Viruksentorjunta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vargas
  • Aloitettu Aloitettu
Mutta milläs perustelet sen, että rautapalomuuri olisi parempi kuin softa palomuuri? (vaikka et siitä mitään sanonutkaan, mutta puhuit kuitenkin pelkästä softamuurista)

Käyttäjä ei voi "vahingossa" sallia haittaohjelman pääsyn koneeseen. Tai ulospäin.

Mulla on aika vähäinen/olematon kokemus rautamuureista, siksi puhuinkin alunperin vaan softamuurista ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käyttäjä ei voi "vahingossa" sallia haittaohjelman pääsyn koneeseen. Tai ulospäin.

Mulla on aika vähäinen/olematon kokemus rautamuureista, siksi puhuinkin alunperin vaan softamuurista ;)
No siis ihan samahan se on onko rauta vai softa muuri periaatteessa... Rautamuuri on vaan rauta jossa on joku käyttis ja palomuuri softa eikä mitään muuta. Softamuurihan on johonkin käyttikseen lisäksi asennettu ja sitä kautta helpommin käyttäjän sotkettavissa... Ja jos meinaa jotain tolla rautamuurilla suojata/johonkin päästä niin pitää sitäkin pikkusen osata konfata... Ja suoja on sama (yhtä olematon) kuin softamuurilla...

Softamuurihan on johonkin käyttikseen lisäksi asennettu ja sitä kautta helpommin käyttäjän sotkettavissa...

Tätä juuri tarkotin. Että softamuurin osaamaton käyttäjä sotkee hetkessä. Taas jos sillä olisi kone hyvin konfiguroidun rautamuurin takana niin koneen käyttäjä ei sitä pääse sotkemaan (ei osaisi eikä edes pääsisi muurin konfigurointiin käsiksi). Ni ei se kai nyt ihan sama asia sentään ole.

Tätä juuri tarkotin. Että softamuurin osaamaton käyttäjä sotkee hetkessä. Taas jos sillä olisi kone hyvin konfiguroidun rautamuurin takana niin koneen käyttäjä ei sitä pääse sotkemaan (ei osaisi eikä edes pääsisi muurin konfigurointiin käsiksi). Ni ei se kai nyt ihan sama asia sentään ole.

Eli yhteenvetona, jos ei tiedä mitä tekee, rautamuuri on parempi, jos tietää niin voi käyttää kumpaa tahansa ;)

No siis periaatteessa on... Jos ei se tumpelo käyttäjä osaa sitä rautamuuria konffata, niin ei siellä liiku mikään mihinkään... Onhan se toki sillon kaikista turvallisin... :hyper: Jos ei sitten ole "perus" konfattu valmiiksi, esim. portit 80 443 jne aukastu... Ja edelleen sieltä tulee paska läpi jos on upotettuja vbs tms. juttuja sivuilla ja klikkaillaan joka paikaan OK... Eli ei sitä loppukäyttäjää mikään itseltään suojaa...

alkuperänen kysyjähän sitä täällä pohti ja ihmiset kerto omia vinkkejään... on siin raudassa sekin että vaikka sen joku valmiiksi jollekin conffais niin jos tulee tilanne että sieltä pitääkin conffeja muuttaa ohjelmalle niin se käyttäjä ei sitä välttämättä osaa. softa palomuuri on siis siinä mielessä helpompikin.

tämän hetken paras setti on palomuuriks comodo, virustorjunnaks antivir ja spyware/adwaren poistoon AVG anti spyware.

AVG anti spyware.
Tuohan on testeissä pärjännyt hyvin, ja pyörii mulla tällä hetkellä kahdessa koneessa. Kuitenkin tuntuu että ohjelma ikään kuin yrittäisi koko ajan tehdä vaikutusta. "Huomenta herrani, löysin yöllisen skannauksen aikana 5500 haittaohjelmaa". Eli tuntuu kuin se generoisi itse niitä mahdollisia uhkia..? Muilla vastaavia kokemuksia?

Tuohan on testeissä pärjännyt hyvin, ja pyörii mulla tällä hetkellä kahdessa koneessa. Kuitenkin tuntuu että ohjelma ikään kuin yrittäisi koko ajan tehdä vaikutusta. "Huomenta herrani, löysin yöllisen skannauksen aikana 5500 haittaohjelmaa". Eli tuntuu kuin se generoisi itse niitä mahdollisia uhkia..? Muilla vastaavia kokemuksia?

Ei ole itellä paljon muuta ku pipareita löytänyt,sekä pari takaporttia alussa kun otin sen, mutta onko sulla se resident shield päällä? Jos ei ole ni kyllähän se pipareita löytelee,riippuu myös ihan missä päin surffailet :)

Rautamuuria ei kannata käyttää kuin korkeintaan softamuurin lisänä. Siis jos puhutaan adsl-modeemiin integroidusta muurista, oikeat muurit sitten tietenkin eri asia. Uusimmat madot luikertelee niistä läpi.

noihin pipareihin vaikuttaa myös se millä selaimella surffailee.. firefox tuntuu imevän niitä puoleensa aika runsaasti

Suositut

Back
Ylös Bottom