Vipunostot taakse: Tekniikka

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin.
Mites porukka tekee kyseistä liikettä?
Eli pitäskö tossa nostaa puntit ylös jalkojen edestä "suoraan sivulle", vai ikäänkun vähän etukautta heijata?
Jälkimmäinen tapa tuntus ottavan epäkkäisiin enemmän.
Vai onko tolla niin käytännön väliä miten niitä puntteja heiluttaa kunhan heiluttaa vaan.

Tuli vähän vaikeesti selitettyä mutta toivottavasti saatte jotain selvää.

Yksi tapa on mennä penkin päähän istumaan ja painaa rinta suurinpiirtein polviin kiinni. Sitten painot about reisien alle, ja siitä sitten vain nostelemaan.

Originally posted by JMS-
Niin.
Mites porukka tekee kyseistä liikettä?
Eli pitäskö tossa nostaa puntit ylös jalkojen edestä "suoraan sivulle", vai ikäänkun vähän etukautta heijata?
Jälkimmäinen tapa tuntus ottavan epäkkäisiin enemmän.
Vai onko tolla niin käytännön väliä miten niitä puntteja heiluttaa kunhan heiluttaa vaan.

Tuli vähän vaikeesti selitettyä mutta toivottavasti saatte jotain selvää.

Hyvä kysymys. En ole itsekään varma saanko liikettä kohdistumaan takaolkapäihin.. Kai ne puntit pitää jotenkin sivulle työntää rauhallisesti ja liike halliten. Tuntuu välillä etten saisi täyttä tuntumaa sinne missä pitäisi tuntua mut kun malttaa käyttää tarpeeks pieniä painoja hyvällä tekniikalla(?) niin kyl sen pitäs vaikuttaa...

Originally posted by AutoScum
Yksi tapa on mennä penkin päähän istumaan ja painaa rinta suurinpiirtein polviin kiinni. Sitten painot about reisien alle, ja siitä sitten vain nostelemaan.

Toinen hyvä variaatio on mennä mahalleen makaa vinopenkille. Ei pysty niin suuria painoja käyttää, mut saan kohdistettua paremmin.

Ja kolmas keino on nojata toisella kädellä ja vaikka päänupilla johonkin etunojassa ja tehdä yksi käsi kerrallaan. Itse löysin tuntuman nostelemalla yhtä kättä kerrallaan eri kulmissa ja liikeradoilla ilman mitään painoa, ja toisella kädellä tunnustellen olkapään lihaksia ja miettien tarkasti että mikä lihas siellä duunia tekee. Sitten vaan painot liikkumaan.

Se on varmaan paras, jossa mennään vinopenalla makaamaan vatsalteen ja tuetaan rinta penkkiin, Raven taisikin jo mainita...

Henk.koht. mielipiteeni on se, että jos haluaa takaolkapäitä jollain liikkeellä eristää, niin kannattaa tehdä alataljaa leveällä otteella. Eli laitat sen kanhvan (joka yleensä on alataljassa) tilalle pitkän ja suoran tangon (joka yleensä on ylätaljassa) ja sitten vaan toistoja mahd. pienellä alaselän heijauksella ja kunnon puristus loppuun, tuntuma ainakin mulla parempi ku tossa edellisessä liikkeessä.

Mä teen seisten tiukassa etukenossa. Hyvän tuntuman saan n 15 toiston sarjoilla ja ala asennon jättää hieman vajaaksi (painot jää noin 20cm etäisyydelle toisistaan siis) niin jännitys pysyy kokoajan lihaksissa. Pienet painot.

Tässähän on siis huomioitava nimenomaan ettei käytä liikaa selkää/lapoja puristamalla niitä yhteen... eli olkapää pidetään suhtkoht hollilla!

Ja ite oo huomannu ehkä parempaa tuntumaa ku vie niitä käsiä rohkeesti pikkaseen kulmaan eteenpäin --> tällö myös lapojen käyttö automaattisesti vähenee...

Originally posted by Jonksu
Se on varmaan paras, jossa mennään vinopenalla makaamaan vatsalteen ja tuetaan rinta penkkiin, Raven taisikin jo mainita...

Henk.koht. mielipiteeni on se, että jos haluaa takaolkapäitä jollain liikkeellä eristää, niin kannattaa tehdä alataljaa leveällä otteella. Eli laitat sen kanhvan (joka yleensä on alataljassa) tilalle pitkän ja suoran tangon (joka yleensä on ylätaljassa) ja sitten vaan toistoja mahd. pienellä alaselän heijauksella ja kunnon puristus loppuun, tuntuma ainakin mulla parempi ku tossa edellisessä liikkeessä.

kurkun kohdalle siis

sori mut mä en nyt oikeen hahmota tota liikettä. Mahtaskoha tosta liikkestä löytyy jostain kuvaa/videoo..
hhmh
täytyy kattoo exrxää jos löytys.

Bytheway kiitti kaikille vinkeistä.
:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Eikös tää oo nimenomaan pystysoutu?

By the way ne vipunostot taakse on helpompi tehdä sellaisella säädettävällä vinopenkillä, jossa on sellaiset vinottaiset raudat jalkojen jatkeena vasten lattiaa, understand? Jalat on mukava laittaa tukevasti sille raudalle niin ei penkki lähde kulkemaan alla eteenpäin. Penkki kannattaa laittaa hieman alemmas kuin 45 astetta niin liike kohdistuu tosiaankin takaolkapäihin. Alussa sen tuntuman löytäminen on tosiaankin vaikeaa kun tuntuu että eihän kädet edes taivu kunnolla taakse mutta kyllä se siitä lähtee muutaman kerran jälkeen, kunhan vain ei rupea runnomaan liian suurilla painoilla. Ja älä anna painojen osua alhaalla toisiinsa vaan pidä jännitys olkapäissä kokoajan. Hyvä liike vipunostojen kaveriksi.

Originally posted by Wildemar
Eikös tää oo nimenomaan pystysoutu?

Mitenköhän mä tajusin että alataljasoutu... eli selkäliike sinänsä, mutta leveellä otteella... :confused:
Ottaa kyllä hyvin myös takaolkapäihin. Itse en treenaa takaolkapäitä ollenkaan erikseen, ja ne on silti kehittyneemmät ku etusellaiset... wierd!

Tekee esim. juuri sitä soutua yhdellä puntilla, mutta kyynärpään antaa mennä vartalosta poispäin, eikä siinä kylkeä raapien.

Mites tämä. Seisomaan smith koneeseen tanko selän takana takapuolen korkeudella.

Sitten nostellaan. Kyynärpäät menee vähän samoin kuin kapeassa penkissä kylkiä pitkin. Ottaa ainakin itsellä hyvin.

Oliko tarpeeksi vaikeasti selostettu.

Eikös ihan normaalisti makaamaan tasapenkille ja vipunostoja joko suoraan sivuille tai hieman "etuviistoon", jos tässä takaolkapäitä halutaan kurittaa?

Originally posted by PMLats
Ja kolmas keino on nojata toisella kädellä ja vaikka päänupilla johonkin etunojassa ja tehdä yksi käsi kerrallaan.

Noin on minunkin makuun hyvä tehdä vipunostot taakse. Toimii myös taljalla tehtynä.

Originally posted by Raven
Toinen hyvä variaatio on mennä mahalleen makaa vinopenkille. Ei pysty niin suuria painoja käyttää, mut saan kohdistettua paremmin.

Jep, tuo on about ainoa liike, jonka itse saan tuntumaan sinne takaolkapäihin kun vipareista on kyse. Millään muulla tavalla suoritetut takaviparit eivät ole tehonneet.

Suositut

Back
Ylös Bottom