Viruksentorjunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä toi "nykyaikanen" käytännössä tarkottaa?

Ei tuo siis mitään huippukonetta vaadi. Luulisin, että pentium 3:sta ylöspäin kun on, niin toimii ihan ok.

Voin itse myös lämpimästi suositelle AVAST virustorunta ohjelmaa. Käytössä on ollu noin 6kk ja hyvin on pelittänyt, eikä ole viiruksista tietoakaan... :)

Voin itse myös lämpimästi suositelle AVAST virustorunta ohjelmaa. Käytössä on ollu noin 6kk ja hyvin on pelittänyt, eikä ole viiruksista tietoakaan... :)
Se, että viruksista ei ole tietoakaan, voi myös tarkoittaa että virustorjunta ei toimi :D Ei vaan, tuota Avastiahan on paljon kehuttu ja myös minä sen olen ajatellut asentaa. Kaspersky Antivirus toimii myös hienosti. ZoneAlarm ollut käytössä tähän asti, täytyy sanoa etten luota ihan 100%..

Mulla on itselläni käytössä virustorjuntana Symantec Antivirus (corporate edition), spywarea varten AdAware SE professional (lisensoitu versio, eli aktiivinen taustasuojaus myös), palomuurina tällä hetkellä ihan vaan Windowsin SP2:sen palomuuri, oon kyllä harkinnut laittaa jonkun muun, mutta tuokin tuntuisi toimivan ihan ok...

palomuurina tällä hetkellä ihan vaan Windowsin SP2:sen palomuuri, oon kyllä harkinnut laittaa jonkun muun, mutta tuokin tuntuisi toimivan ihan ok...

se nyt vuotaa joka testissä kuin seula. ite suosittelisin jeticoa, sygatea tai comodoa (freewareja) tai zonealarmin pro:ta (maksullinen)

itsellä zonealarm pro + avast pro yhdistelmänä. taustalla häärää cyberhawk, AVG anti-spyware ja spywareblaster. välillä avastin lisäksi scannailen eScanilla joka käyttää kasperskyn tunnisteita (ehkä parhaat tunnisteet mielestäni).

http://koti.mbnet.fi/pattaya1/escanmwav.htm <---- tuolla linkit ja ohjeet miten saa eScanin toimii ilmatteeksi niin että se jopa poistaa sonnan.

Avast ja ZoneAlarm on minullakin, näiden lisäksi vielä spywareohjelma jonka nimeä en tähän hätään muista. Toiminut hiton hyvin nuo.

Avast hoitaa viruspuolen ja ADSL-motukassani on palomuuri joka toimii paremmin kun hyvin jos sen osaa säätää =) modeemina siis Telewell ea501

Latailin ton Avastin koneelle ja vaikuttaa ainakin mukavan helppokäyttöiseltä. Kattelin, et tässä windows xp:ssä ois valmiiks tollanen palomuuri... Siis ei ilmeisesti tarvitse sellaista koneelle imutella? Siis, että suojaakohan se tarpeeksi hyvin..

ps. Kiitos neuvoista

Latailin ton Avastin koneelle ja vaikuttaa ainakin mukavan helppokäyttöiseltä. Kattelin, et tässä windows xp:ssä ois valmiiks tollanen palomuuri... Siis ei ilmeisesti tarvitse sellaista koneelle imutella? Siis, että suojaakohan se tarpeeksi hyvin..

ps. Kiitos neuvoista

kirjotin tos jo ylempänä että se sp2:en palomuuri on seula tämä on todistettu lukuisissa testeissä jne. eli ime nyt joku noista ylhäällä ihmisten suosittelemista palomuureista ja paa se winkan oma tuotos pois päältä

edit. lisäyksenä siis että sp2:sen muuri ei esim suodata millään tavalla ulospäin pyrkivää liikennettä, se pystytään sulkemaan esim zonealarmin toimesta jolloin myös mato matonen sen pystyisi tekemään jne

Avastia minäkin käytän. Kohtuullisen helppokäyttöinen ja hyvin pitäisi suojata. Tosin itselläni on tällähetkellä joitakin viruksia koneella, mutta ne johtuvat vain omasta tyhmyydestä(asennellut epämääräisiltä sivustoilta ladattuja ohjelmia). Täytyypi taas formatoida kone jossakin vaiheessa.

kirjotin tos jo ylempänä että se sp2:en palomuuri on seula tämä on todistettu lukuisissa testeissä jne. eli ime nyt joku noista ylhäällä ihmisten suosittelemista palomuureista ja paa se winkan oma tuotos pois päältä

edit. lisäyksenä siis että sp2:sen muuri ei esim suodata millään tavalla ulospäin pyrkivää liikennettä, se pystytään sulkemaan esim zonealarmin toimesta jolloin myös mato matonen sen pystyisi tekemään jne

Pistän omalle koneelle tänään Kerion testiin, se on ollut suunnitelmissa jo kauan, mutta ei ole "ehtinyt" päivittää. Eihän tuo winukan oma tosiaan paras mahdollinen ole... Toivottavasti Vistassa olisi jo kunnollinen.

henk koht laittaisin pari kymppiä lisää modeemiin, että saa jo motukkaan sen palomuurin. jokainen softapalomuuri vuotaa jonkin verran enemmän verrattuna koneen ulkopuoliseen palikkaan.

henk koht laittaisin pari kymppiä lisää modeemiin, että saa jo motukkaan sen palomuurin. jokainen softapalomuuri vuotaa jonkin verran enemmän verrattuna koneen ulkopuoliseen palikkaan.

rautapalomuuri ei toimi jos ei sitä osaa konffata ja toimivia ratkaisuja saa freewarena. muuten toi rautamuuri on kyllä hyvä, mutta se vaati hiukan enemmän osaamista ku softa

Suositut

Back
Ylös Bottom