Vitamiinit ja mineraalit

Telchar sanoi:
Enhän minä kovin montaa erilaista tuotetta syö ja eiväthän nuo mitään kalliita ole. Multitabsista en tiiä, mutta sen tilalle ostan Pirkka Monivitaa jos se loppuu. Magnesiumit maksoi nekin jotain 8 euroa ja kestää 1/3 vuotta. Pitäydyn nyt sitten näissä, mutta ostan jotain pientä c-vitamiini lisää, kun sitä en pahemmin muusta ruuasta saa. Sitrushedelmiä en syö, mutta omenatuoremehua juon joskus.

Lidlistä saa niitä c-poretabletteja, maksaa euron purkki ja 180 mg ceetä tais olla yhessä poretabletissa.

Kiitoksia, mietinkin jo että mistä minä saan tuota C-vitamiinia. Apteekista kävin kysymässä, niin siellä sanoivat että ei valmisteta enään alle 500mg tuotteita ja että pitäisi käydä kysymässä jostain luontaistuotekaupasta.

Itse otan multitapsin lisäksi puolikkaan (½g) Poremax C-vitamiinia, 2-3 kertaa päivässä. Puolikkaan siksi, että kun on tosiaan kusililukoista niin ei kokonainen kaikilla ehdi kokonaan imeytyä.

Ostin eilen sitten Pirkka C-Vita 60mg, 90kpl purkin. Maksoi alle 3 euroa niin ei tarvinu rahaakaan käydä nostamassa. Voipahan ottaa sellaisia määriä mitkä haluaa. :)

C-vitamiinista,

Ite otan puolikkaan c-vitamiinin ennen treeniä ja puolikkaan jälkeen. C-vitamiini kyllä kummasti piristää, jotenki tuntuis että jaksaa hieman paremmin, ainakin henkisesti.

Ite syön vitamaxia ja sitten paljon hyvää ruokaa + muut lisäravinteet.... Tuntemukseni mukaan saan riittävästi vitamiineja, kun en usein kipeenäkään ole ja virtaa on enemmän ku imatran voimalla...

Niin joo. Unohdinkin mainita, että ideana tässä on se, kun minua väsyttää aivan jatkuvasti. Nukun 7-8h yössä viikolla, viikonloppuna 10h.

Juuri nytkin väsyttää, eilen illala sänkyyn 22.10 ja herätys 7.00. En tiiä sit mikä auttais.

Pitänee ny yhtyä kokemuksellani tähän threadiin.

Eli säännöllisesti reilun vuoden vitamaxia syöneenä, voin sanoa että flunssat on pysyny huomattavasti paremmin poissa.

Normaalisti on tähän ikään asti tullu sairastettua 2-3x vuodessa kunnon flunssat, mutta kuluneen 15kk aikana ei kertaakaan mitään vastaavaa!
Yhden kerran meinasi syksyllä jotain tulla, olin 2-3 päivää pois salilta kaiken varalta, ja sitten jatku homma taas täysillä niinkuin ei mitään olisi ollutkaan.

Aloin ihmettelemään tätä vitamiiniasiaa. A- ja D-vitamiinit eivät käsittääkseni ole vesiliukoisia?
Olen yleensä popsinut aamuisin yhden multitabsin (vitat+hivenaineet), mutta nyt dieetillä olen innostunut syömään lisäksi iltaisin teelusikallisen kalanmaksaöljyä rasva-aineenvaihdunnan jouduttamisen takia. Kummassakin on paljon A- ja D-vitamiineja. Alkaako olla jo liikaa? :jahas:

Jep, nostan vielä tätä wanhaa threadia. Itse valitsin Fastin tuotteet hinta/laatusuhteen vuoksi. Matkaa tarttui Sports minerals ja Sports vitamins. Itse syön heikosti vihanneksia ja aamupalaa en koskaan... En vain ole oppinut siihen, eli aamulla vaatteet päälle, kahvi ja duuniin. Kornia sinänsä että tällä hetkellä alkaa olla Fastin tuotteita ihan liikaa...

aloitin dietin kesää ajatellen ja pitäs saaha kuitenkin vitamiinit... kattaako Multivita Plus miten suuren osan tarvittavista vitamiinilöistä ja pitäiskö ottaa jotain lisäks? :thumbs:

timangi sanoi:
aloitin dietin kesää ajatellen ja pitäs saaha kuitenkin vitamiinit... kattaako Multivita Plus miten suuren osan tarvittavista vitamiinilöistä ja pitäiskö ottaa jotain lisäks? :thumbs:

Henk. koht. en ostaisi niitä muovinappuloita, mutta mielenkiintosia juttuja voit lukee aiheesta mm. näistä;

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=654&highlight=vitamiinit

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16276&highlight=vitamiinit

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=15308&highlight=vitamiinivalmiste

Mike sanoi:
Jos ei ota mitään vahvaa lisäravinnevitamiinia kuten esim Training paks, niin silloin normaalin apteekin monivitamiinin mukaan ainakin C-vitamiini ja B myös.

Mihin aikaan päivästä kannattas nuo ottaa? Olen tähän asti ottanut heti aamulla multivitan, treenin jälkeen palautumisjuoman kanssa c-vitan ja b-vitamiinia en ole vielä ostanut.

C-vitskua otan aamulla ja treenin jälkeen. Aamulla otan normaalisti varastoista jokaista nappulaa yhden(c-vit, multitabs, b-vit, magnesium, sinkki ja kromi). Joku tietävä vois kommentoida onko tuolla tosiaan väliä jos ottaa kaikki vitskut aamulla.

Jakob sanoi:
C-vitskua otan aamulla ja treenin jälkeen. Aamulla otan normaalisti varastoista jokaista nappulaa yhden(c-vit, multitabs, b-vit, magnesium, sinkki ja kromi). Joku tietävä vois kommentoida onko tuolla tosiaan väliä jos ottaa kaikki vitskut aamulla.

No ei siitä haittaakaan ole, tyhjään vatsaan otettuna periaatteessa imeytymisen pitäisi olla parempi. Eli kannattaa ehkä hetki odottaa ennenkuin syö aamiaisen. Ja sinkki kanssa ihan issekseen tyhjään mahaan, pääasia ettei ainakaan syö sen kanssa yhtään mitään missä on on kalsiumia mukana joka heikentää sinkin imeytymistä. Huom: tsekkaa onko siinä Multutabsissa kalsiumia! Sinkin otan itse ainakin juuri ennen nukkumaanmenoa pelkän veden kanssa. Ja tarkista ettei siinä sinkkivalmisteessasi ole käytetty eri kalsiumin muotoja mm. sidosaineena.

muffy sanoi:
.. Ja sinkki kanssa ihan issekseen tyhjään mahaan, pääasia ettei ainakaan syö sen kanssa yhtään mitään missä on on kalsiumia mukana joka heikentää sinkin imeytymistä..

heh, eipä tarvitse tarkastaa noita tabletteja, kun aamiaiseen kuuluu purkki rahkaa ja pari desiä hyla maitoa :lol2:. hmm... hankalaksi menee saada noi sinkit oikeaan aikaan :jahas:

Jakob sanoi:
heh, eipä tarvitse tarkastaa noita tabletteja, kun aamiaiseen kuuluu purkki rahkaa ja pari desiä hyla maitoa :lol2:. hmm... hankalaksi menee saada noi sinkit oikeaan aikaan :jahas:

Ei se hankalaa ole. Otat ne sit vaikka illalla.

Back
Ylös Bottom