nykyään mulla on jo opetellut vuorosanat näitä tapauksia varten, heittäydyn oikein maireaksi ja yli-ymmärtäväiseksi ja joskus olen saanut joitain känkkäränkkiä nolostumaan omaa käytöstään. ;) Mutta voi kettu kun ne kaikki elämäänsä tympääntyneet äksyilijät suututtaa mua aina välillä!!! :curs:

Sitten sellaiset ihmiset ihastuttaa ja ilostuttaa jotka heittää jotain pientä läppää asioidessaan! :) Yksikin sellainen mukava ja ihmismäisesti käyttäytyvä huumorihemmo pelastaa koko työpäivän!!! :haart:
 
Kesähomma listatehtaassa.

Hyvä lista, huono lista, hyvä lista huono lista.

Päivän kohokohta kun nippu vaihtuu.

Edessäsi koko ajan kello.
 
työhistoriani on vähäinen,mutta tähän astisista hommista ehdottomasti vittumaisin on ollu kaupan kassalla.toivottavasti ei enää ikinä
 
Siloposki sanoi:
tehtaassa on yli 30 astetta lämmintä (ah, kuinka lämpimässä kumi haisee. Vanha Itäsaksalainen myrkynvihreä masiina pitää lukua paistomäärästä, jottet pääse lusmuamaan.
Repesin ihan täysin tuolle mielikuvalle: hikinen tehdas ja vaarallinen kommunistivaltiossa tehty kuminpaistokone joka vielä kirjaa muistiin työntekijän tehon. :lol2:
 
Tytteli sanoi:
Eipä rupusten vuokrakerrostalojenkaan siivous mitään herkkua ollu...työaika oli 7-16, joka päivä lakastiin/pestiin isojen kerrostalojen joka ikinen porras ja lattia-ala (tästä piti kyllä huolen ah niin ihanat kyttääjätädit, tuli heti valitusta, jos nurkkaan oli jäänyt yksi hiekanmurunen:jahas: )
Muutaman kesän tein tuota hommaa, tuossa lukioikäisenä... Osin ihan jees, mutta nuo kyttääjätädit, voi hyvänen aika. Auta armias jos lomatuuraajana päätin tehdä hommat eri päivinä kuin vakituinen siivooja, esim. eräässä talossa oli sama pesenkö saunan maanantaina vai tiistaina kun vuoroja vasta keskiviikkona. Ensimmäisenä työviikkona jo törmäsin ihastuttavaan kyttääjätätiin, kun tiistaina painelin saunaa pesemään. Pukuhuoneen pöydällä oli lappu tyyliin "tiedän, ettei saunaa ole pesty, sauna on pestävä joka viikko tai otan yhteyttä firmaan tai jotain sinnepäin, tuota hilpeystasoa kuitenkin. Ajattelin, että jahas, ja menin tekemään duunin. Mistäkö tämä täti asian tiesi niin tarkkaan? No, kun siinä lauteita nostelin niin huomasin. Täti ilmeisesti käytti koffin kolmosta saunajuomana, koska lauteiden alle oli läntätty pullosta irrotettu etiketti, jonka sitten jynssäsin pois. Tätsy oli tietty käynyt kurkistamassa, että onkos se siivoojanplanttu käynyt hoitamassa duuninsa. Kuulemma teki tätä vakisiivoojallekin. Ihastuttavaa. :D

Niin no, mä laitoin sitten siihen tulikivenkatkuisen lapun alakulmaan, että kiitos neuvosta, tiedän kyllä siivota saunan, mutta saatan tehdä asiat eri järjestyksessä kuin vakituinen siivoojanne. Hyvä etten hymynaamaa piirtänyt, piruuttani. Tämän jälkeen kanssakäyminen kyseisen tädin kanssa oli hiljaisempaa, ei tullut lappuja enää, vain niitä etikettejä lauteiden alle... :rolleyes:

Niin, ja yksi ikävystyttävimmistä työnakeista oli aikanaan Pariisin Disneylandissa... Duuniosastoni oli parkkipaikka, eli siis lipunmyyntiä, neuvontaa, kaikenlaista sellaista. Ihan ok. Mutta auta armias jos napsahti nakki valvoa sellaista... mikähän se on, ei rullaporras kun meni tasaista maata pitkin. No niitä mitä on lentokentilläkin, jos ei jaksa kävellä niin liikkuva matto. Tehtävänä oli kävellä parkkipaikan päästä päähän sitä matonvierustaa, niitä oli useampi pätkä, ja vahtia, että ne toimivat. Jos oli pysähtynyt, niin avaimella pistää käyntiin taas. Kävellä, vahtia, käynnistää, kävellä, vahtia, käynnistää. Aivot olivat jo puolessavälissä vuoroa melko lamaantuneet. Se hyvä puoli kyllä, ettei tarvinnut miettiä mistä saisi aerobista liikuntaa sille päivälle...
 
No ehkä betonitehtaan siivous on sieltä paskimmasta päästä omalla kohdallani... Kun tavalliseen siivoukseen riittää yleensä moppi ja pölyrätti, niin tänne otetaan mukaan lapiot, 15Kw keskusimuri jossa about 50kg letkut, piikkauskone jä ämpärit...

Koko paikka on niin ergonomisesti suunniteltu, että varmasti lyöt pääsi ja polvesi joka putkeen ja kaapin kulmaan. Koppi on täynä pölyävää sementtiä josta osa on yleesä kastunutta ja kovaa. Talvella on helvetin kylmä; kesällä kuuma... Kun urakka on valmis, tulee joku autokuski ja pölläyttää siilon yli koska täyttörajaa ei ole sähkömies saanut korjattua. Ja sama homma alkaa uudestaan. Onneksi ei ole enään vähään aikaan joutunut noihin hommiiin.

Ai niin... Yleensä sivottavat määrät on siinä 1000-15000 kg. Ihan mukavaa noin käsipelillä, koska se imurikin oli (on) ihan paska...

No tulipahan avauduttua nyt nukkumaan...
 
1. Puhelinmyyjä, ei saatana.

2. Lehtien jakaminen, ei jumalauta.

3. Inventaario, siinäpä sitten lasket 8 tuntia päivässä ruuveja ja muttereita:hyper:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom