Virallinen Ateenan Olympialaisten thread (muut Ateena-threadit lukitaan)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
38
Kaikki yleisurheilun seuraajat hoi :whip:

VOISIKO olla näin että suomi ei ensimmäistä kertaa saisi yhtäkään Kulta-mitalia ?

Itse uskon että mahikset oon taas aika pienet :(
Yleensähän aina suomen on pelastanut jonkin lajin heittäjä mutta pahalta näyttää ...

Toim. Huom!
Tämä tredi on Ateenan Olympialaisia varten, kaikki keskustelu tänne, käryt yms. doping/antidoping puolelle.
: Mike

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
minua kiinnostaa lähinnä pääseekö pöyhönen kisoihin ollenkaan, tietääkö joku onko kaveri loukkaantunut tai jotain kun ei oo kuulunu mitään

Spidey sanoi:
minua kiinnostaa lähinnä pääseekö pöyhönen kisoihin ollenkaan, tietääkö joku onko kaveri loukkaantunut tai jotain kun ei oo kuulunu mitään
Mulla on kyllä sellainen käsitys ettei se sinne oo menossa, en oo kyllä 100 varma

Luulen että suomi jää tällä kertaa ilman ainuttakaan mitalia.

Karjalaisella vois olla mahdollisuus mitaliin .. moukarissa

Minua vituttaa enimmäkseen tuo Ruotsalaisten menestys
harjoittelu metodit täytyy olla eri luokkaa siellä.. miks helvetissä ne menestyy
paremmin ...

Se olis kyllä mukava nähä että joona puhakka pärjäis, edellytyksiä on :thumbs:
Kuulamiehiltä ei voi mitalia odottaa kun siihen vaadittaisiin melko varmasti yli 21 metrin työntö.

joo karjalaisella vois olla ihan hyvät mahkut,jos vaan pälli kestää.(yleisurheilussa)
veikkaan et kyllä sieltä se yx kulta esim.ammunnasta nyt ainaki tullee :thumbs:

Karjalainen ei kestä paineita, kusee hommat jo karsinnoissa.

Eipä sinne suomelta mitään kauheen kirkkaita tähtiä oo lähdössä... Silti tulee seurattua, olen orjallinen urheilun ystävä. Erityisesti olumppioissa kiinnostaa juuri yleisurheilu, mitä tulee muutenkin kiitettävästi seurattua. Tiedä sitten, että mitä muuta urheilua ne sieltä viittii näyttää. Katseluajoista ei ainakaan voi valittaa... Jos ei sitten satu joku moukarin finaali tulemaan just kesken koulupäivän.

Tuskin nyt ainakaan mitaleitta jäädään, mutta taitaa normaalia vaatimattomammaksi jäädä kyllä menestys. Tai pitäisi varmaan sanoa, että normaalin vaatimattomaksi. Eipä tuo Suomen menestys kovin hurjaa ole ollut parissa edellisissäkään olympialaisissa.

Kyllä noita potentiaalisia mitalisteja kuitenkin löytyy.
Sari Multala on ilmeisesti lähes varma mitalisti vaikken mitään purjehduksesta ymmärräkään.
Jos O-P Karjalaisella vaan pää kestää niin on mies ollut viime aikoina semmoisessa kunnossa, että mitali on hyvin mahdollinen. Melkein tekisi mieli sanoa, että todennäköinen...
Mikaela Ingberg on aina ollut varma kilpailija arvokisoissa. Huhut kertovat, että harjoituksissa olisi jo heitellyt aika pitkälle. En silti usko, että riittää mitaleille.
Joona Puhakalla on ilmeisesti hyvät mahdollisuudet pärjätä Ateenassakin. Uimahypytkin kuuluvat kyllä niihin lajeihin joista en juuri mitään ymmärrä.
Mitenkäs on Anna-Mari Seppälän (vai onko se Anne-Mari?) laita? Onkos se kunnossa/terveenä? Jos on niin eikös mitaleille liene täydet mahdollisuudet.
Nyt ei ole ilmeisesti oikein ketään painijaa nostettu mitalisuosikiksi, mutta eikös siinäkin lajissa yleensä arvokisoissa ole joku suuri tuntematon suomalainen edennyt mitalimatsiin asti. Vrt. Atlanta 1996 - Marko Asell (kisoihin villikortilla tms. ja hopeaa tuomarin kyseenalaisen ratkaisun jälkeen).
Kyllä se Tiisanojakin voi jonkun 21 metrisen lipsauttaa. Lähellä mitalia oltaisiin silläkin. Ei kovin todennäköistä, että kuulasta kuitenkaan tulee mitalia.

HUOM!
Kertokaapas joku tietävä onko Suomella jotain muita tämän hetken huippuja jossain minulle tuntemattomammissa lajeissa kuten nyrkkeily, karate tms. kamppailulaji, ammunta/jousiammunta, sulkapallo tai joku muu palloilu, soutu/melonta, purjehdus, painonnosto!
HUOM!

Olen harkinnut kesätöiden lopettamista tämän kesän osalta samana päivänä kun on olympialaisten avajaiset. Kaikki olympialaiset on seurailtu Soulista 1988 lähtien tarkasti alusta loppuun. Ja oikeastaan tulee katseltua melkein lajia kuin lajia. Jos vain suinkin ehdin TV:n ääreen. :urheiluhullu:

Oma veikkaukseni Suomen mitalisaldoksi on 1 hopea (Sari Multala), 3 pronssia (OP Karjalainen, Joona Puhakka, joku yllättäjä) eli kallistutaan nyt kuitenkin sen puoleen, että jäätäisiin ilman sitä kultamitalia.

kreisikov sanoi:
Ilmeisesti purjehduksessa parhaat mahdollisuudet saada mitali.

Eiköhän Multala mitalin kotiin tuo. Muita hyviä mitalilajeja Suomelle ovat ehkä paini (Yli-Hannuksela, Ahokas(?)), moukari (Karjalainen), M ja N keihäs, uinti (Sievinen, Puhakka) ja ammunta

edit: olinpa hidas
edit: Seppälä on kaukana mitalikunnosta tilastoaikojen ja sairastelu perusteella, mutta finaaliin sillä on mahkut

Samoilla linjoilla muiden kanssa...
Mahdollisia mitalilajeja: purjehdus, yleisurheilussa miesten kuula, keihäs, moukari ja naisten keihäs, uinti/uimahypyt.

Vähän on semmonen kutina että voi suomipoika jäädä jopa ilman mitalia... :(

Jossain aiemmassa threadissa veikkasin Suomelle yhtä kultaa, yhtä hopeaa ja yhtä pronsisia, eli kaikkien aikojen huonointa kisamenestystä. Pidän edelleen tästä veikkauksesta kiinni.

Lähes varma mitali on jo nyt Sari Multalan hopea E-Jollissa, kulta menee Siren Sundbylle Norjaan. Muita potenttiaalisia mitalisteja ovat Marko Yli-Hannuksela, Juha "Nalle" Ahokas, Juha Hirvi, Joona Puhakka, O-P Karjalainen, jos pää kestää ja Mikaela Ingberg, jos kaikki muut paikat kestää. Perinteisesti mitaleilla on myös joku yllättäjä tyyliin Arsi Harju, Marko Asell, Mikko Kolehmainen jne.

Mielenkiintoista on myös seurata pääseekö Jani Sievinen neljännen kerran urallaan 200 metrin sekauinnin finaaliin. Se olisi saavutus, johon yksikään toinen uimari ei ole urallaan pystynyt.

Tiesikö porukka sitä että niemisen jarkko on lähössä läiskimään tennistä olympialaisiin. Siinä on mustahevonen ;)

Aina sieltä Suomesta joku urheiljia löytyy joka venyy olympialaisissa uskomattomaan suoritukseen ja ottaa kultaa :rock:

Mahdolliset mitalistit ovat: Karjalainen, Ingberg, Multala, Puhakka, Pantsu ja Hirvi. Lisäksi on todennäköistä, että painista tulee mitalli, mutta vaikea sanoa onko se sitten Ahokas, Ylihannuksela vai joku yllättäjä. Lisäksi olisi mukava nähdä joku todellinen yllättäjä, josta ei ole etukäteen puhuttu lainkaan. Yleensä onnistumisprosentti ei ole aivan sata, joten mitallien määräksi voisi lopulta arvioida optimistisesti 5.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom