Vitargo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Osaisiko joku sanoa missä menee se vahvan maltoliuoksen raja, joka ei enää imeydy? Itse vedän sen 40g maltoa treenissä sekoitettuna 8dl veteen, mutta määrää voisin nostaa tuosta... "Alle 80g sekoitettuna 1-2l vettä" on vähän epämääräinen määritelmä

Kannattanee kokeilla ite. Laitoin ton 80g tollaseksi ylärajaksi tossa mikä vielä turvallisesti ainakin sekoittuu ja imeytyy noin 1,5l vettä. Pohjaten lähinnä omiin kokemuksiin. Alle 90kg kovalla volyymilla treenaavakaan kaveri tuskin hirveästi hyötyy jos intrajuoman hiilarit nostaa tuosta vielä yli.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aamutreeneihin, noin 30min herätyksen jälkeen, kaavailin Vitargoa. Ajaisiko mielestänne saman asian Malto? Minulla tulee siitä(Maltosta) jotenkin tukkoinen olo ja itseasiassa paremmat treenit tulee ilman maltoa ja aamupalaa, kuin malton tai aamupalan kans. Käyneekö noin Vitargollakin? Ehkä on vain myönnettävä itselleen, että ei ole aamutreenaaja? Olisipa tätä pienemmissä annoksissakin myynnissä.

Itsellä ongelmia tärkkelyksen sulatuksen kanssa ja tästä syystä maltot/viljat/riisit ja vastaavat poissa ruokavaliosta... Kuitenkaan VHH tyylillä en haluisi mennä, joten toimisiko vitargo tässätapauksessa intrajuomassa hiilarina ? Mahdollisesti pwo ja palkkarissakin, vai aiheuttaako mahdollisesti samanlaisia oireita kuin malto ?

Onhan tuo parempi vaihtoehto kuin malto jos sitä vetää tyyliin 200g+, muuten malto ajaa saman asian. Voishan tuota tietysti käyttää jos ilmaiseksi saa.

Tuli sitte tilauksen päälle hankittua 5kg Vitargoa, oli PAKKO saada ilmainen postitus joka edellytti isompaa tilausta joten kevyt hiilarisatsi mukaan... Vähän alle 15€/kg taisi maksaa, joten toivotaan että sopii mahalle toisin kuin esim. Malto.

Tuli sitte tilauksen päälle hankittua 5kg Vitargoa, oli PAKKO saada ilmainen postitus joka edellytti isompaa tilausta joten kevyt hiilarisatsi mukaan... Vähän alle 15€/kg taisi maksaa, joten toivotaan että sopii mahalle toisin kuin esim. Malto.
Mistä löysit alle 15 eurolla/kg? Mä oon tukusta tilaillu 5kg kerrallaan ja maksaa rapiat 17e/kg

Mainostetaas kaikkien Pakkiksen oppien mukaisesti Fastin Vitargoa sen verran, että jos jotakuta seinäjokelaista/alueella liikkuvaa kiinnostaa ostaa 13,90€/pussi, niin voin vinkata, mistä tuota siihen hintaan saa. Pussi on siis 900g.

Vitargo vs Malto

Olen nyt kuukauden juonut treenin aikana vitargo+aminohapot. Vitargolla olen hakenut lisäenergiaa treeneihin varsinkin nyt kun vähän läskiä yritetään karistella. Vitargo on jotain 8x kalliimpaa kuin malto, joten onko ihmisillä kokemusta, saako vastaavasti maltosta tuntuvaa etua treenin aikana otettuna vs vitargo?

Vitargo on auttanut todella paljon ja sen vaikutus on siirtynyt ihan suoraan palautumiseen, maltosta ei kokemuksia.

Eli, unohtaakko hifitargo? Miten on teillä asiat?

Jos riittävät maltomäärät imeytyy treenin aikana niin käytä sitä, muuten Vitargoa (tai Osmopurea.) Mulla tuntuisi olevan kipuraja jossain 50 gramman korvilla, sitä isommat satsit maltoa jää vellomaan mahaan eikä mene läpi.

Vitargoa olen käyttänyt pitkään intrassa isoja määriä, nyt tuoreimpana kokeiluna Osmopure ja about yhtä hyvin tuntuisi toimivan.

Olen nyt kuukauden juonut treenin aikana vitargo+aminohapot. Vitargolla olen hakenut lisäenergiaa treeneihin varsinkin nyt kun vähän läskiä yritetään karistella. Vitargo on jotain 8x kalliimpaa kuin malto, joten onko ihmisillä kokemusta, saako vastaavasti maltosta tuntuvaa etua treenin aikana otettuna vs vitargo?

Vitargo on auttanut todella paljon ja sen vaikutus on siirtynyt ihan suoraan palautumiseen, maltosta ei kokemuksia.

Eli, unohtaakko hifitargo? Miten on teillä asiat?

Malto 2€kg?

Vitargoa ja BCAA:ta käyttänyt intrassa alkuvuodesta lähtien. Talvella ja alkukeväästä treeni oli voimapainotteisempaa, jolloin Vitargon käyttäminen intrassa ei välttämättä ollut kovin perusteltua, mutta kesällä kun vaihdoin taas bodailuun, niin hyödyn on todellakin huomannut. Kokeilin välissä myös maltoa juuri siksi, että säästäisi vähän rahaa, mutta oma vatsa reagoi todella herkästi vähänkin isompaan määrään (+50g) ja ripulipaskaksihan se aina meni.

Aina voi myös miettiä mihin tarvii sellasta edes lähelle 100g annosta treeninaikaista hiilaria. Intrajuomasta ehtii imeytyä treenin aikana (tunnissa) ehkä 20-50g MAX. Loput on vielä siellä vatsassa odottamassa treenin päätyttyä.

Aina voi myös miettiä mihin tarvii sellasta edes lähelle 100g annosta treeninaikaista hiilaria. Intrajuomasta ehtii imeytyä treenin aikana (tunnissa) ehkä 20-50g MAX. Loput on vielä siellä vatsassa odottamassa treenin päätyttyä.

Öö jos kalorit alkaa oleen luokkaa +3500 nii itellä ainaaki pakko ottaa nestemäisenä osa kaloreista ja mikäs otollisempi aika lipittää ku treenin aikana tai sen jälkeen.

Tosin ite juon vaa heran ennen treeniä, treenin aikana 50g vitargoo, palkkari yleensä toi recovery pro.

Ihan mielenkiinnosta, onko johonkin tutkimukseen perustuva tieto vai omaa fiilispohjaista mutua? Voi noin ollakin, tulee vaan mieleen se vanha legendaarinen "30 grammaa suuremmat proteiinimäärät eivät imeydy".

Ennen treeniä ei ainakaan kannata vitargoa ym hiilareita vedellä, nostaa insuliinit ylös ja sitten ollaan insuliini pöhössä ja treenistä tule mitään.
Treenin aikanakin joku 50g max minkä elimistö käyttää hyväkseen, muutenkin verenkierto treenin aikana lihaksella suurempaa, jolloin ruuansulatuksessa ei ole niin paljon verta kierossa jolloin isot määrät jää sinne lillumaan.

- - - Updated - - -

Ihan mielenkiinnosta, onko johonkin tutkimukseen perustuva tieto vai omaa fiilispohjaista mutua? Voi noin ollakin, tulee vaan mieleen se vanha legendaarinen "30 grammaa suuremmat proteiinimäärät eivät imeydy".

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3595342/

Ennen treeniä ei ainakaan kannata vitargoa ym hiilareita vedellä, nostaa insuliinit ylös ja sitten ollaan insuliini pöhössä ja treenistä tule mitään.
Treenin aikanakin joku 50g max minkä elimistö käyttää hyväkseen, muutenkin verenkierto treenin aikana lihaksella suurempaa, jolloin ruuansulatuksessa ei ole niin paljon verta kierossa jolloin isot määrät jää sinne lillumaan.

- - - Updated - - -

Is there a maximal anabolic response to protein intake with a meal?

Mainitsin vanhan legendan imeytymisestä, en sitä mikä on maksimaalinen anabolisen vasteen aiheuttama hyödynnettävä maksimimäärä... Kaksi eri asiaa. Eikä siitäkään nyt varsinaisesti ollut tarkoitus aloittaa keskustelua, aiheesta kun on väännetty tälläkin palstalla sivukaupalla, eikä se liity tähän aiheeseen mitenkään.

Mutta onko tuosta nesteeseen liuenneen glukoosipolymeerimäärän maksmimaalisesta imeytymisestä jotain tutkimusta jonka mukaan 50g suuremmat määrät ei imeytyisi treenin aikana? Nimittäin jos tutkimustietoa aiheesta löytyy niin sen perusteellahan on sitten aika helppo määritellä miten suuria määriä glukoosipolymeerejä kannattaa käyttää treenin aikana. En väitä aiheesta vastaan, kiinnostaa vaan tietää mihin toi 50g maksimimäärä perustuu, tutkimustietoon vai omaan mutupohjaiseen fiilikseen.

Maltoa tulee käytettyä intrassa 50-100g ja palkkarissa hiilarit sen takia aika vähillä, eikä ole mulla vatsalle aiheuttanut mitään ongelmia ja toimii, joten en ole sen takia vielä nähnyt tarpeelliseksi alkaa maksamaan mistään hiilarista samaa hintaa kuin laadukkaasta proteiinista.

- - - Updated - - -

No miten tuo nyt liittyy mihinkään? "100 grammasta nopeaa hiilaria ehtii treenin aikana imeytyä vain jonkin verran, proteiinia jos kiskoo yli 30g niin ne ylimääräset ei imeydy lainkaan" Kaksi täysin eri asiaa ja jälkimmäinen kuten tiedetään, paskapuhetta. Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, jos intrassa kiskoo sataa grammaa tai ylikin hiilaria, ettei se koko möskä ole 1-1,5 tunnin treenin aikana kokonaan imeytynyt vaikka olisi kuinka turboahdettua vitargoa. :face: Syöt pihvin, niin pitääkö siihenkin joku tutkimus aina kaivaa, että se pihvi tosiaan sulaa siellä mahassa tuntikausia eikä vapauta aminohappoja kymmenen sekunnin jälkeen syömisestä?

Maltoa tulee käytettyä intrassa 50-100g ja palkkarissa hiilarit sen takia aika vähillä, eikä ole mulla vatsalle aiheuttanut mitään ongelmia ja toimii, joten en ole sen takia vielä nähnyt tarpeelliseksi alkaa maksamaan mistään hiilarista samaa hintaa kuin laadukkaasta proteiinista.

- - - Updated - - -

No miten tuo nyt liittyy mihinkään? "100 grammasta nopeaa hiilaria ehtii treenin aikana imeytyä vain jonkin verran, proteiinia jos kiskoo yli 30g niin ne ylimääräset ei imeydy lainkaan" Kaksi täysin eri asiaa ja jälkimmäinen kuten tiedetään, paskapuhetta. Kai sen nyt tyhmempikin tajuaa, jos intrassa kiskoo sataa grammaa tai ylikin hiilaria, ettei se koko möskä ole 1-1,5 tunnin treenin aikana kokonaan imeytynyt vaikka olisi kuinka turboahdettua vitargoa. :face: Syöt pihvin, niin pitääkö siihenkin joku tutkimus aina kaivaa, että se pihvi tosiaan sulaa siellä mahassa tuntikausia eikä vapauta aminohappoja kymmenen sekunnin jälkeen syömisestä?

Eli ei mitään tieteellistä faktapohjaa siihen ettei yli 50 grammaa glukoosipolymeerejä sisältävästä liuoksesta imeytyisi edes 1,5 tunnin aikana enempää kuin tuo 50 grammaa, vaan omaa fiilispohjaista mutua. Kiitos! :)

Ps. kiinteä pihvi ja nesteliuos jossa esipilkottua hiilihydraattia on aika eri asiat... Se ettei kiinteä pihvi imeydy tunnissa on aika huono peruste sille ettei vaikka 70g glukoosipolymeerejä laimeassa nesteliuoksessa voisi imeytyä treenin aikana

Edit: ja kuten aiemmin kirjoitin niin en tosiaan väitä vastaan, olen vain kiinnostunut onko väitteelle ettei 50g suuremmat glukoosipolymeeri määrät treenin aikana voi imeytyä jotain faktapohjaa vai teidän omaa mutufiilistä.

Suositut

Back
Ylös Bottom