Visual Basic ja Valmiit Makrot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pulla
  • Aloitettu Aloitettu
Juu kato, duunissa projektilla on helevetinmoinen kiire ja meikäläisen koodaustaidot Excelin makroilla on kokolailla heikohkot. Projektiin ajattelin kehitellä sellaisen pienen lisän mutta kauheasti en siihen olosuhteiden pakosta ehdi panostamaan. Joten nyt etsitäänkin sivustoja, joissa olisi joko valmiita makroja Exceliin tai sitten Makrojen Koodausta Nuubille käsikirjaa. Eniten tässä vituttaakin se, että ton makron koodaus kestäisi hommansa osaavalta korkeintaan tunnin mutta meikäläiseltä 5 viikkoa kun joutuu nollista lähtemään :itku:

Terv. Nim. "Sieltä yli missä aita on matalin"

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla on yks ebook missä on noi excelin makrot selitetty ihan alusta asti.. en sit tiiä oisko siitä jotain hyötyä.

EDIT: se olikin aika perusjuttu.. tuskin hyödyttää mitään. googleen ku kirjotti excel macros ni löyty ilmasia aika paljonkin, kannattaa kattoo jos sillä löytyy sellasia mitä tarttee.

alppix sanoi:
Mulla on yks ebook missä on noi excelin makrot selitetty ihan alusta asti.. en sit tiiä oisko siitä jotain hyötyä.
Millähän sitä sais valumaan meikäläiselle? :)

Laitetaan nyt tähän vielä mikä homman nimi on tarkemmin. Eli softa sylkäisee tuotantoprosessin päätteeksi n. 10 numeroa Excel filuun. Näistä sitten pitäisi laskea keskiarvo ja summa ja lätkäistä ne kaavioihin, jotka Excel ja sen makro luo itse. Kun tämä tapahtuu useamman kerran peräkkäin niin näistä pisteistä muodostuu käppyrä. Käppyrää pitäisi sitten onnistua jatkamaan aina sitä mukaa kun dataa ilmetyy filuun eli imaisu ja päivitys pitäisi olla kokolailla automaattista tai onnistua parilla napin painalluksella. Simppeliä! Idea on yksinkertainen ja ihan jees, mutta koska olen toistaiseksi vielä VBE-neitsyt niin ei homma etene mihinkään...

Edit: Siis jos joku tosikoodari osaisi ravistaa hihasta ratkaisun ongelmaan samointein niin hänelle luvassa palkinnoksi hellehattu ja ratsupiiska.

hmm.. no siis eikö siihen riitä et tekee tolla excelin marco record hässäkällä sellasen makron mikä vaan tekee pari juttua automaattisesti sen sijaan et näpyttelet ne ite siis?
Siinä ei tartte osata koodaa mitään. Ainakin tuon selvityksen perusteella sen pitäis onnistua silleenkin.

Jos mä sanon, että ton periaatteen mä kyllä ymmärrän mutta en osaa häslätä edes sitä tällä hetkellä tolla Excelillä :D Eli tässä ollaan nyt vähän Joona häävuoteella: Intoa on ja vehkeet toimii mutta mitään ei osaa tehdä.

Juu siellä mä melkein asustelenkin aina kun koneella istukelen. Ongelma vaan on siinä, että Suomen aikaa nukun 9-17 ja oon duunissa 18-03 mutta pitää katsoa jos osuu samaan aikaan kannulle. :)

HAA!! Firmassa oli sittenkin yksi mastaaarr-geek joka oli käyttänyt noita makroja. Juu ei tosiaan tarvinnut sittenkään lähteä mihinkään superkoodauksen vaan homma hoitui suht kivuttomasti, ainakin alkuun. Saa nähdä miten käy kun hommaa ruvetaan jalostamaan Palaan asiaan jos/KUN ongelmia esiintyy...

Olisiko kellään vastausta seuraavaan pulmaan?

Ohjelmoin siis visual basicilla ja olisi keksittävä koodi joka aktivoisi ainoastaan yhdestä sarakkeesta (jossa n. 100 nimeä ja alkaen B2:sta ja päättyen tyhjään soluun) ne solut, jotka sisältävät tietyn kirjaimen/kirjaimet. Esimerkiksi "ES":n eli siis kirjaimet e ja s peräkkäin (esim nimen esko sisältävän solun se poimisi)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom