Vistan kielen vaihtaminen Suomesta Enkuks

ironchef

Ironchef's World
Eli koneessa on home premium vista ja tahtoisin vaihtaa kielen enkuks

Eiks suomi ole tässä jotenkin kielipakettina ja sen saa pois ilman että pitää asentaa mitään lip kielipaketteja tai asentaa vistaa uusiks?

saako sen vaan poistettua jostain vai mitä hemmettiä pitää tehdä?

Fucking hell.

Porkkana sille kuka tietää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo ton jo olen kattonutkin eikä se muuta asiaa kun tossa lisätään vaan kielipaketti eli toi LIP

Mä tarkotan sitä että se kielipaketti mikä mulla on eli suomi otetaan pois "päältä" koska allahan pyörii enkkukielinen vista?

Kun esim C:/windows/fi-fi kansion heittää mäkeen niin siellähän on vielä toi eng-eng tjs?

Ei muuta vaihtoehtoa, kuin asentaa vista uusiks ja katsoa, jos saat valita enkun kieleks. Lennosta ei voi vaihtaa home premiumissa, koska ei oo mui-paketteja. Eli puhdas asennus.

Onko oikeesti asia näin?

Jos on niin

fuuuuuu.jpg

En tiedä ollaanko nyt samassa asiassa, mutta jos siis haluat vaan Vistan kielen englanniksi, niin eikös tuolta ohjauspaneeli/aluekohtaiset- ja kieliasetukset -kohdasta saa nuo kielet muutettua?? Sekä tietysti esimerkiksi päivämäärän esitysmuodon jne..

Vai enkö nyt vaan ymmärrä :D

No jokatapauksessa, uudelleen asentaen se ainakin onnistuu..

Aika höpsö jos pitää uusiksi asentaa. Vista Ultimatessa notia kieliä sai latailla ja vaihdella lennossa, joten luulisi, että edes tuo vaihto-ominaisuus jo valmiissa kielissä olisi Premiumissa.

Entä jos tekee tuollaisen nopean uusiksiasennuksen, jossa ei formatoida tahi mitään? En muista yhtään miten Vistan asennukset menivät.

No mulla on kotona Vista Home Premium ja kyllä tuolta ohjauspaneelista löytyy noi kieliasetukset ja valmiina on englanti.. Sieltä mä vaihtaisin. Mutta kelpaako tämä vastaus ironchefille ja ansaitsenko porkkanan.

Itse kokeilin myös tuolta kieliasetuksista vaihtaa suomen kielen englanniksi. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen ei lopulta sitten mikään ollut muuttunut. Ota vistasta nyt selvää :D

Kieliasetuksia muuttamalla voitte muuttaa ainoastaan syöttökieltä tai näppäimistöasettelua. Käyttöliittymän kieltä ei voi home premiumissa muuttaa, se pitää valita asennuksessa.

Jos on suomesta ostettu kone niin uudelleen asentamalla saat valita ainakin ruotsin :) Uskon, että siellä on kuitenkin myös englanti vaihtoehtona.

Kielen vaihtaminen ilman uudelleenasennusta on mahdollista vain Ultimate -versiossa. Sama järjestely pätee käsittääkseni myös Windows 7:n kanssa.

Joo ei ole kukaan ansainnut vielä porkkanaa :itku:

601936823img.jpg

Joskus jossain ohjelmassa pysty veivaan kielen helvettiin poistamalla sen vaan jostain ohjelman tiedostoista ja vaihtamalla jotain koodia jossain, jolloin se ohjelma käytti jäljelle jäänyttä kieltä tjs... fuck

Sehän olisi liian helppoa jos missä vain versioissa pystyisi tekemään mitä vain, ei saisi billy boy tarpeeksi kääshiä ja joutuisi ajamaan trabantilla...

Mutta asiaan, jos toi home premium ei tue mui packeja, niin ei kielen vaihtaminen onnistu mitenkään. Joko päivittämienn ultimateen tai enkunkielisen windowsin ostoon...

toki tietty sellaanen mahdollisuus on että laitat koneen maaasetuksista englannin, niin silloin ohjelmat joissa on useampi kieli, toimii sillä kielellä, valikot yms...

Asentaessani Vistan (mulla taitaa kylläkin olla vaan home basic?, ei voi muistaa) se sanoi jo asennusvaiheessa, että kieltä ei pysty vaihtamaan jälkikäteen, että ootko nyt 100% varma että haluat just tämän valitsemasi kielen.

Vanha aihe, mutta kun itsekin tähän jonkun aikaa etsin vastausta niin heitän vinkin: Vistalizator-ohjelmalla voi ladata kielipaketteja näihin basic-Vistoihinkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom