Virusturva / Palomuurit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja putka
  • Aloitettu Aloitettu
mulla oli puolivuotta pelkkä xp:n muuri eikä tullut mitään ylimääräistä töhnää koneelle. nyt ku asensin wintoosan uusiksi niin laitoin varsin virus ohjelman, avast:in. muurina edelleen xpn oma. turhaa hifistelyä nuo kaikenmaailman nortonit ja f-securet :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla antivir ja palomuurina zonealarm ja hyvin toimaa. spywaare ohjelmana microsoftin antispyware, ad-aware ja spybot. ei onkelmia ja kaikki ilmasia.

itse oon käyttänyt kokoonpanoa Kerio Personal firewall ja Kaspernsky labin virustorjunta, hyvin on toiminu. F-securea joskus käyttäny, ja voin sanoo että ei kannata.

Mulla on Norton Internet Security 2005 (palomuuri + antiviirus), on toiminut kaikin puolin kuin unelma. Lisäksi ajan säännöllisesti Ad-Aware scannin.

Oma setti on Norton AV2005, ja rokkaa kynpillä. Ai joo, MS AntiSpyware Beta on tuossa ohella ja sekin rokkailee ja kimpassakin rokkailevat.

Edit: voin siis suositella.

Ilmaisista on ihan päteviä palomuurina GoldTach ja virusturvana AVG anti-virus, automaattiset päivitykset jne. Helppoja käyttää.

Lavasoftin ad-awarea käytän haittaohjelmien poistoon, varmaan siihen löytyisi pätevämpiäkin.

Onkos kukaan teistä kokeillut CA internet security suite-pakettia?Tietokone-lehden mukana tuli tuollainen levy,ja tuohon saisi ilmaiset päivitykset vuodeksi eteenpäin.Siihen kuuluu antivirus,-firewall,-antispyware ja anti-spam ohjelmat.Firma on eTrust.Onko helppokäyttöinen eikä hidasta konetta paljon?

jantunen7 sanoi:
Lavasoftin ad-awarea käytän haittaohjelmien poistoon, varmaan siihen löytyisi pätevämpiäkin.
Onko sulla se ad-awaren full versio vai se ilmanen? Mä mietin joskus sitä fullia, kun se ilmanen pyöri sinällään kivasti. Kannattaisi kai vaihtaa tuohon Ms Anti-Spywareen (olisko siinä joku ilmanen vuoden lisenssi nyt beta vaiheessa tjsp) kun siinä tulee real-time protection, keksit voi sitte poistaa manuaalisesti jos siltä tuntuu (ei ad-aware tehny mulla mitään muuta kuin poisti tracking-keksit).

Kertokaa toki jos neuvon päin v*ttua, käsi kun oon.

Tiedz sanoi:
Mulla antivir ja palomuurina zonealarm ja hyvin toimaa. spywaare ohjelmana microsoftin antispyware, ad-aware ja spybot. ei onkelmia ja kaikki ilmasia.

Vaihoin antivirin avastiin ja on kyllä tosi paljon parempi.

psali sanoi:

Testit tehty march 2006 :rolleyes

"F-Secure Internet Security 2006 voitti Mikrobitti 1/2006:n tietoturvaohjelmistovertailun. F-Secure kiri kärkeen jokaisella testatulla osa-alueella. Ohjelmisto sai arvosanaksi erinomaisen 9,2. "F-Securen tasaisen varma toiminta nosti ohjelmiston yli muiden. Erityisesti nopea päivitystahti, selkeä pääsivu ja ohjelman suomenkielisyys vakuuttivat".

F-Secure Internet Security 2006: Arvosana 9,2 * Mikrobitti Toimituksen valinta * 5 tähteä !

Vertailussa oli mukana:
- F-Secure Internet Security 2006
- McAfee Internet Security Suite 2006
- Panda Platinum 2006 Internet Security
- Symantec Norton Internet Security 2006
- Trend Micro PC Cillin Internet Security 14

Eli, enpä vaihda mihinkään. ;)

HC76 sanoi:
Testit tehty march 2006 :rolleyes

"F-Secure Internet Security 2006 voitti Mikrobitti 1/2006:n tietoturvaohjelmistovertailun. F-Secure kiri kärkeen jokaisella testatulla osa-alueella. Ohjelmisto sai arvosanaksi erinomaisen 9,2. "F-Securen tasaisen varma toiminta nosti ohjelmiston yli muiden. Erityisesti nopea päivitystahti, selkeä pääsivu ja ohjelman suomenkielisyys vakuuttivat".

=>harvoin näkee Kasperkyä suomessa testeissä ja eivät
tutkineet mikä on vasteaika koska tulee päivitys kuten toisessa lehdessä tekivät, ottivat siis keskiarvon ja norton oli kyl huippu 10-12 tuntia, no haloo...... :D

psali sanoi:
=>harvoin näkee Kasperkyä suomessa testeissä ja eivät
tutkineet mikä on vasteaika koska tulee päivitys kuten toisessa lehdessä tekivät, ottivat siis keskiarvon ja norton oli kyl huippu 10-12 tuntia, no haloo...... :D

Juu, hyvältä tuokin vaikutti. Ite suosinut F-secure koska se on alusta asti toiminu moitteettomasti eikä ikipäivänä ole ollu viruksia eikä muuta ongelmia.

Välissä käytin tosin zonealarmin ilmaismuuria ja hyvä sekin oli. Mutta nytkun tohon F-secureen tuli kaikki samaan ni vaihdoin siihen.

ps. jos käytössä on joku 15v vanha romukasa 16mb keskusmuistilla niin sitten suosittelen jotain hepposta virustutkaa että kone jaksaa. Tosin sehän ois ihan parasta tietoturvaa kun kone ei jaksais edes käynnistyä :hyper:

HC76 sanoi:
jos käytössä on joku 15v vanha romukasa 16mb keskusmuistilla niin sitten suosittelen jotain hepposta virustutkaa että kone jaksaa.

Minä suosittelisin tämmöiseen koneeseen (ja muihinkin) Linuxia. Ei tarvi huolehtia viruksista ym. haittaohjelmista.

mulla on antivir PE, ja nyt se päivitti itsensä 7:ksi, ja saatana, toi 6:nen oli toimiva ja hyvä, mutta nyt se yrittää päivittää itseään joka päivä, vaikka jo yritin säätää että päivittää 2vko välein. ja tuo päivitys ei ole onnistunut muutamaan päivään. vituttaa kun tekevät uusia juttuja (yleensäkin kaikissa) ja tekevät niistä monitmutkaisia ja toimimattomia, mikä siinä on ettei voi tehdä sitä simple versiota jota mummutkin osais käyttää.

jos jollain on vinkkejä kuinka saada toi päivitys harvemmaksi olisin kiitollinen tai jos olis joku hyvä ilmainen ja kevyt turva ohjelma!!!!

Mniska sanoi:
mulla on antivir PE, ja nyt se päivitti itsensä 7:ksi, ja saatana, toi 6:nen oli toimiva ja hyvä, mutta nyt se yrittää päivittää itseään joka päivä, vaikka jo yritin säätää että päivittää 2vko välein. ja tuo päivitys ei ole onnistunut muutamaan päivään. vituttaa kun tekevät uusia juttuja (yleensäkin kaikissa) ja tekevät niistä monitmutkaisia ja toimimattomia, mikä siinä on ettei voi tehdä sitä simple versiota jota mummutkin osais käyttää.

jos jollain on vinkkejä kuinka saada toi päivitys harvemmaksi olisin kiitollinen tai jos olis joku hyvä ilmainen ja kevyt turva ohjelma!!!!

Otat oikeasta alakulmasta siitä kuvakkeesta "start antivir" ja sitten sellainen välilehti kuin scheluder ja sieltä löytyy sitten se päivitys asetukset. Ainakin minulla toimii. Ja sitten ilmeisesti tämän uuden version takia on ruuhkaa siellä päivitys serverillä sillä itsekin jouduin hakemaan monta kertaa ennenkuin sain eilen päivityksen, mutta sitten kun sain sen niin tuli tosi nopeasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom