Vitargo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei sille oltaisi saatu patenttia, jos se olisi samaa tavaraa kuin normi ohratärkkelys. Tai jos olisi saatu, niin se ei silti päde. Tietenkin se patentti voi koskea valmistusmenetelmää, mutta epäilen.

No ei siinä jos haluaa syödä pastaa ja riisiä treenin aikana :D
Hahah, no joo miksei niinki :D Mut siis tosissaa puhuen ni ihan vaa meinasin, et ei varmaa kovin fiksuu maksaa maltaita HIILARISTA, koska sitä ei nyt treenin aikana varmastikkaan tarvitse syödä, kuhan ruokailut muuten on kunnossa, niinku niiden.tuleekin olla jos haluaa tuloksia.

^
3778956-wait+a+second.jpg

.... ;)

Oon vetänyt maitoproteiini-kauradrinksuja treenin aikana, ja kaikki ollut ihan ok -- energiaa, tehoja ja voimaa piisaa, eikä tunnu että tavara jotenkin jymähtäisi vatsalaukkuun, tms. Pari sheikkia, 38 g pr.jauhetta (mistä muutama gramma BCAA+leusiinia), ja 65-70 g kauraa, per sheikki.

Oon vetänyt maitoproteiini-kauradrinksuja treenin aikana, ja kaikki ollut ihan ok -- energiaa, tehoja ja voimaa piisaa, eikä tunnu että tavara jotenkin jymähtäisi vatsalaukkuun, tms. Pari sheikkia, 38 g pr.jauhetta (mistä muutama gramma BCAA+leusiinia), ja 65-70 g kauraa, per sheikki.
Mä en oikeen tiedä mitä tähän pitäisi sanoa... Ideana intrajuomissa on se että kun käytetään mahdollisimman nopeasti imeytyvää prodea(amino/hydrolysaatti) ja nopeasti imeytyvää ja vatsalaukun vaivatta ohittavaa hiilaria(esim. malto tai vitargo) on se että treenin aikana ei kroppa joutuisi sulattelemaan mitään ja silti saisi polttoainetta treeniin ja aminoiden antikatabolisen tuen. Sä päätit sit valita hitaimman mahdollisen proteiinin ja hitaimmin imeytyvän hiilarin? Miten maitoproteiini jeesaa sua treenin aikana jos sen imeytyminen kestää useamman tunnin? Oot aikamoinen rautavatsa jos pakki ton kestää mutta sen voin kertoa että et sä tosta mitään hyötyä treenin ajalle saa :D Vesi on 1000 kertaa parempi intrajuoma jos toinen vaihtoehto on kaurahiutaleita ja maitoprodea.

Ps. Mulla oli pitkään samanlainen setti iltapalana hitaan imeytymisen takia.

Nyt oli kyse nimenomaan treenin aikana otettavasta nopeasta hiilarista. Pastat, riisit ja muut hitaammat ateriahiilarit erikseen. Kellään kokemusta tästä ohratärkkelys ideasta? Kun spekuloi ja ajattelee, niin mikäli vitargo on ohratärkkelystä, niin täysin samat ravintoaineet on siinä alunperin mitä ruokakaupan ohratärkkelyksessä. Tuo patentti juttu on sitten mystisempi asia. Käsitelläänkö vitargossa ohratärkkelystä, jotenkin kemiallisesti vielä helpommin pilkkoutuvampaan/nopeampaan muotoon? Vai onkohan tosielämässä, vain joku pikku juttu jolla patentti saatu? Jolloin käytännössä vitargosta ei olisi sen enempää hyötyä mitä perus ohratärkkelyksestä?

Kun nyt kerran spekuloidaan, niin hyvin todennäköistä on että Vitargo on x-mittaiseksi pätkittyjä tärkkelysketjuja. Tässä tapauksessa ohrasellaisia. Samoin kuin malto on y-mittaiseksi silvottua tärkkelystä (maissia yleensä, voi olla vehnääkin).

Pidempään jo miettinyt että laittaisi tämän superhiilarin testiin ja onko tosiaan niin että tätä ei alle 20€ kilo mistään löydä?

Silläkin rahalla saan puoli kiloa aminohappoja joka tuntuu paljon järkevämmältä sijoituskohteelta näin opiskelijana. :rolleyes:

About jokaisen vähänkin paremmin varustellun marketin lisäravinnehyllyltä löytyy. Se taas on sitten ihan lompakko kysymys, että mistä ne haluaa ostaa.

Mistä te huomaatte sen, että imeytyykö se malto suurilla annoksilla vai ei? Itse monesti ottanut 100-150g ja välillä jopa 200g intran seassa osmopurea yhteen sheikkeriin sekoitettua, eikä minulla ainakaan ole mitään ongelmaa ollut mahan, eikä minkään muunkaan suhteen. Ainoa ero mitä olen huomannut osmopuren ja clusterdextrinin välillä on se, että clusterdextrin laittaa hikoilemaan aivan saatanasti ja välillä tulee jopa huono olo kesken treenin?

Mistä te huomaatte sen, että imeytyykö se malto suurilla annoksilla vai ei? Itse monesti ottanut 100-150g ja välillä jopa 200g intran seassa osmopurea yhteen sheikkeriin sekoitettua, eikä minulla ainakaan ole mitään ongelmaa ollut mahan, eikä minkään muunkaan suhteen. Ainoa ero mitä olen huomannut osmopuren ja clusterdextrinin välillä on se, että clusterdextrin laittaa hikoilemaan aivan saatanasti ja välillä tulee jopa huono olo kesken treenin?

No se malto jää mahaan pyörimään eikä imeydy. Kyllä sen huomaa.

Osmopure imeytyy mun mielestä yhtä hyvin ku vitargo.

Toisilla malto imeytyy paremmin kuin toisilla. Itse en ole maltoa käyttänyt enään moneen vuoteen, koska osmopure tai vastaava toimii paremmin itsellä eli ei jää isollakaan määrällä vatsaan hölskyyn. Ja nyt vielä osmon hinnat edelleen tulee alaspäin tai ainakin halvimmillaan n. 5€/kilo eli ei ole kallista. Vitargoa en osta sen kalliin hinnan takia ja osmo hoitaa saman asian ihan yhtä hyvin.

Otin käyttöön näin dieetin loppupuolella Vitargon, että jaksaa treenata intensiivisesti nii oon käyttäny sitä pakkauksen mittaa eli 35 g (130 kcal). Onko se liikaa/sopivasti alle 60 kg muijalle? Periaatteessa treenissä tehot ja kulutus kasvaa niin en ainakaan heti vähentänyt sitä kalorimäärää muualta syömisistä. Vai kannattaisiko se huomioda?

Otin käyttöön näin dieetin loppupuolella Vitargon, että jaksaa treenata intensiivisesti nii oon käyttäny sitä pakkauksen mittaa eli 35 g (130 kcal). Onko se liikaa/sopivasti alle 60 kg muijalle? Periaatteessa treenissä tehot ja kulutus kasvaa niin en ainakaan heti vähentänyt sitä kalorimäärää muualta syömisistä. Vai kannattaisiko se huomioda?
Luulen, että kokoisellesi määrä on täysin riittävä, jos treenisi on kestoltaan 45-60min luokkaa. Pidemmissä suorituksissa vitargon määrä voi myös olla isompi. Miten olet itse kokenut määrän vaikutuksen suoritukseen ja jaksamiseen? Onko tarvetta käyttää enemmän? Lähtökohtaisesti kannattaa varmaan laskea myös treenijuomassa oleva hiilihydraatti päivän kalorimääriin, varsinkin cutilla. Seuraa tilannetta ja tee muutoksia sen mukaan :)

Paljon se maksaa kg? Ei nyt jaksa surffata, sorry. Olen kyl harkinnut käyttöö just laturin ja intra sekä recovery kanssa. Noissa siis nyt mullin-@mino tai hera+malto. Hyötyisin tuosta paremmasta hiilarista sen 0,2% verran kun mulla tuo syömäväli treenin jälkeen on 1,5-2h. Heh muistelen aikoja öö.25v. sitten kun vedin ennen treeniä 400mg kofitabuja sekä 100g maltoo, sit vedettiin reikä päässä tangon kanssa ja ihmeteltiin kun on huono olo. Sorry runsas off-topic .

Jos on vähän pidempi aika edellisestä ateriasta, ni oon tehnyt treenin aikasen juoman jossa kolmisen desiä appelsiinimehua, saman verran vettä ja n.15g EAA:ta. Sokeri auttaa jaksamaan, piristää paremmin kuin mikään läjä kofeiinia. Ja eipä kait elimistö ala niistä aminohapoista tai lihaksista sulattelemaan energiaa, kun on vähän sokeriakin tarjolla.
Onko jotain vikaa mehun sokerissa treenin aikana? Itselle tuntuu toimivan hyvin.

Suositut

Back
Ylös Bottom