Virus MSN:ssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nCh
  • Aloitettu Aloitettu
Ainahan saa korjata, mutta käsittääkseni tuo Kaspersky on voittanut testin jos toisenkin noissa virusohjelmien testauksissa. Nopein vasteaika, parasta turvaa jne...

Itselläni on Avast!, kun se on ilmainen :D

Tuosta Kasperskysta on ilmainen versio jota AOL sponssaa...
Hyvin se on toiminut kavereilla joilla se on..
Serkullakin se blokkasi ja poisti tuon Mese viiruksen..

Linkki jos joku on kiinnostunut:
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp?

Ladattessa pitää vain antaa jonkin meiliosoitte johon tulee aktivointi koodi.

Asennettaessa ottakaa vain täppä pois kohdasta jossa se kysyy että laitetaanko AOL IE toolbar..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenni meni offtopicis tääki threadi. Jos jollain on siis tullu uusia vinkkejä ton viruksen suhteen niin kehiin vain. Kaikki on sallittua sodassa viruksia vastaan <3

edit. En ooo voinu mesettää koko päivää ;(

Mitenni meni offtopicis tääki threadi. Jos jollain on siis tullu uusia vinkkejä ton viruksen suhteen niin kehiin vain. Kaikki on sallittua sodassa viruksia vastaan <3

edit. En ooo voinu mesettää koko päivää ;(

Täällähän nyt on pariin otteeseen sanottu, että lataa Kasperskyltä trial versio. Joudut poistamaan muut mahdolliset antivirusohjelmat, mutta ne voi sitten trialin jälkeen asentaa uudestaan.

...itse aion hankkia tuon Kasperskyn tähän koneelle, sitten kun trial loppuu.

Yleisohjeet viruksen poistoon, joita itse noudatan:
  1. Päivitä virustorjunta, ota netti pois päältä
  2. Poista virus joko virustorjuntaohjelmalla tai käsin
  3. Poista järjestelmänpalautustiedostot(vaikka kaikki, jos ei tietoa tartunnan ajankohdasta)
  4. buuttaa kone
  5. aja virusskannaus uudelleen ja varmista viruksen poistuminen
  6. tee halutessasi uusi puhdas järjestelmän palautuspiste, kytke netti päälle ja jatka tietokoneen normaalia käyttöä

Jos virus ei poistu näillä, tutki virustorjujien sivustoja tarkempien ohjeiden saamiseksi

Voiih miksi olen blondi ja huomaan tälläset ilmoitukset aina liian myöhään:itku:

Oikeasti hyvä ilmainen virusten tappaja on EScan, joka käyttää Kasperskyn tunnisteita. Täältä lataus ja asennusohjeet, ja muutakin tarpeellista tietoa:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm

Tässä muuten mielenkiintoinen linkki virustunnistetestiin, Kaspersky vie aika suvereenisti:
http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5

Anteeksi jos meni offtopicin puolelle.

testitulokset_2006-08-02.jpg

Tässä muuten mielenkiintoinen linkki virustunnistetestiin, Kaspersky vie aika suvereenisti:
http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=5

Vuoden vanha testi.

Noi on sinänsä mielenkiintoisia että riippuen miten ja kuka noita testejä ajelee niin tulokset muuttuu sitä mukaan.

Esim aikoinaan jotkut skannerit löysi mukamas suuren määrän vaarallista spyware koneelta, jotka olikin joko temp-teidostoja tai muuten vaan vaarattomia. Sitten satiin hyvät pisteet testissä kun mukamas löyty niin paljon roskaa. :D

http://www.firewallguide.com/suites.htm Tuolta löytyy hyvä määrä tuoreita arvosteluja.

EI helvetti tää ketju alko naurattaan. la-su yönä katoin kun muutama kaveri(yllättäen naisia) pistää jotain zippiä tulemaan ja englannin kielielistä tekstiä perään. Aattelin, että joku satunnainen tuttu ois saanut viruksen. No seuraavana päivänä kun tulin töistä, niin vittu eiköhän hirveä lista kavereita ollut ottanut yhteyttä ja kaikilta virus tulossa :D Tuo kyseinen virus levisi ilmeisesti aika hyvin. Ja tuossa oli sellanen mielenkiintoinen juttu, että saatto tulla just samalla hetkellä kahdelta kaverilta tuo linkki/paketin lähetys. Ja se vielä pisti silmään, että osa kavereistani on perulaisia ja espanjankielisiä, niin niiltä tuli espanjankielinen viesti eikä englanninkielinen, vaikka ilmeisesti samasta viruksesta oli kyse. Ainakin tasan samankokoista pakettiä lähettelivät ja samaa linkkiä jakoivat.

Joo tota samaa ihmettelin itekkin, kun meseen kirjautu niin napsahti 10 ikkunaa ja jotain "hello, this is me and my gayfriend in the toilet" mietin kuinka tyhmiä ihmiset osaavat olla...

Ihmeen tyhmiä kavereita teillä. Mulla on joku 50 kontaktia mesessä, eikä yhtään virusviestiä ole näkynyt.

Johtuneeko siitä että noin 10-15 konetta noista olisi muuten pyörinyt f-securen päällä, mutta nooan tavoin tavoin olen laittanut paremmat softat niille jotka eivät itse osaa. /provo

Paskoja noi F-secure provot, ei mee läpi. Hyvin toimii muuri, ei tule pöpöt läpi.

;)

Mun oli pakko ottaa F-Secure pois käytöstä.
Palomuuri katkoi yhteyttä Messengeristä, mIRC:stä ja Firefoxin latauksista. Säännöllisesti, yleensä noin 30min käytön jälkeen.
Minkään asetusten muuttaminen ei auttanut.

Nyt mulla on ZoneAlarm + Kaspersky 7.0 kombo käytössä, toistaiseksi ei mitään ongelmia softien toimivuuden eikä myöskään "pöpöjen" kanssa.

Palomuuri katkoi yhteyttä Messengeristä, mIRC:stä ja Firefoxin latauksista. Säännöllisesti, yleensä noin 30min käytön jälkeen.

Todella omituista kyllä. :( Ite olen käyttänyt F-securea ainakin 5 vuotta päivittäin eikä koskaan ole ollut ongelmia, saati yhtäkään virusta. Sama juttu emännän ja broidin koneessa ei ole ollut ongelmia. Enkä ole tollasesta koskaan kuullutkaan (duunin läppäreissä kaikissa F-securen muurit).

ps. vaadi rahat takasi

EDIT: tuli mieleen että eikai sulla ollut mitään edellisten tietoturvasoftien jäämiä koneella? Sulla tais olla ihan puhdas windows asennus alla?

Ja se vielä pisti silmään, että osa kavereistani on perulaisia ja espanjankielisiä, niin niiltä tuli espanjankielinen viesti eikä englanninkielinen, vaikka ilmeisesti samasta viruksesta oli kyse. Ainakin tasan samankokoista pakettiä lähettelivät ja samaa linkkiä jakoivat.

jostain tän thredin linkeistä luin että toi vaihtaa kieltä aina sen mukaan, mikä kieli on asetettu windowsiin. oisko ollu kolme neljä eri kieltä tuossa kokonaisuudessaan..

Vuoden vanha testi.

Noi on sinänsä mielenkiintoisia että riippuen miten ja kuka noita testejä ajelee niin tulokset muuttuu sitä mukaan.

Esim aikoinaan jotkut skannerit löysi mukamas suuren määrän vaarallista spyware koneelta, jotka olikin joko temp-teidostoja tai muuten vaan vaarattomia. Sitten satiin hyvät pisteet testissä kun mukamas löyty niin paljon roskaa. :D

http://www.firewallguide.com/suites.htm Tuolta löytyy hyvä määrä tuoreita arvosteluja.

eikös nykyään kymmenkunta tunnetuinta virusskanneria käytä samoja tunnisteita? väitän että tuntemattomien virusten tunnistesysteemit ovat myös aika pitkälti yhteneväiset. ainoat erot jäävät siis tällä logiikalla palomuuriin... tai sit just hälyttelee vaikka jokaisesta temp-kansion bitistä omiaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom