Virallinen Ateenan Olympialaisten thread (muut Ateena-threadit lukitaan)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matsku
  • Aloitettu Aloitettu
Olisko niin että vaaditaan yksinkertasesti liikoja? :(

Niinhän siinä on käyny Parviaisen ja Harjunki kohalla että yks menestys ja sitten ollaan tekniikkavirheitten ja loukkaantumisten takia hukassa :down:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viren

Mistä saisimme tuonne kisoihin suomalaisen joka
juoksisi kultamitalit matkoilla 5000metriä ja 10000metriä

Ja vielä kaiken lisäksi *1976* Maraton 5.sija ajalla 2:13

siis käsittämätöntä

AT sanoi:
edit: Ja vielä Latusta. Toivottavasti ei valita kisoihin vaikka alittaisi kisarajan. En ymmärrä miksi sinne pitäisi lähettää 1. alkueriin putoamaan 400m:n aitajuoksija joka hyvänä päivänä VOI alittaa 50 sekunnin rajan!

Siis kisoihin pitää laittaa kaikki, jotka on ylittänyt rajan. Huono esimerkki: tolla ajattelulla päädytään pitkän päälle siihen, että siellä ei ole kuin Felix 400m aidoissa.

Olympialaisiin haluaa jokainen urheilija, oli mahiksia pärjätä tai ei. Kun kerran rajatkin on, niin jos joku ne ylittään, niin miksi helevtissä ei mentäs sinne.

Olympialaisissa juokseminen on varmaan aika iso juttu itse kullekkin.

Kisa muodostuu juuri siitä, että on paljon tasaväkisiä juoksijoita. Jos siellä olis vaan ne joilla on mahkuja mitalliin, niin tylsäksi menis.

Ja ihan sinisilmäisen oikeasti, osanotto tollaisiin kisoihin on jo hieno asia, eikä suomella ole muutenkaan kovin suuri joukkue. Kyl mä haluaisin A-P saappaissa kertoa lapsilleni, että juoksin olympialaisissa. Kyllä säkin varmaan tajuat...

AT sanoi:
Ja vielä toinen huhu joka on kuultu entisen SM-tason heittäjän suusta: Matti Närhi on harjoituksissa heitellyt keppiä 88 metriin!

Noita huhuja on aina liikkeellä. Milloin kuulassa, pikajuoksussa, pituudessa jne. Ja kuinkas ollakaan, kisoissa ei päästä lähellekään.

Voi niitä aikoja kun mitaleita kannettiin kotiin sylikaupalla: keihäänheitto, juoksulajit, kävely, paini, purjehdus...

Nyt on tullut tää Playstation-sukupolvi ketkä ei jaksa ees mennä omin voimin kentälle treenaamaan, kyyti pitää olla aina. Tämän johdosta mä vähän veikkaan että näissä olympialaisissa tulee veret seisahduttava tappion karvas kalkki juotavaksi eli ei yhtään mitalia voi vitun vittu sentään!

:itku:

P.S. Toivottavasti olen kuitenkin väärässä ja saadaan edes yksi mitali, se että minkä värinen niin sillä ei ole merkitystä!

:arvi:

Raven sanoi:
Noita huhuja on aina liikkeellä. Milloin kuulassa, pikajuoksussa, pituudessa jne. Ja kuinkas ollakaan, kisoissa ei päästä lähellekään.

Totta, totta. Mainitsinkin, että kyseessä on HUHU. Olen sen kuitenkin kuullut suoraan ihmiseltä joka on sivusta seurannut Närhen harjoituksia. Se 88 metriäkin oli vain arvio.. Voi se tod.näk. olla yhtä hyvin 86 metriä..

Ja Pertti 123: Toki ymmärrän kantasi ja varmasti urheilijalle ITSELLEEN on hieno juttu päästä olympialaisiin edustamaan Suomea ja kyllähän mies sinne lähtee jos ajoissa ALITTAA (juoksuissa ei varmaan yleensä ole tarkoitus ylittää kisarajoja :nusnus: :)) vaaditun rajan. Silti en voi kyllä sanoa katselevani mitenkään innoissani Suomen joukkueessa urheilijoita joilla ei ole MINKÄÄNLAISIA mahdollisuuksia menestyä kisoissa. Latunkin kohdalla se opintomatka arvokisoihin on jo tehty. Kyllä jatkossa pitäisi olla realistiset mahdollisuudet odottaa edes pientä menestystä.

Purjehdus, ammunta suurimmat mahkut mitaliin(Multala, Hirvi).
Karjalainen onnistuessaan mahd. pronssille.
Luulen lisäksi että Huhtaniemi onnistuu tällä kertaa ja tuo mitalin.
Mieskeihäänheittäjät floppaavat.
Holmen jos pääsee maratonilla kymmenen parhaan joukkoon niin hyvä.
Ei muita mahkuja, ikävä kyllä.

Itsellä jalkaleikkaus 12.08. ja VOI olla että joutuu katsomaan joka lähetyksen :rock:

Matsku sanoi:
Mistä saisimme tuonne kisoihin suomalaisen joka
juoksisi kultamitalit matkoilla 5000metriä ja 10000metriä

Tuonne kisoihin, ei mistään. Tuleviin kisoihin ehkä Keniasta :D Menee vaan jonkun aikaa ennen kuin sille saadaan Suomen kansalaisuus.

Kisafiilikset senkun nousee, ku kalevan kisatkin käynnissä. Yleisurheilun puoli ei kyllä hyvältä näytä. Luulisin että mitalin kaulaan killumaan onnistuu saamaan Ingbergin Mikke,joka on selvästi osoittanut nousevaa kuntoaan. Lisää vaan kisoja alle ja herkistelyä niin kyllä siltä akalta keppi lentää. Eihän tuo naisten keihään taso nyt mitenkää huimaava oo maailmalla ollu,mitä nyt ne kuuban akkelit viskoo kentän toiseen päähän.
Onhan meillä sitten aina OP. Tihon on kyllä aika vakuuttava arvokisaukko ja onhan siellä liuta ryssiä ja unkarilaisia sekä se japsi. Mutta jos onnistuu kisoissa kiskaseen sinne 83-84 pintaan ni laatta kaulaan ja kotiin.
Enkä mä nyt ihmeenä pitäis jos Närhen Masa hujauttas sinne 86-88 metriseen ja sais kotimatkalle ruispalaa kovempaa pureskeltavaa. Ei siellä nyt mitää ihme ukkoja oo.
Muuten yleisurheilussa taidetaan jäädä sinne pistesija kantaan. Sini Pöyry yltää varmasti finaaliin, ja jos keppiukot yltyvät ni siellä voidaan nähdä useempikin finskapaita keihäsfinaalissa. Janne Holmen->ei toivoakaan. Toivottavasti olen väärässä mutta mutta. Kaikki arvostus holmeenille mutta siellä on kyllä selvästi äijääkin kovempaa. :D On japsia ja kiinanpoikaa, espanjan hulahula ukot ja nairobin nakuttajat. että se siitä. Muutenkin maratonilla tulee oleen kovat olot ja tankkaus on vitun tärkeä. Voi tulla kyllä aika paljon keskeytyksiä.
Suht toiveikkaana mitalitulvan suhteen olen purjehduksessa,multala. Kokenut purjehtija, jolla paljon kisoja alla. Hopeeta voi tulla,sitä norskia ei voita kukaan. Samoten ammunta, hirvi+trappaajat, voi tuoda jonkun väristä laattaa. Enkä mä nyt noita vesihirmuja unohtais. Joona puhakka, vaikkei metristä olekkaan kisoissa,voi kolmosella onnistua ja tehdä vaikuttavaa jälkeä. + Jani.
Painimolskilla tapahtuu. Ahokas ja Yli-Hannuksela. Jos pääsevät heti alussa hyvään ottelutahtiin ni ei se mitali nyt ihan mahdoton olis.
Sitten kenttäratsastuksen Pia Pantsu. Voitti keväällä yhden suht isonkin kisan. Heppa kuntoon ja menoksi.
Mielenkiinnolla odotan naisten 7-ottelua. Eunice Barber vastaan Caro. Mielenkiintoinen taistelupari. Sekä 50 kävely.ai ai ai ai.kutkuttaa. :)
Paljon onnea vaan suomalaisille kisoihin :haart:

Ja kisafiilistä voi alkaa lämmittelemään jo tänään kun Kalevan kisoissa mitellään SM-titteleistä. Tänään mm. kuulantyöntöä 19.00 kakkosella.
Harmi että Arsi ja Tiisanoja jäivät pois kisasta. Nyt ainoa jännitys momentti on että pääseekö Halvari tai Carlsson kisakoneeseen vai tuleeko lisä karsintoja mörssäreille.

Puhakka pääsee mitaleille, jos muut epäonnistuu. Todennäköinen sijoitus kuitenkin siinä sijoilla 5-6 onnistuessaan hyvin. Euroopan ulkopuolella kuitenkin niin monta tilastollisesti parempaa hyppääjää ja EM-kisoissa ei ollut venäjältä parhaat mieshyppääjät mukana. Joona täräyttää vasta seuraavissa olympialaisissa.

Yleisurheilun heittolajeista saattaa tulla mitaleja, kuten normaalistikin. Sitten purjehduksesta ja ammunnasta saattaa tulla mitaleita.

http://www.sci.fi/~kom/cgi-bin/divecalc-cdb.fi?c=0134?e=18

Eli tais olla EM-kisat ny keväällä ja se oli metriltä, joka ei ole olympia laji. Tottahan Joonalla on hyvät mahdollisuudet, mutta kuten aiemmin sanoin niin euroopan ulkopuolella on tosi paljon hyviä hyppääjiä. Toki toivon että puhakka yllättää kaikki ja pokkaa kultaisen mitalin...

Viime vuoden MM-kisojen 3m tulokset, mikä on olympia laji mihin Puhakka osallistuu olympialaisissa...
http://www.sci.fi/~kom/cgi-bin/divecalc-cdb.fi?c=0113?e=12

No nyt on minun tietolähteissäni virhe :hyper:
Nimittäin 7-päivää lehdessä
Siinä oli juttua MM-kultamitalisti Joona Puhakasta tässä taannoin :david:

Dopey sanoi:
Mikähän suomalaisessa treenaamisessa mättää, kun kaikki urheilijat on aina hajalla?
No ainakin Pöyhösen selän kohtaloksi taisi koitua ne 240 kg:n jalkakyykyt! :hyper: :anssi: + :wanha:

Joo ei tainnu kemin keijusta olla olympialaisiin :wall:
Toivottavast Arsi yllättäis jossaki extra karsinnassa ja pääsis kisakoneeseen :hyper:

No Parviainen jaksaa yllättää! Miehen piti omien sanojen mukaan olla ihan mitali kunnossa ja sitten SM-kisojen karsintaa ei selvitä :hyper:
Niin kuin mies itse totesi: Kyllä tuo 75 metrin raja pitäisi selvittää muutaman askeleen vauhdilla. Ainakin jos tarkoituksena on haastaa Zelesnyt sun muut.
Katellaan olisko tuosta Tero Pitkämäestä astumaan Akin kutistuneisiin saappaisiin :lol2:

Jepå. Oon ollu tän ja eilisen päivän paikan päällä kattomassa kisoja, ja heikko on taso!Tältä päivältä jäi mieleen positiivisena Kirsi Mykkäsen kohtuullinen aika 400 m llä. Mutta muuten tosi vaisua. OP oli selkee pettymys,samoten keihäsnaiset. Eniten sydäntä lämmitti Tommi Evilä, joka on ihan mieletön show mies. I AM IN LOVE. :D
No olihan tuo ojaniemen b rajan ylitys ihan kohtuu kiva, mutta ni floppeja pari lajia että aivan oksettaa. Väkeväinen pisteli ottelussa tunnettuun tapaan
1500 metriä aivan huippu tahtiin :thumbs:
Mutta huomenna uusi päivä ja uudet kujeet. Räjähtäis nyt miesten keihääs joku huippu tulos ku muuten jää ni vaisuksi.Huomenna lisäksi naisten kolmiloikka, sais alkaa koivulaki pomppimaan vähä pidemmälle. Mutta go suomi go :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom