Vitamiinit ja mineraalit

Niin en tiedä minkä takia Jboy:ltä on bännätty d-vitamiini mutta eikö se ollut niin että d ei ole kuitenkaan kovinkaan vaarallista isommissakakaan määrissä, vaikka rasvaliukoinen onkin? (rajansa tietysti kaikella)

Laffer sanoi:
Niin en tiedä minkä takia Jboy:ltä on bännätty d-vitamiini mutta eikö se ollut niin että d ei ole kuitenkaan kovinkaan vaarallista isommissakakaan määrissä, vaikka rasvaliukoinen onkin? (rajansa tietysti kaikella)

En Jboy:n tapauksesta tiedä, mutta d-vitamiini vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen sitä parantavasti (vai olisiko jopa niin että ilman d-vitamiinia kalsium ei edes imeydy) ja sen takia kaikissa kalsium-purkeissa lukee että ei saa ottaa samalla d-vitamiinia. En sitten tiedä (muista) mitä haittaa liiasta kalsiumin saannista on, mutta ei se kovin pieni haitta ainakaan ollut. Niin ja samasta syystä rasvattomaan maitoon on lisätty d-vitamiinia, eli korvaamaan sen rasvan mukana poistetun d-vitamiinin, jotta maidossa oleva kalsium imeytyisi.

Siis kiteytettynä: Liiallinen d-vitamiinin saanti voi johtaa liian korkeaan kasiumpitoisuuteen kehossa jos kalsiumin saanti on muutenkin runsasta.

Powerhousu sanoi:
En Jboy:n tapauksesta tiedä, mutta d-vitamiini vaikuttaa kalsiumin imeytymiseen sitä parantavasti (vai olisiko jopa niin että ilman d-vitamiinia kalsium ei edes imeydy) ja sen takia kaikissa kalsium-purkeissa lukee että ei saa ottaa samalla d-vitamiinia.
Pikemminkin kunnollisissa kalsium-purkeissa on mukana myös D-vitamiini. D-vitamiinin puutos taitaa olla aika yleistä näillä korkeuksilla talvisin. Ennemmin kannattaa olla huolissaan liian vähäisestä kalsiumin saannista.

Jortsu sanoi:
Pikemminkin kunnollisissa kalsium-purkeissa on mukana myös D-vitamiini. D-vitamiinin puutos taitaa olla aika yleistä näillä korkeuksilla talvisin. Ennemmin kannattaa olla huolissaan liian vähäisestä kalsiumin saannista.

No taitaa johtua siitä sitten ettei niiden kanssa saa käyttää erillistä d-vitamiini -valmistetta. Mutta onhan sitä kalsiumiakin mahdollista saada liikaa. Liika on liikaa joka asiassa. Vedenjuontiinkin voi kuolla.

sikamies sanoi:
Mulltivitaa ja B-vitamiinia ennen nukkumaan menoa = näkee jänniä unia, vaikkapa dinosauruksista ja traktoreista. Kannattaa kokeilla!

Oletko varma että ottamasi pillerit oli em. tuotteita ?

Ovatko dinosaurus ja traktori unet jännimpiä unia mitä olet nähnyt. Luulen että b-vitamiinista näkee juuri noita traktoriunia ja multivita taas aiheuttaa dinosaurus unia. C-vitamiinia en edes uskalla illalla ottaa. Olen kuullut että aiheuttaa teletappi unia.

Lafferille ja muillekin "kiinnostuneille"...
Lääkäri kielsi ylimääräisen D-vitamiinin käytön seuraavasta syystä: Veren kolesteroli- & triglyseridiarvot oli päin p****ttä (triglyt suunnilleen patologisen rajoilla vaikkei painoa ollut kuin ~80kg, ennen punttisalia/ liikuntaharrastusta/ elämäntapamuutosta).
Diettauksen ja liikunnan ansiosta arvot laskivat suht normaaleille tasoille ja lääkitystä ei tarvittu. Ei ne arvot vieläkään ole 100% kunnossa, mutta hyvin menee. Ja viimeisen lääkärikäynnin yhteydessä kysyin sitten D-vitamiinipitoisen kalaöljyn käytöstä, ja vastaus oli että koska rasva-aineenvaihdunta tapahtuu maksassa, minun tulisi välttää ylimääräistä D-vitamiinia että maksa ei rasittuisi turhaa koska nuo rasva-arvot ovat mitä ovat.
Jos tuo edellämainittu olisi kuulunut jonkin terveyskeskuspäivystäjänä toimivan ll:n tai kandin suusta en olisi kiinnittänyt siihen sen kummempaa huomiota, mutta kun sanojana oli tämän alan erikoislääkäri niin sillä oli pikkaisen isompi painoarvo...
Eli siksi olen vähän paranoidi kaikkien rasvaliukoisten vitamiinien(etenkin D), maksatoksisten lääkeaineiden ja alkoholin suhteen.

sikamies sanoi:
Mulltivitaa ja B-vitamiinia ennen nukkumaan menoa = näkee jänniä unia, vaikkapa dinosauruksista ja traktoreista. Kannattaa kokeilla!

Otappa ennen nukkumaan menoa ZMA:ta. Valmis sekoitus tai sitten oma combi eli magnesiumia 450 mg, sinkkiä 30 mg ja B6-vitamiinia.

Itse aina kun tuon combon tauon jälkeen aloitan on unet näkemisen arvoisia...

Muutenkin kuin unien kannalta tuosta combosta on hyötyä treenaajalle.

Elikkäs olen menossa roa-kuuria hakemaan joten menee varmaan nuo multivitamiinit banniin tuosta a-vitamiinista johtuen. Mitäs sitten tilalle semmoista mistä ei tule ylimääräistä a-vitamiinia?

ZaGaTo sanoi:
Jätä vaikka siks ajaks kokonaan pois vitamiinit..

Ei kieltänyt ainakaan minun lääkäri tavallista multivitamiinia kuurin aikana.

Ei niitä kaikkia ny kannata pois jättää...ota ny edes c-vitamiinia...
Ja varmasti on tuotteita joista a-vitamiini puuttuu.

Jy_ri sanoi:
Ei niitä kaikkia ny kannata pois jättää...ota ny edes c-vitamiinia...
Ja varmasti on tuotteita joista a-vitamiini puuttuu.

Mulla menossa 4kk ja mitään en ole jättänyt pois, paitsi finnit. Ne lähti. 2kk vielä jäljellä.

Nyt menee vähän asian vierestä mut kuinkahan nopeesti uskaltaa alkaa esim. tota A vitskua syömään ja entä kuinka nopeesti uskaltaa alkaa käymään solariumissa??

Talassalo sanoi:
Nyt menee vähän asian vierestä mut kuinkahan nopeesti uskaltaa alkaa esim. tota A vitskua syömään ja entä kuinka nopeesti uskaltaa alkaa käymään solariumissa??

Siis kuurin loppumisesta? Eikös se oo kuukausi kun sitä ainetta on vielä kehossa. Solariumiin en välttämättä menisi vielä noin pian. Toimivaa ainetta muuten. Meikällä loppu kuuri tos joku aika sitte ja nyt voi taas ryypätä :kippis1:

Anonymous sanoi:
mä vaihoin Multitabsit => Multivitaan (ei A-vitskuu)

Paljonkos vedät noita päivässä, kun eihän noista suosituksista tiedä?

:offtopic: Onko kukaan käyttäny ZMA:ta ROA-kuurin kanssa samaan aikaan. Ei pitäisi tietääkseni olla mitään ongelmaa? :worship:

Eipä tuon roan vaarat nyt niin suuret miehelle ole, että ihan normaaleja A-vitamiiniannoksia uskaltaa varmasti nauttia. Alkoholiakin otin itse ihan mallikkaasti ja kaikki arvot olivat ihan ok koko ajan. Mut mistä ei paljon puhuta on se että vaikuttavat myös joillakin mielialaan.

Toki jokainen on yksilö.

Multa lääkäri "kielsi" kaikki a-vitamiinit ja sen johdannaiset (beetakaroteeni). Aion kyllä silti vitamaxia vetää sen 5g päivässä jossa tota beetakaroteenia on 11% päivän suosituksesta. Jos verikokeissa sit näkyy jotain ilkeetä niin jätän sen pois.

hurmurico sanoi:
Siis kuurin loppumisesta? Eikös se oo kuukausi kun sitä ainetta on vielä kehossa. Solariumiin en välttämättä menisi vielä noin pian. Toimivaa ainetta muuten. Meikällä loppu kuuri tos joku aika sitte ja nyt voi taas ryypätä :kippis1:

Tuli sitä pariin otteeseen otettuakin kuurin aikana, toisella kerralla tuloksena lähti muisti illasta täysin.. join kyllä sen verran vähän, että tais aineella olla jotain vaikutusta :P Huulirasvaa meni varmaa 20 tuubia ja muita rasvoja kans.. Tehokasta ainetta kyllä :worship:

Back
Ylös Bottom