Virallinen RHP-Thread

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minulla ei ollut varmaa tietoa, että on vetänyt horkkaa. Oon vaan kuullut, kun jotkut kynikset huutelee, että selvä roinari.

Ei välttämättä tuosta roinaamisesta (jos siis sinulla on varmaa tietoa että roinaa), mutta tuosta kunnosta nyt ehkä pientä rispektiä voi antaa, kun kumminkin tosiaan on paremmassa kunnossa, kun 90 prosenttia tämän jätkän kunnon dissaajista.

Hmm, mihinköhän se mun viesti katos, vissiin poistin sitte ku koitin editoida?!? Anyway, siis tarkotin et jos se kaveri on roinaamalla saanu ittes kalkkunakondikseen ni saa olla keila kaveri. En tosiaan tiiä aiheesta mitään kun en ko sarjaa oo seurannu ja koitin lisätä tohon viestiin viel et onkohan kaverin roinatausta nyt varmaan faktaa?!?

Tulipahan mieleen että miksi puhutaan aina RHP, rinta haukka pelle..... Olen nähnyt YHDEN (1) kyykkypellen, joka ei tee muuta ku kyykkää, taino jalanojentajia ja koukistuksia + prässiä.

Joskus tekee penkkiä mutta eipä juuri muuta ja sitäkin melko vähän.

Onko kyse siitä että monien fanitukseen kuuluu yläkroppa vai siitä että kyykky on vaan liian raskasliike ?

esim.pari kaveria jotka käy kanssani salilla "vihaa" kyykkyä ja haukkuu sitä aina, se kuulemma tuntuu niin ikävälle ja on niin raskas.

Mielestäni liikkeen pitää olla raskas, ja toisaalta fakta on myös se että jalkoja käytetään paaaljon enemmän kuin käsiä noin yleensä elämässäkin.

No Pain No Gain

nimimerkillä sunnuntain kyykystä viellä jalat kipeänä

Lähinnä halusin nyt koittaa kepillä jäätä, ja kysyä uskaltaako kukaan pakkiksella avoimesta myöntää, ettei treenaa jalkoja ? :jahas: (Tämän voivat myöntää vain TOSIMIEHET)

Mä voin myöntää että en tällä hetkellä reenaa muuta kuin yläkroppaa. ei ainuttakaan jalkapäivää/liikettä. Tähän voi olla sellanen syy kyllä että mun polvi ei ole viellä parantunut täysin joten en voi niitä jalkoja reenatakkaan vaikka haluaisin :)

No onhan se paljon raskaampaa ottaa paino niskan päälle, painaa ikävästi jo paikallaan seisoessa ja sitten pitäisi vielä kyykkyyn mennä + nousta sieltä ylös. Hihaton t-paita ja collegehousut jalkaan niin saanti on taattu. Sitäpaitsi jalat eivät näy Facebookin kuvassa.

En tiedä olenko jotenkin aivovammainen, mutta minusta lihaksikkaat (etu)reidet on perkeleen hienon näköiset. Kunnon ulkoneva kaari ja kokoa sopivasti. Älyttömät kehonrakennus-reidet on asia tietysti erikseen. Onneksi minulle on siunattu hyvät reidet. Penkkitulos naurettavan lähellä kyykkytulosta, mutta tuntuu reidet olevan himpun verran edellä yläkroppaa.

En tiedä olenko jotenkin aivovammainen, mutta minusta lihaksikkaat (etu)reidet on perkeleen hienon näköiset. Kunnon ulkoneva kaari ja kokoa sopivasti. Älyttömät kehonrakennus-reidet on asia tietysti erikseen.

+1

Sen lisäksi lihaksikkaiden jalkojen myötä pelkkä paikallaan seisominen muuttuu "jämäkän" näköiseksi. Puhumattakaan kävelystä. Ei tarvii sipsutella tai kipittää enää :D

EDIT:sanamuodon korjaus

Voi sedät hyvät,onko se teiltä pois jos joku arvostaa estetiikan puolesta lihaksikasta yläkroppaa,eikä katso tarvitsevansa lihaksikkaita jalkoja?Mikä siinä häiritsee?Se että joku ei omistaudu punttailulle niin täysin,että on valmis tekemään liikkeitä jotka tuntuvat omasta mielestä epämukavilta?Totta,jos sinulla on helvetin iso haukkari ja puolikkaat koripallot tissien paikalla,mutta jaloistasi tulee mieleen kaksi bodypump-tankoa,et voi itseäsi kutsua kehonrakentajaksi yms.Mutta jokainen ei välttämättä tahdo samaa kuin keskiverto voimanostaja tai kehonrakentaja.Sen lisäksi,aikas moni RHP käy salilla lähinnä tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin,ja perus onnelalissua ei varmaan kauheasti kiinnosta onko sulla colemanin reidet...kyl se on niinq nii kiva ku tol jätkäl on hei onnex tommone tosi kiva haba ja sillee?

Mitä hyötyä on tehdä kyykkyä (jos syynä on vain tuon super-hormonin saaminen), jos mave ajaa samanasian? Kyllä mave mielestäni on vähintään yhtä "kokonaisvaltainen" ja suuri liike ?

Entä jos haluan vain hieman lihaksikkaan yläkropan (väitän, että tässäkin on purtavaa monelle..), voinko saada sitä ilman kyykkyä ? On vaan niin hauskaa, kun perus-punttaajan kohdalla stressataan lihasepätasapainoista sun muista. Ymmärrän kyllä, kun Hulkit sun muut alan ammattilaiset kisalavoille tähtäävät tulevat kertomaan miten sinne kannattaa tähdätä - mutta tavallisen pulliaisen kannalta, miksi ei treenata kuten itse haluaa? Onko kenelläkään antaa aidosti tutkittua tulosta siitä, että lisäämällä kyykyn ja jalat muuten järkevään ohjelmaan, syömiseen ja lepoon saadaan aikaan huomattavasti parempia tuloksia halutuissa lihasryhmissä?

Niinno eihän se kyykky mikään pakollinen liike ole. Kyl sitä sit kannattaa tehdä jos haluaa jalat jotka hinkkaa farkut paskaksi. Katsotaan 100 vuotta taaksepäin, niin ei kyykkyjä pahemmin tehty eikä horkkaa löytynyt. Isoja ja vahvoja ukkoja silti löytyi.

Ja lihaksikkaan yläkropan saa ilman kyykkäämistäkin. Katso vaikka kädenvääntäjiä, monet vääntäjät maailman huipulta jättää kyykyt tekemättä ettei tuu turhaa massaa alakroppaan.

En usko, että kenelläkään kuitenkaan on mitään sitä vastaan jos joku jättää kyykyt väliin, mutta tekee mavea. Mave kuitenkin mielestäni paras liike mitä löytyy.

Puhumattakaan kävelystä. Ei tarvii sipsutella tai kipittää enää :D

Niin...Joutuu kävellä kuin olisi paskat housuissa tai muuten reidet hinkkaa kiinni ja niinku henki tuossa sanoi niin housutkin menevät rikki :(

Minusta se tietyntyylisen hc-treenaamisen pakkotuputtaminen ja muiden panettelu on ollut aina vähän turhaa. Tärkeintä on, että mahdollisimman moni saadaan liikunnan pariin sekä nauttii sen hyödyistä, vaikka se olisikin sitten vain hauista taljoilla.

Pitääkö tämä väite paikkaansa: jollet kyykkää, et voi myöskään saada leveää selkää ja isoja ojentajia?

En usko, että se pitää paikkansa.

Mutta jos haluaa vain näyttävän yläkropan, niin maastavetoa en silti jättäisi tekemättä. Ainakin itselläni MaVe on kasvattanut epäkkäitä paremmin kuin mikään muu yksittäinen liike kohautukset mukaanlukien. Lisäksi se harjoittaa keskivartaloa, jonka heikkous on terveysriski raskaissa yläkropan liikkeissä, joissa kroppa on pidettävä ryhdissä.

Entä jos haluan vain hieman lihaksikkaan yläkropan (väitän, että tässäkin on purtavaa monelle..), voinko saada sitä ilman kyykkyä ?

Voit varmasti.

Itse olen aina ollut laiska harjoittamaan jalkoja, mutta teen jokaisessa treenissä silti useita sarjoja joko kyykkyä tai maastavetoa tuloshakuisesti. Muista jalkaliikkeistä olen luopunut lähes kokonaan näiden kahden hyväksi, joka kieltämättä näkyy varmasti pohkeiden pienuudessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
se ettei "halua isoja tukkireisiä" on mun mielestä aika tyhmä syy jättää jalat treenaamatta. Ei se kyykky sentään niin tehokas liike ole että reidet yhtäkkiä posahtaisivat massiivisiksi tukeiksi jotka hinkkaa kiinni eikä mahdu farkkuihin :D kyllä siihen tarvitsisi ihan kunnon työtä tehdä sen eteen vuosien ajan. Kannattaisi nyt edes voimahakuisesti treenata säännöllisesti ne jalat että pysyvät vauhdissa mukana muissa liikkeissä.

Mut jos ei halua niin minkäs sille voi. Eihän elämässä toki mitään tarvitse tehdä mitä ei halua ;'(

Itse harjotan jalat siinä missä muutkin lihakset, mutta olen aina miettinyt että missä tilanteissa lihaksikkaista jaloista olisi hyötyä noin niinkuin ulkonäöllisessä mielessä? Kesäisin päällä on aina shortsit, mitkä menevät polviin asti, enkä uikkaan missään Speedoissa, vaan samantyyppisissä shortseissa. :D
Eli onko joku tilanne milloin esim. reidet näkyisivät? Jos nyt makuuhuonepuuhia ei lasketa...;)

Niin...Joutuu kävellä kuin olisi paskat housuissa tai muuten reidet hinkkaa kiinni ja niinku henki tuossa sanoi niin housutkin menevät rikki :(

Harvalla meistä kuitenkaan on pelkoa noin isoista reisilihaksista :)

Ja ei sitä kyykkyä ole pakko tehdä. Itellänikään ei ole tankokyykky ollut treeniohjelmassa mukana enää yli vuoteen. Kasvoi vaan iso perse ja reidet jäi pieneks.

- - ja toisaalta fakta on myös se että jalkoja käytetään paaaljon enemmän kuin käsiä noin yleensä elämässäkin.

Jos reaalimaailmaa varten treenaisi, niin pitäisi kai tehdä mavea ja treenata sormia. Ainakin minulla voimat loppuvat yleensä joko jonkun raskaan esineen nostamiseen, joka on lähempänä mavea kuin kyykkyä, tai sitten jostain kevyehkön lipaston kulmasta on niin paha saada kiinni, että pitäisi olla sormissa voimaa tuplaten nykyiseen. Hauistakin voi joskus kaivata kantamiseen, mutta rinta- ja ojentajalihaksille ei tunnu olevan käyttöä ollenkaan.

Vatsa- ja selkälihakset kai olisivat terveyden kannalta tärkeimmät treenattavat. Paha sekin on jos jalat jaksaisivat nostaa enemmän kuin selkä kestää.

Harvalla meistä kuitenkaan on pelkoa noin isoista reisilihaksista :)

Ja ei sitä kyykkyä ole pakko tehdä. Itellänikään ei ole tankokyykky ollut treeniohjelmassa mukana enää yli vuoteen. Kasvoi vaan iso perse ja reidet jäi pieneks.

Vähän vitsillä kirjoitettu tuo oma heitto :D Itse siis pidän kyykkäämisestä ja sitä tulee tehtyäkin paljon. Omaan ihan perus normaalit salipojun reidet, mutta tuo reisien hitsaaminen on kyllä todellinen onkelma jopa näillä kintuilla jos joutuu pidempää pätkää talsia. Toinen ongelma on välillä housujen osto. Tietyt merkit toki menee sitten helposti.

Jotain enemmän aiheesta niin itseäni ei juuri kiinnosta kyykkääkö joku tai tekeekö edes jalkoja. Pysyypähän kyykkytelineet vapaana :D

Jersey Shore Mike aka "Situation". /thread

Kyllähän toi roinaamalla onnistuu, mutta enpä ole moisia käsiä natuna samalla muun kehon lihaksistolla nähnyt (enkä varmaan näekkään).

Mieshän on muuten Personal Trainer. Ei asiakkaitakaan varmaan kiinnostakkaan kuin se päkki ja isot habat, niin mites sitä muuten treenaamaan :D

Narukädeltä vaikuttaa naturaaliksikin ovat tuskin 45 cm..paremminkin 43 cm

Jotain enemmän aiheesta niin itseäni ei juuri kiinnosta kyykkääkö joku tai tekeekö edes jalkoja. Pysyypähän kyykkytelineet vapaana :D

Toi on kyllä totta. Ikinä ei oo nykyisellä salilla tarvinnu jonottaa kyykkäämistä varten (olen puoli vuotta käyny siellä) :)

No onhan se paljon raskaampaa ottaa paino niskan päälle, painaa ikävästi jo paikallaan seisoessa ja sitten pitäisi vielä kyykkyyn mennä + nousta sieltä ylös. Hihaton t-paita ja collegehousut jalkaan niin saanti on taattu. Sitäpaitsi jalat eivät näy Facebookin kuvassa.

Ei vahvojen lihaksikkaiden jalkojen saamiseksi tarvitse kyykätä koskaan, itse en saa kyykkyä enkä myöskään muita liikkeitä jossa tanko on niskan takana tehtyä lainkaan(olkapää vamma), mutta teenkin sitten hackia prässiä ja muita liikkeitä supereina ja kovaa ja jalat tuntuvat muotoutuvan paremmin kuin ennen, kun kyykky oli pääliike.

Jaloilla ja myös korkealla perseellä ja kookkailla terävillä pohkeilla saa huomiota vähintään yhtä usein kuin hyvin kehittyneellä yläkropan lihaksistolla.
Kun kuljen shortseissa, enemmän kuulen huomautuksia ja uteluita pohkeistani, kuin hauiksista tms., ilmeisesti koska kovia pohkeita löytyy harvemmilta.
Naiset sitä paitsi katselevat miesten persauksia lähes yhtä paljon kuin me miehet naisten.

Miltäs kuullostaa tämmönen perustelu,ettei tarvi syä niin paljoa kun jättää raskaat jalkaliikkeet tekemättä ja kulutus ei oo niin kova? :) Tuntuu muutenki,ettei pysty syömään tarpeeksi (terveellisesti siis) jotta sais oikeen määrän kaloreita.
Toki suurin syy on,että ei vaan innosta tehä jalkaliikkeitä vaikka kyykkyä/prässiä/sjmv:tä teenki. Eniten kuitenki lintsaan jalkareeneistä ja niiden sisällä eritoten etu&takareisinitkutuksista.

Penkki,vinopenkki,pystypunnerrukset ja eri ojentajaliikkeet vaan on mukavinta vetää.

Aika monella voimanostajalla on pillikintut yläkroppaan verrattuna, koska kyykätään vain alle 5 toiston sarjoilla, silti kyykkäävät 300-400 raudoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom