Vitamiinien/mineraalien puolitus suosituksesta

Kaupunki
Helsinki
Minulla on tällainen hieno all-in-one paketti vitamiineja ja mineraaleja. Paketissa suositusannos on siis kaksi tabua jokaista per päivä.

Ajattelin, että kun en tällaisia muutenkaan paljon ostele, niin meneekö otetut vitskut ja mineraalit "hukkaan" jos tiputan annoksen vain yhteen tabuun jokaista per päivä? Näin siis saisin pidemmälle aikavälille hyödyn niistä. Vai onko vain parasta ottaa kaksi tabua (eli tuo määrä mikä selosteessa näkyy) ja näin saada oikea hyöty tabuista.

Kuva alla:

2wlszfd.jpg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kysymys juuri nyt onkin, että onko sillä merkitystä enää "hyödyn" kannalta jos puolittaa annostuksen, kun kerran moni oikeasti nostaa noita annostuksia. Porukka kyllä vähän innostuu aina syömään noita vitamiineja liikaa ja missä näkyy tulokset? Pointtina itselläni on siis pitkittää noiden nappien kestoa, ja mietin, että menevätkö ne tyyliin hukkaan kun pienentää annoksia.

Pohtivia vastauksia seuraavaksi.

Iivili: Itse en ainakaan menisi suurentamaan annosta tuota suosituksesta (2 kutakin tabua /pvä)! Vitskuhan ainakin näyttää nimittäin sisältävän esim. a-vitamiinia juurikin sopivasti, joka on rasvaliukoinen. Eli vedäppä tuollaisia tuplamäärä joka päivä, niin kyllä on aika nopsasti jotain myrkytystilaa päällä...

Terminator2: Kyllä mä uskon että siitäkin hyötyä on, jos otat vaan 1/päivä. Kun kuitenkin esim. ravinnosta saat myös ko. aineita. Vertaa siis tilanteeseen, ettet ottaisi valmistetta ollenkaan.

Iivili: Itse en ainakaan menisi suurentamaan annosta tuota suosituksesta (2 kutakin tabua /pvä)! Vitskuhan ainakin näyttää nimittäin sisältävän esim. a-vitamiinia juurikin sopivasti, joka on rasvaliukoinen. Eli vedäppä tuollaisia tuplamäärä joka päivä, niin kyllä on aika nopsasti jotain myrkytystilaa päällä...
joo ehkä jos päivä= 6 tuntia ja vetää 5 vuotta samalla annoksella.

mutta eipä noita rasvaliukoisia kannata silti liikaa vedellä

Se, paljonko lisäravinteita (minkäänlaisia) riippuu tietysti siitä mitä muuta syö. Ohjeiden mukaan/puolet tuosta todennäköisesti riittää, ellei sitten elä sipseillä ja kokiksella,mitä en kyllä usko edes näin näkemättä :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom