Visa Electron ja nettimaksaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
IronMind sanoi:
Miksi jengi muuten on niin intonaan noita Electroneja ottanut? Eli mitä iloa loppukäyttäjälle on rajoitetusta versiosta, kun sen ihan oikeankin voisi hankkia samalla vaivalla (poislukien tietty alaikäiset, luottohäiriöiset jne.)?

No esim. Nordean electronilla euromaaraiset nostot eu-maissa (joitain poikkeuksia taisi olla) on ilmaisia. Jos pidemman aikaa ulkomailla oleskelee niin kylla tuossa jo jonnin verran saastaa. Ja electron toimii ulkomailla (riippuu toki maasta) myos maksukorttina, joka mielestani on varsin napparaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ja taas tänään tuli nähtyä että eipä tuosta electronista ole kuin harmia... Oli taas pankkien yhteydet aamu päivällä hieman jumissa. Samoin tuon kortin toinen heikkous tuli huomattua että jos jostain syystä firmassa kaatuu sitten nettiyhteys níin myös sitten on homma täysin jumissa. Ja eihän ne ihmiset ymmärrä että ei se toimimattomuus ole myyjien syy vaan pankkien ja nettiyhteyksien.

Mike sanoi:
Koitin tossa vittuillakseni uusia forumin vBulletin lisenssiä Sammon Visa Electronilla ja perkeles, sehän onnistui. Pay Palin kautta makselin jenkkeihin leasing maksun. Enpä tiennyt että pelittää tuommoinen kortti ihan kuten luottokortit. Omalla vastuulla kantsii koittaa, niin voipi tilailla ulkomailta kuhan pitää tilillä fyrkkaa.

Toivottavasti ei ollut kovinkaan :wanha:

Sammon Visa Electron kortti onkin paras sarjassaan. Kaikki ostokset ovat onnistuneet helvetin hyvin lähimmän parin vuoden aikana. Lähinnä olen tilaillut dvd levyjä pitkin maailmaa.
Ainakin Australia, Kanada, Usa, Englanti, Uusi-Seelanti, Italia, Espanja, Hollanti, Japani ja Hong Kong ovat olleet paikkoja joista tilaukset onnistuu helposti. Kannattaa siis kokeilla muutkin :)

SniffDaddy sanoi:
Aivan, Timba. Meinasin lähinnä että kesken laskutuskauden pystyisi siirtää sinne luottotilille rahaa, ja se sitten näkyisi reaaliajassa luottotilin saldossa ja luonnollisestikin sitten myöhemmin myös laskussa. En kyllä ole täysin varma mitä Ironmind meinasi tuolla ennakkoon siirtämisellä. Kuulostaa kyllä varsin oudolta.

EDIT: Jos maksaa ylimääräistä vaikka vanhalla laskulla, kyllähän ne sitten hyvitetään seuraavassa laskussa. Menee vaan kyllä turhan hankalaksi sompaamiseksi tommonen. Itse maksan laskut kerralla. Poissa mielestä ja rahat pois tililtä. :itku:

Maksat sillä vanhalla viitenumerolla (joka on aina sama) valitsemasi summan niin näkyy muutaman päivän kuluessa saldossa. Sitäpaitsi mitä jengi stressaa luoton käytöstä? Sehän on korotonta lainaa pankista(poislukien vuosimaksu), jos maksaa koko erääntyneen saldon eräpäivänä.

japa sanoi:
Tietenkin entäs kuka maksaa sitten jos ohitetaan varmennus ja siellä asiakkaalla ei olekaan rahaa? Ainakin joskus tuli yksi pankkikortti ostos/rahankirjoitus meille maksuun kun oli ilman varmennusta ostettu kortille 4€ tupakkaa ja mutta kirjoitettu 50€ rahaa siihen samalla.

WTF? eli liike joutuu kärsimään nahoissaan, jos jokun urpo vetää miinukselle?! Voisi kokeilla joskus baarissa ja höyläillä tyhjällä tilillä rahaa itselle ja sysätä vastuun yritykselle, kun pankki alkaa karhuamaan rahaa. No ei se varmaan ihan niin onnistu, mutta sain tuon kuvan viestistäsi.. :D

kas-vain sanoi:
WTF? eli liike joutuu kärsimään nahoissaan, jos jokun urpo vetää miinukselle?! Voisi kokeilla joskus baarissa ja höyläillä tyhjällä tilillä rahaa itselle ja sysätä vastuun yritykselle, kun pankki alkaa karhuamaan rahaa. No ei se varmaan ihan niin onnistu, mutta sain tuon kuvan viestistäsi.. :D

Aivan. Meille kävi juuri näin. Asiakas osti tupakkaa joka maksoi jotain 3-4€ ja sitten pyysi että kirjoitatko 50€. No meillä kirjoitettiin ja kun siitä ei sitten tehty varmennusta niin sepä ostoksen yli kirjoitettu osa tuli meidän piikkiin. No tuo kyllä tapahtui vanhemman systeemin aikaan mutta ainakin teorissa on mahdollista nytkin, riippuen hieman kassa järjestelmästä. Mutta varmaan kaikilla on nykyään online varmennusjärjestelmä jolla kaikki ainakin suuremmalle summalle kirjoitetut ostokset varmennetaan. BTW on muuten yllättävän paljon tilanteita että kortilla joku kahvi, tupakka jne ostos ei menekkään lävitse kun pankkin varmennus herjaa että ei katetta.

Uppista....
Vieläkö tuo Sammon Visa Electron toimii oikean visan tavoin? Vai onko käytäntöä muutettu? Itsellä on meinaa ollut vaikeuksia Nordean Electronin kanssa monissa paikoissa missä olen yrittänyt maksaa netissä...

miki sanoi:
Uppista....
Vieläkö tuo Sammon Visa Electron toimii oikean visan tavoin? Vai onko käytäntöä muutettu? Itsellä on meinaa ollut vaikeuksia Nordean Electronin kanssa monissa paikoissa missä olen yrittänyt maksaa netissä...

Miulla on kyllä pelittäny tuo Nordean elektroniki sellasissakin paikoissa jossa luvataan vaan että normi visa toimii. Pitiköhän nettipankista hyväksyy joku verified by visa juttu etc.? en muista...

Jep verkkopankista vaa se kohta ruksata mis sanotaa et halutaanko käyttää netis maksamiseen.. Ainakin Osuuspankin electronilla pystyy vaan maksamaan nettisivuil mis on se Verified by Visa ominaisuus.

Visa Electronin käyttäjä! Tarkista että korttisi on kytketty Verified by Visa -järjestelmään omasta verkkopankistasi.

Sampo pankin kortit ovat automaattisesti kytkettyjä
Nordea pankin kortit saa kytkettyä Solo-palvelusta
Osuuspankin kortit saa kytkettyä pankin verkkopankista

Miksi toi saatanan iTunes ei huoli tota Nordean electronia? Vois nekin hankkia ton Verified by Visa systeemin käyttöönsä. :curs:

Joo, olen aktivoinut kortin nettipankissa.

Myös Nordean Electronilla onnistuu tilaaminen ainakin Play.comista ja muista Verified By Visa-yrityksistä. Ensin pitää tosin mennä Nordean Solo-verkkopankkiin ja sieltä valikkoon Kortit -> Verkkokäyttö (tms.) ja siitä voi laittaa verkkomaksamisen päälle. Mulla on toiminu sen jälkeen Electron ainakin play.comissa sekä yhdessä toisessa VbV-paikassa, jossa Electron tunnistettiin Visaksi.

Joo, kiitos vinkistä, tilaus onnistui, mutta mitäs ihmettä...
Tilaamani tuote maksoi 74.58€ postikuluineen veroineen, mut tilitä oli lähtenyt 87,61€! Ottiko Nordea tosta 13€ provikkaa???

Joo, kiitos vinkistä, tilaus onnistui, mutta mitäs ihmettä...
Tilaamani tuote maksoi 74.58€ postikuluineen veroineen, mut tilitä oli lähtenyt 87,61€! Ottiko Nordea tosta 13€ provikkaa???
Mitä valuuttukurssia tuossa on käytetty? Ei Nordea noin paljoa ota... tuolla summalla puhutaan jostain muutamasta eurosta aivan korkeintaan. Ensimmäinen epäily että kurssit on nyt sekaisin tuota summaa laskiessa. Tietysti jos verkkokauppassakin oli jo eurot niin ei sitten mitään. Ettei ole joku kusetusliike, lukee präntillä että lisätään kuluja. :)

Sellainen yleispointti tähän threadiin, että vaikka lukee vain Visa jollain sivustolla, niin mulla on aina toiminut Nordean Visa Electron. Eli ei ole tarvinnut metsästää Electron tai Verified by Visa leimaa.

Mitä valuuttukurssia tuossa on käytetty? Ei Nordea noin paljoa ota... tuolla summalla puhutaan jostain muutamasta eurosta aivan korkeintaan. Ensimmäinen epäily että kurssit on nyt sekaisin tuota summaa laskiessa. Tietysti jos verkkokauppassakin oli jo eurot niin ei sitten mitään. Ettei ole joku kusetusliike, lukee präntillä että lisätään kuluja. :)

Sellainen yleispointti tähän threadiin, että vaikka lukee vain Visa jollain sivustolla, niin mulla on aina toiminut Nordean Visa Electron. Eli ei ole tarvinnut metsästää Electron tai Verified by Visa leimaa.

Briteistä tilasin:

Sub-Total: £75.99
EU Royal Mail Signed For Airmail for orders under £100 (3 - 10 Days): £9.99
Discount Coupon: ecr69 : -£11.40
VAT: £9.62
Reward Points earned: 76
Total: £74.58

Niiin... sehän on sitten aivan oikein. Tuo £74.58 on sen 85-86€ ja siihen päälle joku ~euron palvelumaksu.

Niiin... sehän on sitten aivan oikein. Tuo £74.58 on sen 85-86€ ja siihen päälle joku ~euron palvelumaksu.

Totta, laitoin alussa sivuston näyttämään hinnat €:ssa, mutta näköjään ovelasti vaihtoivat maksettaessa puntiin että näyttäisi halvemmalta.
Tossa oli siis 4 eri tuoteela niin en pysynyt laskuissa... Kiitos!

No esim. Nordean electronilla euromaaraiset nostot eu-maissa (joitain poikkeuksia taisi olla) on ilmaisia. Jos pidemman aikaa ulkomailla oleskelee niin kylla tuossa jo jonnin verran saastaa. Ja electron toimii ulkomailla (riippuu toki maasta) myos maksukorttina, joka mielestani on varsin napparaa..

On vai?? Siistiä.

Mulla oli Hollannissa sekä Nordean että Säästöpankin electronit ja käytin Nordeaa siihen asti kunnes hukkasin kortin. Sen jälkeen jouduin käyttämään Säästöpankin korttia ja nostin mm. vuokrarahat (600e) kerralla ja vasta vähän ajan päästä tajusin maksavani itseni kipeäksi noiden nostojen takia. Yhteensä 6kk aikana maksoin ainakin 100e nostopalkkioita ja ne tulivat tietysti viiveellä, joten en ihan heti tajunnut lopettaa käteisen nostamista. Taas yksi syy suosia Nordeaa jonkun perähikiän Säästöpankin sijaan :jahas:

Hep! Kaipaisin vähän apua. Koitan ostaa verkkokaupasta englannista tavaraa. No ei onnistunut ja kaupasta tuli postia, että tarkistatko korttisi. Korttina siis op:n visa electron.
Käväsin pankissani asian tiimoilta ja siellä epäilivät, että verkkomaksamisen rajat olivat liian pienet ja niin ne olikin. Nostettiin sitten ylemmäs sitä.
Mitenkäs tuo verified by visa? Täytyykö se vielä jotenkin kytkeä op:n korttiin erikseen?

Mun mielestä pankit liittyy Verified by Visa palveluun omien Electron korttiensa kohdalla itse. Eli ei sun puolelta siihen liittyen tehdä mitään. Näin lukee ilmeisesti OP:n sivuillakin: https://www.op.fi/op?cid=150101624
Verified by Visa tosiaan vaan lisää verkkopankkitunnusten käytön pelkästään kortin tietojen syöttämisen lisäksi, sen ehkä tosin jo tiesit. :)

Ainoa mitä tiedän että itse pitää (joskus) kytkeä, on verkkomaksaminen joka on ainakin Nordealla oma täppä verkkopankissa ja se ei ole vakiona päällä (ainakaan ennen). Nordealla se tehdään "Internet käyttö" osiossa... siellä aktivoidaan korteittain onko internet käyttö sallittu. En tiedä onko sitä muilla... OP sivuilta ei ainakaan moisesta lisätoimenpiteestä löytynyt infoa.

Ei se mun mielestä aina edes mene, vaikka olisi pankin puolella verified by visa. Kai se jotain palikkaa vaatii myös kaupan maksurajapinnan puolella.

Suositut

Back
Ylös Bottom