Vitamiinien laatueroja

Tuli tossa mieleen, että onko eri monivitamiini valmisteilla eroja vitamiinien imeytymisen/laadun suhteen? Kai siinä joku syy on miksi jotkut vitatabut maksaa nii älyttömästi. Tietenkin nuissa joissain kalliimmissa näyttää olevan erilaisia erpäorgaanisia yhdisteitä (kivennäis- ja hivenaineita). Itse olen nappaillu pitemmän aikaa jotain halpoja rainbown monivitamiini tabuja. Purkki alkaa olla lopussa joten mietin, että pitäisikö vaihtaa vitamiini valmiste johonkin parempaan tai kalliimpaan? :rolleyes:
Kiitos vastauksista :worship:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eipä näistä voi tietää ilman labratutkimuksia.. Itse ostin MASSin dayli multia ku on edullista. Ohjeen mukaan syötynä kestää purkki vuoden. Sisältää 20 tärkeää vitamiinia ja hivenainetta.

Taitaa olla vaikea nykypäivänä tietää, että mitkä monivitamiini tabut on synteettisiä ja mitkä eivät. En ainakaan ole monesti purkin kyljessä huomannut tätä. :wtf:
Sen takia lähinnä napsin nuita kun en saa tarpeeksi kaikkia vitamiineja ruuasta, mutta joitain vitamiineja tämän takia tulee tietenkin liikaa. Tuon http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm sivuston mukaan "Lisäravinteiden tulee imeytyä kehoon yli 50 %:sti, jotta ne olisivat tehokkaita (tyypillisesti lisäravinteiden imeytymisaste on luokkaa 10-12 %)", joten olen kyllä nyt sillä kannalla, että yritän laittaa rahat laadukkaampiin tabuihin.
Saman sivuston kohta "Vitamiinilisät voivat menettää hyötynsä viikon kuluessa avaamisesta, jos niitä säilyttää keittiön tai kylpyhuoneen kaapissa." tökkäs kyllä silmään.

Taitaa olla vaikea nykypäivänä tietää, että mitkä monivitamiini tabut on synteettisiä ja mitkä eivät. En ainakaan ole monesti purkin kyljessä huomannut tätä. :wtf:
Sen takia lähinnä napsin nuita kun en saa tarpeeksi kaikkia vitamiineja ruuasta, mutta joitain vitamiineja tämän takia tulee tietenkin liikaa. Tuon http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm sivuston mukaan "Lisäravinteiden tulee imeytyä kehoon yli 50 %:sti, jotta ne olisivat tehokkaita (tyypillisesti lisäravinteiden imeytymisaste on luokkaa 10-12 %)", joten olen kyllä nyt sillä kannalla, että yritän laittaa rahat laadukkaampiin tabuihin.
Saman sivuston kohta "Vitamiinilisät voivat menettää hyötynsä viikon kuluessa avaamisesta, jos niitä säilyttää keittiön tai kylpyhuoneen kaapissa." tökkäs kyllä silmään.

Heitä ne pillerit menemään ja ostat sillä rahalla tuoreita hedelmiä/vihanneksia. Mitkään pillerit ei yllä siihen mitä tuoreet luonnonantimet tarjoaa.

Ja kannattaa tosiaan käyttää sitä LÄHDEKRITIIKKIÄ/MEDIALUKUTAITOA kun lukee tollasia ite tehtyjä kotisivuja.

Heitä ne pillerit menemään ja ostat sillä rahalla tuoreita hedelmiä/vihanneksia. Mitkään pillerit ei yllä siihen mitä tuoreet luonnonantimet tarjoaa.

Ja kannattaa tosiaan käyttää sitä LÄHDEKRITIIKKIÄ/MEDIALUKUTAITOA kun lukee tollasia ite tehtyjä kotisivuja.

Joo kiitos vaan vihjeestä. :hyper: Muuten kyllä näin tekisin, mutta en ole koskaan kasviksista pitänyt järin paljon. Siitä huolimatta päivittäin olen niitä yrittänyt syödä.
En minä tota sivua ihan suoraan ole uskonukkaan. Tuntuu vaan aika oudolta, että joku olisi huvikseen tuollaisen tehnyt? Oletko eri meiltä jostain asiasta tuon sivun kanssa? :)

En minä tota sivua ihan suoraan ole uskonukkaan.

joten olen kyllä nyt sillä kannalla, että yritän laittaa rahat laadukkaampiin tabuihin.

Haha sä oot kyl keila. No, vaikket oman tarinasi mukaan tota tekstiä kokonaan uskonukkaan, ni päätit sit kuitenkin vaihtaa kalliimpiin vitskuihin sen perusteella että joku kaveri esittelee jotain random prosenttilukuja imeytymisestä.

Oletko eri meiltä jostain asiasta tuon sivun kanssa?

En ole, itseasiassa olen täysin samaa mieltä ton hemmon kanssa. Sehän just sanoo et tommoset vitamiinivalmisteet ei vedä vertoja tuoreille hedelmille tms niinkuin itsekkin sulle suosittelin ja johon sä vastasit vittuilemalla...

No, vaikket oman tarinasi mukaan tota tekstiä kokonaan uskonukkaan, ni päätit sit kuitenkin vaihtaa kalliimpiin vitskuihin sen perusteella että joku kaveri esittelee jotain random prosenttilukuja imeytymisestä.

En ole, itseasiassa olen täysin samaa mieltä ton hemmon kanssa. Sehän just sanoo et tommoset vitamiinivalmisteet ei vedä vertoja tuoreille hedelmille tms niinkuin itsekkin sulle suosittelin ja johon sä vastasit vittuilemalla...

Näytti olevan, joissakin nuissa englannin kielisillä sivuilla sama asia sanottu. En kuitenkaan väitä, että sekään pitäisi välttämättä paikkansa. Kukin uskoo mihin haluaa?

Joo, on se mustakin kaikkein järkevintä vetää kasviksia yms, mutta kuten mainitsin niin en tykkää niistä ja toiseksi opiskelijan budjetilla tulee aika kalliiksi ostaa tyyliin 10e viikossa kaikkii kasviksii ja hedelmii. Sais aika äkkii hakee opintolainaa. Sori tuosta vittuilusta.

en vetäisi synteettistä.
orgaanista löytyy, härmästä tosin heikonlaisesti, mutta iherbbiä kehiin.
sinne hakuun organic/raw jne.
esm. "vitamin code" brändillä, on toki muitakin.
oluthiivat jne.

eikäpä ole pelkälteen nuo vitamiinit.
fluorit hammastahnassa, dödöjen monet myrkyt jne.

ja yllättäen herbbi pelastaa tässäkin.
esm. hammastahnoja/dödöjä saa ihan samaan hintaan kuin markettien myrkkyjäkin, mutta millä koostumuksilla?!!
suosittelen.

Näytti olevan, joissakin nuissa englannin kielisillä sivuilla sama asia sanottu. En kuitenkaan väitä, että sekään pitäisi välttämättä paikkansa. Kukin uskoo mihin haluaa?

Joo, on se mustakin kaikkein järkevintä vetää kasviksia yms, mutta kuten mainitsin niin en tykkää niistä ja toiseksi opiskelijan budjetilla tulee aika kalliiksi ostaa tyyliin 10e viikossa kaikkii kasviksii ja hedelmii. Sais aika äkkii hakee opintolainaa. Sori tuosta vittuilusta.

Kasviksethan on tosi halpoja kuten marjatkin, erityisesti kesäisin. Hedelmät on vielä hieman kalliita, toivottavasti ne halpenee vielä.

Katsokaa ensiksi vaikka magnesiumin laatu. Jos se on oksidia niin se tarkoittaa että kyseisen tuotteen valmistaja käyttää halvinta magnesiumia.
Enpä keksi syytä miksi tekisi poikkeuksen muiden ainesosien kohdalla..

Kasviksethan on tosi halpoja kuten marjatkin, erityisesti kesäisin. Hedelmät on vielä hieman kalliita, toivottavasti ne halpenee vielä.

Tottahan tuo on. Nuiden hedelmien hinnat vaihtelee aika suuresti riippuen siitä, että asuuko pienemmällä paikkakunnalla vai kaupungissa. Ainakin itse olen huomannut tämän eron, joidenkin paikkojen välillä.

Ite oon nyt vuosikaudet käyttäny mivitotalia, tyytyväinen olen ollu tavaraan. Kipeenäkään olen ollu tosi tosi harvoin.. Suosittelen kaikki samassa paketissa:dance:

Ite oon nyt vuosikaudet käyttäny mivitotalia, tyytyväinen olen ollu tavaraan. Kipeenäkään olen ollu tosi tosi harvoin.. Suosittelen kaikki samassa paketissa:dance:

Nyt on pakko laittaa vähän omaa tarinaa.

Eli itse en käytä mitään vitamiinivalmisteita, vaan otan ne kaikki suoraan vihanneksista ja hedelmistä. Myöskin lisäravinteista käytössä ainoastaan heraproteiini ja palkkari eli ei kreatiinia tms mitään. Viime vuonna eli vuoden 2010 aikana mulla sairaspäiviä tasan nolla! Ei nuhaa, yskää kuumetta- kertaakaan. En myöskään ole saanut mitään influenssa tms rokotteita. Reeni kulkee helvetin hyvin ja painoa tuli viime vuoden aikana 12 kg.

Niinhän se on et monipuolinen ruokavalio jos olis niin ei tarviis käyttää noita mut ite oon tosi huono syömään jotain kasviksia ainut kurkku ja tomaatti jota tulee vedettyä joka päivä mut siihen ne sit jääkin ja hedelmiä sillon tällöin..

Kyllä mä yritän ruoasta saada monipuolisesti vitskut ja muut, mutta käytän siltikin vitamiinivalmisteita varmuudenvuoksi. Tärkeimpänä pidän D-vitskua näin talvella varsinki. Dieetillä sit käytän normaalia enemmän vitamiini-valmisteita..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom