Virus MSN:ssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu

nCh

Elikkä otsikon mukainen ongelma.

Kaikki lähti siitä kun yhdeltä ystävältäni tuli tiedoston vastaanottooyyntö ja tiedoston nimi oli "album56.scr" Luulin että kyseessä on joku hauska näytönsäästäjä ja otin sen vastaan. Heti avatuani tiedoston niin minun msn alko lähettämään tuota samaa tiedostoa kaikille jotka olivat ystävälistallani. Sammutin samantien koneen virtanapista jotta ei pääse enempää vahinkoa syntymään..

Ongelma on nyt se että kun avaan msn:n niin tuo alkaa tekemään tuota joka kerta. Eli avaa kaikki kaverini keskuteluikkunat ja menee kone iha tukkoon. Olen kokeillut hakea msn:n sivuilta päivitys/korjauspakettia. Poistin ja asensin myös koko msn:n uudellee muttaei auta.

Onko muille tullut vastaavaa. Jos ei niin välttäkää tuota tiedostoa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ladannut tuota, koska haistoin heti viruksen. Estoon vaan kaverit. Voi lähteä myös muilla nimillä kuten photo78.zip. Teitä on varoitettu!

Mulla on samaa vikaa kun nCh:lla, mutta tuli kanssa eri nimellä. Tais olla joku ''photos-webcam2007''.. Millähän ton sais vittuun, nyt käytän windowsin omaa messengeriä..

Mulla tuli kaverilta muutaman kerran joku kuva ja viesti "This is me totaly naked :o please dont send to anyone else"

Ja toinen "Hey please look at me and my pet .. :p"

jep jep.. itellekki tuli tuo p*ska:curs: epäilin viirusta aluks, mutta kun kaikki sitä lähetti niin luulin että se joku tosi hauska juttu:wall:(:D).... naurata yhtää:( prkl viirus tuli koneelle....

Tänään ihmettelin kun yheltä tutulta tuli : "pssssssssst, just between me and u, take this picture." Samantien kaveri meni offlineen ja tuli takasin ja sano että älä ota noita vastaan. Tiedostonimikin oli ihna outo. 30s tuon jälkeen tuli "wanna look funny pictures? here is those." Ja kaveri meni taas offlineen, sen jälkeen ole näkynytkään onlinessa.

Täytyypä ajaa tuo läpi kiitos!

edit. Poistin msn:n ja kansiot. Skannasin koneen läpi ja poistin myös tiedoston jonka vastaan otin + kaiki siihen viittaavat mutta ei! Sama homma jatkuu. Heti kun avaan msn:n niin se alkaa availemaan notia ikkunoita! huoh!

Katoppa onko sulla tämän nimistä libcintles3.dll tiedostoa System32 kansiossa.
Tiedoston ajanperusteella arvioin, että toi olis sellanen tiedosto, joka on tullut, kun zippi on aukaistu.

Nimeä tämä tiedosto jollain muulla nimellä (en viittiny poistaa, kun en ole varma mikä se on). Ainakin meillä on auttanu, eli kohta vois poistaakki.

Jumalauta mikä dorka olin kun menin lataamaan tuon.

On kyllä pakko kuitata että miksi ihmeessä tuollaisia menee vastaanottamaan? Luulisi nyt järjen sanovan vähän vastaan...

Ei ihme jos porukka valittaa täällä windowsin tietoturvattomuudesta ym. jos oma interwebin käyttö on tuota luokkaa.

Näytönsäästäjiksi mielletyt scr-tiedostot ovat puhtaita exe tiedostoja (eri päätteellä vaan). Tuntemattomia scr-tiedostoja ei siis tule avata missään nimessä...

Tein niinku tuo ohje käski. Löyty 11 samanlaista virusta eikä f-secure osaa tehä niille mitään. Virukset tiedostoissa tyyliin photo27..:jahas:

ps. Backdoor.Win32.IRCBot.acd ton nimine virus kyseessä

ahhahha :D ei epäilyttänyt kun kaveri heittää yhtäkkiä lontoota?

ja toi "virus näytönsäästäjässä" - juttu on ehkä 20v vanha...

todellakin nyt hyvä paikka valittaa siitä kuinka windows on paska ja microsoft joku saatanan lähettiläs :D

Joo ei auta muta kun lyödä kone formatointii... Saatana että ottaa päähä.

Emmä formatoimaan alkaisi tuon takia. Kyllä sieltä pian jonki näköstä fiksausta tohon löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom