Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
Iskihän se pääsykoe-ahdistus viimeinkin.

Lääkikseen olen pyrkimässä ja eniten huolettaa laskut. Kaikki fysiikan ja kemian kurssit on lukiossa kyllä käyty ja aihealueet tuttuja, mutta olen todella huono soveltamaan mitään. Suora sijoitushan ei ole sovellusta :) Liian monta kertaa on tullut katottua harjoitustehtävien mallivastaukset kun ei heti onnistukaan ja tulee vain huonompi olo "...kun ei tätäkään osaa, kato ny kuinka yksinkertanen se ois ollu".

Muutenkin vaikeuksia ymmärtää niitä jotka pystyvät lukemaan 8 h/päivä, itselläni se on muistiinpanojen mukaan korkeintaan neljä tuntia. Lukujahan nuo ovat ja blaa blaa mutta huono olo ei taida järkeä kuunnella :(

Parasta kirjottaa vaan saatanan hyvät esseet.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tietääkö joku muuten, että jos on mahdollisuus päästä opiskelemaan suoravalinnan kautta niin tarvitseeko mennä pääsykokeeseen? Oon yrittäny netistä selvittää, mutta ei oikeen löydy tietoa. Pitää varmaan soitella yliopiston kansliaan ja kysellä asiasta.

Mullakin kyllä jo iskeny pääsykoe-ahdistus! Oon lukenu tosi paljon, ja silti ei mee mitkään välikokeet hyvin, hieman masentavaa. Mutta tosiaankin niin kuin jo minulle sanottiin, ei ne harjoituspääsykokeet sitä sisäänpääsyä ratkaise.

Tietääkö joku muuten, että jos on mahdollisuus päästä opiskelemaan suoravalinnan kautta niin tarvitseeko mennä pääsykokeeseen?
Suoravalinta tarkoittaa nimenomaan sitä, että valitaan suoraan esim yo-todistuksen perusteella. Ei siis tarvitse mennä pääsykokeisiin.

Iskihän se pääsykoe-ahdistus viimeinkin.

Lääkikseen olen pyrkimässä ja eniten huolettaa laskut. Kaikki fysiikan ja kemian kurssit on lukiossa kyllä käyty ja aihealueet tuttuja, mutta olen todella huono soveltamaan mitään. Suora sijoitushan ei ole sovellusta :) Liian monta kertaa on tullut katottua harjoitustehtävien mallivastaukset kun ei heti onnistukaan ja tulee vain huonompi olo "...kun ei tätäkään osaa, kato ny kuinka yksinkertanen se ois ollu".

Muutenkin vaikeuksia ymmärtää niitä jotka pystyvät lukemaan 8 h/päivä, itselläni se on muistiinpanojen mukaan korkeintaan neljä tuntia. Lukujahan nuo ovat ja blaa blaa mutta huono olo ei taida järkeä kuunnella :(

Parasta kirjottaa vaan saatanan hyvät esseet.

Ei nyt mitenkään oo tarkotus stressata lisää, mut ainaki viime vuoden kokeessa oli ns. essee tehtäville oleva vastaus tila jo sen verran lyhyt et ne piti aika lyhyesti ja ytimekkäästi pystyä vastaamaan. Ei ne tehtävät loppujen lopuksi niin vaikeita oo, niis voi olla sellasia kimurantteja kohtia mitkä vaatii jonkin jujun hoksaamista, ja lähes kaikissa tehtävissä on tietty johdanto, jonka ymmärtäminen vaaditaan, jotta tehtävän pystyy laskee... Näin oli siis viimevuonna ku ite pääsin sisälle...

Mut onnea tulevaan kokeeseen :thumbs: jos oot ouluun hakemassa niin nähdään siellä ens syksynä :)

Huhh! enää pari viikkoa kokeeseen, nyt alkaa vähitellen paniikki iskeä. Pitäisi aloittaa vähitellen asioiden kertailu, tuntuu että kaikki mitä luin kuukausi sitten on mystisesti kadonnut päästä. Täytyy toivoa että muillakin olisi samat fiilikset! :rolleyes:

Kannattaa pitää mielessä, että jos asia on kaikille uusi (vrt. ei lukiossa käsitelty), niin tehtävästä ei kovin vaikeaa voi saada. Kun tehtävästä pitäisi jakaa tasaisesti pisteitä kuitenkin, niin sen täytyisi olla "tehtävissä". Tai näin sen perusteella, mitä olen lääkkikseen hakijoiden juttuja seuraillut.

Vähän vajaa 2 viikkoa tässä enää DIAn pääsykokeeseen. Tosin tässä tulee YO-tulokset, niin pitää toivoa, että pääsisi paperivalinnoilla sisään. Siihen kun minulla on olemassa suhteellisen hyvä todennäköisyys, mutta eipä sitä koskaan tiedä.

Vähän vajaa 2 viikkoa tässä enää DIAn pääsykokeeseen. Tosin tässä tulee YO-tulokset, niin pitää toivoa, että pääsisi paperivalinnoilla sisään. Siihen kun minulla on olemassa suhteellisen hyvä todennäköisyys, mutta eipä sitä koskaan tiedä.

Sama homma, lukuinto kadonnu täysin. vittu. (papereilla en todellakaan ole pääsemässä sisään)
Onneksi sentään näyttää vähän siltä että noista vanhoista pääsykokeista irtoaisi lähelle 30:a pistettä.

Sama homma, lukuinto kadonnu täysin. vittu. (papereilla en todellakaan ole pääsemässä sisään)
Onneksi sentään näyttää vähän siltä että noista vanhoista pääsykokeista irtoaisi lähelle 30:a pistettä.

Joo, olen tässä itsekkin lueskellut pääsykokeisiin. Hyvä ottaa varman päälle. Valmennuskurssi kohta päätöksessä ja ensi viikolla pitäisi jaksaa itsenäisesti jotenkin lukea. Vähän pelkään pahoin, että se jää siihen, että luen fysiikkaa ja matikkaa teoriaa selailemalla :D Kävi kyllä ihan samoin ennen YO:ta, kun ei vaan jaksanut enää lukea yhtään.

Hoho, valmennuskurssi, miun valmennuskurssina on toiminu hyvät päiväunet ja nettipoksu ;)). Hyvin vähän oon jaksanu lukea mutta tuntuu muisti ainakin pelaavan vielä kirjotusten jäljiltä, tuntuu ainakin että osais enemmän nyt kuin sillon ku istuskeli siellä salissa tekemässä yo-kokeita.

Joko alkaa olla tulevilla dippainsseillä matikka, fysiikka ja kemia hanskassa? :) Tässä olisi enää 3 kokonaista päivää DIAn matikan pääsykokeeseen.

Ja eikös lääkkiksen pääsykokeet ole ohitse jo?

Joko alkaa olla tulevilla dippainsseillä matikka, fysiikka ja kemia hanskassa? :) Tässä olisi enää 3 kokonaista päivää DIAn matikan pääsykokeeseen.

Ja eikös lääkkiksen pääsykokeet ole ohitse jo?

Pitääpä tänään alottaa lukee tohon. Lääkis oli joo eilen, oli varsin hankala.

Viime hetken paniikki, btw pisterajat ollu ainakin Tampereella papereissa ihan helvetin matalalla. TTK/TTY haku yms siis.

Juups, rajat ollut tosi alhaiset TTY:llä paperivalinnassa. En tiedä oliko järkeä nostaa paperivalittavien osuutta jopa 40% opiskelupaikoista ja lisätä vielä ihan huimia "ehtoja" tuolle hakemiselle, kuten esim MO-linjan ja tutan pitkän matematiikan laudatur? Nythän paperivalintaan ei saada edes koko paperikiintiötä rajat täyttäviä hakijoita. Niitä pitkän matematiikan laudaturin kirjoittaneita kun ei riitä joka ohjelmaan kymmenkaupalla...

No Reiska, miten on sujunut? Tänään oli juu DI-matikka ja huomenna vielä fysiikka. Tosin meitsillä on vasta 3vko päästä ykköspaikkan eli kauppiksen koe, onnea vaan niille, joilla alkaa loma jo tällä viikolla...

Tänään tosiaan DI matikka, ja huomenna fyssa :rolleyes: Matikka meni lukemisen määrään suhteutettuna paremmin kuin hyvin :D 4 tehtävää tein, joista 3 pitäisi ainakin olla kutakuinkin oikein. Siitä viposta nyt en mene takuisiin..

Fysiikka samalla tavalla, niin ei ole hätäpäivää kun kirjoitukset meni aikanaan niin hyvin..

Jepjep, matikasta about puolet pojoista kun tein yhessä kohdassa merkkivirheen ja vastaus väärin. Fysiikka kuitenkin ollut se vahvempi aine varsinkin näin lukiessa joten pitäs klaarata opiskelupaikka ainakin jonnekkin. Parin tunnin kertaus viä ja tsillai. Toi matikan koe oli ainakin omasta mielestä samaa tasoa ku viime vuonna, jollon se tiputteli noita pisterajoja aika rajusti. Tänä vuonna oli vielä paperivalintapointsit alhaalla treellä, saattaa olla villejä pisterajoja sisäänpääsyyn =)

Jepjep, matikasta about puolet pojoista kun tein yhessä kohdassa merkkivirheen ja vastaus väärin. Fysiikka kuitenkin ollut se vahvempi aine varsinkin näin lukiessa joten pitäs klaarata opiskelupaikka ainakin jonnekkin. Parin tunnin kertaus viä ja tsillai. Toi matikan koe oli ainakin omasta mielestä samaa tasoa ku viime vuonna, jollon se tiputteli noita pisterajoja aika rajusti. Tänä vuonna oli vielä paperivalintapointsit alhaalla treellä, saattaa olla villejä pisterajoja sisäänpääsyyn =)

Vähän samaa kutinaa näistä. Matikka näytti menneen paremmin kuin osasin odottaa, vaikka oli vähän laskurutiini hukassa. Tänään sitten fysiikassa kotikenttäetu, kun kirjoituksista suivaantuneena sitä on tullut kerrattua tarkemmin.

Kohtapa tästä kertailemaan vähän teoriaa siiskin.

Iski muuten paniikki ennen matikkaa. Kun resetoin laskimen, niin se paska oli aivan pimeä sen jälkeen, ruudussa ei näkynyt merkin merkkiä, vaikka kuinka hakkasi niitä namiskoja. Toinen niistä valvojistakaan ei osannut auttaa yhtään, kun kysyin apua. Hakkasi vain randomilla niitä näppäimiä. Minullekin tuo oli lainalaskin, niin en todellakaan tiennyt miten tuo nyt toimii. Siinä sitten oli pitkät 10min odotella kokeen alkua, istuskelin ja kirosin tuuriani laskimen kanssa. Sitten kysyin toiselta valvojalta, niin se katseli sitä tovin ja sääti kontrastia ja sitten alkoi taas näkyä normaalisti kaikki. Oli kohtis jännittävä alku :)

Mulla on kanssa filosofian pääsykokeet huomenna. Jännittää niin kamalasti että huh, olen nyt syksystä asti tankannut tätä kirjaa pikkuhiljaa. Sama kirja kuin viime vuonna.. toivon niiin että taidot riittäis jo sisälle, haluaisin opiskella.

Tänään tosin pamahti postiluukusta ammattikorkeakutsutkin.. Liiketalouteen ja sairaanhoitoon. Mietin vielä menenkö tonne liiketalouteen, mulla kun ei ole matikkapäätä lainkaan että tarvisko suosiolla skipata koko koe..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom