Virusturva / Palomuurit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putka
  • Aloitettu Aloitettu
Onko järkeä pitää kahta palomuuria asennettuna koneella? ZoneAlarm on toiminut jo pitkään päästämättä ainuttakaan vakoiluohjelmaa/virusta läpi. Ongelma vain on siinä, että Battlefield 2:sen kanssa yhteys pätkii niin maan perkeleesti.

Tarkoituksena olisi käyttää ZoneAlarmia muuten koko ajan paitsi tuota kyseistä peliä pelatessa. Kaksi muuria ei siis missään vaiheessa pyörisi samanaikaisesti (ajattelin kokeilla Outpostia). Onko siis järkeä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Modeemin muuri+ windowsin oma palomuuri. Virustarkistukseen käytän online-skanneria, esim Pandaa. Spywarea vastaan koneella on spywareblaster. Selaimena Mozilla. Ei mitään ongelmia.

Tarkoituksena olisi käyttää ZoneAlarmia muuten koko ajan paitsi tuota kyseistä peliä pelatessa. Kaksi muuria ei siis missään vaiheessa pyörisi samanaikaisesti (ajattelin kokeilla Outpostia). Onko siis järkeä?

Laita Windowsin oma palomuuri päälle. Suojaa se koneesi sen aikaa kun pelaat. Olettaen että se peli toimii sillä muurilla.

Asensin suosiolla tuon Comodon, en luota tarpeeksi tuohon windows- muuriin. Siinä on tuo application control ihan erilainen kuin ZoneAlarmissa. Zonessa tuo on ihan selkeä. Millekään ohjelmalle ei tarvinnut myöntää noita serveri oikeuksia, riitti, kun näytti vihreätä valoa access sarakkeelle. Firefoxin avatessa (kun Comodo käytössä) muuri kysyy saako firefox.exe toimia serverinä. Miksi?

Mulla on esim. tossa Comodon asetuksissa näin. (katso liite)

Program: firefox.exe
Destination: Any
Port: Any
Protokolla: TCP/UDP In/Out

Toimiiko nyt firefox vapaasti mielensä mukaan? Joku voisi vielä selventää onko Comodon TCP/UDP In/Out sama kuin jos Zonessa olisi kaikki kohdat sallittuja... Mitä minun tarvitesee tietää TCP ja UDP- protokollista kun noita sääntöjä eri ohjelmille teen? Zonessa myönsin ainoastaan pääsyn Trusted/Internet alueelle... Kumminkin kohta kone täynnä paskaa kun en oikeasti ymmärrä noista Comodon protokolla hässäköistä mitään. Voi helevata soikoon! :zzzz:

EDIT: Jaa, laitoinkin samankaltaisen viestin jo toiseen ketjuun, mutta jos mahdollista vastatkaa ennenmmin tähän. Ei ihme että oli vähän Deja Vu.

Liitteet

• Comodo.jpg
    Comodo.jpg
    27,7 KB · Katsottu: 167
  • ZoneAlarm.jpg
    ZoneAlarm.jpg
    19,3 KB · Katsottu: 149
En nyt jaksanu kahlata läpi kaikkia tredejä. Voi olla että on ollut juttua aikaisemmin täällä mut osaisko joku neuvoa tuon Antiviruksen kanssa kun menee lisenssi umpeen vuoden jälkeen että miten sen sais crackitettua et pelittäis päivitykset taas. Ei viitis 20€ maksaa lisenssistä.:)

En nyt jaksanu kahlata läpi kaikkia tredejä. Voi olla että on ollut juttua aikaisemmin täällä mut osaisko joku neuvoa tuon Antiviruksen kanssa kun menee lisenssi umpeen vuoden jälkeen että miten sen sais crackitettua et pelittäis päivitykset taas. Ei viitis 20€ maksaa lisenssistä.:)

Antivirus :eek: Heitä nyt meneen sellanen. Hae vaikka AVG internet security, tai jokin muu. Eihän tuo pysäytä mitään, pikemminkin se pitää virukset sisäällään, kun estää niiden tulon.

Onko järkeä pitää kahta palomuuria asennettuna koneella? ZoneAlarm on toiminut jo pitkään päästämättä ainuttakaan vakoiluohjelmaa/virusta läpi. Ongelma vain on siinä, että Battlefield 2:sen kanssa yhteys pätkii niin maan perkeleesti.

Miksei kaksi palomuuria olisi järkevä ratkaisu. Katkaisee vaikka toisen palomuurin "virran" kun pelaat sitä battlefieldiä. Itse käytän AVG:n palomuuria sekä Sygaten palomuuria, hyvin pelaa :thumbs:

Miksei kaksi palomuuria olisi järkevä ratkaisu. Katkaisee vaikka toisen palomuurin "virran" kun pelaat sitä battlefieldiä. Itse käytän AVG:n palomuuria sekä Sygaten palomuuria, hyvin pelaa :thumbs:

=>taikka rautamuuri+zonealarm?
vaikka tämä adsl purkin perään
Linksys BEFSX41 EtherFast Cable/DSL Firewall Router (4-Port 10/100 Switch / VPN Endpoint)

maksaa joku 60 eskoo

Avast! on pätevä virustorjuntaohjelma ja se on @home versiona ilmainen... sisältää myös adware/spyware tutkan.

Onks tuo Comodo Firewall mistään kotoisin?...
pitäis laittaa joku tulimuuri kun en oikein Windowsin omaan luota ja Agnitumin Outpost ei jostain kummansyystä ollut oikein yhteistyöhaluinen Windowsin uudelleenasennuksen jälkeen.

Avast! on pätevä virustorjuntaohjelma ja se on @home versiona ilmainen... sisältää myös adware/spyware tutkan.

Onks tuo Comodo Firewall mistään kotoisin?...
pitäis laittaa joku tulimuuri kun en oikein Windowsin omaan luota ja Agnitumin Outpost ei jostain kummansyystä ollut oikein yhteistyöhaluinen Windowsin uudelleenasennuksen jälkeen.

En menisi täysin takuuseen Avastista. Kokeilin itse sitä sellaisen kuukauden ajan, jonka jälkeen tulos oli selvä -> uutta ohjelmaa. Ei torju jokaista virusta, ainakaan minulla ja kun se päästää viruksen ja ilmoittaa siitä se ei aina edes pysty poistamaan sitä. Sitäpaitsi muistaakseni puhe oli palomuureista, Avastin homessa kun ei tätä mielestäni tule

Psali, niin no noi ulkoseen poksiin tulevat jutut on kanssa ihan hyviä, mutta ajattelin jotain ilmaista taikka halpaa :D

Mitä palomuuria te joilla on vista käytätte? Oon koittanu zonealarmia ja sygatea asentaa, mutta ne ei oo tässä toiminu ja pitäs joku löytää. En oikeen luota näihin windowsin ja modeemin palomuureihin. Joten mitä palomuuria suosittelette?

Nyt pitäis saada toimivat virusturvat koneelle. Hankin Acerin läppärin noin 3,5 kk sitten. Mukana tuli Nortonin 90 päivän virusturva. 90 päivää meni huijauksessa ja pitäis saada uudet ilmaiset ohjelmat koneelle.

Tällä hetkellä koneella on Avastin ohjelma, mutta sen toimivuuteen en oikein luota. Sillä vähän ennen kuin nortonin aika meni umpeen, se löysi koneelta Troijanhorsen, jota ei se kuulemma pystynyt poistamaan. Eli tämä horse on edelleen koneella, mutta tämä kovasti kehuttu Avast ei sitä löydä, vaikka koeneen olen skannanut moneen kertaan läpi.

Kaverilta sain AVG Internet Security 7.5 ja siihen muka toimivan lisenssi koodin. No sain asennettua ohjelman ja kerkis kerran skannaan koneen läpi, löysi Troijan, mutta tämän jälkeen alkoi valittamaan lisenssi koodista, eli se ei ollutkaan toimiva.

Mitä kaikkee nyt kannattaa koneelle asentaa, että saisi toimivan virusohjelman, virusmuurin ja troijanhorsen poistettua??
Käyttiksenä on Vista. Jos mahdollista, niin linkit mukaan.

Luin tämän theardin läpi ja sielä tuli monta ohjelmaa eteen, mutta viime postauksesta on about puol vuotta, joten ajattelin että uusia ohjelmia on taas kehitetty. Jos ei kehitetty niin mielipiteet ovat voineet muuttua.

Kiitos jo etukäteen.:worship:

Mitä kaikkee nyt kannattaa koneelle asentaa, että saisi toimivan virusohjelman, virusmuurin ja troijanhorsen poistettua??
Käyttiksenä on Vista.

Ei mitään. VISTAn oma palomuuri toimii hyvin. Ainakaan en ole ite asentanut yhtään mitään ekstraa, eikä viruksiakaan ole näkynyt. Ja Vistassahan on tuo Defender jo valmiiksi asennettuna, joka skannaa noita haittaohjelmia.

Mitä palomuuria te joilla on vista käytätte?

VISTAn omaa palomuuria. Eipä ole muuta kaivattu.

VISTAn omaa palomuuria. Eipä ole muuta kaivattu.

Joo, en mäkää oo muuta ottanu. Eipä oo ollu yhtään virusta koneella. Tosin mulla on tossa modeemissakin joku palomuuri.

Mulla on tällä hetkellä tälläinen setti:
http://www.kaspersky.com/kaspersky_internet_security

Toiminut ainakin mulla erittäin hyvin.
Mulla käytössä XP, mutta tuon pitäisi toimia myös Vistalla.

edit:
heh, hauska juttu oli se, että kun asensin tuon niin en huomannut, että siinä on oletuksena Parental Control päällä ja vielä Child profiilin kanssa. Se sitten blokkasi usean ketjun pakkikseltakin. Hetken aikaa ihmettelin, että mikäs nyt on, kun ei anna ketjuja avata (eikä ollut siis mitkään "laatua pojille" threadit edes kyseessä). Eli jos tuon asentaa ja lapsia ei ole niin kannattaa samantien kytkeä se parental control pois tai ainakin luoda Parent profiili ;)

Vistan kanssa ei siis palomuuria ilmeisesti tarvitse erikseen hommata mutta mitenkäs itse virustentorjuntaohjelma ?

Nyt pitäis saada toimivat virusturvat koneelle. Hankin Acerin läppärin noin 3,5 kk sitten. Mukana tuli Nortonin 90 päivän virusturva. 90 päivää meni huijauksessa ja pitäis saada uudet ilmaiset ohjelmat koneelle.

Tällä hetkellä koneella on Avastin ohjelma, mutta sen toimivuuteen en oikein luota. Sillä vähän ennen kuin nortonin aika meni umpeen, se löysi koneelta Troijanhorsen, jota ei se kuulemma pystynyt poistamaan. Eli tämä horse on edelleen koneella, mutta tämä kovasti kehuttu Avast ei sitä löydä, vaikka koeneen olen skannanut moneen kertaan läpi.

Kaverilta sain AVG Internet Security 7.5 ja siihen muka toimivan lisenssi koodin. No sain asennettua ohjelman ja kerkis kerran skannaan koneen läpi, löysi Troijan, mutta tämän jälkeen alkoi valittamaan lisenssi koodista, eli se ei ollutkaan toimiva.

Käyttiksenä on Vista. Jos mahdollista, niin linkit mukaan.

Luin tämän theardin läpi ja sielä tuli monta ohjelmaa eteen, mutta viime postauksesta on about puol vuotta, joten ajattelin että uusia ohjelmia on taas kehitetty. Jos ei kehitetty niin mielipiteet ovat voineet muuttua.

Kiitos jo etukäteen.:worship:

Eikös ihan Avg Free passaisi ja vistan muuri? Sekä Spywareblaster
http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/337738

Jollei lähe niin parhaimmista vähän kaiken poistoon taitaa olla eScan
Sekä AVG Anti-spyware
Avg anti ainakin sopii vistassa eScani tietääkseni myös.
Escani aika kätsy koska se ei edes asennu koneelle. Kantsiis muuten sun poistaa nuo norttonin rippeet myös jos niitä on.

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Ja tulipa mieleen ettei järjestelmän palautuspisteessä mikään pöpö ole?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom