Virallinen pääsykoethread

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hoku
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos en kesätöitä saa niin voisin kokeilla ihan läpällä hakea valtsikkaan lukemaan kansista. 2 viikon intensiivipänttäyksellä.

nyt alkoi lukuloma: eka Yo kirjotukset alta pois, sitten JKL:än yliopistoon hakemaan fysioterapeutiksi. Jos ei pääse, niin haen johonkin ammattikorkeakouluun.. pitää valintoja alkaa kattomaan

nyt alkoi lukuloma: eka Yo kirjotukset alta pois, sitten JKL:än yliopistoon hakemaan fysioterapeutiksi. Jos ei pääse, niin haen johonkin ammattikorkeakouluun.. pitää valintoja alkaa kattomaan

Jos oot lukiota suorittamassa tällä hetkellä pois alta, eikä muita tutkintoja löydy niin voi olla aika vaikea päästä Jyväskylän yliopistoon lukemaan suoraan tuota fysioterapiaa.

"Fysioterapiaa pääaineena opiskelemaan voivat hakea fysioterapian terveydenhuoltoalan ammattikorkeakoulututkinnon tai siihen rinnastettavan opistoasteen tutkinnon suorittaneet henkilöt."
http://www.jyu.fi/sport/opiskelijavalinta/hakuopas07/terveystieteet

Luku-urakka aloitettu onneksi jo melkein kuukausi sitten. Kerran olen saanut jo pääsykoekirjat luettua läpi, ja huhtikuussa alkaa sitten valmennuskurssikin :)
Haen siis biologiaa lukemaan, Helsingin yliopisto 1. sijalla...saa nähdä riittääkö rahkeet tänä vuonna! Viimevuonna jäi aika monella pisteellä rajoista, mutta en silloin kovin tosissaan hakenutkaan :jahas:

Jos oot lukiota suorittamassa tällä hetkellä pois alta, eikä muita tutkintoja löydy niin voi olla aika vaikea päästä Jyväskylän yliopistoon lukemaan suoraan tuota fysioterapiaa.

"Fysioterapiaa pääaineena opiskelemaan voivat hakea fysioterapian terveydenhuoltoalan ammattikorkeakoulututkinnon tai siihen rinnastettavan opistoasteen tutkinnon suorittaneet henkilöt."
http://www.jyu.fi/sport/opiskelijavalinta/hakuopas07/terveystieteet

joo, toi fysioterapeutin koulutus näin suoraan olis jo verrattavissa lotto voittoon.. Jyväskylässä tosin on myös liikuntabiologin ja liikunnan opettajan yliopistotason linjat ja ne kiinnostaa myös: niihin pienet mahdollisuudet päästäkin

Jos en kesätöitä saa niin voisin kokeilla ihan läpällä hakea valtsikkaan lukemaan kansista. 2 viikon intensiivipänttäyksellä.

Kokeile ihmeessä, aikanaan tein saman kun sain sitä varten aneltua intistä kaksi viikkoa "pääsykoelomaa". Loma meni lähinnä juhliessa, mutta sisään pääsin silti suureksi yllätyksekseni :) Vielä jos joskus jaksaisi siellä opiskellakin...

"joo, toi fysioterapeutin koulutus näin suoraan olis jo verrattavissa lotto voittoon.. Jyväskylässä tosin on myös liikuntabiologin ja liikunnan opettajan yliopistotason linjat ja ne kiinnostaa myös: niihin pienet mahdollisuudet päästäkin"

Luulisin että nuo ovat myös sellaisia jotka vaativat jo pohjalle yliopisto -tai ammattikorkeakoulu tutkinnon niin kuin tuo fysioterapia? Mutta fysioterapeutiksi voit opiskella ammattikorkeissa, eli eikun sinne hakemaan!

Ei, kyllä tonne voi hakea erillisessä ryhmässä pelkällä YO tutkinnolla, näin olen käsittänyt.

Ammattikorkeisiin lähtee tottakai myös hakemukset

Onko kukaan hakenu tonne liikuntatieteelliseen, varsinkin liikuntapedagogiikkaan? Kun katselin noita pisterajoja, eli pojilla viime vuonna 25,5 pistettä. Niin eli siis minun hakeminen olisi jo etukäteen mahdotonta, koska kyseinen pistemäärä olisi jo minun kohdalla mahdotonta saavuttaa. Eli saisin liikunnasta 10x0,6p=6p, terveystieto 9x0,1p=0,9p, vaikka kävisin toisenkin kurssin ja saisin kympin niin saisin maksimi pisteet eli 2p ja sit kirjoituksista äidinkieli C eli 3x0,75p=2,25p, matematiikka pitkä niin realistinen tavoite olisi M eli 4x1,5p=6p, ja vaikka saisin sit fysiikasta ja maantieteestä L molemmista niin saisin vain 2x6x0,75p=9p, eli 6p+2p+2,25p+6p+9p=25,25p, eli en pääsis edes pääsykokeisiin, onko tämä raja todellakin näin tiukka? Vai olenko ymmärtänyt joko äidinkielen ja fysiikan painotuksen väärin ja nämä painotettaisiin esim. pitkänä?
Tossa vielä linkki pisteytyssivulle.
http://www.jyu.fi/sport/opiskelijavalinta/hakuopas07/liikuntatieteiden%20koulutus

Onko kukaan hakenu tonne liikuntatieteelliseen, varsinkin liikuntapedagogiikkaan? Kun katselin noita pisterajoja, eli pojilla viime vuonna 25,5 pistettä. Niin eli siis minun hakeminen olisi jo etukäteen mahdotonta, koska kyseinen pistemäärä olisi jo minun kohdalla mahdotonta saavuttaa. Eli saisin liikunnasta 10x0,6p=6p, terveystieto 9x0,1p=0,9p, vaikka kävisin toisenkin kurssin ja saisin kympin niin saisin maksimi pisteet eli 2p ja sit kirjoituksista äidinkieli C eli 3x0,75p=2,25p, matematiikka pitkä niin realistinen tavoite olisi M eli 4x1,5p=6p, ja vaikka saisin sit fysiikasta ja maantieteestä L molemmista niin saisin vain 2x6x0,75p=9p, eli 6p+2p+2,25p+6p+9p=25,25p, eli en pääsis edes pääsykokeisiin, onko tämä raja todellakin näin tiukka? Vai olenko ymmärtänyt joko äidinkielen ja fysiikan painotuksen väärin ja nämä painotettaisiin esim. pitkänä?
Tossa vielä linkki pisteytyssivulle.
http://www.jyu.fi/sport/opiskelijavalinta/hakuopas07/liikuntatieteiden%20koulutus

Ei todellakaan ole niin tiukka vaatimustaso kuin olet laskenut. Saat ensimmäisestä osiosta eli liikunnan ja tt:n kursseista melkein täydet 8p, sekä nopeasti laskettuna yo-arvosanoista 28, eli yht 36 ja kirkkaasti valintakokeisiin. :thumbs: Äidinkieli ja reaaliaineet lasketaan tottakai pitkän kertoimella.

Pyrin itse liikuntatieteelliseen biomekaniikkaan keväällä 2005. Löytyy varmaan tästä tredistäkin sen aikaiset postaukset, mutta muistaakseni lähtöpisteitä sain jtn 40+, liikuntatestit meni kuumeessa aivan persiilleen, mutta kirjallinen meni hyvin. Pisteet eivät riittäneet biomekaniikkaan, valmennukseen olisin niillä päässyt... :rolleyes: mutta se ei napannut, vaan päädyin pyrkimään lääkikseen ja sillä tiellä ollaan edelleen.

Kerron mielelläni lisää liikuntatieteellisen pääsykoepäivästä kunhan ehdin.

Kukaan hakemassa luokanopettajakoulutukseen? Vielä Kajaaniin tai Rovaniemelle? Voiskos joku hahmottaa, millaiset on pääsykokeet/haasttattelut ennen ollut? Nyt ilmeisesti pääsykoemateriaali ilmestyy nettiin vasta huhtikuun alussa.

Onkos täälä ketään liikuntalääketieteistä kiinnostuneita? Itse olen hakemassa Kuopion YO:hon, Jyväskylä oli aluksi haaveena, mutta pohjalla pitäisi olla fysioterapia tai lähihoitaja tutkinto.. aika persiistä tollanen.

Meikäläinen ehkä. Mietin joskus pitäisikö lähteä liikuntalääketieteen saralle sitten joskus, mutta en tiedä. Eipä kiinnosta hiihtäjien dopingtestejä hoitaa, tai olla jossain yleisurheilukisoissa "päivystämässä". Lääkis siis alkaa ensi syksynä, että sitä kautta. Jokin edes välillisesti liikuntaan liittyvä kuitenkin kiinnostaisi, tyyliin liikuntaelimistön vammat & urheilijan ravitsemus. Mutta vaikea tosiaan vielä sanoa mihin sitä loppujen lopuksi päätyy.

Haen Kuopion yliopistoon ravitsemustiedettä lukemaan, mut myös Helsingissä käyn ravitsemustieteen pääsykokeissa. Tosin aika erilaiset kokeet ja muutenkin noissa ne opinnot koostuu aika erilaisista aineista (toki paljon yhtenevääkin).. Kemiaa oon yrittäny päntätä ja fysiologian kirja on ollu kovassa luvussa. Vielä kun muistaisin lukea sitä psykologiaakin.

Liikuntalääketiede kiinnostaa myös.. Haen varalta myös amk:hon fysioterapiaa, jos vaikka sinne aukenis paikka, ellen tuonne ravitsemustieteeseen pääse. Fysioterapian jälkeen vois sit lukea liikuntalääketiedettä ja sivuaineena rav.tiedettä :D oon jo näin pitkälle miettyny varasuunnitelmia. Mut yritän nyt kuitenkin kovasti keskittyä tohon ravitsemustieteeseen. Olis ihana päästä vihdoin opiskelemaan sitä, mistä on oikeesti kiinnostunu!

Vituttaa joskus sellaset ihmiset, jotka on tyyliin suoraan lukiosta päässeet vaikkapa yliopistoon ihan vaan siks on ovat niin vitun viisaita (viisaudessa ei mitään pahaa), mut sit niitä ei edes oikeesti kiinnosta se ala ja eivätkä arvosta sitä, että ovat päässeet ylipäätään opiskelemaan..

ite en lukenu yhtään amk:n pääsykokeisiin kun tavotteena oli yliopisto. onneks en päässy yliopiston pääsykokeiden haastatteluja pidemmälle!

heittämällä sisään amk:hon, sopinut itelle paljon paremmin kyseinen koulutus kun ei kiinnosta päteä jollain ihme sanastoilla ja esittää viisasta. nyt kun teen päättötyötä, voisin vielä hangata puolessavälissä opintoja yliopistossa ilman mitään tietoa töistä yms...

ja sit melkein aiheeseen: jyväskylässä kuulema liikunnalle pääsee keskimäärin 3. - 6. kerralla. pari puolituttua kävi useemman kerran pääsykokeissa ennenkun ovet aukes viimein.

ite en lukenu yhtään amk:n pääsykokeisiin kun tavotteena oli yliopisto. onneks en päässy yliopiston pääsykokeiden haastatteluja pidemmälle!

heittämällä sisään amk:hon, sopinut itelle paljon paremmin kyseinen koulutus kun ei kiinnosta päteä jollain ihme sanastoilla ja esittää viisasta. nyt kun teen päättötyötä, voisin vielä hangata puolessavälissä opintoja yliopistossa ilman mitään tietoa töistä yms...

ja sit melkein aiheeseen: jyväskylässä kuulema liikunnalle pääsee keskimäärin 3. - 6. kerralla. pari puolituttua kävi useemman kerran pääsykokeissa ennenkun ovet aukes viimein.

Jooh, oot oikeassa. Tyhmiähän ne yliopistoon menevät on, kun opinnot kestävät kaksi vuotta pitempään ja ei ne siellä opi mitää muuta ku turhia sanoja ja näyttelemään viisasta!

Jooh, oot oikeassa. Tyhmiähän ne yliopistoon menevät on, kun opinnot kestävät kaksi vuotta pitempään ja ei ne siellä opi mitää muuta ku turhia sanoja ja näyttelemään viisasta!

ei tartte ottaa henkilökohtasesti. en tarkottanu tuota mikskään yleistotuudeks, se on vaan mun näkökanta yliopisto- opiskeluun (eli ei todellakaan sovi mulle..)

ehkä sit voisin opiskella yliopistossa jos opiskelijamäärät ois esimerkiks 25% nykyisistä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom