Vittumaisin duuni

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Eipä rupusten vuokrakerrostalojenkaan siivous mitään herkkua ollu...työaika oli 7-16, joka päivä lakastiin/pestiin isojen kerrostalojen joka ikinen porras ja lattia-ala (tästä piti kyllä huolen ah niin ihanat kyttääjätädit, tuli heti valitusta, jos nurkkaan oli jäänyt yksi hiekanmurunen:jahas: ) Yleensä noi talot sattui vielä oleen niitä, jossa asui kaikki deekut ja narkkarit, ja joka päivä löytyi "ihania" yllätyksiä ulosteista veritahroihin ja muuhun. Niin ja palkka oli alle 7e/tunti.:urjo:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kaupassa työskentely tuntipalkkalaisena isossa ruokakaupassa (lue Citymarket). Teet mitä käsketään ja vähän päälle. Palkka on paska, korotusta ei tuu vaikka hoidat muitten hommia. Ei edes pienen pientä kiitosta ylimääräisestä töistä.

Rahaa saa tunteja tekemällä, mutta tunteja ei saa tehdä.
Kun opit homman. Pystyt tekemään 6 tunnin työt 4 tunnissa. Ja mitä ja vit...a, kun osaat hommat nopeammin saat vähemmän palkaa kun tuntitöissä olet. Vit..u mitä paskaduunii on. En suosittele kellekään!!!
 
Huh, ja mä kun luulin et Citymarketissa oli vittumaista olla duunissa. Olin väärässä.

Edit: mappanalta tuli vähän citymarketin vittumaisia puolia. :D
Edit2: Cittarissa hajosin lopuks myös niille kaikille samoille musiikki- ja kuulutusnauhoille jotka soi koko päivän..
 
Gillyanne sanoi:
Puhelinmyynti, tuskin tarvitsee selittää. Hyvänä kakkosena mansikanpoiminta.


Komppaan tätä.

Puhelinmyyntiä koitin kerran, kun ei ollut muutakaan sillä hetkellä. Olin töissä siellä kokonaiset viisi tuntia. Tykkään olla eri töissä, mutta tuo oli jotain niin alentavaa ettei mitään rajaa.
Se oli sellainen hyväntekeväisyys juttu, piti soitella yrityksiin ja myydä jotain lehteä. Yrityksien johtajilla on salettiin muutakin tekemistä kuin vastailla tällaisiin säälittäviin puheluihin. Mua inhottaa ajatus siitä, että joku tyrkyttää toiselle tuotetta, jota ne ei alunperin itse ole hakenut. Suorastaan etoo moinen. Mun mielestä tuo työ on niin maan säälittävin työ mikä vaan voi olla, enkä kestänyt elää sen kanssa että sain yhdelle raukkafirmalle myytyä lehden. Toivottavasti ne ei sitä enää osta. Ihan hyvä että joku kasvattaa rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta EI NOIN!!!

Jos mulle joku erehtyy soittamaan puhelinmyyjänä, saa kyllä kuulla kunniansa. Se työ on alhaisen ihmisen työ. Pohjasakkaa, vessansiivoajat saa multa enemmän respectiä, paljonkin.

Sellanen kuva jäi käteen sitten puhelinmyyjistä. :D
 
Pentuna tuli jaettua lehtiä vittu pyörällä viikonloput about 400 taloutee,se homma jos joku oli syvältä!!

Toi puhelinmyynti on kanssa syvältä,mutta siin voi tienatakin kohtuu hyvin.Itse tein joskus 4h päiviä ja sain about 150e tossa 4h:ssa..
 
Mansikan poiminta oli kohtuu paskaa hommaa. Siel vahti sellanen vanha akka jol oli vitun paha ääni, ja se kyttäs koko ajan et jokanen meni omaa riviään eteen päin. Ja jos erehdyit ottamaan toisen rivistä ta vähänkin raan niin aijai :whip: Ekana päivänä olin 3h seuraavana 2h sit keräsin korillisen raakoja mansikoita sille ja sanoin pidä vittu mansikkas :D Muistan vieläkin sen akan ilmeen :lol2: Ja siel oli viel sen sukulais pojat töis ne ajeli mönkijällä siel vittuili meille ja heitteli mansikoilla :curs: No nekin sai kyytiä sitte myöhemmin ;)
 
Tombster sanoi:
Cittarissa hajosin lopuks myös niille kaikille samoille musiikki- ja kuulutusnauhoille jotka soi koko päivän..

5 vuoden empiirisen testauksen jälkeen olin samaa mieltä :D
 
Itse olen ollut kokonaisuudessaan n. 2 vuotta betonielementinvalmistajana, siinä on selkävikaiselle paha työ. Työpäivät ihan rakennusalan normi mittaiset 8 h, joskus yli ja joskus alle, mutta kun 8 h tuntia on kyykkiny niinkuin tekisi "SJMV" koko päivän, tosin välillä omalla painolla ja välillä jotain käsissä niin onkin loppuillan vaipuneena "nirvanaan". Kesähelteellä on niin mukavaa "lätkiä" eristysvillaa, kun se ei yhtään kumotakaan ja kutitakaan siis kyynärvarsia.

Joo tästä riittäisi kerrottavaa, mutta sen sanon vielä, että n. 10 vuoden työkokemuksellakaan tuntipalkka ei ole kuin n. 10 € paikkeilla.
 
Joskus nuorempana kollina olin eräässä tehtaassa sähköalan hommissa. En tiedä, olinko joskus syönyt päällikön eväät tjtn, sillä hän antoi mulle seuraavan tehtävän: Edessäni oli 4000kpl saatanan pieniä ruuveja sekä 1000 kpl minigrip-pusseja, joihin ei mahtunut kuin pikkurilli sisälle. Meni melkein kaksi työpäivää ennekuin sain pussitettua ko. vitun ruuvit. Muutenkin se homma oli perseestä, mutta edellä kerrottu eventti sai minut vakaasti harkitsemaan uran vaihtoa. Onneksi tein niin, sillä koko kyseinen nyrkkipaja on laittanut ovensa säppiin jo aikoja sitten. :D

Edit. Palkka oli muuten tässä kuvatussa loistohommassa muistaakseni n. 33mk/h...
 
Mun pahin duuni oli SOLilla siivoamassa silja linen laivoja. Siellä annettiin käytävä mikä pitää pedata, imuroida, siivota vessat jne...Ihan aina kauhee kiire. Sitten joku vitun ärsyttävä virolainen "etkö sinä pieni poika osa laitta" yms. kauheita tilanteita :(
 
Kirvesmiehen työhön joskus sisältyy varsin metkoja hommia. Äsken raahasin 160 kiloista siporex lankkua ja yks kaikkienaikojen suosikkihomma on ollut kesähelteellä kartanonvintin tyhjennys eristepuruista jota piti säkittää jätesäkkeihin lapiolla ja siitä sitten kantaa käsin portaita alas ja tietenkään ei ollut mitään suojaimia käytössä.
Mutta samaan aikaan täytyy sanoa että kirvesmiehen työt on yleensä erittäin mukavia, työ on erittäin vaihtelevaa ja aina on uutta opittavaa.
 
paljon on paskoja hommia tehty minimipalkalla, ja alle. Ei onneksi enää.
Ylivoimaisesti paskin homma oli eka duuni, mainosten jako. Lehtiä oli jaettavana useihin satoihin talouksiin (muistaakseni 4 isoa kerrostaloyhtiötä + useita yksittittäisiä postilaatikoita) ja koko alueeni halkaisija oli yli kilsa.
Ja lehtiähän tietenkin kannattiin eikä työnnetty millään kärryillä. Lätkäkassi täynnä mainoksia painoi varmasti yhtä paljon kuin 11v pikkupoika.
Muistan että joskus kun mainoksia oli lehtien välissä vähän palkka oli pahimmillaan n35mk, ja tämä oli reilusta 3h työstä!

No seurauksena tosta lehtien raahaamisesta lapsen pehmeään selkärankaan tuli jopa ajoittain lamauttava noidanuouli, jonka takia sitten ravattiin lekurissa kerran jos toisenkin.
Olen sitä mieltä että lapselle on kyllä hyvä opettaa rahan arvo, mutta ei noin.

Ei koskaan enää
 
OPe sanoi:
Kesähelteellä on niin mukavaa "lätkiä" eristysvillaa, kun se ei yhtään kumotakaan ja kutitakaan siis kyynärvarsia.

Joo tuo eristysvilla on ärsyttävää iholle.

Itsellä varmaan nuo paprutehdashommat ovat olleet niitä ärsyttävimpiä, siellä oli pari tuohon "Near death experience"-ketjuunkin sopivaa tapausta, mm. kiikuin kahden vaiheilla sellaisen pulpperin yllä mikä jauhaa tehdyn paperin uudelleen selluloosaksi. Ns. huuva eli paperikoneen alainen tila on myös mielenkiintoinen paikka kesäkuumalla. Staattisia sähköiskuja napsahtelee päähän ja ilma on lievästi sanottuna kosteaa, pölyistä ja kuumaa. Alappa siinä siivoamaan sellaista iljettävää lietettä harjalla. Ja paljon muuta. Eikä sitä rahaakaan 'kesäpojalle' paljoa maksettu. Paperitehtaitakin on monenlaisia, tuo kys. tehdas oli ns. huonosti suunniteltu tehdas.
 
Mainostenjakaminen, mopolla tosin. Kiva jossain -25 pakkasessa sillä mopolla ajella, kun visiiri kiinni huurustuu ja visiiri auki silmät jäätyy kuoppiinsa. Ja auta armias jos satuit kaatumaan mopollasi liukkaakin liukkaammalla tiellä ja sata ja yks postia levisi keskelle autotietä. :jahas:

Puhelinmyynti oli aika hanurista kanssa. Kukaan ei tykännyt meistä luurin toisessa päässä, mutta silloin tällöin siellä oli aina kiva asiakas, vaikka ei mitään olisikaan ostanut. Se piristää kummasti. Ei niille tarvitse olla töykeä jos ne soittelee, asiat voi sanoa kiltistikin.
 
OPe sanoi:
Kesähelteellä on niin mukavaa "lätkiä" eristysvillaa, kun se ei yhtään kumotakaan ja kutitakaan siis kyynärvarsia.

Tiedän tunteen. Ekassa kesäduunissa päällystettiin kaukolämpöputkia tuolla villalla. Putki itsessään jo oli helvetin kuuma ja siihen päällen villan kutina + sen änkeminen putken alla kun tilaa on se 2cm suuntaan jos toiseen. Ei hirveen siistiä.
 
No tuo siivoojan duuni on aika perinteistä shittiä. Polvillaan jynssäät kassojen alustoja ja vessanpönttöjä.. nami:urjo: Kauppojen kylmähyllyjen taakse valuneita maitoja ja kermoja.. ah mikä tuoksu ;)

Oon myös ollut mansikanpoimijana.. Tottahan se, että ei se mitään kovin hääppöstä duunia ole, mutta sinne kyllä lähdettiinkin vaan pitään hauskaa. Siihen aikaan kun vielä jaksoin juhlia yötä myöten ;) Kyllä työtä sai tehdä urakalla, mutta plussana siinä sai kivan rusketuksen ku heitti aamulla biksut päälle vaan (ja sai miljoona paarmaa kimppuun )ja sai syödä mantsikoita niin paljon ku napa veti. En varmaankaan ois selvinny siitä ilman niitä hirmu mukavia ihmisiä joitten luona asuttiin, jotka osas tehä ylihyvää ruokaa! Sitä tulikin syötyä kaksin käsin :D MUUTEN ei voi suositella kellekkään tervejärkiselle :evil:
 
Kyllähän se oli tuo ruuhkaisessa Lidlissä työskentely. Hirveä kiire melkein aina, paska palkka, kusipäitä, mäkättäviä asiakkaita, välillä puuduttavaa istumista tunteja putkeen kassalla ruuhka-aikana, välillä tunteja putkeen painavien tavaroiden hyllyttämistä/siirtelyä hirveellä kiirellä. Plussana vielä osa työkavereista oli patalaiskoja ämmiä, jotka lusmuilivat ja jättivät hommia tekemättä tai tekivät ne puolivillaisesti. Lisäksi monta pientä ärsyttävää yksityiskohtaa oli ko. firmassa.

Täytyy nyt vielä loppuun todeta, että välillä oli ihan leppoisaakin. Suurin osa työkavereista oli nuoria ja mukavia, mikä helpotti suuresti.
 
No, puhelinmyyjänä olin 6 viikkoa, asiakkaat oli mukavia ja ilmeisesti minä onnistuin olemaan sen verran ei-vittumaisen kuulonen, ettei tullu mitään vittuiluja tms. keltään joille soitin. Palkkakin oli ihan normaali kk-palkan tasoa.
Vitutti vaan se myymyymyy asenne, kun ois pitäny tuputtaa ym. ja kun piti istua 8 tuntia! Ei onnistu multa :D .

Lehtiä/mainoksia jaoin 3 ja puoli vuotta! Niin paljo oli jaettavaa, että päivä saattoi venyä 6-8 tuntiseksi... joo, koulupäivän päälle! :eek:
Autolla kyllä jaoin, mutta paska homma silti.

Perunannosto oli muuten mukavaa, mutta 14 tunnin työpäivän jälkeen oli ihan poikki ja multaa joka paikka täys, kuukauden kesti tuota, oisin kyllä kauemminkin ollu jos ois perunaa riittäny :) .

Ei mun vittumaiset duunit loppujen lopuksi niin vittumaisia olekaan olleet...:rolleyes:
Niin ja siivoustyöstä olen aina tykännyt eniten ja sitäki oon tehny paljon.

Joskus vaan on vituttanu ku on ollut kolmekin työtä yhtä aikaa, hirvee ressi eikä muuta elämää ehi...
 
Aika montaa vittumaista hommaa on tullut testattua, mutta mielestäni voiton vie pajamiehen hommat takomolla. Jo yksistään kuumuus on aivan helvettiä, oli kesä tai talvi - se imee mehut kenestä tahansa. Lisäksi kun käsiteltävät hehkuvat kappaleet ovat järjestäen joko helvetin painavia tai sitten niitä pitää siirrellä suuria määriä. Siellä on 140 kiloinenkin mies hätää kärsimässä, kun annetaan siirrettäväksi 300 kiloinen, 1000 asteinen, veemäisen muotoinen kappale. Jos jo ensimmäinen tuo hien pintaan, niin entäs viitisenkymmentä? Eikä puhettakaan, että salikäynneille virtaa riittäisi ja palkkakin on varsin kehnoa. Melutasokin on melkoinen, jo pelkkä taustamelu tuntuu kipeältä korvissa ilman kuulosuojaimia, konetaonnan jytinän muistaakin sitten sisuskalujaan myöten lopun ikäänsä.
Eikä tässäkään vielä kaikki - ilmassa leijuu kokoajan noensekainen rasvakäry, jota saa olla jatkuvasti niistämässä tai yskimässä pois. Lisäksi kaikki mihin koskee on aivan paskaista - kiva kiristellä rasvaisilla käsivarren kokoisilla lenkkiavaimilla muttereita, jotka pitäisi saada tiukkaan. Puhumattakaan siitä, että sama koskee myös niitä pihtejä, jolla takeita siirrellään.
Jos oikein hakemalla yrittää hyviä puolia etsiä, niin ranteet ovat vahvistuneet aivan tolkuttomasti ja enkä näe syytä, etteikö jatkossakin tämä kehitys jatkuisi - vaikkakin muu kroppa ympäriltä onkin riutunut hiljalleen pois.
Ja juu, olen etsimässä kokoajan parempaa hommaa, joten saan valittaa :D
 
Back
Ylös Bottom