Virallinen känni, krapula ja ryyppytredi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 8Balls
  • Aloitettu Aloitettu
Jokainen juo sitä, mikä sopii parhaiten omaan suuhun.

Toivottavasti. :)

Kyllähän vodkista löytyy kaikenlaisia aromeja.

Kerro! Mitä aromeja on? Kokemukseni ja ymmärrykseni vodkasta on, että parasta on se, joka vähiten maistuu.
Mistä sinä pidät, miksi? Avaa, kysyn aidosti.

Niistä vain valitsemaan itselleen maistuvinta.

Edelleen kerro: Mitä eroja, mistä ne johtuvat, mitä tavoitellaan ja millä perusteella? Alueelliset erot, lainsäädäntö tms.? Kiinnostaa.

E:
Itse en sherry-tynnyreissä kypsytettyä viskiä lähemmäksi karkkikauppaa astele ja salmari ei maistu ollenkaan, eikä laku kuulosta ainakaan yhtään houkuttelevammalta.

Mulle sherryiset viskit ovat vaikeita. Äärimmillään ne ovat puisen kuivia ja kontaktiliimamaisia (etenkin iäkkäämmät). Jengi on katsonut aika pitkään, kun en ole pitänyt joistakin pullotteista, joita valtaosa on pitänyt huikean erinomaisina. Sherryinen makeus on mulle OK, mutta silti se häviää bourbon-tynnyrin vaniljaiselle makeudelle.

Salmari ja Laku puolestaan ovat helppoja ja maistuvat suussani erinomaisen hyvälle, kun vertaa esim. yrttijuomiin, jotka ovat äärimmäisen katkeria.

Viimeksi muokattu:
Kerro! Mitä aromeja on? Kokemukseni ja ymmärrykseni vodkasta on, että parasta on se, joka vähiten maistuu.
Mistä sinä pidät, miksi? Avaa, kysyn aidosti.

Edelleen kerro: Mitä eroja, mistä ne johtuvat, mitä tavoitellaan ja millä perusteella? Alueelliset erot, lainsäädäntö tms.? Kiinnostaa.

Mulle sherryiset viskit ovat vaikeita. Äärimmillään ne ovat puisen kuivia ja kontaktiliimamaisia (etenkin iäkkäämmät). Jengi on katsonut aika pitkään, kun en ole pitänyt joistakin pullotteista, joita valtaosa on pitänyt huikean erinomaisina. Sherryinen makeus on mulle OK, mutta silti se häviää bourbon-tynnyrin vaniljaiselle makeudelle.
Aromeja tulee sieltä käytetyistä aineksista ja vedestä. Esimerkiksi Suomessa ja Skandinaviassa on paljon tarjolla puhdasta lähdevettä, jota ei tarvitse suodattaa. Vedestö tulee mineraaleja jonkin verran ja muista raaka-aineista omia aromejaan. Tuo mainitsemani Polugar sisältää enemmän eteerisiä öljyjä, jotka tuntuvat suussa. Öljyisyys ja leivän aromit kuvaavat hyvin tuota. Tuo toimii myös aasinsiltana sitten vielä aromaattisempiin viinoihin kuten chacha, joka alkaa olemaan jo mulle mielenkiintoinen.

Moni tosiaan pitää neutraaleista vodkista. Niitä löytyy Venäjällä joka marketista tarpeeksi. Мягкий знак, Путинка ja Зелёная марка vaikko noin esimerkkeinä, eikä hinta tosiaan päätä huomaa. Itse en mielelläni laita suuhuni mitään mautonta ja siksi vodkat ylipäätään ei ole oikein mun juttu.

Mulla nuo nuo viskit menee taasen ihan ristiin sun kanssa. Esimerkiksi Macallan uppoaa hienosti sherry-tynnyrin kautta, mutta se vaniljainen vesio ei sytytä. Mutta nykyisin ei noita viinoja ylipäätään tule juotua juurikaan. Viinit ja belgialaiset oluet ovat nykyisin se mikä maistuu.

kännis! On kivaa!! Elämä on vaikeeta välil ja ottaa päähän monet asiat.jotkut ihmiset on paskoi mut onneks on myös hyvii ihmisiä.:) kännis saattaa saada hyvii ideoita. Muutama vuosi takas päin tajusin kännis jotain. Ja se oli hyvä päätös vähentää juomista ja siitä seuraa paljon hyvää.. juon paljon vähemmä ku aikoinaa!:) mut ilman en oo ikinä!:)

Täydellinen hetki iltapäiväkänneille!Kävin kaupassa ostin kaikenlaisia herkkuja sekä olutta,muutama keppana juotu mainio fiilis!Pelasin konetta vastaan shakkimatsin ja voitin,mikä voi olla kivenpaa?Seuraavaks vedän hirmulastin ite tehtyä kinkkukiusausta johon laitan mausteeksi sinihomejuustoa ja sit kattelen muutaman vauhdikkaan väkivalta elokuvan,semmosen jossa miehet toimii ja niukkapukeiset naiset seuraa heitä ihailevin katsein.

Täydellinen hetki iltapäiväkänneille!Kävin kaupassa ostin kaikenlaisia herkkuja sekä olutta,muutama keppana juotu mainio fiilis!Pelasin konetta vastaan shakkimatsin ja voitin,mikä voi olla kivenpaa?Seuraavaks vedän hirmulastin ite tehtyä kinkkukiusausta johon laitan mausteeksi sinihomejuustoa ja sit kattelen muutaman vauhdikkaan väkivalta elokuvan,semmosen jossa miehet toimii ja niukkapukeiset naiset seuraa heitä ihailevin katsein.
Eikös yleensä ensin hoideta syöminen alta ja sitten keskitytä juomiseen?
Amatöörien hommaa moinen näpertely.

Mä olen senverran kokenut kaveri että pystyn juomaan ja syömään ihan missä järjestyksessä tahansa.

Kuvaan sopii mainiosti että juon alennuksessa myytyä Jouluolutta,tä muuten onkin 5% eikä keppanaa!Kippis.

Haluaisin huomauttaa että olen herrasmieseläkeläinen enkä mikään deeku.

Mä olen oikeasti itse amatööri juopotteluhommissa, kun alkaa juomaan niin ei pysty syömään ja siinähän sitten nukkumatti tuleekin kaveriksi turhan nopsaan.
Pitäs opetella syömään välissä niin pystys juomaan enempi.

Ryypiskelyssä on muutamia ihan helppoja periaatteita joita kannattaa noudattaa.Älä ikinä juo humalahakuisten,riidanhaluisten tai itsesäälissä kieriskelevien seurassa,ota ne pari muodollista ja häivy.Seuraavan päivänä voit kuunnella töissä näiden ääliöiden itkua sivukorvalla ja hymähdellä.
Vedä kännit vain luotettujen ystävien seurassa tai yksin.Ja kaikista tärkeintä humalassa, hauskinta on nousuhumala,opettele nauttiimaan tästä hetkestä sekä pitkittämään sitä.Ja sit mene nukkumaan.

Maastaveto tehty, tosin kevyempi pumppitreeni trap-barilla. Helvetin hyvä mind-muscle connection ja sellanen tietoisuus kropasta ja asennoista kun pikkusen vodkaa veressä. =D
Nyt pitäis vielä äkkiä vetää leuat kun vodu kohta loppu. :ROFLMAO:
Onneks huomenna duunipäivä toivon niin.
Aloin muuten ostamaan osakkeita tässä samalla kun kerta hyvä fiilis ja tatsi asioihin! :ROFLMAO:

Eikös yleensä ensin hoideta syöminen alta ja sitten keskitytä juomiseen?
Amatöörien hommaa moinen näpertely.
Lähtisin siitä että syöminen kannattaa hoitaa vasta illalla viimeisenä. 1) Menee vähän juomat päähänkin 2) Helpompi lopettaa ruoalla kuin juomalla ilta.

Mä olen oikeasti itse amatööri juopotteluhommissa, kun alkaa juomaan niin ei pysty syömään ja siinähän sitten nukkumatti tuleekin kaveriksi turhan nopsaan.
Pitäs opetella syömään välissä niin pystys juomaan enempi.

Kuulostaa kyllä joltain muulta heikkoudelta jos alkoholi käy nukuttamaan, tai ehkä se on vaan toleranssin puutetta jos sun henk. koht. reaktio on väsy viinaan(täten korkeampi toleranssi siirtäisi tätä väsyä? Tosin saattaisin miettiä ainevalintaa uusiksi jos käytät aikaa ja rahaa myrkyttääksesi itsesi ja vaikutus ei ole hyvä).

Maastaveto tehty, tosin kevyempi pumppitreeni trap-barilla. Helvetin hyvä mind-muscle connection ja sellanen tietoisuus kropasta ja asennoista kun pikkusen vodkaa veressä. =D
Nyt pitäis vielä äkkiä vetää leuat kun vodu kohta loppu. :ROFLMAO:
Onneks huomenna duunipäivä toivon niin.
Aloin muuten ostamaan osakkeita tässä samalla kun kerta hyvä fiilis ja tatsi asioihin! :ROFLMAO:

:rock:
Voipi huomenna olla D**** päivä, mutten uunista tiedä. No toivottavasti käy ns. juopon tuuri ja et herää alaselkäpoltteeseen rahat menneenä.

Juhannuksen juomat.

IMG_20200618_181355.jpg

Olut oli nimeltään Blanc. Hyvä - ei maistunut kaljalle :giggle:

Johtuisikohan ihan vain siitä, että se on vehnäolut. :) Tehty siis eri raaka-aineesta kuin kalja. Jos pidit, niin kannattaa tutustua muihinkin vehnäoluisiin, niitä on nykyään paljon. Enkä kannattaa kokeilla myös sour-olutta, ellei perinteinen maistu.

Juu, en ole tietääkseni ennen maistanut vehnäolutta, joten oli kiva yllätys. Löytyyköhän vehnäistä myös alkoholittomana? Kovin montaa tavallista en uskalla yhdellä istumalla nauttia, koska onnistun humaltumaan lähes pelkästään jo pullonavauksen äänestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom