Virusturva / Palomuurit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putka
  • Aloitettu Aloitettu
Moro.

Hankin tossa just koneen mutten oo ikinä tutustunu noihin palomuuri ja virusturva vaihtoehtoihin. Mul on koneen mukana tuli Norman Antivirus ja Windowsin oma palomuuri. Onko se joku paska? Ja onnistuin vahingos asentamaan (kai) Normaninkin palomuurin. Pärjääkö noilla vai tarttisko hankkia vielä erikseen joku? Ei kumminkaan viittis maksaa niistä mitään kk maksuja. Operaattori tarjos myös mukaan jonku tietoturvan. Vittu pitäskö sekin vielä laittaa ni ei tuu ainakaan viruksia.:D

Mistä mä edes tiedän mikä muuri tai turva on parempi ku toinen...?
Mikä kannattaa hankkia?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Windowsin oma palomuuri riittää monissakin tapauksissa, varsinkin jos service pack 2 asennettuna koneeseen. Eipä noissa virusohjelmissakaan kauheita eroja ole, ainoastaan päivitykset kannattaa pitää ajan tasalla. Ja muistaa välillä zekata haittaohjelmanpoistajalla onko kone "saastunut" spywarella.
Summa summarum ilmaisohjelmat niin palomuureista kuin virustorjuntaohjelmista ovat riittäviä kotikäyttäjälle.

Muista tarkistaa etta paivittyy, se siina on tarkeinta.
Norman on Norjalaisten kehittama softa, tunnetaan lahinna vain skandinaviassa. Toimiva hyva tuote kotikayttoon.

esa67 sanoi:
Norman on Norjalaisten kehittama softa, tunnetaan lahinna vain skandinaviassa. Toimiva hyva tuote kotikayttoon.
Mitä Fujitsu-Siementäjiä joutunut huoltamaan, niin tuo on enemmänkin vain aiheuttanut ongelmia. Liian vaikeaselkoinen softa.
Miksiköhän sitä ei myydä käytännössä laisinkaan erikseen.... :down:
Jos kone ei ole täysin mopo, niin parhaiten toimii F-Secure tai Norton Internet Security paketti höystettynä Microsoftin Antispywarella, Ad-Awarella ja SpyBot:lla.
Näillä on kone pysynyt puhtaana pidemmmän aikaa.

Kiitoksia.

Käytättekö selaimena exploreria vai firefoxia?

Mulla tuo jälkimmäinen ei toiminu, se ei avaa sivuja kunnolla ja netti oli muutenki sairaan hidas. Asensin sen parikin kertaa. Ja sit normanin virusohjelma kysyy pitkä liudan kysymyksiä jokaista sivua avatessa. Perseestä.

Toi Norman:n paketti on pahinta skeidaa mitä on koskaan kohdalle osunut. Täysin epäkäytettävä, raskas eikä tehdyillä asetuksilla ollut mitään merkitystä mihinkään. Kyllä vitutti sen kanssa tapella useampi päivä faijan koneella ennen kuin sain suostuteltua vaihtamaan sen paskan pois.

Tuo Norman oli esiasennettuna vanhempien uuden uutukaisessa Fujitsu-Siemensissä ja eipä se palomuuri aiheuttanut muuta kuin ongelmia. Disabloin sen ja asensin niille Zone Alarmin sen sijaan. Lisäksi annoin niille oman vanhan ADSL-modeemin, jossa oli mukana rautapalomuuri, joka on mielestäni aivan ehdoton, jos meinaa surffailla enemmänkin netissä tai pitää paljon konetta päällä. Nimittäin nykyään netissä luikertelee sen verran paljon matoja etsien koneita, joihin tarttua, että en minä ainakaan uskalla antaa oman koneeni olla suorassa yhteydessä nettiin. Koskaan ei tiedä, koska löytyy uusi tietoturva-aukko, jota hyödyntämällä mato pääsee koneelle tai joku script kiddie pääsee tekemään tuhojaan. Eli ehdottomasti kannattaa hommata joku rautapalomuuri/nattaava laajakaistareititin siihen oman koneen ja netin väliin. Alle 50€:n lähtee esim. D-Linkin DI-604 reititin kaupasta. Eikä monet ADSL-modeemi/palomuuri/reititin-yhdistelmätkään paljoa enempää maksa halvimmillaan. Oma vanha A-Linkin Roadrunner 44 (jos nyt oikein muistan mallin) taisi maksaa vähän päälle 40€.

Paras paketti:
ZoneAlarm Pro + F-Secure 6.0 :4:
Siihen vielä kunnon ad-ware ohjelma lisäksi niin ei tule mitään läpi kun asentaa nollista.

Dangerous_Dave sanoi:
Tuo Norman oli esiasennettuna vanhempien uuden uutukaisessa Fujitsu-Siemensissä ja eipä se palomuuri aiheuttanut muuta kuin ongelmia. Disabloin sen ja asensin niille Zone Alarmin sen sijaan. Lisäksi annoin niille oman vanhan ADSL-modeemin, jossa oli mukana rautapalomuuri, joka on mielestäni aivan ehdoton, jos meinaa surffailla enemmänkin netissä tai pitää paljon konetta päällä. Nimittäin nykyään netissä luikertelee sen verran paljon matoja etsien koneita, joihin tarttua, että en minä ainakaan uskalla antaa oman koneeni olla suorassa yhteydessä nettiin. Koskaan ei tiedä, koska löytyy uusi tietoturva-aukko, jota hyödyntämällä mato pääsee koneelle tai joku script kiddie pääsee tekemään tuhojaan. Eli ehdottomasti kannattaa hommata joku rautapalomuuri/nattaava laajakaistareititin siihen oman koneen ja netin väliin. Alle 50€:n lähtee esim. D-Linkin DI-604 reititin kaupasta. Eikä monet ADSL-modeemi/palomuuri/reititin-yhdistelmätkään paljoa enempää maksa halvimmillaan. Oma vanha A-Linkin Roadrunner 44 (jos nyt oikein muistan mallin) taisi maksaa vähän päälle 40€.

Eli mä poistan normanin virusohjelman ja palomuurit. Toivottavasti onnistuu, oon maailman pahin törppö asennus ja poistamis jutuissa.
Zone Alarm = palomuuri? F-Secure = Virustorjunta? Tuo sitte riittää...
Vai putosinko pahasti jo kärryiltä?:D

putka sanoi:
Eli mä poistan normanin virusohjelman ja palomuurit. Toivottavasti onnistuu, oon maailman pahin törppö asennus ja poistamis jutuissa.
Oikein tiesit. Omasta mielestäni paras yhdistelmä palomuuriksi ja virustorjuntaan. Ei ainakaan minulla tuota ongelmia.

Haha toi Normanni on joo iha hirveetä kuraa;D
Uskomattoman vaikeeselkonen ohjelma.
virusohjelmasta tollanen eTrust EZ armour on
nyt käytössä et vaikuttaa tosi kevyeltä, vinkkinä heille
joilla fsecuren real time scan vie kaiken puhdin koneesta

putka sanoi:

Sanoisin niin, että jos Normanin palomuurin kanssa ei ole ongelmia (ei haittaa esim. koneen käyttöä), voit hyvin jättää sen koneelle. Syy, miksi minä vaihdoin Zone Alarmin vanhempieni koneeseen oli juuri se sama kuin nimim. Negatiivisellakin, eli ihan mitä tahansa asetuksia siihen pisti, ne ei pysyneet päällä ja koko ajan tuli herjaa eri ohjelmista. Jos sinulla ei tätä ongelmaa ole, voit pitää Normanin palomuurin päällä vastaisuudessakin. Testaa kuitenkin sen luotettavuus esim. osoitteessa http://scan.sygatetech.com ja jos kaikki portit on blocked-tilassa, kaiken pitäisi olla OK. Jos et ole tyytyväinen ohjelmaan, vaihda se vasta sitten. Onhan sinulla tietääkseni oikeudet sen ohjelman kolmen vuoden ilmaisiin päivityksiin. Virustorjuntaakin voit käyttää, kunhan varmistat, että virustunnistetiedot on ajantasalla. Itse käytän Avast! AntiVirusta sen ilmaisuuden vuoksi.

Täältä pisteet kans avastille, alussa oli koneella f-securen virustorjunta ja palomuuri mutta pistin aika pian mäkeen koko f-securen kun kone oli jumissa jatkuvasti. sen jälkeen kokeilin antiviriä mutta ei pystynyt pitämään konetta puhtaana vaan kovo meni sileäksi pariin otteeseen. onneksi tuttu kertoi avastista niin nyt ei ole ollut mitään ongelmaa, eikä päivityksistäkään tarvii huolehtia vaan avast hakee päivitykset automaattisesti. palomuurina esim. zone alarmin ilmaisversio on ok. sen voi ladata vaikka täältä: http://www.mbnet.fi/jutut/perusohjelmat/palomuuri.html

putka sanoi:
Kiitoksia.

Käytättekö selaimena exploreria vai firefoxia?

Mulla tuo jälkimmäinen ei toiminu, se ei avaa sivuja kunnolla ja netti oli muutenki sairaan hidas. Asensin sen parikin kertaa. Ja sit normanin virusohjelma kysyy pitkä liudan kysymyksiä jokaista sivua avatessa. Perseestä.

Mulla on Fujitsu-Siemensin läppäri ja jo pari vuotta ollut tuo Normanin muuri ja torjuntaohjelma. Firefox ei sen kanssa pelitä, mutta Opera toimii ongelmitta, eli käytän sitä selaimena.

Ei mulla mitään onhelmia ole tän Normanin kanssa ollut, hyvi on pelittänyt ja paskat pysyneet loitolla ihan kuten muillakin ohjelmilla.

Mulla on kans ongelmia ton Normanin kaa muijan kannettavalla... Ensiks ne ei lähettänyt sitä aktivointi koodia ja sit kun ne sai sen lähetettyä muutamien soittojen jälkeen se ei vaan toimi.

Asensin sen uudelleen noin 5 kertaa ja nyt se ei suostu edes unistalloitumaan..

Asennuksen pitäisi olla ok, mut mistään ei pääse edes tarkastamaan, et onko koneella viruksia vai ei...

tehtäväpalkissa ei ole N-kirjaimia, eikä käynnistä valikosta löydy koko softaa... C:m juuresta, jonne sen asensin ei löydy exeä tms... vaan jotain kuraa, jota winkku ei tunnista.

Ilmeisesti taas vaihtoehtona on winkku uudestaan ja ilmaset normanit vittuun.

Kummaa porukkaa kun haukkuu f-securea ;) Kaikissa omissa koneissa + 200 työkoneessa + 20 palvelimessa pyörii f-securen uusimmat versiot eikä ikinä mitää ongelmaa. Eikä viiruksiakaan.

Voin kyllä kokemuksella sanoa että on vakaa, ja pitää roskat ulkona.

Mental Pain sanoi:
Oikein tiesit. Omasta mielestäni paras yhdistelmä palomuuriksi ja virustorjuntaan. Ei ainakaan minulla tuota ongelmia.

VÄH?! Eiks ois parempi suoraan F-secure Client Security 6.00 missä on virustorjunta JA palomuuri. Turhaan iskee monta eri ohjelmaa hoitamaan noita juttuja. Tolla ohjelmalla pysyy virukset poissa ja kaikki muukin ei-toivottu roipe.

mikä ois joku hyvä ilmanen palomuuri kun mul loppu sen edellisen käyttöaika ja koht örkit ja mörkit hyökkääääääääää:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom