Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Jimmy
Tästähän on ollut vääntöä ennenkin, mutta edelleen ihmettelen miten erittäin nopeasti verensokeria nostava hiilihydraatti auttaa, jos on ongelmia verensokerin kanssa...
Mulla on kans tuota fastin vitargoa! Muuten se on ihan hyvää, mut se eiliukene hyvin, ei edes kuumaan veteen.Originally posted by Sakkeus
Niinpä....
Alla valmistajan selitys:
Vitargo-hiilihydraatti on hyvin iso, ja rakenteellaan se muistuttaa glykogeenia. Mitä isompi hiilihydraatti, sen nopeammin se kulkeutuu vatsan läpi, ja elimistö saa ohutsuolen kautta energiaa verenkiertoon. Tätä kutsutaan osmolariteetiksi. Mitä alhaisempi osmolariteetti, sen nopeampi on vatsan tyhjentyminen.
Itellä ihan käytännössä todettu että noin 10g maltoa/desilitra pelittää vielä hyvin. Mulla ei ollut mitään imeytymisongelmia. Enimmillään mennyt 150g maltoa/treeni. Tällä hetkellä vitargoa käytössä kokeen vuoksi.Osaisiko joku sanoa missä menee se vahvan maltoliuoksen raja, joka ei enää imeydy? Itse vedän sen 40g maltoa treenissä sekoitettuna 8dl veteen, mutta määrää voisin nostaa tuosta... "Alle 80g sekoitettuna 1-2l vettä" on vähän epämääräinen määritelmä